Gæst Sigurd Skrevet December 1, 2010 Rapporter Share Skrevet December 1, 2010 Håb forude ?? Ekstra Bladet - Slut med skønhedsoperationer for dyr Heldigvis har vi jo allerede et forbud mod skønhedsoperationer herhjemme, men måske neutralisering af raske hunde kunne komme ind under begrebet skønhedsoperation. Men specielt denne del af lovgivningaarbejdet synes jeg om Udover indsatsen mod skønhedsoperationer vil EU-landene også have indført fælles EU-regler for opdræt og registrering af hunde og katte samt et regulært indre marked for handel med kæledyrene Jeg håber opgaverne er lagt i et meget hurtigt arbejden udvalg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Håb forude ?? Ekstra Bladet - Slut med skønhedsoperationer for dyr Heldigvis har vi jo allerede et forbud mod skønhedsoperationer herhjemme, men måske neutralisering af raske hunde kunne komme ind under begrebet skønhedsoperation. Når dyreværnsforeningerne kommer ind over, og det gør de sikkert i sådan en sag, svigter logikken ofte. Man kunne forestille sig at de gik den anden vej og forlangte kastration som standardprocedure. Fordi der i visse dele af Europa er nogen der avler på alt der kan kravle og gå. I USA har PETA & Co flere gange forsøgt at få indført tvungen kastration af alle hunde, - inden de er 12 uger gamle, man vil ikke risikere noget. Årsagen skulle angiveligt være at begrænse overskuddet af hunde. Sjovt nok indeholdt forslaget en undtagelse for hunde der bliver holdt som "livestock", dvs at de såkaldte puppymills ville gå fri! Men specielt denne del af lovgivningaarbejdet synes jeg om Udover indsatsen mod skønhedsoperationer vil EU-landene også have indført fælles EU-regler for opdræt og registrering af hunde og katte samt et regulært indre marked for handel med kæledyrene Jeg håber opgaverne er lagt i et meget hurtigt arbejden udvalg. Officielt kan Dansk Hunderegister samarbejde med udenlandske (EU går jeg ud fra) instanser der arbejde rmed dyreregistrering. Virkeligheden er en anden. I dag har jeg en irks ulvehund, det er Happy. Han er egentlig ikke min første. For mange år siden overtog jeg en fra et internat som var blevet optaget i Kruså, bare 500 meter fra grænsen til Tyskland. Hunden var øretatoveret med et (fint læseligt) 6 cifret nummer som de bruger det i Tyskland. Jeg kunne se at der tidligere var bleveet lavet større operationer på hans ene ben, og undredes over at folk der ofrer mange penge på en operation af en hund bare lader den løbe. På grund af min mistanke kontaktede jeg et internat i Flensburg hvor der ganske rigtigt var en efterlysning af en ulvehund med det nummer i øret. Ejerne kom og hentede ham klokken halvto om natten og gensynsglæden var stor. Det viste sig at hunden var løbet hjemmefra pga et voldsomt færdelsuheld på tysk område, havde passeret grænsen, og blevet optaget der, og rapporteret til politiet i Gråsten. De tyske ejere havde forudset den mulighed at hunden kunne have krydstet grænsen, og havde kontaktet politiet i Padborg der ikke anede en skid om noget. Det ene politi aner ikke hvad det andet laver, ikke engang så lokalt. Da strisserne i Gråsten ikke havde fået henvendelser, og nummeret fandtes ikke i Dansk Hunderegister (som ikke havde tjekket tyske Tasso) ja, så blev hunden frigivet til formidling. Offentlige instaner når de er bedst. Håb ikke på hurtigtarbejdende udvalg. EU politikere er i reglen folk der er kasseret i de hjemlige parlamenter. Lad os kalde det EU's overskudslager for politikere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Kunne forstille mig en gruppe i Dyreetiks Råd under Justitsministeriet. Sandsynligvis ikke en skid værd- se bare på vore landbrugs dyrehold. Vore burræve og minkproduktion ligeså. Regler om tilsyn for de dyr,(visse heste og oksearter) der må holdes ude hele året og krav til f.eks læskure og halmunderlag- ingen forlanger rimelige forhold. Ordenlig fodring og tilgang til ikke frossen vand. Intet skal godkendes , hvis ejer siger det er OK. Iøvrig har jeg en hund, der er opereret for hængeøjne-extropion, hvilket jeg ser som nødvendigt, da hun ellers ville få for meget skidt i øjnene med den races bevægelsesmønster. Iøvrig er det da i DK forbudt at lave skønhedsindgreb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts