Hop til indhold

Recommended Posts

Vi keder os lidt og har lyst til at lave en eller anden lille sjov ting, ikke noget kompliceret, men derimod noget der passer sig til en doven lørdag, og måske allerhelst noget der kan laves i sofaen :blink:

Kom med jeres forslag, jeg er lidt uopfindsom i dag og gider ikke bare lave det vi plejer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

gemmeleg? :vedikke: gem pivedyret bag ved ryggen eller under benene eller dynen (hvis den ligger på sofaen) og så få hende til at lede efter det og puffe/skubbe/trække for at få fat i tingen :mrsgreen:

Er det sådan Izzie gør, fordi Luna hopper bare oven på en indtil man giver op, hun puffer ikke rigtig :lol:

Men et rigtig godt forslag, og en rigtig sjov leg, så den giver vi os lige i kast med :mrgreen:

Og kom endelig med flere forslag, jeg kan jo ikke holde til at blive hoppet på i evigheder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gemmeleg med pivedyr bliver aldrig kedeligt :5up:

Nej, det er nemlig en rigtig sjov leg :5up:

Men jeg har vist lige glemt at lære Luna hvordan man leder efter sådan et pivedyr på en forsigtig måde, så hun kravler rundt oven på mig, hopper oven på mig, graver i mig, og alle mulige andre sjove ting :lol:

Og jeg kan egentlig godt lide det, det er sjovt at se hende være så optaget, men det gør lidt ondt efter et stykke tid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu valgte tøsen i stedet at kravle ind under dynen og lægge sig til at sove, jeg nåede ikke engang at finde pivedyret frem :vedikke:

Nå, så gør vi det bare senere :-D

Her hjemme sad jeg lige og fik dårlig samvittighed over, at Nelson ikke har været på gåtur endnu. Men så kom han over og puttede sig ind til mig og lagde sig til at sove... Så vil han nok alligevel ikke ud lige nu - og det er smadder hyggeligt at holde en rigtig fridag sammen :lun:

Og forresten - Nelson kan heller ikke lede efter ting, han skraber og hopper også bare rundt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hjemme sad jeg lige og fik dårlig samvittighed over, at Nelson ikke har været på gåtur endnu. Men så kom han over og puttede sig ind til mig og lagde sig til at sove... Så vil han nok alligevel ikke ud lige nu - og det er smadder hyggeligt at holde en rigtig fridag sammen :lun:

Og forresten - Nelson kan heller ikke lede efter ting, han skraber og hopper også bare rundt...

Luna kan skam godt lede efter ting, hun har bare ikke lært at gøre det på en behersket facon :blink:

Og ja, det er rigtig hyggeligt at holde en fridag sammen, men lige for tiden (kommende løbetid) virker Luna ret understimuleret hele tiden, så for at få lidt fred fra piveriet og hendes evindelige stirren, så forsøger jeg jævnligt at køre hende træt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, den her kræver at du rejser dig fra sofaen, men du kan sagtens blive i nærheden af den :mrgreen:

Find en 1,5 l. sodavandsflaske frem.

Bind en snor rundt om flaskehalsen og en anden rundt om "maven" på flasken.

Hæng flasken op i en døråbning i den snor, der er bundet omkring maven af flasken.

Regulèr snoren, der er bundet om flaskehalsen, så Luna lige akkurat kan nå den med munden (bind evt. en knude på snoren så hun bedre kan få fat i den).

Fyld godbidder i flasken og lær hende at trække i snoren = godbidderne falder ud.

Gør det sværere ved at flytte snoren længere op mod flaskehalsen - så skal hun trække mere for at få godbidder.

Nana synes den øvelse er rigtig sjov - håber Luna og du synes det samme, for lediggang er jo roden til al ondt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, den her kræver at du rejser dig fra sofaen, men du kan sagtens blive i nærheden af den :mrgreen:

Find en 1,5 l. sodavandsflaske frem.

Bind en snor rundt om flaskehalsen og en anden rundt om "maven" på flasken.

Hæng flasken op i en døråbning i den snor, der er bundet omkring maven af flasken.

Regulèr snoren, der er bundet om flaskehalsen, så Luna lige akkurat kan nå den med munden (bind evt. en knude på snoren så hun bedre kan få fat i den).

Fyld godbidder i flasken og lær hende at trække i snoren = godbidderne falder ud.

Gør det sværere ved at flytte snoren længere op mod flaskehalsen - så skal hun trække mere for at få godbidder.

Nana synes den øvelse er rigtig sjov - håber Luna og du synes det samme, for lediggang er jo roden til al ondt :mrgreen:

Det er lige afprøvet og det var vi altså ikke skide gode til :lol:

En lille sjov video af vores anstrengelser kommer dog snart, og så kan du måske fortælle hvad vi gjorde forkert :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Hvis i har bomme i nærheden (dem der er på gangstier osv) kan du lære hende at smug-kigge..

Bed hende hoppe op på bommen med forpoterne og lok med godbidder så hun kigger under bommen.. til sidst kan hun på kommandoen "smug-kigge" god udstrækning..

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i har bomme i nærheden (dem der er på gangstier osv) kan du lære hende at smug-kigge..

Bed hende hoppe op på bommen med forpoterne og lok med godbidder så hun kigger under bommen.. til sidst kan hun på kommandoen "smug-kigge" god udstrækning..

:mrgreen:

Der er ikke så mange bomme herude på landet, men jeg må lægge hovedet i blød og se om jeg kan finde noget tilsvarende :5up:

Hvor er h*n sød... en rigtig hjerteknuser:hjerte:

Tak a010.gif

Og hun er en hun :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun sød :lun:. Total frustreret over hvad hun skal gøre - fatter hat :-D

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg skrev en DØRÅBNING og ikke håndtaget på toiletdøren :mrgreen:

Du ved oppe i toppen af inddækningerne på et "dørhul" - så kan flasken dingle frit.

Måske hjælper det :vedikke:

Hvad i alverden er "toppen af inddækning" :vedikke:

Jeg sidder og kigger på min døråbning og syntes ikke rigtig at flasken kan hænge andre steder, medmindre jeg sætter et søm fast i karmen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, man kan selvfølgelig gøre det over døren :-D

Men så kan jeg jo kun lege legen hvis Bo er hjemme, jeg er sgu for lille til at nå derop :blink:

Har du hørt om en stige - eller bare en stol - ikke en dreje stol :mrgreen:

Sæt sømmet så tæt på karmen at man ikke kan se det - så kan det blive siddende. Så kan i lege når Bo ikke er hjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du hørt om en stige - eller bare en stol - ikke en dreje stol :mrgreen:

Sæt sømmet så tæt på karmen at man ikke kan se det - så kan det blive siddende. Så kan i lege når Bo ikke er hjemme :-D

Det må jeg da prøve, men jeg syntes lige pludselig at denne leg blev lidt kompliceret og ikke længere hører ind under lørdags afslapning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor alene og har da selv hoppet op på en stol og hamret søm i:mrgreen: Kan da ikke vente på at en eller anden gut kommer forbi, så sker der jo aldrig en dyt:lol::lol: Ind i kampen, Lonny:mrgreen:

Faktisk hang snor fast på søm, da du var her på besøg, og så du det?:engel:

Nej, det så jeg ikke :-D

Men jeg syntes nu stadig at min bøn om en afslappet leg, og helst en jeg kunne lave i sofaen, blev lidt overhørt, jeg mener, nu skal jeg både op på en stol og hamre et søm i væggen og alt muligt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites