Hop til indhold

Jeg kørte vores elskede Sille ihjel i dag :(


Gæst doggiboy
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter
Ja nu er det så en uge siden vi begravede Sille!

 

Det er faktisk gået over forventning.

 

Totte bliver kærligere og 'gladere' dag for dag :-D

 

Han får også meget mere opmærksomhed, nu når han er alene, samtidig med at gåturerne er blevet fordobbelt i længden. Dels for at give ham flere indtryk, og så fordi Sille var en doven slændrian. Jeg gik så vidt muligt altid uden snor med begge 2, og der var stor forskel på hundende. Totte skulle altid lige crundt alle vegne og markere, hvor Sille altid fulgte langt efter, og skød genveje på ruten, for ligesom at gøre den kortest muligt. Vi har også en indhegnet have på 4500 m2, som de næsten altid har været ude i når det har været vejr til det. Så de har nok også været mindre krævende med gåture.

 

Jeg selv har det meget bedre over ulykken, men bliver dog stadig trist ind imellem. Børnene og konen tager det fint. Børnene virker også som om de viser mere kærlighed over for Totte, hvilket nok også skyldes at han nu 'kun' har os, og opsøger os meget mere, hvor meget før foregik med Sille ude i haven. 'Flabe' efter andre hundeluftere, og forbipasserende, som små hunde nu er mestre i.

 

Når han har været alene i et par timer feks., har han også morgenhår/skæg, som viser at han lige er vågnet, hvilket tyder på at han 'bare' sover, når han er alene.

 

Så indtil videre går det godt, trods savnet af Sille.

 

Venligst hilsen og god weekend :vinken:

 

Sune

 

tak for update, det er dejligt at høre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Sikke en frygtelig situation, det gør mig meget ondt.

 

Mit forslag om det er godt eller skidt, kunne være at sende ham i en hundedagpleje, et sted hvor i ved han ville være glad for at være. For at blive godt aktiveret, og være social med andre hunde??

Det er måske noget af et spring lige nu, men så måske som tiden går..

Men det ville give ham mulighed for at være sammen med andre hunde (ligesom at komme "videre") og uden at blive "forladt"

 

Bare en ide ud af sikkert mange :-)

 

Mvh Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser denne her er sen å komme med, men jeg prøver likevel.

Vet ikke hvordan det er med hjemme alene treningen, men kanskje det er noen eldre mennesker eller hjemmeværende som kunne tenkt seg en "dagskompis"? som også eventuellt kunne hjulpet til med treningen ved å la han være hjemme alene kort tid også litt til også ja standard trening :-)

 

Det var en Fryktelig situasjon, virkelig. Men slik du har skrevet synes jeg du har gått meget korrekt fram, samt fått gode råd :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...