Hop til indhold

Alene hjemme træning med voksen hund


Amocca
 Share

Recommended Posts

Kan du uddybe spørgsmålet?

 

jeg kan prøve ;-)

 

Vi leder jo stadig efter vores nye familiemedlem og selvom jeg egentlig ville have en hvalp, så er jeg begyndt at kigge på "genbrugshunde" også...

 

Havde så kig på en 11 mdr gammel hanhund. Men ejeren siger at han aldrig har lært at være alene, og at han hyler hvis man går fra ham...

 

Tror i det ville sværere at træne en sådan hund til at være alene hjemme end en hvalp?

 

Vi arbejder begge to, men har heldigvis begge mulighed for at flexe og arbejde hjemmefra og har en måned til at gå hjemme når vi får hunden. Vi bor i et stort byhus og har min svoger boende i stueetagen. Han arbejder kun 3 dage om ugen og ofte nattevagter, så han ville ofte være hjemme i dagtimerne når vi er på arbejde...

 

Men hunden skal jo altså stadig lære at være alene i et par timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
jeg kan prøve ;-)

 

Vi leder jo stadig efter vores nye familiemedlem og selvom jeg egentlig ville have en hvalp, så er jeg begyndt at kigge på "genbrugshunde" også...

 

Havde så kig på en 11 mdr gammel hanhund. Men ejeren siger at han aldrig har lært at være alene, og at han hyler hvis man går fra ham...

 

Tror i det ville sværere at træne en sådan hund til at være alene hjemme end en hvalp?

 

Vi arbejder begge to, men har heldigvis begge mulighed for at flexe og arbejde hjemmefra og har en måned til at gå hjemme når vi får hunden. Vi bor i et stort byhus og har min svoger boende i stueetagen. Han arbejder kun 3 dage om ugen og ofte nattevagter, så han ville ofte være hjemme i dagtimerne når vi er på arbejde...

 

Men hunden skal jo altså stadig lære at være alene i et par timer.

Ok det hjalp :lol:

 

Det kan ofte være svært, men det kommer meget an på hvad hans hylen bunder i, i skal vide mere om ham og vide mere om hans baggrund, hvordan han er blevet behandlet, er han angst osv..

 

Det kan sagtens lade sig gøre i de fleste tilfælde, specielt hvis man ved hvad man har med at gøre (hundens baggrund) og om man griber det rigtigt an.

I har jo en masse gode muligheder for at arbejde med det :-D

 

Men få mere at vide om ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan prøve ;-)

 

Vi leder jo stadig efter vores nye familiemedlem og selvom jeg egentlig ville have en hvalp, så er jeg begyndt at kigge på "genbrugshunde" også...

 

Havde så kig på en 11 mdr gammel hanhund. Men ejeren siger at han aldrig har lært at være alene, og at han hyler hvis man går fra ham...

 

Tror i det ville sværere at træne en sådan hund til at være alene hjemme end en hvalp?

 

Vi arbejder begge to, men har heldigvis begge mulighed for at flexe og arbejde hjemmefra og har en måned til at gå hjemme når vi får hunden. Vi bor i et stort byhus og har min svoger boende i stueetagen. Han arbejder kun 3 dage om ugen og ofte nattevagter, så han ville ofte være hjemme i dagtimerne når vi er på arbejde...

 

Men hunden skal jo altså stadig lære at være alene i et par timer.

 

Jeg tror, det kan være sværere... Når I ikke ved hvorfor hunden er ked af at være alene...

 

Når I VED, at hunden hyler når man går fra ham. Og I VED at I har brug for at kunne gå fra ham.... Hvorfor skal det så liiige være HAM I skal have?

En af fordelene ved at anskaffe en voksen hund er jo netop, at man kan undgå de forskellige besværlige hvalpeting...

 

Jeg tænker lige så meget på, at det er surt, --både for ham og for jer-- at starte med at lave om på hinanden. Jeg kunne godt ønske for en genbrugshund, at han kommer til et hjem, hvor han bliver elsket for hvordan han er. Og hjemmet passer til lige netop HAM.. Det er slemt nok for en hund at skulle skifte familie....... igen..

For slet ikke at tale om, hvis I må opgive.. Og han så må skifte familie --endnu en gang......... :megaked:

 

Hvis man ser det fra hundens side, så er der ikke megen mening i, at skifte et hjem ud hvor han havde problemer med at være alene, --med et hjem, hvor han VIL komme til at være alene...

 

...Men hvis I kan lægge en VARIG plan, der involverer svogeren i kælderen, og hjemmearbejde og evt. babysitter hvis der skulle blive brug for det...

SÅ kan I jo prøve... --Måske går det godt... Og hvis ikke, så klarer I det alligevel..

 

Når I på forhånd ved, at hunden ikke kan være alene, så kan/må I ikke bruge "alenehjemmeproblemer" som grund til at skille jer af med hunden igen.......

I skal ønske jer hunden på trods af hans problemer... Og ikke fordi I forventer, at han ændrer sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

det var såmænd heller ikke fordi det skulle være ham, nu var han bare lige på listen og kunne så godt tænke mig at høre om man mon skulle forvente at det var muligt at ændre på denne adfærd...

 

Jeg tvivler oprigtigt på at det bliver ham for at være ærlig, da ønsket stadig er en hvalp, det var mest af interesse og nysgerrighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...