Hop til indhold

Recommended Posts

Der er hellere ikke sjovt at skal gå og holde øje med det konstant og stop sin hund og "slå" /børste mundkurven fri for sne hver 5 -10 meter... ...

brød loven i går aftens i 10 minutter.... BASTA :drille:

vi så en på hele turen, en der saltede som lige ville gøre opmærksom på han havde saltet en gang, så vi nok skulle gå ud på vejen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

man bliver vel ikke tvunget til dyremishanling men nermere at børste sne vek konstant.

der står formenlig ikke at mundkurven skal fylles med sne om venteren

nej undskyld vi blæser det op ... det er selvfølgelig sjovt at gå og bukke sig 60-70 gange og banke på en mundkurven hunden har på, som den kan mærke rystelserne af og materialet har ind til sin hud som bliver iskoldt.

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Problemer med sneen har også alle de langhårede hunde.. I hvertfald så snart det fyger..Sneen blæser ind i hovedet på dem, smelter ved øjnene og fryser til igen så i løbet af ganske få minutter er hunden totalt blind af sne..

Mht mundkurv så ville jeg tage lortet af når hunden fik lov at snuse rundt. Så må man jo sige hvis politiet skullek omme at man lige har taget den af for at bnake sneen af eller noget.. Selvom jeg tvivler på at de overhovedet gider ud i det her vejr (altså strisserne).. SÅdan OT tror jeg slet ikke den lov gælder i Nordjylland..Jeg har ikke set en eneste hund med mundkurv endnu :vedikke:ja jeg ved godt den er landsdakkende, men det er åbenbart ikke noget polititet vil gøre noget ved heroppe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Problemer med sneen har også alle de langhårede hunde.. I hvertfald så snart det fyger..Sneen blæser ind i hovedet på dem, smelter ved øjnene og fryser til igen så i løbet af ganske få minutter er hunden totalt blind af sne..

Mht mundkurv så ville jeg tage lortet af når hunden fik lov at snuse rundt. Så må man jo sige hvis politiet skullek omme at man lige har taget den af for at bnake sneen af eller noget.. Selvom jeg tvivler på at de overhovedet gider ud i det her vejr (altså strisserne).. SÅdan OT tror jeg slet ikke den lov gælder i Nordjylland..Jeg har ikke set en eneste hund med mundkurv endnu :vedikke:ja jeg ved godt den er landsdakkende, men det er åbenbart ikke noget polititet vil gøre noget ved heroppe

Loven gælds heller ikke her i området.

Politiet har jo ikke fået flere ressourcer at gøre godt med, så "heldigvis" har de ikke tid til at overholde denne tåbelige lov.

"Heldigvis" fordi jeg dels synes, det er for ringe at Policen ikke får flere ressourcer, men bare mere arbejde og dels fordi jeg synes det er en bip bip bip... lov, som ikke tilgodeser hundenes tarv :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Loven gælds heller ikke her i området.

Politiet har jo ikke fået flere ressourcer at gøre godt med, så "heldigvis" har de ikke tid til at overholde denne tåbelige lov.

"Heldigvis" fordi jeg dels synes, det er for ringe at Policen ikke får flere ressourcer, men bare mere arbejde og dels fordi jeg synes det er en bip bip bip... lov, som ikke tilgodeser hundenes tarv :evil:

Lige præcis det jeg mente med det :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

nej undskyld vi blæser det op ... det er selvfølgelig sjovt at gå og bukke sig 60-70 gange og banke på en mundkurven hunden har på, som den kan mærke rystelserne af og materialet har ind til sin hud som bliver iskoldt.

siger bare at vis du fjerner snen er problemet løst og derfor er det ikke loven som tvinger dig til dyremishanling juridisk set. og du kan fjerne det på en anden måde en det du gør nu.

jeg siger ikke på nogen måde at loven er okay for det er den overhoved ikke på nogen måde og jeg så den osse afskaffet så hortigt så muligt men jeg tror bare ikke på at det holler som et agument mod loven.

Link til indlæg
Del på andre sites

siger bare at vis du fjerner snen er problemet løst og derfor er det ikke loven som tvinger dig til dyremishanling juridisk set. og du kan fjerne det på en anden måde en det du gør nu.

ja indtil det skal fjernes igen og igen.. det bliver altså til rigtig mange gange og til stor irritation for ens hund..

jeg siger ikke på nogen måde at loven er okay for det er den overhoved ikke på nogen måde og jeg så den osse afskaffet så hortigt så muligt men jeg tror bare ikke på at det holler som et agument mod loven.

jeg siger hellere ikke det holder som argument, så misforstår du mig meget ...

det er bare endnu en ulempe ved en mundkurv til hunde, tvunget eller ej..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer gerne, at havde jeg en hund der skulle bruge mundkurv, ja så havde jeg brudt loven. Min hunds ve og vel vil altid komme forud for alt andet.

Mærkelig nok så har jeg kun set en amstaff siden loven trådte i kraft og den havde ingen mundkurv på. Førhen mødte jeg ofte en af de 13 forbudte racer. Man kan kun gisne om hvad der er sket dem. Nå men det er en helt anden historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer gerne, at havde jeg en hund der skulle bruge mundkurv, ja så havde jeg brudt loven. Min hunds ve og vel vil altid komme forud for alt andet.

Mærkelig nok så har jeg kun set en amstaff siden loven trådte i kraft og den havde ingen mundkurv på. Førhen mødte jeg ofte en af de 13 forbudte racer. Man kan kun gisne om hvad der er sket dem. Nå men det er en helt anden historie.

Jeg hører flere fortælle det samme som dig, nemlig at disse hunde er forsvundet fra gadebilledet, og det gør ondt helt ind i min sjæl at tænke på hvor de er forsvundet hen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er "sjovt" at ekstra bladet åbenbart nu er kamphundenes talerør :vedikke: eftersom det var dem der fik loven lavet i første omgang :roll:

De er vel ikke talerør for andet end det, der kan skabe mest rod? Nu har de jo fået hundelov, og derfor kan de fint skifte side, og begynde at finde fejl. Bliver fejlene rettet, vender de sikkert igen og råber: HJÆLP der bliver slækket på hundeloven, nu dør vi allesammen.

Altså det er virkelig mit indtryk at de bare napper de historier, der er mest curve appeal på så at sige. Tror derfor ikke at man kan regne med at de står andre steder end der, hvor der er en god historie. - og gerne mulighed for at skabe konflikt.

Det skal siges, at jeg er meget ked af de stakkels hunde som går og ikek kan trække vejret. Det skal der ikke være tvivl om, og jeg er glad for, at der kommer fokus på det, selvom det er dem, der gør det.

Jeg havde nok haft svært ved at overholde loven, hvis min hund gik og gispede efter vejret :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Man skal bare give dem en godbid hver gang de skal have mundkurven af og på...så glemmer de helt ubehaget ved ikke at kunne få luft...det ved alle.....:mrgreen:

Det er en god lov, vi alle skal støtte om...hellere 100 kvalte kamphunde end at fru Hansen skal skifte fortov, fordi monsteret ikke har mundkurv på...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg har virkelig svært ved at tage sådan en tudeprinsesse alvorligt..

Hunden er jo ikke ved at kvæles, den snuser?

Hvem har nogensinde hørt om et hvilket som helst dyr der blev kvalt, af at have to cm sne foran sig i et minuts tid?

Min hund går og graver sig dybt dybt dybt ned i sneen, så ryster hun sneen af sig, og fortsættet. Hverken metal- eller læderkurven giver hende nogle former for problemer.

Og har ens hund et reelt problem (f.eks hvis den ikke kan finde ud af at ryste sig når den bliver våd i ansigtet) kan man jo bruge læderkurven..

I min verden er det et opdigtet problem, og jeg synes ikke det er den rette måde at opnå sympati på.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg har virkelig svært ved at tage sådan en tudeprinsesse alvorligt..

Hvem har nogensinde hørt om et hvilket som helst dyr der blev kvalt, af at have to cm sne foran sig i et minuts tid?

Min hund går og graver sig dybt dybt dybt ned i sneen, så ryster hun sneen af sig, og fortsættet. Hverken metal- eller læderkurven giver hende nogle former for problemer.

Og har ens hund et reelt problem (f.eks hvis den ikke kan finde ud af at ryste sig når den bliver våd i ansigtet) kan man jo bruge læderkurven..

I min verden er det et opdigtet problem, og jeg synes ikke det er den rette måde at opnå sympati på.

Det var sku da ærlig snak fra en med erfaring på området! :5up:

I øvrigt ser jeg flere og flere amstaff-lignene hunde/hvalpe herude og det er (igen) en bestemt type unge mænd der har fået dem, men pt. har det ikke givet problemer og lige nu er det for koldt for de unge mænd til at lufte hund. Nu bliver det spændende at se hvor mange af dem der stadig har hund til foråret, der er det jo blevet til unghunde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var sku da ærlig snak fra en med erfaring på området! :5up:

I øvrigt ser jeg flere og flere amstaff-lignene hunde/hvalpe herude og det er (igen) en bestemt type unge mænd der har fået dem, men pt. har det ikke givet problemer og lige nu er det for koldt for de unge mænd til at lufte hund. Nu bliver det spændende at se hvor mange af dem der stadig har hund til foråret, der er det jo blevet til unghunde :hmm:

Der er jo nok nogle få der har problemer, men jeg har virkelig svært ved at tro at det er alle.

Jeg har personligt et stk. sart undervægtigt hund, som altid kommer til skade. Hun går med to dækkener og sko og tåler ingenting.. Men sneen generer hende på ingen måde..

Det bliver rigtig spændende til foråret ja! De sidste par år har det jo været helt stille om vinteren, og til foråret eksploderer antallet af hundebid så.. For nu skal hundene ud, og en snor er altså dyremishandling..

Jeg kender til to der for nyligt (uafhængigt af hinanden) har fået amstaff-hvalpe. Det er begge tidligere kolleger.

De skriver til mig og fortæller om det. Og udover liiiige at minde dem om at hunden altså er ulovlig, har jeg valgt IKKE at skælde dem ud.. Jeg vil hellere have at "Johnny" på 18 kommer om 3 måneder og siger "hunden gør det og det og ikke det - kan du hjælpe?" end at jeg hører fra andre at hunden er ustyrlig..

Men det er godt nok irriterende at få at vide "nej nej, den er tigerstribet, så jeg får den registreret som en boxer".. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lige styr på hvordan man quoter et billede - så tog lige beskeden i stedet for :stupid:

Jeg synes til gengæld den mundkurv (...jeg var lige ved at skrive hundekurv:genert:) du poster billede af, ser ud til at sidde rigtig rigtig godt på hende - især fordi snuden er fri!

Når det nu skal være må man jo som hundeejer finde det bedste alternativ til sin hund - og den mundkurv Basse har på, dækker det der skal dækkes til (ifølge loven), og holder så resten fri, så hun da stadig har lidt mulighed for at at være hund på gåturene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lige styr på hvordan man quoter et billede - så tog lige beskeden i stedet for :stupid:

Jeg synes til gengæld den mundkurv (...jeg var lige ved at skrive hundekurv:genert:) du poster billede af, ser ud til at sidde rigtig rigtig godt på hende - især fordi snuden er fri!

Når det nu skal være må man jo som hundeejer finde det bedste alternativ til sin hund - og den mundkurv Basse har på, dækker det der skal dækkes til (ifølge loven), og holder så resten fri, så hun da stadig har lidt mulighed for at at være hund på gåturene :5up:

Hehe, jeg er heller ikke særlig teknisk!..

Dne mundkurv sidder faktisk rigtig skidt, og jeg ville så gerne have en speciallavet til hende, men har endnu ikke fundet nogle steder på sjælland der kan det :S

For når hun skal rende løs med andre hunde, som f.eks på det billede, så foretrækker jeg læderkurven, for den er blød og gør ikke naller på nogle af hundene..

Og så er den nem at bruge her i sneen!.. Er også derfor dem der har problemer med metalkurvene i sneen, bør overveje at prøve sådan en her..

Link til indlæg
Del på andre sites