Hop til indhold

Hvad skal jeg være opmærksom på ved møde med "fremmede" hunde ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1
Modspørgsmål: Hvor mange hunde har du set/ser du til daglig som rejser børster under legen?

 

 

Jeg ser at en hund kan gøre det lige et kort øjeblik, men så lægger den håret igen.

Som du beskriver det, lyder det som om Lexus konstant har ståpels under leg og hygge med andre hunde?

Nnogle har ståpels andre har ikke. Men nej det er ikke konstant, det er så'n noget periodisk ståpels. feks, når hundene løber efter ham så tolker jeg det som jaaaaaa!!!:banan: det er bare fedt det her.

Den kom jo fordi man studerede ulve i fangenskab på begrænset område, så det synes jeg ikke nødvendigvis er det samme...

Men ikke desto mindre en fejlfortolkning;-)

Men vi BLIVER forhåbentligt hele tiden klogere.

Ja forhåbentlig:-)

 

En savlende halvtosse altså :lol:

Nja, snarre en dogue de bordeaux, dog er ligheden slående:lol::blink:

Det er hele indtrykket hunden giver som højspændt" eller måske er det bedre at skrive "intens" - ja hele indtryket skal tages med.

Alligevel fastholder jeg det jeg skrev om at en hårrejsende fremmed hund ikke er det "sikreste" at lade en anden møde. Men det afhænger også af hvad man vil have...

Tak det var bare det jeg ville ha' dig til at skrive;-)

Man er nød til at se på hele hundens "sætning"(sprog)

Det er ikke nok bare at se på en del af det, for så kommer de store misforståelser jo

 

Jo at stå med ryggen til er.

 

Kan han ikke selv nå stedet eller er der noget der irriterer?

Jeg spørger fordi jeg efterhånden har mødt alt for mange hunde med spændinger mellem hale og ryg og de opfører sig netop sådan.

Nogle af dem kan stå og trampe med bagbenene imens de får masseret spændingerne.

Jo jo han kan sagtens selv nå det er ikke noget problem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nnogle har ståpels andre har ikke. Men nej det er ikke konstant, det er så'n noget periodisk ståpels. feks, når hundene løber efter ham så tolker jeg det som jaaaaaa!!!:banan: det er bare fedt det her.

 

Men ikke desto mindre en fejlfortolkning;-)

 

Ja forhåbentlig:-)

 

 

Nja, snarre en dogue de bordeaux, dog er ligheden slående:lol::blink:

 

Tak det var bare det jeg ville ha' dig til at skrive;-)

Man er nød til at se på hele hundens "sætning"(sprog)

Det er ikke nok bare at se på en del af det, for så kommer de store misforståelser jo

 

 

Jo jo han kan sagtens selv nå det er ikke noget problem

 

 

Hvis du ellers har læst mine indlæg, eller mange af dem, som jeg ved du har, så ved du også at jeg mener man skal se på hele udtrykket.

 

Ikke desto mindre... og så gider jeg ikke gentage mig selv igen

 

Du skriver om "periodisk" ståpels nu, jeg skriver om rejst hår som ikke bare er "lige nu".

Når hund og hund nærmer sig hinanden går der lidt tid med dette og det er i denne situation JEG ikke vil lade min hund indlede et møde.

Hvad andre gør er jeg ligegyldig overfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved godt det ikke lige var til mig, men vi blot indskyde at Stellas bedste legekammerat - som du meget kortvarrigt har mødt hos Gudrun engang for længe siden, rejser faktisk tit og ofte børster i leg, i glæde og i forventning.

 

Der er hos hende stor forskel på hvilke børster der bliver rejst i hhv gode og negative situationer :-)

 

Debatten er alles ikke bare min så bare kom frem...

 

Hvilke børster rejser hun så, når det er forventning?

 

Og hvordan ser du hendes forventningstegn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...