KarinaG Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 (rettet) Øv-øv Misja haltede fra vi stod op i morges og en lille gåtur hvor muskler og senere blev varmet op, hjalp ikke et spor Nu er dagen næsten gået og nu vil hun slet ikke støtte på benet, sidder hun ned løfter hun det op og hun orker lige at sætte poten i jorden, for straks at løfte den igen og så stå der Jeg har kigget, følte, trykket let, kigget og gransket og jeg kan intet se, føle eller lugte så jeg ringede til dyrelægen i telefontiden her kl. 14:30 og tog en snak om jeg skulle give hende noget eller hvad. Vi blev enige om at hun på morgenturen skal vise at hun har det bedre i benet/poten og ellers skal hun tjekkes hos dyrelægen. Jeg regner med at det bare er pga. al den sne som ligger derude, den gør jo at hun dårligt kan gå normalt men hopper, springer og løber og så kan hun vel have sat poten forkert i går - også selv om der ikke var noget at bemærke på natturen... Men altsåå hvor jeg hader når Misja ikke fungere 100% normalt og korrekt, det skal hun gøre altid, basta! Nå, jeg ville ikke så meget med det her indlæg andet end at få luft ....Og så må i gerne krydse fingre for at hun går bare en lille smule bedre i morgen tidlig Redigeret December 1, 2010 af KarinaG opdatering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tror du ikke, hun skal have nogle ture i snor, så hun ikke kan komme ud i sneen og hoppe rundt? Noget hvile.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Det er nok, som du selv er inde på, alle de her skæve hop og vrid der kommer i den høje sne, så forhåbentlig har hun det bedre i morgen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 øv, stakkels mus!! :ae: jeg har også en haltefrans, men det er pga salten, så nu skal vi se på sko til ham... og det var min mor der foreslog det og hun er ellers lidt konservativ hvad angår tøj og sko til vovser :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 øv :-( Har desværre også en hund der er utroligt mærket af sne/salt iår, så for første gang overvejer jeg et par sko til hende... Hun trækker den ene og den anden, så det må gøre ondt, derudover er hendes hud mellem tæerne knaldrøde og alt for våde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tror du ikke, hun skal have nogle ture i snor, så hun ikke kan komme ud i sneen og hoppe rundt? Noget hvile.. Jow, det er bare møg svært herude for hvor skal vi gå? Midt ude på vejen er det eneste sted man kan komme frem uden at gå i 3 cm. højt salt :damn: Men jeg finder på noget og ja, vi går rent faktisk midt ude på vejen Det er nok, som du selv er inde på, alle de her skæve hop og vrid der kommer i den høje sne, så forhåbentlig har hun det bedre i morgen :ae: Det håber jeg også at hun har, men det er benet med den dårlige skulder så derfor vil de gerne tjekke hende i morgen hvis hun ikke har det bedre - bare for at være sikker på noget inden i skulderen ikke er blevet forværret øv, stakkels mus!! :ae: jeg har også en haltefrans, men det er pga salten, så nu skal vi se på sko til ham... og det var min mor der foreslog det og hun er ellers lidt konservativ hvad angår tøj og sko til vovser :hjerte: Ååh var det dog "bare" pga. saltet, så vidste jeg jo hvad der var galt og hvad der skulle til (stakkels dine lille haltefrans) Lige i dag synes jeg ellers al den sne var så smuk med solskin og det hele, samtidig ønskede jeg den hen hvor pebret gror! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 øv :-( Har desværre også en hund der er utroligt mærket af sne/salt iår, så for første gang overvejer jeg et par sko til hende... Hun trækker den ene og den anden, så det må gøre ondt, derudover er hendes hud mellem tæerne knaldrøde og alt for våde Stakkels Fie, det lyder grimt at de er så røde Jeg synes også mitte er plaget af alt det salt, så vi kan ikke engang gå inde i bebyggelsen hvor der ellers er ryddet for der ligger 3 cm. salt alle vegne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Øv-øv Misja haltede fra vi stod op i morges og en lille gåtur hvor muskler og senere blev varmet op, hjalp ikke et spor Nu er dagen næsten gået og nu vil hun slet ikke støtte på benet, sidder hun ned løfter hun det op og hun orker lige at sætte poten i jorden, for straks at løfte den igen og så stå der Jeg har kigget, følte, trykket let, kigget og gransket og jeg kan intet se, føle eller lugte så jeg ringede til dyrelægen i telefontiden her kl. 14:30 og tog en snak om jeg skulle give hende noget eller hvad. Vi blev enige om at hun på morgenturen skal vise at hun har det bedre i benet/poten og ellers skal hun tjekkes hos dyrelægen. Jeg regner med at det bare er pga. al den sne som ligger derude, den gør jo at hun dårligt kan gå normalt men hopper, springer og løber og så kan hun vel have sat poten forkert i går - også selv om der ikke var noget at bemærke på natturen... Men altsåå hvor jeg hader når Misja ikke fungere 100% normalt og korrekt, det skal hun gøre altid, basta! Nå, jeg ville ikke så meget med det her indlæg andet end at få luft ....Og så må i gerne krydse fingre for at hun går bare en lille smule bedre i morgen tidlig :x2: God bedring med hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Stakkels Misja, håber det bare er lidt ømme muskler eller sådan noget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Åh nej, stakkels Misja altså! Håber hun er fit i morgen og musklerne bare er lidt ømme i dag :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Her går vi også midt på vejen, for der er bare salt ALLEVEGNE.. Og vores sko er ikke kommet endnu:cry: Vi har ikke fået post siden torsdag.. Det er da for træls.. Vi har fået de der engangs-sko, men jeg ved ikke om de kan du på asfalt. Må være et forsøg i morgen tidlig.. Men ja, det er ikke nemt i disse dage. (Jeg vil altså ikke brokke mig over sneen, for jeg elsker den:lun:) men for filan det var en kold tur til og fra a-kassen i formiddags:shock: Jeg håber hun er meget bedre i morgen.. Du har ikke lidt smertestillende, du kan give hende? God badering til Mittemus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Her går vi også midt på vejen, for der er bare salt ALLEVEGNE.. Og vores sko er ikke kommet endnu:cry: Vi har ikke fået post siden torsdag.. Det er da for træls.. Vi har fået de der engangs-sko, men jeg ved ikke om de kan du på asfalt. Må være et forsøg i morgen tidlig.. Men ja, det er ikke nemt i disse dage. (Jeg vil altså ikke brokke mig over sneen, for jeg elsker den:lun:) men for filan det var en kold tur til og fra a-kassen i formiddags:shock: Jeg håber hun er meget bedre i morgen.. Du har ikke lidt smertestillende, du kan give hende? God badering til Mittemus Nej jeg vil helst heller ikke brokke mig over sne og frost (bare der ikke kommer meget mere sne ) og så oven i hatten, solskin i dag - såå smukt! Det bliver spændende at høre om de der en-gangs sko J, jeg håber de virker for jer :5up: Dyrelægen synes ikke at hun skulle have noget smertestillende nu og her (jeg spurgte), han ville godt lige høre om det reelle forløb i morgen tidlig hvis det stadig driller som i dag. Men hun har sku ondt, hun rejser sig slet ikke op, heller ikke da hun skulle have aftensmad så jeg gav hende mad "på sengen" (ligner hende slet-slet ikke) og hun ligger og små-pive-sukker når hun trækker vejret ud af. Hun har heller ikke en eneste gang i dag bedt om opmærksomhed, leg eller gåtur - SLET ikke min Misja - så ondt gør det kan jeg se på det hele Men i morgen er det væk, det må det være for der er det 1. december og december er en glad måned Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Synes det værste er at hvis de går på et ryddet område og så sætter poterne i sneen, så trækker Fie poterne indenfor 20 sek. Så der må ske et eller andet med det salt hun har siddene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Synes det værste er at hvis de går på et ryddet område og så sætter poterne i sneen, så trækker Fie poterne indenfor 20 sek. Så der må ske et eller andet med det salt hun har siddene Jeg tror det er en kombination af saltet og sneen, der gør at det begynder at svie:cry: Luna kan sagtens gå på en tør sti med salt uden problemer, men har hun så lige været ude i sneen og tilbage i saltet, så kan hun ikke længere gå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Synes det værste er at hvis de går på et ryddet område og så sætter poterne i sneen, så trækker Fie poterne indenfor 20 sek. Så der må ske et eller andet med det salt hun har siddene Ja det kunne godt lyde sådan René, nok en kombination af at det svir og så bliver dobbelte op smerte mæssigt når hun kommer ud i den kolde sne :hmm: Ind til i morges holdt jeg Misja inde i sneen, hendes potehår er ikke nået at vokse som sidste år så hun er uden nogen beskyttelse. Nu må jeg se hvordan det går de næste par dage, for der skal vi ud på vejen at gå for at skåne hende og så må jeg håbe der ikke er for meget salt - ellers bliver det hele først "retti sjovt" for hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Kender alt for godt til dine bekymringer - ville være så meget nemmere, hvis hun kunne fortælle dig, hvor det gør ondt eller irriterer! Håber en god nattesøvn og lidt ro gør, at hun i morgen går bedre:x: Er sikker på, at hun hurtig bliver god igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Øv, synd for Misja Sidste vinter løb Bamse meget fri og han kom også til at halte. Han blev fotograferet, men der var ikke noget at se - så det må have været en forkert bevægelse for det gik i orden efter noget tid. Tror at det knoklede underlag er hårdt for hundens ben og når nu Misja i forvejen hår en dårlig skulder, kan det jo være at hun er mere udsat. Håber at det går over til i morgen - det er så trælst når der er noget i vejen med ens pus. Masser af :ae:og :kys: til jer begge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tak skal i have for trøst og :ae: Jeg ved godt at det sikkert er noget der bare går over med lidt ro og hvile, men når hunden ter sig stik modsat af hvad den plejer så er den gal - i hvertfald herhjemme :hmm: - og så kan jeg bedst lide når ting ved hende kan fikses, det dersene måske og med tiden kan jeg slet ikke rumme Hun har ikke været ude siden i morges, hun ligger bare og sukker, små-piver og sover - DET ER JO SLET IKKE MISJA!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tak skal i have for trøst og :ae: Jeg ved godt at det sikkert er noget der bare går over med lidt ro og hvile, men når hunden ter sig stik modsat af hvad den plejer så er den gal - i hvertfald herhjemme :hmm: - og så kan jeg bedst lide når ting ved hende kan fikses, det dersene måske og med tiden kan jeg slet ikke rumme Hun har ikke været ude siden i morges, hun ligger bare og sukker, små-piver og sover - DET ER JO SLET IKKE MISJA!! Nej, det det er så irriterende når der ikke er en diagnose - jeg ved det med Nana og hendes kløeri (er dog blevet meget bedre ) Og når hun så ikke opfører sig som normalt, så bekymrer man sig jo endnu mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Nej, det det er så irriterende når der ikke er en diagnose - jeg ved det med Nana og hendes kløeri (er dog blevet meget bedre )Og når hun så ikke opfører sig som normalt, så bekymrer man sig jo endnu mere Hvor er det godt at høre hun klør sig mindre, jeg håber det helt går væk - har du prøvet den shampo vi snakkede om ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Hvor er det godt at høre hun klør sig mindre, jeg håber det helt går væk - har du prøvet den shampo vi snakkede om ? Nej, det har jeg ikke endnu, fordi at virkningen af Advocate aftager når man vasker hunden, sagde dyrlægen. Jeg ved ikke om hun "bare" var beskidt, for al den rullen rundt i sneen har gjort at hun er blevet mere ren og jeg synes ikke at hun skæller mere. Men vil helt sikkert prøve den/det efter behandlingen er slut og det er den snart. Har kørt hende over på Ziwi peak foder - det kan også være at det er det der hjælper. Hun har fået Olivers selected fish i rimelig lang tid og det kan jo også tænkes at hun ikke kan tåle det længere Ziwi peak er dog al for dyrt at køre videre på, så jeg tror nok at jeg vil prøve at BARF'e. Skal bare lige sætte mig mere ind i det først. Hvad fodrer du med, K? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Ja okay med flere nye ting på en gang, kan det være svært at vide hvad det er som har hjulpet - men fedt at der sker noget positivt :5up: Jeg fodre udelukkende med RC's hypoallergenic DR21 reduced og så supplere jeg med masser af fiske olie fra Olivers og ikke andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Jeg fodre udelukkende med RC's hypoallergenic DR21 reduced calories Du glemte et ret vigtigt ord:engel: Og den der hypoallergenic er det eneste tørfoder, som Luna's mave trivedes på.. Desværre tog hun 5 kg på, så det droppede vi igen.. Og nu er hun jo så råfodret:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 30, 2010 Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 : for at det kun er en lille bagatel med Misja og hun er fit for fight i morgen. :ae::ae:til jer begge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Tak skal du have Jane .....jeg var lige nede og tisse med hende, tænkte den blære snart måtte være fyldt og hold nu op hvor hun dog halter, mit lille pus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts