Ascha Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 (rettet) Jeg fandt denne video på You Tube. Godt nok er det et par katte der kommer i klammeri med hinanden men den viser faktisk hvordan forstyrrelser kan få en konflikt til at optrappes. I denne video er forstyrrelsen krager, men jeg kommer til at tænke på hundeejere, der kan finde på at kalde, tage fat i, bevæge sig så hunden også "tvinges" til det osv., når to hunde står og måler hinanden. Jeg synes det er lærerigt at se og ville lige dele den med jer. [media]http://www.youtube.com/watch?v=PNqNfxo42J8[/media] Redigeret November 29, 2010 af Ascha Havde gentaget mig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hold da op nogle pipfugle De hepper på den sorte! Gad vide om de har flyvefærdige unger i græsset siden de er så pågående :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jo men Ascha, ville du bare lade to hunde være, der på hunde-facon stod overfor hinanden ligesom kattene på videoen ? Mener du, at alt bare ville fade ud til ingenting bare man (menneskerne) lod være med at blande sig, røre sig, kalde osv ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jo men Ascha, ville du bare lade to hunde være, der på hunde-facon stod overfor hinanden ligesom kattene på videoen ? Mener du, at alt bare ville fade ud til ingenting bare man (menneskerne) lod være med at blande sig, røre sig, kalde osv ? Det er ikke sådan jeg læser oplægget Jeg har ofte observeret to hunde overfor hinanden i en spændt situation, som den kattene er i, og har set hvordan en pludselig lyd eller anden stimulus starter et slagsmål som ellers kunne være undgået. Ofte er den udløsende faktor at den ene hundeejer nærmer sig og tager fat i sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det er ikke sådan jeg læser oplægget Jeg har ofte observeret to hunde overfor hinanden i en spændt situation, som den kattene er i, og har set hvordan en pludselig lyd eller anden stimulus starter et slagsmål som ellers kunne være undgået. Ofte er den udløsende faktor at den ene hundeejer nærmer sig og tager fat i sin hund. Det er også sådan jeg læser det - og er helt enig! Det er de særeste ting der skal til for at udvikle en spændt situation til "wraaaargh!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det var dog nogle utrolig pågående fugle! Det er ikke sådan jeg læser oplægget Jeg har ofte observeret to hunde overfor hinanden i en spændt situation, som den kattene er i, og har set hvordan en pludselig lyd eller anden stimulus starter et slagsmål som ellers kunne være undgået. Ofte er den udløsende faktor at den ene hundeejer nærmer sig og tager fat i sin hund. Er også sådan jeg læser det. Dumle mødte en lille hvid hund den anden dag. Han plejer ikke at kunne lide den, men denne dag fik de lov at hilse. Dumle hilste pænt, den anden hund stod "oprejst" pludselig kom den til at gå frem så linen blev stram og den snappede ud efter Dumle og blev helt vildt gal. Dumle bakkede væk, ejeren tog snoren af og Dumle forsøgte sig med playbow, men nu så hunden ham lige an på afstand. men her var det meget klart at det var det at snoren blev stram der gjorde hunden gal. Var det ikke sket er jeg ikke sikker på at den overhovedet var blevet sur. Vi oplever også ofte at Dumles iver efter at hilse på en anden hund kan gå over i "hidsighed" når linen bliver stram og han derfor ikke kan komme derhen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg vil nødigt indrømme at hunde skulle være lige så dumme som katte på det punkt - men ja, jeg kan også genkende situationen. Desværre er de færreste hundeejere opmærksomme på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 de fugle er jo syge: De hepper jo for hårdt! "vi vil se blod! vi vil se blod!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det er ikke sådan jeg læser oplægget Jeg har ofte observeret to hunde overfor hinanden i en spændt situation, som den kattene er i, og har set hvordan en pludselig lyd eller anden stimulus starter et slagsmål som ellers kunne være undgået. Ofte er den udløsende faktor at den ene hundeejer nærmer sig og tager fat i sin hund. Ok, så er jeg med...tror jeg. Fuglene er ejerne, der egentlig fremprovokere slagsmålet fordi de "blander sig" ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 de fugle er jo syge: De hepper jo for hårdt! "vi vil se blod! vi vil se blod!" Jeg tænker det er forældrene til unger der befinder sig i omgivelserne ellers ved jeg ikke hvad der går af dem. Men pudsigt det er den ene kat der mest får på puklen. Måske kender de den anden kat som harmløs Sikke nogle historier man kan strikke sammen over et videoklip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 hundeejere, der kan finde på at kalde, tage fat i, bevæge sig så hunden også "tvinges" til det osv., når to hunde står og måler hinanden. Uhh ja, den situation er altså altid lige lidt uhyggelig Jeg er SÅ glad for den person som engang postede slowmotion videoen af 2 hunde som hilser i snor, hvor man ser at snappet først kommer, da den ene ejer pludselig rykker sin hund bagud Jeg står altid med helt løs snor, og holder den opad sådan så ingen af hundene går ind i den, og 7-9-13 er ingen af de møder nogensinde endt i ballade. Så er virkelig enig i, at hunde skal have totalt ro i de møder - så vidt muligt. Strenge fugle, tror nu også der er en rede i nærheden, for de er da godt nok ihærdige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tror nu ikke der nødvendigvis er unger i nærheden af fuglene. De er bare nogle hatte. Lidt som dem vi møder herinde. Har flere gange været i Kongens Have, hvor hunden har ligget og gumlet i en pind, og der så er kommet sådan et tag team af et par krager. Den ene hopper rundt foran hunden, mens den anden nærmer sig bagfra, for at nippe i halen. Tror bare de morer sig kosteligt ved at agere drillenisser. Har også selv oplevet, hvordan sådan et par hunde kan sættes i gang af noget udefra kommende. Og er også selv kommet til at dumme mig. Men har lært ninja-sniger-teknik til når et par hunde skal afledes. Sådan at jeg stille og roligt kan komme hen og få dem gelejdet hver for sig og væk, inden der sker noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hold da op nogle møg fugle jeg tror, som I andre, slet ikke det ville være endt i et slagsmål hvis ikke de fugle konstant havde forhindret den hvide kat i at kommunikerer det den egentlig gerne ville... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Men har lært ninja-sniger-teknik til når et par hunde skal afledes. Sådan at jeg stille og roligt kan komme hen og få dem gelejdet hver for sig og væk, inden der sker noget. Det glæder jeg mig vildt meget til at se video af, ninja-sniger-teknik? Sounds brilliant :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det glæder jeg mig vildt meget til at se video af, ninja-sniger-teknik? Sounds brilliant :5up: Det er det bestemt også! Selvom jeg nu også tror, at det ser sejere ud i mit hovede end det reelt gør. For det er med hjertet oppe i halsen og et forsøg på at lyde rooooo-liiiiiig som jeg nærmer mig, og jeg skal tale dyrene ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jo men Ascha, ville du bare lade to hunde være, der på hunde-facon stod overfor hinanden ligesom kattene på videoen ? Mener du, at alt bare ville fade ud til ingenting bare man (menneskerne) lod være med at blande sig, røre sig, kalde osv ? Jeg ville....altså lade sådanne to løse hunde være, men dog selv være parat til at springe ind og brøle osv. Men hvis først to hunde står på stive ben overfor hinanden, medens de måler hinanden med stirrende øjne, så skal der intet til, før slagsmålet går i gang. Ved intet at gøre er der en chance for, at de lydløst bliver enige om, hvem der er den"stærkeste", og så letter spændingen og de kan efter et stykke tid gå hver til sit uden så meget som et blik på hinanden. Men en møgsituation at komme ud for, ædr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg ville....altså lade sådanne to løse hunde være, men dog selv være parat til at springe ind og brøle osv. Men hvis først to hunde står på stive ben overfor hinanden, medens de måler hinanden med stirrende øjne, så skal der intet til, før slagsmålet går i gang. Ved intet at gøre er der en chance for, at de lydløst bliver enige om, hvem der er den"stærkeste", og så letter spændingen og de kan efter et stykke tid gå hver til sit uden så meget som et blik på hinanden. Men en møgsituation at komme ud for, ædr. Måske har vi kun mødt uheldige hunde eller også er vores hund uheldig (det kan jo ikke udelukkes), men når vi er nået til stive ben og måler hinanden er vi ude over dér, hvor de lydløst når til enighed om, hvem, der er stærkest. Faktisk er der allerede lyd på det stadie. Det er jo derfor vores hund overhovedet blæser sig op. Hvis vi var dér, hvor min hund stod på stive ben og gloede på en anden hund, der opførte sig ditto, ville jeg rent faktisk kalde på ham og gå væk med ham (jeg har endnu ikke oplevet at han vælger ballade frem for mig) også selvom det så frarådes i denne tråd. Jeg tror bare heller ikke det ville hjælpe stort at blive stående og lade stå til...snarere tvært imod... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Måske har vi kun mødt uheldige hunde eller også er vores hund uheldig (det kan jo ikke udelukkes), men når vi er nået til stive ben og måler hinanden er vi ude over dér, hvor de lydløst når til enighed om, hvem, der er stærkest. Faktisk er der allerede lyd på det stadie. Det er jo derfor vores hund overhovedet blæser sig op. Hvis vi var dér, hvor min hund stod på stive ben og gloede på en anden hund, der opførte sig ditto, ville jeg rent faktisk kalde på ham og gå væk med ham (jeg har endnu ikke oplevet at han vælger ballade frem for mig) også selvom det så frarådes i denne tråd. Jeg tror bare heller ikke det ville hjælpe stort at blive stående og lade stå til...snarere tvært imod... Jeg har ofte oplevet at "udmålingen" er endt i playbow fra den ene hunds side. Dog er stemningen bagefter ofte stadig ret "spændt" bagefter også. Jeg forsøger dog også at undgå at situationen overhovedet kommer dertil og skal vi væk derfra har jeg også erfaret, at et "Kom så går vi" med lys og glad stemme oftest virker bedst på at få Dumle med (fremfor ryk i snoren eller andet) uden at der opstår yderligere problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Måske har vi kun mødt uheldige hunde eller også er vores hund uheldig (det kan jo ikke udelukkes), men når vi er nået til stive ben og måler hinanden er vi ude over dér, hvor de lydløst når til enighed om, hvem, der er stærkest. Faktisk er der allerede lyd på det stadie. Det er jo derfor vores hund overhovedet blæser sig op. Den situation tror jeg aldrig jeg har prøvet at stå i, men jeg ville nok ikke kunne holde mig fra at gøre et eller andet,... selvom jeg vidste at det ville starte noget. Hvis vi var dér, hvor min hund stod på stive ben og gloede på en anden hund, der opførte sig ditto, ville jeg rent faktisk kalde på ham og gå væk med ham (jeg har endnu ikke oplevet at han vælger ballade frem for mig) også selvom det så frarådes i denne tråd. Jeg tror bare heller ikke det ville hjælpe stort at blive stående og lade stå til...snarere tvært imod... Det frarådes måske, men man er vel kun et menneske,... Jeg har to gange været udløsende faktor for et angreb, begge gange hvor mine hunde er blevet "holdt op" af en anden hund, men hvor de har forsøgt at undgå en konflikt. Begge gange har jeg tænkt: Nej, det skal han/ hun sgu ikke stå model til,... og så er jeg gået ind i situationen og derved fået startet balladen. Men jeg tror måske at jeg trods alt har vist at jeg står på deres side, selvom de måske har oplevet mig som klovnen der er årsag til problemerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tror nu ikke der nødvendigvis er unger i nærheden af fuglene. De er bare nogle hatte. Lidt som dem vi møder herinde. Har flere gange været i Kongens Have, hvor hunden har ligget og gumlet i en pind, og der så er kommet sådan et tag team af et par krager. Den ene hopper rundt foran hunden, mens den anden nærmer sig bagfra, for at nippe i halen. Tror bare de morer sig kosteligt ved at agere drillenisser. Har også selv oplevet, hvordan sådan et par hunde kan sættes i gang af noget udefra kommende. Og er også selv kommet til at dumme mig. Men har lært ninja-sniger-teknik til når et par hunde skal afledes. Sådan at jeg stille og roligt kan komme hen og få dem gelejdet hver for sig og væk, inden der sker noget. I Søndermarken er der altid et team af krager som tager oprydningen efter hundene. De kommer meget tæt, men at komme så tæt er endnu ikke set Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Den situation tror jeg aldrig jeg har prøvet at stå i, men jeg ville nok ikke kunne holde mig fra at gøre et eller andet,... selvom jeg vidste at det ville starte noget. Det frarådes måske, men man er vel kun et menneske,... Jeg har to gange været udløsende faktor for et angreb, begge gange hvor mine hunde er blevet "holdt op" af en anden hund, men hvor de har forsøgt at undgå en konflikt. Begge gange har jeg tænkt: Nej, det skal han/ hun sgu ikke stå model til,... og så er jeg gået ind i situationen og derved fået startet balladen. Men jeg tror måske at jeg trods alt har vist at jeg står på deres side, selvom de måske har oplevet mig som klovnen der er årsag til problemerne. Hun er en klovn, men hun er VORES klovn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts