Hop til indhold

Brugshund ej tilladt


Gæst geggo_69
 Share

Recommended Posts

Jeg tror, at det er schæfere og rottweilere, de vil undgå. Som Frigga siger, de har garanteret haft en ophidset generalforsamling, hvor folk sagde, at de ikke ville have muskelhunde/kamphunde ind i foreningen. Der er så nogle, der har sagt "jamen, hvad med schæfere og rottweilere, de er også farlige", og så har man besluttet at skrive "brugshunde".

 

At de så allerede har udelukket dem ved at skrive, at hundene er under 20 kg, er en anden sag. Men på den her måde bliver det også lettere at give afslag til visse dispensationsansøgninger og ikke andre. "En schæfer? Nej, det går ikke, det er jo en brugshund". "En golden? Ja, ok, den bliver måske lidt større end 20 kg, men det er jo ikke en muskel- eller brugshund, så det går an".

 

Enig i din udlægning ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at der med "brugshunde" menes de racer, der dyrkes brugshundesport IPO/BHP/PH med:vedikke:

 

Det vil sige racer som: schæfer, rottweiler, dober, de belgiske hyrdehunde, boxer etc.

 

Det var faktigst derhen jeg ville..... kan alle hunde ikke bruges som brugshunde også selv om de ikke vejer mere end de 20 kg ??

 

Brugshund, det vil jo sige at man ikke må "træne" sin hund iflg. boligselskabet...

 

Min personlige mening er uden tvivl at en hund der er trænet, er mere veldesciplineret end en hund der ikke er.

 

Det er vel også alle de personer i Dk som har "misbrugt" deres hund eller ikke har haft styr på den hvor det p.t falder af på andre hvorved general forbud opstår men, på en måde forstår jeg nu godt forbudet for man kan ikke sætte regler for nogen og andre regler for andre....

 

I lejemålene er der flere der har store hunde. Der er Golden retrievere, blandningshunde (labrador + ??) samt en enkelt krydsning af schæfer-labrador-rottweiler, kors en dejlig hund den er... alle disse hunde vejer og de 20 kg og der er ikke søgt dispensation..

 

Vi har besluttet at få hvalpen og hvis der bliver klager så har vi også besluttet at vi flytter..... Det skal under ingen omstændigheder gå ud over hunden hvis det dertil kommer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er personligt ikke en boligforning jeg ville flytte ind i..

 

Bare det med deres smådyr, hvad skade skulle det gøre at naboen havde tamrotter? De larmer jo ikke som en fugl nogle gange gør

 

HD-ejendomme er ikke en boligforening, men et privat udlejningsselskab.

Jeg har /desværre) selv boet i en af deres lejligheder og reglerne for husdyr er de samme i alle deres boliger uanset hvor i landet det er, om det er en lejlighed eller et fritlæggende parcelhus.

Mig bekendt har de ingen generalforsamninger. De laver selv deres regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...