Gæst Miss_menelli Skrevet December 1, 2010 Rapporter Share Skrevet December 1, 2010 (rettet) Kaia er højløbsk og lægger i den grad op til Bamse. Han har egentlig ikke vist interesse for hende og de har derfor været uden opsyn, så længe de ikke legede - For det er altid ved leg, at hun får ham lokket med på ulykker Men fandeme om hun ikke fik lokket med ham i de 15 sekunder det tog mig at hænge min jakke på plads efter gåturen - Og så hang de sammen Kaia prøvede jo at komme væk, men fik hende nusset til ro og det gik stille og roligt og de kom fra hinanden uden problemer. Der kan jo ikke ske andet end evt. skader ved parringen på hundene, da Bamse er kastreret. Men for helvede hvor er det da hurtigt det sker - 15 sekunder Men er der noget jeg skal have tjekket eller få styr på, selvom der ikke kommer hvalpe ud af det? Kaia er jo grov pylret og render efter hendes bagdel nu - Men det virker ikke som om hun har ondt, men bare ikke helt fatter hvad der foregår :stupid: Og hun ville bestemt gerne tage en tur mere - Bamse derimod er noget mere betuttet Så er i tvivl om der er noget jeg skal holde øje med, så jeg er sikker på om vovserne er OK efter de begge ikke længere er jomfuer? Og behøver vel ikke sige, at der er 0 samvær uden opsyn fra nu af!! Redigeret December 1, 2010 af Miss_menelli Stavespasser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Jamen lad dem dog, blot hun ikke kører ham helt ned. Min grækerhan får da også lov, der sker jo intet. Og det er overstået på normalt mindre end en uge. Bare holdt ved dem , hvis de endnu er meget urutinerede, så de ikke skader hinanden.Kastrerede hanner plejer ikke at lave sammenhæng op til en times tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 syns jeg har læst at man skal være opmerksom på at di ikke hiver i hinanden når di henger sammen det kan gøre temlig ondt på hannen og han kan blive bange for at genemføre en ny paring. det noget jeg har læst i et hundeleksikon. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 syns jeg har læst at man skal være opmerksom på at di ikke hiver i hinanden når di henger sammen det kan gøre temlig ondt på hannen og han kan blive bange for at genemføre en ny paring. det noget jeg har læst i et hundeleksikon. Ja lige præcis Og det kan også skade hunnen indvendigt. Tissemanden svulmer nemlig op indeni. Så det er meget vigtigt IKKE at hive dem fra hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Lige netop det der med, at de ikke må hive for at komme fra hinanden, var jeg rigtig, rigtig glad for at jeg vidste på forhånd Aner ikke en pind om den slags, men lige det, havde jeg da heldigvis styr på! Kaia synes jo ikke ligefrem at hun havde lyst til at blive stående der - Så fik lynhurtigt nusset dem begge til ro, så det gik stille og roligt og uden hiven :5up: Aner jo ikke en pind om sådan noget - Men er det OK de får lov en gang imellem, under opsyn, så der ikke sker skader på dem? Det har i hvertfald givet noget ro herhjemme, at de fik det ud af systemet i går :stupid: Eller risikere jeg, at de begge finder ud af, at det bare er skide sjovt og knalder hver gang jeg ikke lige har øjnene rettet mod dem? :hmm: Noget helt andet er, at jeg ikke synes det er skide lækkert, når jeg ved det ikke har det formål at lave hvalpe - Er måske lidt sart, for Kaia er jo stadig bare en hvalp i mit hoved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Men er det OK de får lov en gang imellem, under opsyn, så der ikke sker skader på dem? Opdrættere gør jo 'den slags' rimeligt ofte og håber på hvalpe - så jeg ville da lade dem gå til makronerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Opdrættere gør jo 'den slags' rimeligt ofte og håber på hvalpe - så jeg ville da lade dem gå til makronerne Haha - Tror pludselig at Bamse vil give mig en gigantisk tak, for at han blev kastreret Ellers skulle han jo have været jomfru hele livet - Nu kan han få lov at muntre sig når Kaia i den grad tilbyder sig :klap: Tror i hundene får noget ud af det - Altså sådan at de får mere ro på, ved at få lov en gang imellem, fremfor at der slet ikke må ske noget? Ved da godt hvad jeg ville vælge, hvis jeg var hund - Men det er jeg jo heldigvis ikke :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Jeg er jo så af en lidt anden indstilling, men det er sikkert bare mig:genert:.. Jeg ville så sætte børnegitter op når jeg ikke lige havde tid til at holde øje - man skal jo heller ikke have øjene rettet mod dem 24-7... Personligt ville jeg nemlig ikke gide at se dem humpe rundt hele tiden... Da vi havde snak om, om Joey skulle kastereres sagde jeg at der skulle børnegitter op alligevel, for som sagt, så ville jeg ikke gide at se dem hoppe rundt i tide og utide...Da jeg alligevel ville have børnegitter op besluttede vi os for at prøve at holde ham intakt, købe børne gitter og så se hvordan det går.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Jeg er jo så af en lidt anden indstilling, men det er sikkert bare mig:genert:.. Jeg ville så sætte børnegitter op når jeg ikke lige havde tid til at holde øje - man skal jo heller ikke have øjene rettet mod dem 24-7... Personligt ville jeg nemlig ikke gide at se dem humpe rundt hele tiden... Da vi havde snak om, om Joey skulle kastereres sagde jeg at der skulle børnegitter op alligevel, for som sagt, så ville jeg ikke gide at se dem hoppe rundt i tide og utide...Da jeg alligevel ville have børnegitter op besluttede vi os for at prøve at holde ham intakt, købe børne gitter og så se hvordan det går.. Det er heldigvis ikke så slemt med dem - De har indtil nu holdt sig på dydens smalle sti, og det er kun få gange der har været optræk til humperi. Det er altid når de har været ud i sneen og har leget - Så kommer Bamse tilpas meget i hopla til at han kan lokkes med på narrestreger Men det er også det eneste tidspunkt de laver ulykker - Så der er jeg super heldig :5up: Og så er det netop kun nogle dage det står på, for Bamse er udmærket godt klar over hvornår Kaia er højløbsk. Man skulle faktisk tro, at han havde prøvet det mange gange før Men var det sådan noget konstant noget, som man høre om i nogle tilfælde - Så kan jeg love dig, at jeg også ville sværge til et børnegitter!! Det orkede jeg bestemt heller ikke Jeg er bare heldig, at Bamse faktisk aldrig har været rigtig slem på det punkt, ikke engang da han var intakt - Det er Kaia der er en rigtig bisse Så håber i får det lige så nemt som os - Selvom selv én smutter jo ikke er acceptabelt, når Joey er intakt, så går det nemmere hvis han er lige så stille og rolig omkring det, som Bamse :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Ikke for at smide noget malurt. Men hvis tæven er højløbsk, kan det så ikke resultere i en falsk graviditet på hende, da hun nu er blevet bedækket i hendes hjerne. Hun kan jo ikke vide at der intet er i pestolen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Ikke for at smide noget malurt. Men hvis tæven er højløbsk, kan det så ikke resultere i en falsk graviditet på hende, da hun nu er blevet bedækket i hendes hjerne. Hun kan jo ikke vide at der intet er i pestolen Det kan du nok godt have ret i :hmm: Hmm.... Så langt havde jeg ikke lige tænkt! Der er helt ro på vovserne nu, og Kaia virker til at kunne lade Bamse være i fred nu. Så der er ikke andet for, end at afvente og se - Så må vi håbe det ikke resultere i en falsk graviditet. Hvis det gør, er det så noget med, at hun kan risikere at blive falsk drægtigt efter hver løbetid, når hun har lært at forbinde løbetid med "baby" - eller hvordan er det nu det er? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Ikke for at smide noget malurt. Men hvis tæven er højløbsk, kan det så ikke resultere i en falsk graviditet på hende, da hun nu er blevet bedækket i hendes hjerne. Hun kan jo ikke vide at der intet er i pestolen Jeg tror ikke odds for falsk drægtighed er hverken større eller mindre af at hun er blevet bedækket af en kastrat.... hvad jeg dog ville bekymre mig mere om var underlivs / livmoderbetændelse når hun sådan "står åben" og han får lov at parre hende... Men jeg er også hysterisk angst for livmoderbetændelse Personligt ville jeg ikke lade dem gøre det. 1) fordi jeg ikke gider se på det, ligesom jeg heller ikke gider se på at hun hunmper andet , 2) pga evt. infektionsfare (aner ikke om den er højere pga. bedækning) og 3) pga. han ligeså godt først som sidts kan lære at "styre sig" også selvom hun dufter godt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Det kan du nok godt have ret i :hmm:Hmm.... Så langt havde jeg ikke lige tænkt! Der er helt ro på vovserne nu, og Kaia virker til at kunne lade Bamse være i fred nu. Så der er ikke andet for, end at afvente og se - Så må vi håbe det ikke resultere i en falsk graviditet. Hvis det gør, er det så noget med, at hun kan risikere at blive falsk drægtigt efter hver løbetid, når hun har lært at forbinde løbetid med "baby" - eller hvordan er det nu det er? Enten bliver hun falsk drægtig eller også gør hun ikke... jeg tvivler som nævnt ovenfor, på at det har noget at gøre med at hun bliver parret eller ej-.... Men ok, jeg ved det da ikke med sikkerhed... nogle bliver det aldrig, nogle bliver det altid og andre bliver det efter x-antal gange løbetid... Hos Karla var der intet i første løbetid, en lille snert af det i anden og en lille smule mere i trejde... så om det bliver i det leje eller bliver værre.... det må tiden vise... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Det er heldigvis ikke så slemt med dem - De har indtil nu holdt sig på dydens smalle sti, og det er kun få gange der har været optræk til humperi. Det er altid når de har været ud i sneen og har leget - Så kommer Bamse tilpas meget i hopla til at han kan lokkes med på narrestreger Men det er også det eneste tidspunkt de laver ulykker - Så der er jeg super heldig :5up: Og så er det netop kun nogle dage det står på, for Bamse er udmærket godt klar over hvornår Kaia er højløbsk. Man skulle faktisk tro, at han havde prøvet det mange gange før Men var det sådan noget konstant noget, som man høre om i nogle tilfælde - Så kan jeg love dig, at jeg også ville sværge til et børnegitter!! Det orkede jeg bestemt heller ikke Jeg er bare heldig, at Bamse faktisk aldrig har været rigtig slem på det punkt, ikke engang da han var intakt - Det er Kaia der er en rigtig bisse Så håber i får det lige så nemt som os - Selvom selv én smutter jo ikke er acceptabelt, når Joey er intakt, så går det nemmere hvis han er lige så stille og rolig omkring det, som Bamse :5up: Oki, trods alt dejligt at det ikke står på under hele løbetiden..:5up:.. men jeg ville prøve at forhindre en evt. næste gang.. Mht. Joey, så kan jeg kun tro på det som jeg har fået at vide, og han skulle være MEGET MEGET stille og rolig mht. løbetid. Han plejer at kunne gå med en tæve der er i sin første uge af sin løbetid uden at han gør sig anstrengelser.. Han er også en af de hanner som parrer 1. gang og så må det være nok..... han holder helst alle 4 ben på jorden:lol:... så jeg tror og håber på at det bliver problemfrit.. og selvfølgelig børnegitter oppe.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Dine hunde bliver helt sikkert mere rolige af at få lov at parre lidt. Mine parrer de max 3 gange dagligt og kun i 3 dage, så er det ovre, også selv om tæven evt lægger op til det. Nej ,Falsk drægtighed kommer , hvis tæven er til dette, uanset parring eller ej. Tror eneste farer kan være, at hannen kan blive lidt mere obs på, at andre hanner ikke kurtiserer hans tæve.. Min egen kastrat kan også parre og har ikke ændret sig mht dette. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Dine hunde bliver helt sikkert mere rolige af at få lov at parre lidt. Mine parrer de max 3 gange dagligt og kun i 3 dage, så er det ovre, også selv om tæven evt lægger op til det.Nej ,Falsk drægtighed kommer , hvis tæven er til dette, uanset parring eller ej. Tror eneste farer kan være, at hannen kan blive lidt mere obs på, at andre hanner ikke kurtiserer hans tæve.. Min egen kastrat kan også parre og har ikke ændret sig mht dette. Det synes jeg jo så er meget.... 9 gange:shock: Jeg er stadig af den mening at det ikke bør være en nødvendighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Det synes jeg jo så er meget.... 9 gange:shock: Jeg er stadig af den mening at det ikke bør være en nødvendighed. Nej, men det skader da ikke (har hørt det med bakterier og sådan, men kun som rygte, ikke som fakta) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Hvis tæve og hanhund er så fortrolig med hinanden som mine var, så lader jeg dem selv ordne det. Selvfølgelig er f.eks 8-9 parringer ikke nødvendigt for at få et kuld, men kuldstørrelsen bliver jo ikke højerer med for mange hvalpe f.eks. Den afhænger alene af tævens ægløsningssystem. Selvfølgelig har jeg stået parat hvis een bliver utålmodig af at de hænger sammen. Ved sidste kuld med anden tæve og fremmet hanhund hang de sammen i 57 1/2 min.Det var hårdt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Hvis tæve og hanhund er så fortrolig med hinanden som mine var, så lader jeg dem selv ordne det. Selvfølgelig er f.eks 8-9 parringer ikke nødvendigt for at få et kuld, men kuldstørrelsen bliver jo ikke højerer med for mange hvalpe f.eks. Den afhænger alene af tævens ægløsningssystem.Selvfølgelig har jeg stået parat hvis een bliver utålmodig af at de hænger sammen. Ved sidste kuld med anden tæve og fremmet hanhund hang de sammen i 57 1/2 min.Det var hårdt. Ved du om det er en skrøne - at hvis de gør det udenfor i kulden, så kan de hænge 'for længe' sammen pga kulden? Synes det lyder sært :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Nej, men det skader da ikke (har hørt det med bakterier og sådan, men kun som rygte, ikke som fakta) Nej jeg ved godt at det ikke skader, men jeg er nok så sippet anlagt at det ikke er noget som jeg gider at se på, medmindre det er en nødvendighed (hvis hvalpe ønskes).... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Mine har kun fået lov at selv finde tidspunkt for parring , og ladetdet foregå i haven, når vejret var gunstigt. At skulle stå stille i højt sne i over 30 min kan ikke være sjovt, når poterne bliver kolde, også buen. Så jeg kan ikke svarer på om længden af sammenhænget øges. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts