Hop til indhold

Recommended Posts

Aslan er jo skudræd.

Sidste år var vi hos martins veninde og hendes hund, og Aslan fik piller, hvilket hjalp ok, han var lidt gøen men slet ikke slemt,

I år kommer der 2 børn, 6-8 voksne, og så tænker jeg......

Aslan der skal være med til ALT, ville han koncentrere sig mere om alle de mennesker der er kommet KUN for hans skyld?

Eller skal vi for en sikkerhedsskyld give ham piller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er jo skudræd.

Sidste år var vi hos martins veninde og hendes hund, og Aslan fik piller, hvilket hjalp ok, han var lidt gøen men slet ikke slemt,

Aslan der skal være med til ALT, ville han koncentrere sig mere om alle de mennesker der er kommet KUN for hans skyld?

Jeg ville have pillerne parate.. Nu ved jeg ikke hvilke piller I giver. Men jeg bruger Zylkene med god virkning. Sidste år fik hun dog ikke nogen da det ikke var nødvendigt.. Men jeg har dem liggende, hvis nu og så fremt..

Så jeg ville under alle omstændigheder have dem hjemme og nej, jeg tror faktisk ikke gæsterne vil ændre på skrækken.. Men jeg ved det ikke med sikkerhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor for man de der piller: Zyklene henne?

Jeg synes du skal afprøve pillerne inden du skal bruge dem. Sidste nytårs aften fik vi Zyklene til Nikka efter anbefaling fra dyrlægen, de virkede overhovedet ikke:confused: så vi stod med en hund der var skræmt fra vid og sans, rigtig synd, så i år holder vi os til de gamle, diazapam tror jeg de hedder.

Omvendt har jeg prøvet, at sidde i en flyver med My hvor de beroligende piller virkede omvendt, hun blev totalt speedet så prøv dem inden du virkelig har brug for dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Aslan er jo skudræd.

Jeg tror ikke at gæsterne gør en forskel. Hvis han er bange, vil det nok ikke ændre noget.. Men jeg ved det ikke:vedikke:

Jeg ville give ham de piller i også gav ham sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zylkene virker klart bedst hvis man giver det over en længere periode - helst 14 dage før nytårsaften.

I øvrigt - er nogen blevet inspireret, så findes midlet også til heste, der hedder det bare equicalm og koster det halve. Det bruger jeg til hundene, når det er nødvendigt. Har overvejet at give Otto noget i år, da det er hans første nytårsaften.

Jeg tror nok, at hvis det var min hund der var så angst, og jeg ovenikøbet skulle have gæster - så dopede jeg den godt og grundigt.

Heldigvis er de dage, hvor man gav plegicil long gone og i dag kan man få nogle vældig effektive stoffer, der giver hunden en super sjov nytårsaften:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får kun piller på selve nytårsaftensdagen og de virker fint..

Medicin virker jo forskelligt, men Aslans reaktion på Zylkene fatter jeg ikke. Det er kun hjernens uro de skulle tage :vedikke:

Det var ikke Zylkene, Aslan fik..

ja jeg er også ret sikker på at man skal gi det i mindst 14 dage, før der er en virkning.

Jeg gav Cleo nogle baldrian for et år siden og hun blev efter en time eller to fuldstændig skør i bolden og varede nogle timer, før kroppen fandt ro.:shock:

Så test lige tingene, inden det skal bruges for alvor:5up:

Pudsigt. Luna slappede af og sov, da hun fik baldrian (Go'Nat hedder de, dem hun fik)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover

hmmm, ved det ikke. Bruger ikke piller.

Min hund er ligeglad med nytår, hun sover bare og synes det er hyggeligt med gæsterne.

Når det bliver fyret fyrværkerri (staves) af, så ligger hun bare i sin seng og sover.

Nytår må være forfærdelig for alle de hunde, som er bange for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zylkene virker klart bedst hvis man giver det over en længere periode - helst 14 dage før nytårsaften.

I øvrigt - er nogen blevet inspireret, så findes midlet også til heste, der hedder det bare equicalm og koster det halve. Det bruger jeg til hundene, når det er nødvendigt. Har overvejet at give Otto noget i år, da det er hans første nytårsaften.

Jeg tror nok, at hvis det var min hund der var så angst, og jeg ovenikøbet skulle have gæster - så dopede jeg den godt og grundigt.

Heldigvis er de dage, hvor man gav plegicil long gone og i dag kan man få nogle vældig effektive stoffer, der giver hunden en super sjov nytårsaften:blink:

Er det L-Tryptophan der er det virksomme stof?

Jeg regner med at købe nogen Sereneum dråber når der går penge ind... men hvis equicalm er det samme, så er det da det jeg køber :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Petrine får plegicil (dog ikke til nytår, der vil jeg til hver en tid anbefale træning, fremfor medicin), zylkene har ikke haft nogen som helst virkning overhovedet på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er jo skudræd.

Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert give ham enten Zylkene, equicalm eller SereneUm-dråber... for selvom han måske ikke ville virke urolig, så kan det jo godt han er det...

Jeg giver konsekvent Flipsedyret noget - også selvom at han er nem at berolige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte Zylkene sidste år i ca. 3 uger før nytårsaften og øgede dosis en smule, jo nærmere vi kom og jo mere her blev fyret af om aftenen. Det bevirkede at vi kunne gå aftenture som Misja også kunne nyde og slappe af på og hvis der kom brag, med lidt kontakt og guffer kunne gå videre med halen højt løftet :banan:

Selve nytårs aften er Misja så ræd ved fyrværkeriet, at hun bliver dopet totalt vhj. stesolid (tager angsten i hovedet og gør træt men sløver ikke kroppen ligesom plegicil) givet i samråd med dyrelægen.

Stesolid har virket fint igennem mange år (de år vi har været hjemme), efter flere andre produkter var afprøvet uden susses i de 3 første år.

Ved Misjas sidste nytår uden steso var hun så angst, at hun lå slapt med store sorte pupiller og tissede hvor hun lå! :cry:

Da lovede jeg mig selv at det var sidste gang jeg afprøvede ting og siden har hun fået stesolid når vi har været hjemme og sidste år, også zylkene i ugerne op til.

I år skal vi være hjemme, så her bliver det den helt store doping igen. Tilgengæld ved jeg at hun sover igennem det aller værste og mere forlanger jeg heller ikke - hellere det, end en hund lammet af skræk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83

Ja vi er jo stadig i total vildrede med hvor vi skal holde nytår.

Vi skal have hunden med, så vi har et par krav.

Vi er inviteret to steder.

Vi er inviteret ud til nogle af kærestens venner i Vejle by, de bliver omkring 10 mennesker, og en del af kvinderne har små bebser med. Værtsparret har en skøn tæve, som Charlie har det super godt med. Men de ved lige så lidt hvordan hun reagerer på nytår som vi gør med vores hund. De er jævnaldrene(1 1/2 år)og sidste år var de jo hvalpe og var bare trygge så længe de lå ved vores fødder. Jeg tror dog Charlie vil og stå bjæffe af fyrværkeriet(ikke så godt med små babyer i huset) og stresser sikkert over de små børn, en masse mennesker! Så det vil vi sige nej tak til.

Så har vi mulighed 2.

Vi er inviteret ned til et vennepar i Sønderborg som bor lidt uden for byen i et roligt parcelkvarter. De bliver ca 4 par inkl. osv selv. Værtinden og jeg vil være de eneste der ikke er gravide. Så det bliver jo nok meget roligt.

Et af parrene er i samme situation som os, da de også har en hund de ikke helt ved hvad de skal gøre ved. De har fået lov, ligesom os, at tage vovsen med. Kender parret men ikke hunden, så ved jo ikke om de to hunde kan sammen.

Synes også det vil være surt for de andre gæster, hvis Charlie står og bjæffer og stresser hele aftenen:megaked:(kan være jeg skal have noget beroligende medicin i baghånden og et godt kødben til ham)

Har også snakket om at tage hjem til mine forældres gård. De er ikke hjemme. Så vi skal holde nytår bare os 3 alene. og det har vi bare ikke meget lyst til. Men kan jo blive nødvendigt. :damn:

Nogen der har et godt råd til hvad vi skal gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også spændt på, hvordan Duffy vil reagere på hendes første nytårsaften, jeg har tænkt mig at give hende serene UM og stressdråber og så skal hun være ude hos mine forældre sammen med deres hund som er helt rolig nytårsaften...

Jeg er begyndt at afspille fyrværkeriklip fra youtube, ved ikke om det har nogen virkning, men så har hun da om ikk andet hørt nogle af lydene før :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja vi er jo stadig i total vildrede med hvor vi skal holde nytår.

Vi skal have hunden med, så vi har et par krav.

Vi er inviteret to steder.

Vi er inviteret ud til nogle af kærestens venner i Vejle by, de bliver omkring 10 mennesker, og en del af kvinderne har små bebser med. Værtsparret har en skøn tæve, som Charlie har det super godt med. Men de ved lige så lidt hvordan hun reagerer på nytår som vi gør med vores hund. De er jævnaldrene(1 1/2 år)og sidste år var de jo hvalpe og var bare trygge så længe de lå ved vores fødder. Jeg tror dog Charlie vil og stå bjæffe af fyrværkeriet(ikke så godt med små babyer i huset) og stresser sikkert over de små børn, en masse mennesker! Så det vil vi sige nej tak til.

Så har vi mulighed 2.

Vi er inviteret ned til et vennepar i Sønderborg som bor lidt uden for byen i et roligt parcelkvarter. De bliver ca 4 par inkl. osv selv. Værtinden og jeg vil være de eneste der ikke er gravide. Så det bliver jo nok meget roligt.

Et af parrene er i samme situation som os, da de også har en hund de ikke helt ved hvad de skal gøre ved. De har fået lov, ligesom os, at tage vovsen med. Kender parret men ikke hunden, så ved jo ikke om de to hunde kan sammen.

Synes også det vil være surt for de andre gæster, hvis Charlie står og bjæffer og stresser hele aftenen:megaked:(kan være jeg skal have noget beroligende medicin i baghånden og et godt kødben til ham)

Har også snakket om at tage hjem til mine forældres gård. De er ikke hjemme. Så vi skal holde nytår bare os 3 alene. og det har vi bare ikke meget lyst til. Men kan jo blive nødvendigt. :damn:

Nogen der har et godt råd til hvad vi skal gøre?

Jeg havde nok selv nuppet forældrenes gård i år - så kan I finde ud af hvad han siger til nytårsløjerne og kan så planlægge ud fra det til næste år.

Det er surt, hvis hunden får en træls oplevelse, som sætter sig i den resten af livet... så vil det jo være hvert år I skal være hjemme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83
Jeg er også spændt på, hvordan Duffy vil reagere på hendes første nytårsaften, jeg har tænkt mig at give hende serene UM og stressdråber og så skal hun være ude hos mine forældre sammen med deres hund som er helt rolig nytårsaften...

Jeg er begyndt at afspille fyrværkeriklip fra youtube, ved ikke om det har nogen virkning, men så har hun da om ikk andet hørt nogle af lydene før :genert:

Det medicin du giver hende, er det alt sammen noget fra dyrlægen?

Jeg har fyrværkeri cd'en, og har afspillet lidt fra den. Det er de høje brag Charlie reagerer på. Han bliver urolig og bjæffer sådan lidt af det. Hvis han får lov til at tygge på noget godt i mit skød er han helt rolig. Men skal øve det noget mere med ham, så han lærer at det er ok. Kan jo ikke sidde med ham med kødben hele aftenen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83
Jeg havde nok selv nuppet forældrenes gård i år - så kan I finde ud af hvad han siger til nytårsløjerne og kan så planlægge ud fra det til næste år.

Det er surt, hvis hunden får en træls oplevelse, som sætter sig i den resten af livet... så vil det jo være hvert år I skal være hjemme :-)

Ja du kan sagtens have ret. Ville bare ønske nogen ville holde os lidt i selskab. Men det er også bare fordi vi aldrig har holdt nytårsaften alene før, og derfor er det lidt mærkeligt at forestille sig:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja du kan sagtens have ret. Ville bare ønske nogen ville holde os lidt i selskab. Men det er også bare fordi vi aldrig har holdt nytårsaften alene før, og derfor er det lidt mærkeligt at forestille sig:genert:

I bestemmer jo selv hvad I vil lave den aften - fordi man kun er sig selv, behøver det jo ikke at blive kedeligt :banan:

Muligheden er vel også at I inviterer et par stykker?! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites