Gæst Sigurd Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Nu har jeg så "fået papir på" at jeg har gennemført: DEN LOVPLIGTIGE HUNDEHOLDERUDDANNELSE Fremtiden må så vise, om det var nødvendigt, eller om dette lovkrav hører til under de regler, som alle er fuldstændig ligeglade med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ja jeg sidder også med mit bevis fra i lørdags, så er den da ihvertfald på plads, ikke at jeg satser på erhvervsmæssig opdræt, men viden er god at have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ja jeg sidder også med mit bevis fra i lørdags, så er den da ihvertfald på plads, ikke at jeg satser på erhvervsmæssig opdræt, men viden er god at have. Helt enig, viden kan man ikke få for meget af. Selv håber jeg på, at denne uddannelse vil blive udvidet væsentligt og at mange flere vil forstå, hvor vigtig uddannelse er for den seriøse opdrætter. Desuden synes jeg at al opdræt, hvor der tages betaling for hvalpe, burde betragtes som erhvervsmæssigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tillykke til jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ja hvis det skal batte noget, skal der efter min mening en del mere "kød" på, det er ganske nede på jorden basis viden, jeg har fået fra de kurser som er stykket sammen, fra den gamle opdrætteruddannelse, men selvfølgelig kan der da sidde nogen helt grønne, der ikke vidste en brøkdel af det der er blevet undervist i. Jeg håber da der kommer genopfrisknings kurser, til den nye "uddannelse", som man kan melde sig til, hvis der nu kommer noget ny viden på hundefronten. Ligesom man kunne, med det gamle opdrætter kursus, der kunne vi jo med jævne mellemrum, melde os på for at følge lidt med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tillykke til jer begge to ! Kunne en af jer ikke prøve at fortælle, hvad der nærmere ligger i uddannelsen ? Er det det, der hed Opdrætteruddannelsen, der nu hedder noget andet ? Indhold ? Er det alle, der har kennelmærke, der skal have uddannelsen ? Jamen altså fortæl-fortæl !!! Det lyder spændende :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tillykke til jer begge to ! Kunne en af jer ikke prøve at fortælle, hvad der nærmere ligger i uddannelsen ? Er det det, der hed Opdrætteruddannelsen, der nu hedder noget andet ? Indhold ? Er det alle, der har kennelmærke, der skal have uddannelsen ? Jamen altså fortæl-fortæl !!! Det lyder spændende :5up: Jeg tror det nemmeste er at henvise til følgende links Bemærk dog, at uddannelsen er lovpligtig, altså ikke kun gældende for DKK opdrættere. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129891 http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Den_lovpligtige_hundeholderuddannelse_v.doc Hundeholderuddannelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg tror det nemmeste er at henvise til følgende linksBemærk dog, at uddannelsen er lovpligtig, altså ikke kun gældende for DKK opdrættere. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129891 http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Den_lovpligtige_hundeholderuddannelse_v.doc Hundeholderuddannelse Tak for links. Så er der lidt læse stof at blive klog af :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Synes du at det var et godt kursus - fik du noget ud af det?Flere af dem der var på det i Roskilde syntes at det var et "gaaab" med mange mange deltagere. Men DKK fik mange mange penge ind i deltagerbetaling :slem: Jo, jeg kan da godt tilslutte mig, at der var en del "gab" over det. Men det var ikke fordi emnerne på kurset ikke var relevante, det var nok mere fordi, at alle deltagere var DKK opdrættere, som tidligere har gennemført opdrætteruddannelsen, så det var meget begrænset hvad kurset gav af nyt stof. Men en stor del af tiden blev brugt på gennemgang af forskellige racegrupper, ganske interessant. Vi var jo nok allesammen eksperter på vore egne racer og måske vore egne grupper. Men hvordan råder man en køber, som ikke bør købe den race man selv har, det var godt at få et, omend kortfattet, indblik i. Men jeg håber da det 32 timers kursus, som snart starter op, kommer til at indeholde betydelig mere information, og så er jeg også spændt på, hvor mange opdrættere og hundehandlere uden for DKK, der vil tilmelde sig disse kurser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tillykke med det :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tillykke :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg takker dem der skriver Tillykke, men bliver også lidt flov over det. For det at gennemføre uddannelsen kræver faktisk ingenting, ingen prøver eller ligende, kun en kontrol af, at man har været tilstede under hele undervisningsforløbet. Den egentlige "eksamen" kommer først, når man efter kurset skal hjem og producere og sælge hundehvalpe. Så skal man kunne huske og overholde alle love, regler og DKK krav. På det tidspunkt skal den egentlige eksamen beståes, med hvalpekøberne som forhåbentlig meget kritiske censorer. Den "eksamen" vil jeg gøre alt for at bestå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det kursus var vi (Isabella og jeg) også på i lørdags. Jeg kunne godt lide gennemgangen af de forskellige grupper. Og ernæring var godt (både den vi hørte om og den vi spiste ) Turen derned var et helvede...Den tog over 6 timer fra os til Fredericia..At man så skulle på udstilling næste dag var jo endnu herligere :slem: Vi måtte hjem og hente hunde 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hvormange var I egentlig på det kursus i lørdags Jeg ved, der var mange schæferfolk til stede også som mest var imponeret af pauserne (og maden) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hvormange var I egentlig på det kursus i lørdags Jeg ved, der var mange schæferfolk til stede også som mest var imponeret af pauserne (og maden) 250 tror jeg..mange havde aflyst pga vejret.. Jeg havde snakket med DKK om fredagen og hun sagde at hvis man ikke kom fik man det halve gebyr tilbage..Og skulle så tage hele uddannelsen om til næste år. Det her var et specielt opfølgningskursus for dem der allerede havde taget opdrætteruddannelsen. Det viser sig sikkert at det er røv og gulvsand..Adspurgt om der skete noget med dem som ikke tog den her hundeholderuddannelse, var svaret: sandsynligvis ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts