Hop til indhold

Hvalpes vægt


Gæst Nanna's ejer
 Share

Recommended Posts

Gæst Nanna's ejer

Hej Alle, vores dejlige Nanna er nu 7 måneder gammel og vejer 30 kilo. er det en passende vægt?

 

Har aldrig fortrudt at vælge en Berner Sennen. De er fantastiske :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Hej' date=' har ikke været på længe, men så at nogen havde efterspurgt billeder. Vores bamse er vel på 34 kg nu og bliver 1 år til maj. Så regner med at hun holder vægten fint?[/quote']

 

Hun ser sød ud :lun:

 

Fenja er præcis 1 år idag, og hun vejer 35 kg.. :-)

 

Hvilken kennel har i hende fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej' date=' har ikke været på længe, men så at nogen havde efterspurgt billeder. Vores bamse er vel på 34 kg nu og bliver 1 år til maj. Så regner med at hun holder vægten fint?[/quote']

 

Hun burde stadig vokse, men det går langsommere nug og omkring 1 år, så går det rigtig langsomt :-D

 

Har ikke selv tæve, så vil ikke kloge mig for meget - men fuldvoksen er hun ikke, men nu er det bare de sidste ting der mangler :5up:

 

Og hvor ser hun i øvrigt sød og dejlig ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna's ejer

Vi har købt hende hos Maria Fager i Pindstrup. En meget sød ældre dame fra Schweitz der har avlet Bernere i en menneskealder :-D. Der er nok mange herinde der ved hvem hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst bitmand

Jeg har desværre ikke fulgt Berta's vægt så godt, men var forbi dyrlægen sidste uge (blot alm check - alt ok :-) ) og på 14 mdr vejer hun nu 39 kg.

 

Jeg synes dog at hun ser meget slank ud af en Berner Sennen at være, men det var moderen også, så det slægter vel - og dyrlægen synes hun var fin :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tom-Mie

Vores han hund, King.

Er 5 måneder nu, og han vejer omkring 22 kg. Er det en passende vægt?

Han er også en Berne Sennen :-)

 

Og gud ja, din hund ser sød ud da! :lun:

 

Kan kun give dig ret i at Berner Sennen hunde er fantastiske :hjerte:

Redigeret af Tom-Mie
glemte noget..
Link til indlæg
Del på andre sites

Vores han hund, King.

Er 5 måneder nu, og han vejer omkring 22 kg. Er det en passende vægt?

Han er også en Berne Sennen :-)

 

Og gud ja, din hund ser sød ud da! :lun:

 

Kan kun give dig ret i at Berner Sennen hunde er fantastiske :hjerte:

 

Det lyder meget passende :-D

 

Min vejede 22,5kg som 5½måned gammel, men han er så også endt med at blive en meget stor berner ;-)

 

Men det kommer jo an på din hund, hvor stor han bliver. Har du let til at mærke ribbene, så er det fint. Men de skal heller ikke stå totalt ud på hunden, selvfølgelig! Men med et ganske blidt pres mod siderne, burde du gerne kunne mærke dem, når du kører hånden ned ad siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Nanna's ejer

Hej igen alle sammen.

 

Nu er Nanna 13 måneder og kommet op på 38 kilo. Tror det er meget passende?? Hun er ikke den største Berner, hun er sgu dejlig. Hun er ikke kommet i løbetid endnu hvilket undrer mig lidt.

 

Hun er 61 cm over skulderne. Tror hun er lidt til den brede side :-P

Redigeret af Nanna's ejer
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen alle sammen.

 

Nu er Nanna 13 måneder og kommet op på 38 kilo. Tror det er meget passende?? Hun er ikke den største Berner' date=' hun er sgu dejlig. Hun er ikke kommet i løbetid endnu hvilket undrer mig lidt.

 

Hun er 61 cm over skulderne. Tror hun er lidt til den brede side :-P[/quote']

 

Løbetiden burde være på trapperne efterhånden indenfor de næste måneder - nogle bernere kommer først i løbetid, når de er 1½ år.

 

Vægten lyder ok for en lille bernertæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Nanna's ejer

Så kom der et nyt billede til. Vi er gået over til at Barfe vores dejlige bamse. Efter et par dag på camping holdte hun op med at spise. Det var måske stress over mange mennesker og nye omgivelser på lidt plads. Men da vi kom hjem blev det ikke bedre. Hun spiste under det halve af den mormale mængde. Men rundstykker osv gled jo selvfølgelig ned :slem:. Fik fat i www randers rigtighundemad dk hvilket har hjulpet. Hun spiser pænt igen, men ikke som før. Desuden har hun ikke været i løbetid endnu selvom hun er fra maj 2010??

 

Så nogle generelle spørgsmål om Berneren.. Er det normalt at de er asociale? Labrador og andre af den slags sidder jo nærmest på skøddet af en hele tiden hvorimod vores bamse mest af alt nyder at ligge i soveværelset hele tiden :hmm:, så kommer hun ned i stuen eller køkkenet og snakker lidt med os, men går så for sig selv igen. Hun er dog begyndt at være mere selskabelig end hun plejer, men ikke når det jeg kender fra andre racer.

 

Skal nok skrive mere når der kommer nyt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der et nyt billede til. Vi er gået over til at Barfe vores dejlige bamse. Efter et par dag på camping holdte hun op med at spise. Det var måske stress over mange mennesker og nye omgivelser på lidt plads. Men da vi kom hjem blev det ikke bedre. Hun spiste under det halve af den mormale mængde. Men rundstykker osv gled jo selvfølgelig ned :slem:. Fik fat i www randers rigtighundemad dk hvilket har hjulpet. Hun spiser pænt igen' date=' men ikke som før. Desuden har hun ikke været i løbetid endnu selvom hun er fra maj 2010??

 

Så nogle generelle spørgsmål om Berneren.. Er det normalt at de er asociale? Labrador og andre af den slags sidder jo nærmest på skøddet af en hele tiden hvorimod vores bamse mest af alt nyder at ligge i soveværelset hele tiden :hmm:, så kommer hun ned i stuen eller køkkenet og snakker lidt med os, men går så for sig selv igen. Hun er dog begyndt at være mere selskabelig end hun plejer, men ikke når det jeg kender fra andre racer.

 

Skal nok skrive mere når der kommer nyt :-)[/quote']

 

Hun ser rigtig fin ud :lun:

 

Min er heller ikke den største klisterhund, men hvor generelt det er for racen, skal jeg ikke kunne sige. Det varierer meget - nogle bernere sidder nærmest på skødet af én konstant! Når jeg har besøgt min opdrætter har jeg haft én og samme hund i armen nogle gange i flere timer :lun: Men Møffes mor er heller ikke den store "lad os ligge tæt og hygge os rigtig"-type

 

At hun ikke er kommet i løbetid endnu er som sådan ikke overraskende - det kan sagtens først være om en måned til tre, at det sker. Eller måske har I overset det? Nogle tævers løbetider er meget ubemærkelige (dog noget af en sjældenhed, er mit indtryk).

 

Held og lykke med BARF. Min oplevelse med det var rigtig god, har desværre bare ikke råd til det lige nu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...