Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund, og at du må prøve dig frem. Start med at f.eks. skifte 1/4 (eller endnu mindre) ud med det nye foder. Går det fint, så kan du jo gradvis øge andelen nyt foder. Går det skidt, så ved du at du skal gå lidt langsommere frem. Jeg tror personligt at hvis man har en hund der er vant til at smage lidt af hvert, og klarer det fint, så er der ingen ben i at skifte foder temmelig brat. Men det er som sagt kun min personlige erfaring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skiftede også over fra Pedigree Pal til Acana Pacifica fra den ene dag til den anden uden problemer....

Har dog brugt noget af det "gamle" foder til at putte i godbids-legetøjet som hænger i haven, så hun stadig får lidt af det ind imellem.

Men igen uden problemer med maven. ;-)

P.S. hun har aldrig haft så flot pels som efter vi skiftede til Acana Pacifica - kan jeg VARMT anbefale andre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge Royal Canins vejledning (som jeg har gået ud fra, når jeg har skiftet foder, for så havde jeg lidt en guideline) så skal man skifte således:

1/4 nyt foder og 3/4 gammelt foder i 2 dage.

Herefter 2/4 nyt foder og 2/4 gammelt foder i 2 dage.

Og herefter 3/4 nyt foder og 1/4 gammelt foder i 2 dage.

Og så bare det nye foder derefter.

Så ville jeg bare holde mig til det samme blandingsforhold i flere dage, hvis hunden begyndte at reagere på det.

Men det oplevede jeg så ikke. Jeg oplevede først en reaktion efter ca 2 uger.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge Royal Canins vejledning (som jeg har gået ud fra, når jeg har skiftet foder, for så havde jeg lidt en guideline) så skal man skifte således:

1/4 nyt foder og 3/4 gammelt foder i 2 dage.

Herefter 2/4 nyt foder og 2/4 gammelt foder i 2 dage.

Og herefter 3/4 nyt foder og 1/4 gammelt foder i 2 dage.

Og så bare det nye foder derefter.

Så ville jeg bare holde mig til det samme blandingsforhold i flere dage, hvis hunden begyndte at reagere på det.

Men det oplevede jeg så ikke. Jeg oplevede først en reaktion efter ca 2 uger.:???:

2/4 dele :shock::mrgreen: Det er sq da jydesnak :engel: Der hvor jeg kommer fra hedder det bare 1/2 af hver :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har skiftet over et par uger - så har der også været en del af det gamle foder tilbage, hvis den besværlige hundetype ikke kan lide det nye :roll: - men så vidt jeg husker, er otto den madglade type, så det bli'r nok ikke noget problem.

Otto er madglad i perioder - andre perioder sultestrækker han og vil udelukkende spise clementiner, melon, æble, sne og tilsvarende ting med stor næringsindhold for at lille rovdyr:damn:

Fik tilsendt en lille prøvepakke på Kingsmoor - og det virkede som om at herren var tilfreds - måske viser kræsenheden sig først, når jeg har købt 12 kg:lol::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

2/4 dele :shock::mrgreen: Det er sq da jydesnak :engel: Der hvor jeg kommer fra hedder det bare 1/2 af hver :slem:

Hmm.. Burde du ikke snart vænne dig til, at være nordjyde? Nu, du er emigreret til Nordjylland:blink:

Skrev det også bare, så det var så forståeligt, som muligt:blink: Altså at man skal forhøje med 1/4 del hver dag.. Man ved jo adrig hvordan de der københavnere forstår det:rolleyes::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe skal man blande? Og hvor store dele nyt og gammel foder?

Otto skal skifte fra Royal Canin Small dog junior til Kingsmoor puppy.

Jeg vil sige at en uge -10 dage er som regel nok. For hver gang du blander anderledes skal der gå 2-3 dage for at se hvordan maven reagerer. Får han tynd mave, gå 2 skridt tilbage indtil maven igen er god, så langsom frem igen. Som du læser, har nogle hunde en mave af stål, hos andre skal der ikke så meget til. Det er individuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites