Gæst presaio Skrevet December 1, 2010 Rapporter Share Skrevet December 1, 2010 Her i weekenden modtog jeg en pakkekalender af min familie til min hund efter et weekend besøg, i deres bedste henseende for at glæde en. Jeg kikkede ikke nærmere på indholdet af den før idag, den 1. december hvor jeg åbnet den og læste om dens indeholdelse. Det viser sig at det er chocolade stykker specielt til hunde. Jeg har kike givet min hun det stykke endnu, efter som jeg selv spiste halvdelen af den for at finde smage hvad det var, og det smager af chocolade, men indholdfortegnelsen skriver intet om at det indholder kakaosmør eller lignende. Kalenderen er udgivet af Best Friend, men efter som jeg er førstegangs hundeejer og min hund er kun lidt over fem månder. Tør jeg ikke give hende det pga. det jeg har hørt og læst om at chocolade ikke er godt for hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Her i weekenden modtog jeg en pakkekalender af min familie til min hund efter et weekend besøg, i deres bedste henseende for at glæde en. Jeg kikkede ikke nærmere på indholdet af den før idag, den 1. december hvor jeg åbnet den og læste om dens indeholdelse. Det viser sig at det er chocolade stykker specielt til hunde. Jeg har kike givet min hun det stykke endnu, efter som jeg selv spiste halvdelen af den for at finde smage hvad det var, og det smager af chocolade, men indholdfortegnelsen skriver intet om at det indholder kakaosmør eller lignende. Kalenderen er udgivet af Best Friend, men efter som jeg er førstegangs hundeejer og min hund er kun lidt over fem månder. Tør jeg ikke give hende det pga. det jeg har hørt og læst om at chocolade ikke er godt for hunde. Hvis det er lavet af et hundefirma som best friend så tror jeg ikke det er skadeligt... jeg har også set at min lokale dyrehandel fører chokoladeknapper til hunde... De må lave det på en speciel måde uden det skadelige stof (som jeg ikke kan huske hvad hedder) Jeg ville nu aldrig selv købe sådan noget fordi jeg ikke kan se hvorfor hunden har brug for smagen af chokolade men jeg tror altså ikke det er farligt for hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Enig med Skipper-Odense. Der findes hundechokolade...forstår heller ikke helt ideen med det, men det er vel fordi mange selv elsker chokolade og godt kan lide at give hunden noget de selv får en stor glæde ud af. Så jeg ville absolut heller ikke være bekymret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Her i weekenden modtog jeg en pakkekalender af min familie til min hund efter et weekend besøg, i deres bedste henseende for at glæde en. Jeg kikkede ikke nærmere på indholdet af den før idag, den 1. december hvor jeg åbnet den og læste om dens indeholdelse. Det viser sig at det er chocolade stykker specielt til hunde. Jeg har kike givet min hun det stykke endnu, efter som jeg selv spiste halvdelen af den for at finde smage hvad det var, og det smager af chocolade, men indholdfortegnelsen skriver intet om at det indholder kakaosmør eller lignende. Kalenderen er udgivet af Best Friend, men efter som jeg er førstegangs hundeejer og min hund er kun lidt over fem månder. Tør jeg ikke give hende det pga. det jeg har hørt og læst om at chocolade ikke er godt for hunde. Der findes jo hundechokolade-godbidder, der ikke indeholder kakao. Og når kalenderen er specielt fremstillet til hunde, så burde den jo være ok. Især hvis der ikke står noget om kakao i indholdsfortegnelsen. Så jeg ville nok turde gi' min hund det. Edit: nøj, hvor er jeg langsom... :0/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Jeg googlede lige og opdagede at man kan købe en hel plade hundechokolade Hundechokolade Mini Avifauna - Alt til dyrene det er godt nok sært, men nok ikke skadeligt, jeg ved dog ikke med sukkerindhold osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Jeg ville ikke have kvaler ved at give hunden det - om den så gider det er en anden sag Karla fik en sidste år og nægtede pure at æde det og hun er ellers en sukkergris uden lige hvis hun får lov at være det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Mine hunde har fået sådan en kalender hvert aar i flere aar. Det er ikke menneskechokolade, men hvis ens hund ikke kan taale mælkeprodukter, så kan de reagere paa chokoladen, da der mælk i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Mine forældre gav vores hunde, hundechokolade kalender sidste år og dem spiste de med velbehag. Jeg er da ret sikker på at det ikke indeholder menneske chokolade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst presaio Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Takker for de hurtige svar folk er kommet med, og hermed har jeg med god samvittighed givet hende det resterende stykke fra idag. Hvilket hun har guffet i sig uden bemærkninger, andet end at kikke op i håb om at mere falder. Om hun føler sig syndt af kun have fået et halvt stykke vides ikke, men hun er glad for mad og spiser med glæde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Hundechokolade er som regel lavet af noget der hedder Carob, som er fra Johannesbrødtræet. Når dette ristes og formales har den en sødlig smag som minder om rigtig chokolade og indeholder ikke koffein, theobromin eller oxalsyre som alle er usunde for hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts