Siri Skrevet December 3, 2010 Rapporter Share Skrevet December 3, 2010 Jeg har længe været i gang med hele rabies-forløbet med to vaccinationer osv. Så sidste uge skulle hundene have taget blodprøve for at tjekke om værdierne er ok - og Otto skulle samtidig testes for MDR1. Otto tog blodprøven i stiv arm, men Carla var en hystade og skreg i vilden sky! Det var en kamp at finde en blodåre og hun hylede hele tiden. Det lykkedes dog trods alt. Så går der en lille uge.. og så ringer dyrlægen! Ottos blodprøve ser fin ud, men Carlas er blevet væk på laboratoriet!! Så i dag skulle vi ind og have taget endnu en.. Carla lagde ud med et hysterisk anfald og skreg i vilden sky. Dyrlægen tilkaldte flere assistenter og fik barberet et område, da han havde svært ved at finde en blodåre. Vi var så 3 mennesker til at holde hende. Desværre ligger hendes blodårer meget dybt, så de var super svære at ramme. Hver gang han stak i hende skreg hun som om at hendes sidste time var kommet og til sidst pøllede hun også ud over den ene klinikassistent - simpelthen fordi hun var dødangst! :cry:Det syntes dyrlægen alligevel var for meget, så han valgte at bedøve hende. Da hun var helt væk fik vi taget blodprøve og når vi nu var i gang fik vi både ordnet filter i pelsen og fik en grundig tandrensning - alt sammen på husets regning. Sikken en dyrlægetur. En skide lille snoldet blodprøve endte med fuld narkose, slange i halsen og alt muligt skidt. Men heldigvis er mine dyrlæger fantastisk søde og rare og det var helt sikkert en god beslutning at bedøve hende! Nu stener hun her på min arm, mens jeg forestiller at arbejde lidt.. Håber hun liver lidt op senere, stakkels hund. Og så håber jeg fandme at værdierne er i orden, så vi ikke skal gentage succesen! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Æv, sikke en omgang, stakkels, stakkels Carla :ae: Så har de blodprøver da også bare at være fine, for det her ønsker ingen vist at gentage igen foreløbigt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 lille pus da :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Nåårh stakkels Carla:ae::ae::ae: Jeg håber også at alt de skal bruge i de prøver er der.. Bette pus da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Det var dælme fesent! ÆV, Carla var bare ikke glad. Men nu er det forhåbentligt overstået.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Stakkels Carla... :ae: Var de også så fornuftige at gemme noget blod fra hende, hvis du nu f.eks. skal ha' hende testet for noget på et senere tidspunkt? Altså, tænker DNA-test à la CEA, CL, TNS som vi har hos BC'erne, hvis det altså er aktuelt for Carlas del... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Stakkels Carla... :ae: Var de også så fornuftige at gemme noget blod fra hende, hvis du nu f.eks. skal ha' hende testet for noget på et senere tidspunkt? Altså, tænker DNA-test à la CEA, CL, TNS som vi har hos BC'erne, hvis det altså er aktuelt for Carlas del... Jo, det var nok meget fornuftigt, men problemet var, at blodet løb så langsomt, at det var svært nok bare at få blod til den ene prøve. Når hunden er bedøvet løber blodet åbenbart langsommere og så har hun oveni købet små blodårer. Så det var med hiv og sving, at vi overhovedet fik den ene. Så jeg krydser fingre for, at det aldrig mere er nødvendigt med blodprøver! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Lille Carla dog! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Lille Carla dog! :ae: Jeg er altså normalt ikke ret pylret - men hun var virkelig, virkelig bange. Hendes øjne var helt røde og hun pøllede simpelthen af bar angst. Det er ikke rart at se sin hund så bange. Heldigvis er hun i bedring nu og sidder midt på skrivebordet og hjælper mig (synes hun selv...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogslover Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Stakkels jer. :ae: Håber ikke også den blodprøve bliver væk. Held og lykke med det, håber blodprøven ser fin ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogslover Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Jeg er altså normalt ikke ret pylret - men hun var virkelig, virkelig bange. Hendes øjne var helt røde og hun pøllede simpelthen af bar angst. Det er ikke rart at se sin hund så bange. Heldigvis er hun i bedring nu og sidder midt på skrivebordet og hjælper mig (synes hun selv...) He he. Godt hun er i bedring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Jeg er altså normalt ikke ret pylret - men hun var virkelig, virkelig bange. Hendes øjne var helt røde og hun pøllede simpelthen af bar angst. Det er ikke rart at se sin hund så bange. Heldigvis er hun i bedring nu og sidder midt på skrivebordet og hjælper mig (synes hun selv...) Nej det er faktisk super ubehageligt Jeg har kun oplevet det 1 gang og det var Misjas 2. nytårs aften hvor hun lå og tissede på sig selv, ude af stand til at røre sig af bar skræk Den slags ønsker man ikke at opleve mere end højest 1 gang, så jeg forstår dig til fulde :ae: Men godt at hun kan hjælpe til, hun fortjener også al den fornøjelse hun kan få (eller selv lave :klap: ) :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 :ae: Lille Carla... Godt hun er i bedring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Tak for de søde hilsner:hjerte: Nu skal vi bare vente en uge på resultatet. Så der krydses poter herhjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Puha - grim omgang... håber hun er hurtigt ovenpå igen og der ikke bliver behov for mere stikken i Carla :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Tak for de søde hilsner:hjerte: Nu skal vi bare vente en uge på resultatet. Så der krydses poter herhjemme. Stakkels, bange lille hund. Men det er altså heller ikke helt nemt og smertefrit, hvis blodårerne ligger dybt. Og hun aner jo ikke, hvorfor hun pludselig skal mishandles. Arme unge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 Stakkels jer! Jeg håber genopretningsarbejdet forløber nemt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 3, 2010 Rapporter Share Besvaret December 3, 2010 prøvede de kun at tag fra benet? synes tit at det er nemmere fra halsen, hvis de har problemer med at finde åren i benet. Stakkels hund... prøvede noget lignende med min ene kat og hendes rabiesblodprøve, vi var også tre om at holde hende, og hun var bare en lille fis på 8 mdr Hun bøjede tre kanyler, og skreg som et pryglet barn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Stakkels jer! Jeg håber genopretningsarbejdet forløber nemt :5up: Der bliver ikke noget genopretningsarbejde - jeg satser på at hun holder sig kernesund og frisk som altid! Og ellers må hun bedøves hvis hun skal pilles ved igen. Heldigvis kan hun rigtig godt lide dyrlægen, da vi ser hende tit (hun bor, der hvor min hest er opstaldet). Men efter steriliseringen har hun været meget ked af at komme på dyrehospitalet. Formodentlig fordi jeg "forlod" hende der.. hun er vældig morsyg. Mine hunde har ingen neuroser eller nogen afskygning af angst.. lige med undtagelse af Carla og dyrlægen. Så den ene ting overlever vi nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 prøvede de kun at tag fra benet? synes tit at det er nemmere fra halsen, hvis de har problemer med at finde åren i benet. Stakkels hund... prøvede noget lignende med min ene kat og hendes rabiesblodprøve, vi var også tre om at holde hende, og hun var bare en lille fis på 8 mdr Hun bøjede tre kanyler, og skreg som et pryglet barn. Ja, de prøvede kun fra benet. Jeg vil forslå halsen næste gang - det er en super idé! Puha, det har altså heller ikke været en sjov oplevelse for din kat. Jeg har lidt svært ved at bedømme om det rent faktisk gør så ondt, som det lyder til eller om det er en kombination af angst og smerte... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Åh, for helvede da, stakkels Carla! Det her har bare at være sidste gang hun skal igennem sådan noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts