Linda Skrevet December 11, 2010 Rapporter Share Skrevet December 11, 2010 Tror det er det Kiki hun har fået Opdagede her i dag noget som jeg egentlig troede var en pelsfiltre da jeg ikke har været så flittig med børsten som vanlig Men det vidste sig at være en hævelse på str. med en femkrone, væskefyldt samling. Det sidder midt på øret. Kiki er ikke plaget af det på nogle måder, er glad og tilfreds og virker heller ikke til det gør ondt når jeg trykker på det eller undersøger det. men det gør så også at jeg først venter med at kontakte dyrelægen til på mandag hvis altså det ikke bliver større elelr forandre sig til den dårlige side. Nogle af jer der har erfaring med sån et blod øre?? Ku forestille mig det kunne være det ihvertfald... Efter at have læst lidt på nettet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 en lille gammel terrier i pensionen fik det mens han var hos os. Han fik lagt en masse dræn i øret, og virkede ellers ikke synderligt generet af det. Han kom sig fint, men der var selvfølgelig små ar efter drænene bagefter (han er desværre ikke i live mere, men det havde intet med øret at gøre). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 en lille gammel terrier i pensionen fik det mens han var hos os. Han fik lagt en masse dræn i øret, og virkede ellers ikke synderligt generet af det. Han kom sig fint, men der var selvfølgelig små ar efter drænene bagefter (han er desværre ikke i live mere, men det havde intet med øret at gøre). Går heller ikke ud fra det er noget farligt!!! Hun virker jo ikke generet på nogle måder men stadig mystisk en ting synes jeg men kan vel være hende og kodas leg hvor han har ramt hende lidt uheldigt de ligger tit og bider lidt i hinanden... Men glad for at høre den kom sig fint, og ar det kan vi leve med bare det ikke er på sjælen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Går heller ikke ud fra det er noget farligt!!! Hun virker jo ikke generet på nogle måder men stadig mystisk en ting synes jeg men kan vel være hende og kodas leg hvor han har ramt hende lidt uheldigt de ligger tit og bider lidt i hinanden... Men glad for at høre den kom sig fint, og ar det kan vi leve med bare det ikke er på sjælen Har hun fået det fordi at der er BIDT hul? For det kan altså godt være farligt! Da Ronja var blevet bidt i øret, var hun jo til dyrlæge og blive bundet ind, og hun sagde at det var godt vi var kommet. Har så glemt hvad hun præcist sagde, men det var noget med at det kunne hæve op, hvis der var hul på brusken i øret og det var bestemt ikke godt!!! Jeg ville altså lige ringe og høre, især nu når du siger at det er hævet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Har hun fået det fordi at der er BIDT hul? For det kan altså godt være farligt! Da Ronja var blevet bidt i øret, var hun jo til dyrlæge og blive bundet ind, og hun sagde at det var godt vi var kommet. Har så glemt hvad hun præcist sagde, men det var noget med at det kunne hæve op, hvis der var hul på brusken i øret og det var bestemt ikke godt!!! Jeg ville altså lige ringe og høre, især nu når du siger at det er hævet! Der har ikke været hul og er det ikke ikke så meget en rift eller noget... Hævelsen er ikke sån en slags hævelse men en slags blodansamling og sån som det sidder på øreflappen så er jeg næsten 100 % sikker på det er sån et blodøre... det virker heller ikke specielt varmt eller noget bare sån lidt vandet inde i boblen hvis i forstår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Der har ikke været hul og er det ikke ikke så meget en rift eller noget... Hævelsen er ikke sån en slags hævelse men en slags blodansamling og sån som det sidder på øreflappen så er jeg næsten 100 % sikker på det er sån et blodøre... det virker heller ikke specielt varmt eller noget bare sån lidt vandet inde i boblen hvis i forstår Stadig! Det kan jo være du ikk har ligget mærke til at hun har haft hul på øret? Hun har jo meget pels Jeg ville tage til dyrlæge, tihvertifald ville jeg ringe, efter det dyrlægen sagde til mig. Ved så ikk hvad et blodøre er Men efter det vi fik fortalt, ville jeg ikke tage nogen chancer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Stadig! Det kan jo være du ikk har ligget mærke til at hun har haft hul på øret? Hun har jo meget pels Jeg ville tage til dyrlæge, tihvertifald ville jeg ringe, efter det dyrlægen sagde til mig. Ved så ikk hvad et blodøre er Men efter det vi fik fortalt, ville jeg ikke tage nogen chancer. Snakkede med nogle i sorø som kiggede på det og de mente at så længe det bare var sån som det var og hun ikke var plaget af det så ville de vente til mandag, ej sån som hun får nullert øre ville jeg have opdaget det tænker jeg... Hvis jeg var millionær ville jeg også have taget til dyrelægen men eftersom pengepungen helst vil vente til på mandag og da jeg arbejder og sån så må jeg være en dårlig hudnemor og vente til på mandag :oops: Tror nu også Kiki ville være temmelig ked af at få ødelagt sin nattesøvn i nat hehe Jonas siger hun er gået i seng eller det gjorde hun allerede halv 22 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Snakkede med nogle i sorø som kiggede på det og de mente at så længe det bare var sån som det var og hun ikke var plaget af det så ville de vente til mandag, ej sån som hun får nullert øre ville jeg have opdaget det tænker jeg... Hvis jeg var millionær ville jeg også have taget til dyrelægen men eftersom pengepungen helst vil vente til på mandag og da jeg arbejder og sån så må jeg være en dårlig hudnemor og vente til på mandag :oops: Tror nu også Kiki ville være temmelig ked af at få ødelagt sin nattesøvn i nat hehe Jonas siger hun er gået i seng eller det gjorde hun allerede halv 22 Så længe hun ikke bliver aflivet :pift: Hehe, så kan du også have en træt hund Håber bare ikke at der er gået hul på hendes øre :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Så længe hun ikke bliver aflivet :pift: Hehe, så kan du også have en træt hund Håber bare ikke at der er gået hul på hendes øre :kys: :shock: om jeg så sku gi hende mit det ene øre så ville det ikke komme på tale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 :shock: om jeg så sku gi hende mit det ene øre så ville det ikke komme på tale Det er jeg glad for at høre :kys: Men for silvan hvor kunne det se sjovt ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Så er det i morgen Kiki skal til dr. dyr hader at komme der medmindre vi er på shopping visit Har snakket med dyrelægevagten og de mente ikke der var nogle grund til at skulle betale ekstra for at komme med hende i en weekend, og rare for os bare at komme til vores egen dyrelæge... så ringer derned i morgen og så skal hun højst sansynlig hve en indsprøjtning og så ha øret tømt 3 dage efter ... heldigivs har jeg læst lidt om det men hvis jeg ikke hvde ville jeg nok ha luret lidt da dyrelægen sagde at det værste der kune ske var t hunden fik et blomkåls øre... ved god det ikke er sjovt men da lidt nogle sjove billeder jeg får i hovedet :blink: men kiki er stadig upåvirket af det og er som hun plejer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Det er jo dejligt at høre at hun har det godt :5up: God tur til dyrlægen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Jeg har kendt en hund med "blomkåls øre". Han fik det også af blødning inde i øreflappen og blev ikke behandlet. Øret var sådan lidt krøllet sammen og tung. Jeg har selv haft en hund med en blødning inde i øreflappen. Han fik det drænet, og det kom ikke tilbage. Han fik det af at ryste på hovedet, derved sprang der nogle blodkar inde i øreflappen. Som jeg har forstået det, er det oftest hunde med knæk på øret, som lider af det. For når de ryster på hovedet bliver ørene slasket rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Ser lige tråden lidt sent, men alligevel - Vinnie blev opereret for blodøre for snart 2 år siden. Det blev tømt flere gange, men gik ikke væk, så det endte med at hun fik hele øret syet til med sting. I de fleste tilfælde kan det dog klares med tømning og binyrebarkhormon, har jeg hørt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 ...Har osse først lige set tråden. Silke fik blodøre for nogle år siden. Bulen blev bare tømt med en nål og så gik vi hjem og lagde frosne ærter på. Men vi måtte til dyrlæge og få tømt en gang mere. Og øret er stadig noet krøllet efter behandlingen. ---Og så har hun haft et lille blodøre her for nogle måneder siden, da hun havde en kløende øreinfektion. Denne gang blev blodet igen suget ud, men bagefter blev der sprøjtet binyrebark ind i hulrummet. Og der har ikke været mere hævelse. Årsagen skal selvfølgelig findes og fjernes. Hvis hunden ryster hovedet på grund af en eller anden irritation, så skal DEN kureres. ...men jeg vil da gerne høre hvordan det er gået med Kiki? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 tak for svar alle sammen Kiki's tur til dyrelægen gik fint... Dyrelægen kiggede og sagde det var et lille blod øre, hun tømte det for blod og sprøjtede noget binyrbarkhormon ind og så fik hun lagt forbinding over hele hovedet for at holde øret i ro hehe hun ser herrens ud men hun prøver ikke at tage det af, vi lånte en skærm for en sikkderheds skyld mend en havde hun kun på i 10 min. Dyrelægen tjekkede allerførst øregangene for at se om der kunne være noget infektion som gjorde hun måske kunne ave kløet sig, men de så fine ud, og jeg har heller ikke opdaget hun har kløet sig.. Dyrelægen kan ikek svare på hvad der er sket men kan være et slag, rysten på hovedet eller en lidt for vild hundeleg som kan have været skyld i det... Skal ringe derud igen om 3 dage for at fortælle hvorn det ser ud. Dyrelægen som forbandt hende sagde hun var en af de sødeste hunde hun havde lagt forbinding på hun sad så også stille og gav mysser ud når hun så sit snit til det, og selv da sprøjten gik i øret var hun ikke umulig... koda var sku nok død af skræk hvis det havde været ham hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts