Hop til indhold

Åndsbolle


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

Over der hvor der er rigtig godt at lave pøller, Motor vaaadede rundt i skulderhøjt sne og totalt hyggede sig. Fandt en karton et-eller-andet drikkeligt som var verdens bedste at tygge i, brugte 20 år på at få ham til at gå videre og 40 år på at få ham til at stoppe med at lægge sig hele tiden. ENDELIG, han begyndte at lave cirkelbevægelser og sætte sig til rette - men hov? Hvad var det? Mmmhh en halv bolle med leverpostej, var da osse meget bedre :mums: Og så glemte han igen alt om hvad det var han skulle.

 

Tilsidst gav jeg op og gik hjem, alt den ballade for ingenting altså!

 

Er jeres hunde ligeså åndsfraværende til tider :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - Alto er ihvertfald :stupid: Han kan ikke finde ud af at skide - han vil ind under buskene med hovedet - og bliver så forrvirret når han får det løse sne ned i hovedet, og glemmer hvad han skulle :evil: Så, jo har vadet rundt med ham for at han kunne finde steder han kunne tømme ryggen, men niks ikke når der ligger sne:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjalfe er ligesådan, hvis der er en frosne pinde i nærheden - wihiii, dét er nemlig bare hygge:roll: Han kan til tider endda finde på at sige han skal ud, men så skal han bare ned til sin pind og intet andet... det gør han specielt når der er snevejr, fordi det er total ynglingsvejr... tsk tsk. Men modsat, så er er det bare så holder jeg uendelig meget af når Tjalfe glemmer aaaalt omkring sig, fordi der lige skal ligge og hygges med noget man har fundet. Elsker den måde at gå til livet på - misunder virkelig den evne.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - Alto er ihvertfald :stupid: Han kan ikke finde ud af at skide - han vil ind under buskene med hovedet - og bliver så forrvirret når han får det løse sne ned i hovedet, og glemmer hvad han skulle :evil: Så, jo har vadet rundt med ham for at han kunne finde steder han kunne tømme ryggen, men niks ikke når der ligger sne:stupid:

 

Haaahaha :lol: Du må ud og købe svesker inden den stakkels hund får forstoppelse! Altså, i galop kan Motor sagtens overskue at sætte bremserne i så vi andre er ved at køre galt, for NU skal han.

 

Tjalfe er ligesådan, hvis der er en frosne pinde i nærheden - wihiii, dét er nemlig bare hygge:roll: Han kan til tider endda finde på at sige han skal ud, men så skal han bare ned til sin pind og intet andet... det gør han specielt når der er snevejr, fordi det er total ynglingsvejr... tsk tsk. Men modsat, så er er det bare så holder jeg uendelig meget af når Tjalfe glemmer aaaalt omkring sig, fordi der lige skal ligge og hygges med noget man har fundet. Elsker den måde at gå til livet på - misunder virkelig den evne.:lun:

 

Ok så er man pindeglad!

Jo jo, det er da dejligt at alt er verdens bedste, men noooooogen gange, altså.. Hilsen damen med hunden som tager 20 min om distancen ud og 1 time plus det løse på samme distance hjem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

Over der hvor der er rigtig godt at lave pøller, Motor vaaadede rundt i skulderhøjt sne og totalt hyggede sig. Fandt en karton et-eller-andet drikkeligt som var verdens bedste at tygge i, brugte 20 år på at få ham til at gå videre og 40 år på at få ham til at stoppe med at lægge sig hele tiden. ENDELIG, han begyndte at lave cirkelbevægelser og sætte sig til rette - men hov? Hvad var det? Mmmhh en halv bolle med leverpostej, var da osse meget bedre :mums: Og så glemte han igen alt om hvad det var han skulle.

 

Tilsidst gav jeg op og gik hjem, alt den ballade for ingenting altså!

 

Er jeres hunde ligeså åndsfraværende til tider :confused:

 

du har en lidelsesfælle på nørrebro!

 

halfdan har altid været helt ekstremt distræt, "livsnyder" kaldte janni det - jatak, verdensfjern kalder jeg det. nu hvor han så småt er kønsmoden er det gået helt agurk, og jeg kan godt blive lidt sindssyg. på den anden side er det også lidt kært :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Carlo er en klynkefætter lige i øjeblikket... Han vil gerne være inde og hygge og blive nusset, men han vil også gerne ligge og tygge ben i de største snedriver han kan finde udenfor... WHAT TO DO..???

 

Han ELSKER sne... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

du har en lidelsesfælle på nørrebro!

 

halfdan har altid været helt ekstremt distræt, "livsnyder" kaldte janni det - jatak, verdensfjern kalder jeg det. nu hvor han så småt er kønsmoden er det gået helt agurk, og jeg kan godt blive lidt sindssyg. på den anden side er det også lidt kært :lun:

 

"Helt blank" hedder det herhjemme, må jeg nok indrømme :mrgreen:

 

Carlo er en klynkefætter lige i øjeblikket... Han vil gerne være inde og hygge og blive nusset, men han vil også gerne ligge og tygge ben i de største snedriver han kan finde udenfor... WHAT TO DO..???

 

Han ELSKER sne... :lun:

:shock::shock::confused: What?! Ok, dét er så Motors mindste problem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae.. Min hund var så ved at drive mig til vanvid på gåturen for lidt siden. For han kan slet ikke gå på fortovet pga salt.

Så jeg lagde hjernen i blød for at finde en gårute, hvor han slap for salt:hmm:

 

Men nej nej..! Der var jo ikke nok lækre lugte, så der gad han ikke tisse..! (Og det er så hunden der plejer at tisse for hver 5. meter:stupid:)

 

Da han så kom til at gå to meter på fortovet uden det var meningen, begyndte han at klynke over den ene af sine poter og ville ikke gå videre:???:

 

Men da jeg så prøvede at gå et andet sted, gad han da overhovedet ikke snuse og tisse der! Så det var bare en kamp at gå aftenstur:damn:

 

Men når jeg tænker mig om, tror jeg egentlig jævnligt det er en smule sådan.. Dexter vil oftest et andet sted hen end jeg vil. Og det er normal ikke sådan et problem, for så kan man jo sagtens finde på en ny vej. Det er bare ikke så let lige nu!:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover
Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

Over der hvor der er rigtig godt at lave pøller, Motor vaaadede rundt i skulderhøjt sne og totalt hyggede sig. Fandt en karton et-eller-andet drikkeligt som var verdens bedste at tygge i, brugte 20 år på at få ham til at gå videre og 40 år på at få ham til at stoppe med at lægge sig hele tiden. ENDELIG, han begyndte at lave cirkelbevægelser og sætte sig til rette - men hov? Hvad var det? Mmmhh en halv bolle med leverpostej, var da osse meget bedre :mums: Og så glemte han igen alt om hvad det var han skulle.

 

Tilsidst gav jeg op og gik hjem, alt den ballade for ingenting altså!

 

Er jeres hunde ligeså åndsfraværende til tider :confused:

 

 

Alt det besvær til ingen nytte.

Aj, min hund er ikke sådan, hun gør det bare når hun skal, og når vi er hjemme, så går hun i haven (Self. ikke når hun er alene hjemme).

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol Motor :lol: Bisse :cool:

 

Darwin bliver også enormt nemt distraheret :stupid: Her forleden skulle han åbenbart ud og tisse LIGE NU! så jeg skyndte mig ud med ham i haven (og havde self glemt jakken).

 

Så stiller han sig for at tisse (på hvalpemåden uden at lette ben :stupid:), hvorefter han får øje på en fugl, og løber efter den mens han stadig tisser, hvilket resulterede i tis på mine støvler! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han dejlig - begge mine er heldigvis særdeles fokuserede når det er tisserunden, endnu mere fokuserede når der stormer en halv pelikan direkte ind i nummi :lol:

 

Alt det besvær til ingen nytte.

Aj, min hund er ikke sådan, hun gør det bare når hun skal, og når vi er hjemme, så går hun i haven (Self. ikke når hun er alene hjemme).

 

I 2 er da vist havnet i den forkerte tråd :fornaermet::blink:

 

Lol Motor :lol: Bisse :cool:

 

Darwin bliver også enormt nemt distraheret :stupid: Her forleden skulle han åbenbart ud og tisse LIGE NU! så jeg skyndte mig ud med ham i haven (og havde self glemt jakken).

 

Så stiller han sig for at tisse (på hvalpemåden uden at lette ben :stupid:), hvorefter han får øje på en fugl, og løber efter den mens han stadig tisser, hvilket resulterede i tis på mine støvler! :evil:

 

Hahaha juhuuu! Det SÅ meget sjovere når det er andres hunde der gør sådan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

BTW så kan jeg super godt lide, at du tager huen på nedefra og op (ved ikke lige helt hvordan man gør det:blink:):klap::klap:

 

Jeg plejer nu godt nok, at tage huen ned om ørerne:blink:

(Sorry, KUNNE bare ikke lade være med at kommentere det:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

BTW så kan jeg super godt lide, at du tager huen på nedefra og op (ved ikke lige helt hvordan man gør det:blink:):klap::klap:

 

Jeg plejer nu godt nok, at tage huen ned om ørerne:blink:

(Sorry, KUNNE bare ikke lade være med at kommentere det:oops:)

 

Huen (hætten for jyder) på jakken sguda :fornaermet: Og når noget normalt hænger ned langs ryggen, så må det da tages OP for at kunne komme på :drille::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

Over der hvor der er rigtig godt at lave pøller, Motor vaaadede rundt i skulderhøjt sne og totalt hyggede sig. Fandt en karton et-eller-andet drikkeligt som var verdens bedste at tygge i, brugte 20 år på at få ham til at gå videre og 40 år på at få ham til at stoppe med at lægge sig hele tiden. ENDELIG, han begyndte at lave cirkelbevægelser og sætte sig til rette - men hov? Hvad var det? Mmmhh en halv bolle med leverpostej, var da osse meget bedre :mums: Og så glemte han igen alt om hvad det var han skulle.

 

Tilsidst gav jeg op og gik hjem, alt den ballade for ingenting altså!

 

Er jeres hunde ligeså åndsfraværende til tider :confused:

 

Jeps.. Luna kan heller ikke finde et sted at sætte sig i disse dage.. Og når hun endelig er ved at sætte sig, så hov... der var da lige en duft der...

 

Argh.. Og andre gange så sætter hun sig bare:vedikke:

 

Og jep sko til vuffer.. Er bestilt og skulle gerne komme, når vi engang får post igen:roll::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor blev ved med at skabe sig og larme og ville ikke spise op og sådan, tænkte han måske skulle vildt meget på toilettet, så ok: skibukser på, skijakke på, støvlerne på, huen op om ørene, sele på hunden, snor på hunden, inderhandsker på, vinterhandsker på - så går vi... 2 skridt, Motor lægger sig og tygger i en pind han har slæbt med hjem. Jeg tager pinden og vi går.. 20 skridt, Motor lægger sig og tygger i pinden igen.

Tager pinden fra ham og lægger den så han kan finde den når vi kommer hjem.

 

Over der hvor der er rigtig godt at lave pøller, Motor vaaadede rundt i skulderhøjt sne og totalt hyggede sig. Fandt en karton et-eller-andet drikkeligt som var verdens bedste at tygge i, brugte 20 år på at få ham til at gå videre og 40 år på at få ham til at stoppe med at lægge sig hele tiden. ENDELIG, han begyndte at lave cirkelbevægelser og sætte sig til rette - men hov? Hvad var det? Mmmhh en halv bolle med leverpostej, var da osse meget bedre :mums: Og så glemte han igen alt om hvad det var han skulle.

 

Tilsidst gav jeg op og gik hjem, alt den ballade for ingenting altså!

 

Er jeres hunde ligeså åndsfraværende til tider :confused:

 

 

Ho ho ho.....nu er jeg HELT sikker på at Motor og Chilli må være i familie - endda nært beslægtede! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ps, Rams, tænkte faktisk på dig i dag, tror altså du må have fat i nogle hundesko.. så i kan gå tur igen.

 

 

Arh! Hætten på jakken.. Så er jeg med:mrgreen:

Man skal altså snakke så alle forstår det:blink: -Eller så jeg også forstår det.;-)

 

Har overvejet om, jeg skal købe nogle hundesko. Må ærligt indrømme, at jeg bare har lidt et issue med det der med sko på hunden.:oops:

Jeg købte noget godt potevoks idag. Det virkede så 10 meter.:evil: Og så klynkede han igen.

Men vi fik faktisk en god lang tur uden klynken derefter. For vi gik på nogle stier, som ikke bliver ryddet og hver gang vi skulle over en vej, så løftede jeg ham. (Så der kom blondinen lige gående, bærende på sin 'pyntehund':blink:)

 

Men tror egentlig også, at jeg skal sluge kamelen og smide sko på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ho ho ho.....nu er jeg HELT sikker på at Motor og Chilli må være i familie - endda nært beslægtede! :sjov:

 

Oh tell me more :lol:

 

Men tror egentlig også, at jeg skal sluge kamelen og smide sko på ham.

 

Ja, medmindre han kan lære at sluge kamelen. Kunne forestille mig at det her vejr fortsatte et stykke tid.. håber da i hvert fald. Svært at sige herfra, Motor virker ikke som om han ved at han går på salt engang imellem, men han får nogle gange skyllet tæerne alligevel når vi kommer hjem. Har Dexter ingen hår mellem trædepuderne? Motor har riiiigeligt, men måske hjælper det egentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh tell me more :lol:

 

 

 

Ja, medmindre han kan lære at sluge kamelen. Kunne forestille mig at det her vejr fortsatte et stykke tid.. håber da i hvert fald. Svært at sige herfra, Motor virker ikke som om han ved at han går på salt engang imellem, men han får nogle gange skyllet tæerne alligevel når vi kommer hjem. Har Dexter ingen hår mellem trædepuderne? Motor har riiiigeligt, men måske hjælper det egentligt.

 

Han kan sikkert sagtens. Han har aldrig pevet endnu, over noget, som jeg har proppet på ham. Hverken diverse halsbånd, seler, dækkener osv. Men det kan selvfølgelig være, at skoene vil være prikken over i'et:mrgreen:

 

Han har hår mellem trædepuderne. Men ved ikke om det er meget eller lidt:vedikke: Men det er jo selvfølgelig lidt en speciel pels Dexter har, for det er jo netop hår og ikke 'en god pels', så ved ikke om det har noget at sige.

Men jeg kan se, at et par af hans poter er sprækkede en lille smule, så jeg tror at det er derfor det er så slemt for ham. Så han vil nok have rigtigt godt af skoene indtil poterne er helt helede, udover at jeg smører dem godt med creme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har hår mellem trædepuderne. Men ved ikke om det er meget eller lidt:vedikke: Men det er jo selvfølgelig lidt en speciel pels Dexter har, for det er jo netop hår og ikke 'en god pels', så ved ikke om det har noget at sige.

 

Hvad :confused: Har han ikke pels? Hår som i menneskehår?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad :confused: Har han ikke pels? Hår som i menneskehår?!

 

Jep, det er jo det, der kendetegner Bichonerne. Når Dexter bliver våd så klasker hans hår bare sammen, ligesom menneskers, og så er der bare ingen isolering at hente der. Kender i hvert fald fra mig selv, at når man går ud med vådt hår, så er det bare koldt!

Det er jo den samme type pels, han har mellem træepuderne, så jeg ved ikke om det har noget at sige ang hvorledes det fungerer der ift andre hunde med almindelig pels.

 

Men en god updatering er, at han slet ikke har det så slemt med saltet længere. Så nu kan vi godt lige gå over vejen eller gå et lille stykke på fortov, hvis der ikke lige er andet alternativ, der hvor vi går. Dette uden, at løfte en pote og pive.

Men ellers så har jeg også købt nogle pawz sko, der skulle komme med posten om nogle dage:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså når Ozzie skal, så skal hun, men hun får ret ofte lokket mig med ud, hvor jeg tror hun skal, men det eneste turen handler om er alt andet end at skulle pølle. Overvejer lidt hvem der er den klogeste af os to. :mrgreen:

 

Hæhæhæ!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...