Lonny Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Luna har sådan et dækken her fra Hurta Men når hun er ude og gå tur, så skal der jo hoppes i snedriver, hovedet skal bores helt ned under sneen for at undersøge en god duft, og i det hele taget er Luna ret aktiv når vi er ude og gå. Men dette gør så, at der samler sig en bunke sne inden i dækkenet, så hendes mave bliver selvsagt utrolig kold når hun sådan skal gå rundt med et par håndfulde smeltende sne der... Dækkenet i sig selv er rigtig godt, og hun kan holde varmen i det når hun ikke har sne på maven. Så jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal købe et nyt dækken, og om det overhovedet vil afhjælpe problemet, eller om der er noget jeg kan gøre ved det nuværende dækken får at forhindre at hun får sne ind på maven. Umiddelbart tror jeg måske at dækkenet er en lille smule for stort til hende (det er lidt for langt), kan det være medvirkende til at sneen trænger ind Så kiggede jeg på det her dækken med ben, men det ser bare ikke særlig varmt ud, og i den her kulde har Luna jo også brug for noget der luner Hurtta Pro Windstopper Fleece brun Jeg har dog også forelsket mig helt vildt i det dækken BlackGSD henviste til, men det vil jo nok ikke løse problemet med sne på maven? http://www.alttilhundogkat.dk/alt_hundetj.6?/Generelt/HUNDE/Hundetøj/dækner/Alt tøj/12630 Oilskinds Hundedækken brunt str 30 cm/&showitem=6840 Luna har jo ikke noget underuld, så hun skal helst have et dækken der udover at være vind- og vandtæt også kan give hende noget varme. Og som sagt er jeg rigtig glad for det dækken vi har, bare ikke når der er sne i de mængder vi har i øjeblikket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Kan man ikke bare give hunden en trøje på under dækkenet ? Så er mavsen jo også holdt tør og varm. Altså lidt i stil med det dækken du viser som nr. 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg har de samme problemer med Flipsedyrets pelsløse mave, han er så heldigvis ikke vildt imponeret over sneen, så han fjanter ikke sådan rundt i det... :blink: jeg har en striktrøje til ham, men den giver jo ingen varme, så nu har jeg besluttet at han skal have et Back on track-dækken, det kan også bare lige baskes lidt til også falder sneen af (så vidt jeg kan se på billederne) Det vil ihvertfald give en masse varme til den skaldet Flips :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Kan man ikke bare give hunden en trøje på under dækkenet ? Så er mavsen jo også holdt tør og varm. Altså lidt i stil med det dækken du viser som nr. 2. Det kan da godt være, dog får jeg sådan et syn for mit indre blik, du ved af de der børn i flyverdragt som har så meget tøj på at de slet ikke kan bevæge sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg har de samme problemer med Flipsedyrets pelsløse mave, han er så heldigvis ikke vildt imponeret over sneen, så han fjanter ikke sådan rundt i det... :blink: jeg har en striktrøje til ham, men den giver jo ingen varme, så nu har jeg besluttet at han skal have et Back on track-dækken, det kan også bare lige baskes lidt til også falder sneen af (så vidt jeg kan se på billederne) Det vil ihvertfald give en masse varme til den skaldet Flips :hjerte: Jeg syntes bare ikke at det ser ud som om BoT dækker særlig meget af maven, og umiddelbart tror jeg at der også vil blive samlet sne i dette dækken? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Otto har et Hurtta dækken magen til Lunas og jeg synes også, at der kommer meget sne ind på maven. Det er lidt ligesom om at halsudskæringen virker som en tragt..!! Jeg ved ikke, om jeg kan spænde elastikken lidt mere i halsen - det vil jeg prøve i dag... Ellers overvejer jeg et bandana-tørklæde "lidt stramt" om halsen der går udover dækkenet i håb om at stoppe sneen lidt. Vildt irriterende, når man lige har givet så mange penge for at dyret skal holde varmen:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg ved ikke om der er andet at gøre, end ind i mellem at fjerne sneen ud af mavebæltet. Misja får også sne derind og jeg snakkede med en cocker-ejer vi mødte der havde et andet mærke end Hurtta men også med mavebælte og hun oplevede samme problem og lige som jeg, fjernede hun det bare med jævne mellemrum. I øvrigt tror jeg de flees-dragter er varme nok, men om du undgår sne indvendigt ved jeg ikke og her kan man sige det bliver sværere at se og fjerne hvis det er. tilføjelse: Jeg strammer elastikken rigtig meget om halsen på Misjas Hurtta, men der kommer alligevel sne ind via åbningerne ved forben.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg ved ikke om der er andet at gøre, end ind i mellem at fjerne sneen ud af mavebæltet. Misja får også sne derind og jeg snakkede med en cocker-ejer vi mødte der havde et andet mærke end Hurtta men også med mavebælte og hun oplevede samme problem og lige som jeg, fjernede hun det bare med jævne mellemrum. I øvrigt tror jeg de flees-dragter er varme nok, men om du undgår sne indvendigt ved jeg ikke og her kan man sige det bliver sværere at se og fjerne hvis det er. tilføjelse: Jeg strammer elastikken rigtig meget om halsen på Misjas Hurtta, men der kommer alligevel sne ind via åbningerne ved forben.. Jeg kan bare ikke sådan lige fjerne sneen hos Luna, hendes dækken er jo ikke lavet til at have sele på, så selen sidder uden på dækkenet, det vil sige at hun nærmest er snørret ind som en rullepølse og jeg nærmest skal have alt af hende for at fjerne sneen :hmm: Men jeg sidder og overvejer om man kan arbejde lidt videre med Zaz-Zaz's idé, måske give Luna en t-shirt eller lignende på som dækker lidt af hullet ved forbenene :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg syntes bare ikke at det ser ud som om BoT dækker særlig meget af maven, og umiddelbart tror jeg at der også vil blive samlet sne i dette dækken? Jeg valgte Obtrack fra og de er skåret på cirka samme måde som BOT og dette fordi de går så langt ned over forben og bring, at Misja ikke kunne bevæge sig frit når hun sprang omkring med høje benløft osv. Men måske det bare er min hund de ikke passer til, eller det er hendes hyper-aktivitetsniveau de bare ikke passer til - træne tricks i dem gik heller ikke godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Otto har et Hurtta dækken magen til Lunas og jeg synes også, at der kommer meget sne ind på maven. Det er lidt ligesom om at halsudskæringen virker som en tragt..!! Jeg ved ikke, om jeg kan spænde elastikken lidt mere i halsen - det vil jeg prøve i dag... Ellers overvejer jeg et bandana-tørklæde "lidt stramt" om halsen der går udover dækkenet i håb om at stoppe sneen lidt. Vildt irriterende, når man lige har givet så mange penge for at dyret skal holde varmen:confused: Luna's dækken sidder ret tæt ved halsen, så hos os tror jeg sneen slipper ind ved forbenene :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg kan bare ikke sådan lige fjerne sneen hos Luna, hendes dækken er jo ikke lavet til at have sele på, så selen sidder uden på dækkenet, det vil sige at hun nærmest er snørret ind som en rullepølse og jeg nærmest skal have alt af hende for at fjerne sneen :hmm: Men jeg sidder og overvejer om man kan arbejde lidt videre med Zaz-Zaz's idé, måske give Luna en t-shirt eller lignende på som dækker lidt af hullet ved forbenene :hmm: Måske det er en idé, men så skal du vel tænke på om det så ikke ligger inde på kroppen og er pladder-vådt. Så materialet skal være noget elastisk men som ikke suger vand/optøet sne til sig :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det kan da godt være, dog får jeg sådan et syn for mit indre blik, du ved af de der børn i flyverdragt som har så meget tøj på at de slet ikke kan bevæge sig Ja, det er så selvfølgelig ikke så over-fedt, hvis Luna ikke kan skeje ud i sneen, når nu hun er glad for sne. Du må ud og se om der dog ikke findes et dækken i Luna størrelse, der også varmer maven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg syntes bare ikke at det ser ud som om BoT dækker særlig meget af maven, og umiddelbart tror jeg at der også vil blive samlet sne i dette dækken? ja.. jeg tænkte også over det med mavebæltet, men Flipsedyret er jo ikke så stor, så selve dækkenet kan vel næsten nå sammen rundt om ham men fordi det er så stort og med høj hals så er det alligevel begrænset hvor meget sne der kan komme ind under Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg valgte Obtrack fra og de er skåret på cirka samme måde som BOT og dette fordi de går så langt ned over forben og bring, at Misja ikke kunne bevæge sig frit når hun sprang omkring med høje benløft osv. Men måske det bare er min hund de ikke passer til, eller det er hendes hyper-aktivitetsniveau de bare ikke passer til - træne tricks i dem gik heller ikke godt Altså, nu ligner Misja jo nærmest en der er gået i koma ved siden af Luna, så hvis det er aktivitetsniveauet der gør det, så skal Luna bestemt ikke have sådan et dækken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 ja.. jeg tænkte også over det med mavebæltet, men Flipsedyret er jo ikke så stor, så selve dækkenet kan vel næsten nå sammen rundt om ham men fordi det er så stort og med høj hals så er det alligevel begrænset hvor meget sne der kan komme ind under Rullepølse :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg valgte Obtrack fra og de er skåret på cirka samme måde som BOT og dette fordi de går så langt ned over forben og bring, at Misja ikke kunne bevæge sig frit når hun sprang omkring med høje benløft osv. Men måske det bare er min hund de ikke passer til, eller det er hendes hyper-aktivitetsniveau de bare ikke passer til - træne tricks i dem gik heller ikke godt Tror det kommer meget an op kropsformen - det kommer i hvert tilfælde ikke an på aktivitetsniveauet kan jeg roligt sige med mine to superspurtere :blink: Obtrack på mine hunde slutter helt til, så der ikke kan komme sne ind. Halslukningen virker lidt bedre end på HUrttas. På Carlas Hurtta flyverdragt har jeg givet hende en højhalset sweater på indenunder.. så kommer der ikke sne ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Det er samme problem jeg har med Novas mave. Den er helt nøgen og hun skal absolut altid hoppe lige i de snedynger hun nærmest drukner i og hvorfor så ikke grave en tunnel bagefter :stupid: Jeg har syet et stykke flis på hendes "jakke" og sat et stykke velcro så den kan lukkes tæt om det nøgne mavestykke. Så ligner det godt nok lidt et rør og ser lidt mærkeligt ud, men tumpen kan holde til sine sneflip uden at være ved at gå til af kulde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Altså, nu ligner Misja jo nærmest en der er gået i koma ved siden af Luna, så hvis det er aktivitetsniveauet der gør det, så skal Luna bestemt ikke have sådan et dækken :fornaermet: Det var også min tanke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Tror det kommer meget an op kropsformen - det kommer i hvert tilfælde ikke an på aktivitetsniveauet kan jeg roligt sige med mine to superspurtere :blink:Obtrack på mine hunde slutter helt til, så der ikke kan komme sne ind. Halslukningen virker lidt bedre end på HUrttas. På Carlas Hurtta flyverdragt har jeg givet hende en højhalset sweater på indenunder.. så kommer der ikke sne ind. Okay det var da super at høre og ja, så er det nok kropsformen der gør forskellen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Okay det var da super at høre og ja, så er det nok kropsformen der gør forskellen Men det vil så nærmest sige at man skal afprøve alle dækkener på markedet for at finde et der passer perfekt til ens egen hund Jeg hælder altså stadig til en eller anden form for lappeløsning :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Rullepølse :klap: Rullepølse? .... jamen værsesgo'! [media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/vis-os-din-perle/35535d1290372654-november-hunde-101_0181.jpg[/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Men det vil så nærmest sige at man skal afprøve alle dækkener på markedet for at finde et der passer perfekt til ens egen hund Jeg hælder altså stadig til en eller anden form for lappeløsning :hmm: Ja! Altså nu har du bil, så ud med dig og Luna og køre landet tyndt og prøve dækkener af (go øvelse for bilen og dine køre-evner og go øvelse for Luna, eller er det dig :hmm: ) - jeg er sikker på Luna vil være rolige og i indre total balance, hele sådan en tur igennem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ja! Altså nu har du bil, så ud med dig og Luna og køre landet tyndt og prøve dækkener af (go øvelse for bilen og dine køre-evner og go øvelse for Luna, eller er det dig :hmm: ) - jeg er sikker på Luna vil være rolige og i indre total balance, hele sådan en tur igennem Hov, hov, Luna opfører sig altid pænt fremmede steder, det er kun når hun er kendt at hun splitter det hele ad :blink: Til gengæld ville jeg dø af stress hvis jeg skulle køre rundt i det her vejr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Rullepølse? .... jamen værsesgo'! [media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/vis-os-din-perle/35535d1290372654-november-hunde-101_0181.jpg[/media] Det ser da rigtig fint ud :5up: Og rullepølse er skam et kompliment, Luna har først dækken på og udover det har hun så sin sele, så her kan man rigtig tale om rullepølse, hun er i hvert fald suret ind i alle ender og kanter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Ej det her er da rullepølse: [ATTACH]36092[/ATTACH] men det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts