Tine1 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Hvor længe skal man blande? Og hvor store dele nyt og gammel foder? Otto skal skifte fra Royal Canin Small dog junior til Kingsmoor puppy. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg brugte altid mindst 10 dage til at skifte over. Måske mere alt efter mave-reaktion:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg har heldigvis aldrig haft problemer, ved nogen af mine hunde, med at skifte over direkte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hvor længe skal man blande? Og hvor store dele nyt og gammel foder? Otto skal skifte fra Royal Canin Small dog junior til Kingsmoor puppy. Jeg skifter direkte fra det ene til det andet foder..Jeg har aldrig oplevet problemer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg har heldigvis aldrig haft problemer, ved nogen af mine hunde, med at skifte over direkte. Jeg skifter direkte fra det ene til det andet foder..Jeg har aldrig oplevet problemer Har heller ikke oplevet problemer ved direkte skift Held eller forstand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund, og at du må prøve dig frem. Start med at f.eks. skifte 1/4 (eller endnu mindre) ud med det nye foder. Går det fint, så kan du jo gradvis øge andelen nyt foder. Går det skidt, så ved du at du skal gå lidt langsommere frem. Jeg tror personligt at hvis man har en hund der er vant til at smage lidt af hvert, og klarer det fint, så er der ingen ben i at skifte foder temmelig brat. Men det er som sagt kun min personlige erfaring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Skiftede også over fra Pedigree Pal til Acana Pacifica fra den ene dag til den anden uden problemer.... Har dog brugt noget af det "gamle" foder til at putte i godbids-legetøjet som hænger i haven, så hun stadig får lidt af det ind imellem. Men igen uden problemer med maven. P.S. hun har aldrig haft så flot pels som efter vi skiftede til Acana Pacifica - kan jeg VARMT anbefale andre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ifølge Royal Canins vejledning (som jeg har gået ud fra, når jeg har skiftet foder, for så havde jeg lidt en guideline) så skal man skifte således: 1/4 nyt foder og 3/4 gammelt foder i 2 dage. Herefter 2/4 nyt foder og 2/4 gammelt foder i 2 dage. Og herefter 3/4 nyt foder og 1/4 gammelt foder i 2 dage. Og så bare det nye foder derefter. Så ville jeg bare holde mig til det samme blandingsforhold i flere dage, hvis hunden begyndte at reagere på det. Men det oplevede jeg så ikke. Jeg oplevede først en reaktion efter ca 2 uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ifølge Royal Canins vejledning (som jeg har gået ud fra, når jeg har skiftet foder, for så havde jeg lidt en guideline) så skal man skifte således: 1/4 nyt foder og 3/4 gammelt foder i 2 dage. Herefter 2/4 nyt foder og 2/4 gammelt foder i 2 dage. Og herefter 3/4 nyt foder og 1/4 gammelt foder i 2 dage. Og så bare det nye foder derefter. Så ville jeg bare holde mig til det samme blandingsforhold i flere dage, hvis hunden begyndte at reagere på det. Men det oplevede jeg så ikke. Jeg oplevede først en reaktion efter ca 2 uger. 2/4 dele Det er sq da jydesnak Der hvor jeg kommer fra hedder det bare 1/2 af hver :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 jeg har skiftet over et par uger - så har der også været en del af det gamle foder tilbage, hvis den besværlige hundetype ikke kan lide det nye - men så vidt jeg husker, er otto den madglade type, så det bli'r nok ikke noget problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg skifter direkte fra det ene til det andet foder..Jeg har aldrig oplevet problemer 2/4 dele Det er sq da jydesnak Der hvor jeg kommer fra hedder det bare 1/2 af hver :slem: :sjov: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 jeg har skiftet over et par uger - så har der også været en del af det gamle foder tilbage, hvis den besværlige hundetype ikke kan lide det nye - men så vidt jeg husker, er otto den madglade type, så det bli'r nok ikke noget problem. Otto er madglad i perioder - andre perioder sultestrækker han og vil udelukkende spise clementiner, melon, æble, sne og tilsvarende ting med stor næringsindhold for at lille rovdyr:damn: Fik tilsendt en lille prøvepakke på Kingsmoor - og det virkede som om at herren var tilfreds - måske viser kræsenheden sig først, når jeg har købt 12 kg:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 2/4 dele Det er sq da jydesnak Der hvor jeg kommer fra hedder det bare 1/2 af hver :slem: Hmm.. Burde du ikke snart vænne dig til, at være nordjyde? Nu, du er emigreret til Nordjylland:blink: Skrev det også bare, så det var så forståeligt, som muligt:blink: Altså at man skal forhøje med 1/4 del hver dag.. Man ved jo adrig hvordan de der københavnere forstår det:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Man ved jo adrig hvordan de der københavnere forstår det:rolleyes: Hov hov:fornaermet: Sålænge kommunikationen foregår på skrift, forstår jeg udemærket... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Man ved jo adrig hvordan de der københavnere forstår det:rolleyes: - eller OM ....:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Mine hunde har prøvet at skifte foder to gange... begge gange har jeg været udgået et par dage, så der har de fået kylling og ris. Efter et par dage er det nye foder ankommet, og de har bare skiftet. Der har ikke været noget at mærke på dem endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 - eller OM ....:mrgreen: Jaja, det kan man da også bare sige:fornaermet: Ja, jeg er NORDJYDE og jeg er hammer stolt af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jaja, det kan man da også bare sige:fornaermet: Ja, jeg er NORDJYDE og jeg er hammer stolt af det. Altså - jeg er jo også nordjyde - tror du misforstod.... jeg mente "OM de der københavnere forstår":cool: Ikke et ondt ord om jyder og nordjyder fra min mund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Altså - jeg er jo også nordjyde - tror du misforstod.... jeg mente "OM de der københavnere forstår":cool: Ikke et ondt ord om jyder og nordjyder fra min mund Ville vist også bare misforstå det bevidst:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Hvor længe skal man blande? Og hvor store dele nyt og gammel foder?Otto skal skifte fra Royal Canin Small dog junior til Kingsmoor puppy. Jeg vil sige at en uge -10 dage er som regel nok. For hver gang du blander anderledes skal der gå 2-3 dage for at se hvordan maven reagerer. Får han tynd mave, gå 2 skridt tilbage indtil maven igen er god, så langsom frem igen. Som du læser, har nogle hunde en mave af stål, hos andre skal der ikke så meget til. Det er individuelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Jeg tror ikke, det vil være et problem at lave en kold tyrker, når det drejer sig om en stor hvalp. Det er først senere i livet, at maven bliver "hysterisk". Prøv dog med halvt af hver, hvis der er problemer, så træk i land igen. Hvis der ikke er problemer, så SKIFT:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts