Hop til indhold

Kulde eller overfølsomhed.

Recommended Posts

Hej jeg labrador på snart 5 år, han har været en del ude her de sidste dage i det kolde vejr. Her i går opdagede jeg, at hans venstre baglår er helt rødt/blåt (kun det venstre). Det bliver varmt når vi kommer ind og så slikker han på det. Han har næsten bidt alle hår af...!! er der nogen der har været udsat for det samme? Og kan det måske være noget allergi?? Vi har ikke ændret foder. Det er første gang jeg ser sådan et lår, det har han aldrig haft før? Blev faktisk helt bekymret :-) Tror selv det er kulden, men ??? Kan man evt. smøre det med noget. Hvad mener I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi forbi dyrlægen i går, det lignede først det man kalder HOT SPOT - noget betændelses lignende noget. Men han må ha revet sig - eller fået en "splint" i låret, evt. noget der har stukket ham - da vi var i skoven i fredags. Det har så irreteret ham så meget at han har bidt og bidt.

Hunde bider jo når det gør ondt, og virker det ikke så bider de videre indtil det gør meget mere ondt :-)

Det endte med vi fik piller til 8 dage og noget kløestillende gele vi smører låret med. Håber ikke han bider for meget i det i dag, mens han er alene hjemme. Synes man skulle indføre "hundens første sygedag" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites