Hop til indhold

Så kom han hjem :)

Recommended Posts

Gæst MorTilKatja

(Har ikke uploadede nye billeder til albummet endnu, men det kommer)

Igår tog jeg turen gennem snevejret til Brørup for at hente min lille vuf, E 20 og E45 var der ikke skrabet særligt meget på, mens Esbjerg motovejen (som jeg ikke ved hvilket nummer har :)) var dejlig fin at kører på, dog var der en del snefygninger :)

Men jeg kom da helskinnet begge veje, men måtte flere steder (især på E20) kører 60-70 km/t :)

Jeg fik en cola og en snak med opdrætters børn og svigersøn, opdrætter var på sygehuset efter en operation.

Imens kunne jeg så se Njord tonse rundt med hans 2 søstre og hans bror :)

Hjemme igen havde jeg pludselig fået mig et pivdyr istedet for :lol: Verden var godt nok stor og farlig lige pludselig, når man kun er en meget lille vovse, men med kurven ved siden af mig i sofaen så kunne man da godt lige falde til ro.

I soveværelset havde jeg en kasse som var meningen skulle være hans seng, men det ville herren ikke *piiiiv piiiv* så måtte jeg hente hans kurv og stille den ved siden af min side af sengen, så jeg lige kunne stikke en hånd ned i ny og næ til han var faldet i søvn :)

Han blev så i sin kurv hele natten uden at sige en lyd og uden at lave et uheld :shock:

Her til morgen var jeg dog for langsom til at få jakke på, for imens jeg var ved at tage den på tissede han lidt.

Vi kom ud, og jeg fandt ud af han ikke kan lide at have sele på, så han fik lov til at løbe natural, hvor han så holdte sig tæt på mig (Vi var kun i det fælles gårdanlæg)

Så jeg skal have købt et halsbånd idag, for det nytter ikke at løbe uden noget når vi skal ud og gå tur :) (Hos opdrætter var de vandt til døren bare blev åbnet til haven og så kunne de komme ind når de var færdige)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Monervik

Hvor er han bare supersød. Vi skal hente hvalp den 27/12, og flyve hjem den 28/12, så det er superspændende...

Det er nok en kæmpe omvæltning fra et liv uden hund kan jeg forestille mig.. Aligevel kan vi næsten ikke vente til det bliver vores tur..

STORT tillykke med den søde hvalp..

M

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Tillykke med ham:-D

Det er nok et spørgsmål om vane med selen. Han er jo slet ikke vant til at have noget på, så du skal se, reaktionen er nok det samme med halsbåndet;-)

Prøv at lade ham have selen på indenfor i nogle timer.. Giv ham noget mad eller legetøj imens

Ja det kan være :)

Han spiser ikke så meget endnu, men tror det er fordi han lige skal falde på plads, legetøj gider han ikke at lege med, jeg tror det måske er for stort :oops:

Vand har han heller ikke drukket endnu, men går ud fra han gør det når han er tørstig nok :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan være :)

Han spiser ikke så meget endnu, men tror det er fordi han lige skal falde på plads, legetøj gider han ikke at lege med, jeg tror det måske er for stort :oops:

Vand har han heller ikke drukket endnu, men går ud fra han gør det når han er tørstig nok :)

Ja det skal nok komme. Han er jo blevet taget væk fra ALT han kender, så man er nok lidt bange og skal lige finde ud af, hvor man er kommet hen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Hov, denne tråd var lige blevet væk for mig :)

Tak skal i have :)

Jeg har prøvet at gå tur med ham i halsbånd, men valgte hurtigt at sætte selen på ham, da han bare løber igennem lige pludselig :shock:

Så sele til gå tur (samtidigt med halsbånd, for der sidder hans hundetegn i) og så halsbånd i haven.

Han er dog ikek glad for gåture, så lige nu foregår det meste tisseri osv i haven, når vi går tur piver han hele vejen, og prøver på at hoppe op af en, og hvis der kommer nogen forbi sidder han sig hen imellem deres ben hvis han kan, mens han ryster :)

Han fryser dog ikke, for når vi er i haven ryster han ikke, men boltre sig i sneen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, denne tråd var lige blevet væk for mig :)

Tak skal i have :)

Jeg har prøvet at gå tur med ham i halsbånd, men valgte hurtigt at sætte selen på ham, da han bare løber igennem lige pludselig :shock:

Så sele til gå tur (samtidigt med halsbånd, for der sidder hans hundetegn i) og så halsbånd i haven.

Han er dog ikek glad for gåture, så lige nu foregår det meste tisseri osv i haven, når vi går tur piver han hele vejen, og prøver på at hoppe op af en, og hvis der kommer nogen forbi sidder han sig hen imellem deres ben hvis han kan, mens han ryster :)

Han fryser dog ikke, for når vi er i haven ryster han ikke, men boltre sig i sneen :)

Han er godt nok nuttet! :lun:

Sele + halsbånd, det brugte jeg også til Iso, der er ret vild! Et af mine store mareridt er netop en hvalp der kravler ud af halsbåndet...

Det med gåturene kommer helt sikkert, stille og roligt. Det er jo en stor ting at lige pludselig komme ud i den store verden! Men gi' ham bare den tid det ta'r. Husk at ha' masser af godbidder med ud, det hjælper med at gøre gåturen positiv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Han er godt nok nuttet! :lun:

Sele + halsbånd, det brugte jeg også til Iso, der er ret vild! Et af mine store mareridt er netop en hvalp der kravler ud af halsbåndet...

Det med gåturene kommer helt sikkert, stille og roligt. Det er jo en stor ting at lige pludselig komme ud i den store verden! Men gi' ham bare den tid det ta'r. Husk at ha' masser af godbidder med ud, det hjælper med at gøre gåturen positiv!

Tak :) Det har jeg også, den ene lomme er der konstant godbidder i, det kan være det er derfor han er så mor-glad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham ! Han ser dejlig ud. :lun:

Han blev så i sin kurv hele natten uden at sige en lyd og uden at lave et uheld :shock:

Her til morgen var jeg dog for langsom til at få jakke på, for imens jeg var ved at tage den på tissede han lidt.

Det kender vi alt for godt. Da Mozart var en lille skid, kunne han også holde sig om natten, men så om morgen, da man tog tøj på kunne han altså ikke holde sig længere. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites