Hop til indhold

Recommended Posts

Sille har haft dårlig mave i nogle dage. :megaked:

Jeg er ikke helt klar over om det er alt den sne hun spiser, eller det er fordi vi har skiftet foder. Er der nogen der har erfaringer med det?

Jeg har givet hende pro-kolin i et par dage nu, så det må gerne snart virke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo sagtens være en blanding...

Bassil kan også godt få lidt dårlig mave hvis han spiser for meget sne... eller drikker for meget havvand..

Jeg ville nok faste hunden lidt (op til et døgn - afhængig af hundens alder) - altså ingen mad - kun vand..

og så på skånekost et par dage og se om det ikke hjælper lidt..

A38 hjælper helt exceptionelt her på dårlig mave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare så bekymret for hende. Nu har vi brugt alt pro-kolinen og hendes mave er fin fast om morgenen (det første) så bliver det meget lind og her om aftenen er det også lindt og det er som om hun ikke kan skide nok. Hun sætter sig og der kommer lidt, så flytter hun sig og der kommer lidt. Der er lidt blod i, så nu har jeg lige haft ringet til vagtlægen, for jeg er ved at skide en stork over alt det man kan læse på nettet. Vagtlægen sagde jeg skulle give hende skånekost og ringe til dyrlægen på mandag. Hun spiser fint, men er lidt mere træt. Hun har ikke feber.

Puha hvor bliver jeg bekymret. Vagtlægen sagde at jeg ikke skulle bekymre mig for meget, men det er da umuligt. Hun må IKKE spise sne overhovedet når hun har sådan en sart mave...

Hun har haft dårlig mave siden der kom sne (sidste tirsdag), nogle gange almindeligt og nogle gange tynd, men hun skriger når det er alt for hårdt, så jeg går udfra at tarmen er ved at være "slidt" efter så mange dage med alm. / tynd afføring. Det var tyndt i faconen her til aften og hun kom til at skide et par små klatter indenfor.

Trængte lige til at få luft, da jeg er ret bekymret for hende. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Jeg er bare så bekymret for hende. Nu har vi brugt alt pro-kolinen og hendes mave er fin fast om morgenen (det første) så bliver det meget lind og her om aftenen er det også lindt og det er som om hun ikke kan skide nok. Hun sætter sig og der kommer lidt, så flytter hun sig og der kommer lidt. Der er lidt blod i, så nu har jeg lige haft ringet til vagtlægen, for jeg er ved at skide en stork over alt det man kan læse på nettet. Vagtlægen sagde jeg skulle give hende skånekost og ringe til dyrlægen på mandag. Hun spiser fint, men er lidt mere træt. Hun har ikke feber.

Puha hvor bliver jeg bekymret. Vagtlægen sagde at jeg ikke skulle bekymre mig for meget, men det er da umuligt. Hun må IKKE spise sne overhovedet når hun har sådan en sart mave...

Hun har haft dårlig mave siden der kom sne (sidste tirsdag), nogle gange almindeligt og nogle gange tynd, men hun skriger når det er alt for hårdt, så jeg går udfra at tarmen er ved at være "slidt" efter så mange dage med alm. / tynd afføring. Det var tyndt i faconen her til aften og hun kom til at skide et par små klatter indenfor.

Trængte lige til at få luft, da jeg er ret bekymret for hende. :megaked:

Jeg er sikker på det er det nye foder og jeg er sikker på at giver du udkogte ris, kylling og A38 så kommer maven på plads igen.

Vi har prøvet det der med Gismo en del gange og A38 er gud på det område. Og det skal være A38 - ikke erstat med noget andet.

Gismo havde skidt så meget på et tidspunk at han også var ret dårlig.

Vi besøgte Doktor rask der ikke var bekymret men også forslog A38, ris og kylling.

Men jeg forstår god du er betænklig - det er man altid når nogen man holder af har det skidt. Og bliver det ved, så er et besøg hos dyrdoktoren nok en god idé.

Håber det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg faster hende i dag og giver først lidt til aftensmad og lidt, lidt senere.

Det er ikke sådan vandet mere. Men der er en del slim i. I morges var det første almindeligt, men her skriger hun jo, fordi det gør ondt, når tarmen er så udsat. Det næste var tyndt i faconen og med en lille smule blod i. Det er som om hun gerne vil tømme tarmen bare der er lidt der inde. :confused:

Jeg ringer i morgen og spørger dyrlægen hvor længe jeg skal prøve med skånekosten og om hun skal have andet end ris og kylling i stedet for.(Jeg mener vagtlægen sagde 3 dage, men han sagde også jeg skulle ringe til min egen dyrlæge mandag).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, det kunne også være alt det salt der er i sneen...

Vagtlægen sagde at hvis vi ikke kunne få hende til at stoppe med at spise sne, så skulle vi give hende mundkurv på, for hun må bare IKKE få det når hun har så sart mave. Så vi er ude med hende hver gang og holde øje, men hun snupser altså et par mundfulde, men ikke så meget som før tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites