Gæst solsikken Skrevet December 17, 2010 Rapporter Share Skrevet December 17, 2010 ja, jeg vil gerne have en hund og er faldet lidt for beaglerne. Jeg har haft hund som barn/teenager og mine forældre har igen en hund - begge er/var af racen labrador, så den kender jeg godt (jeg ved godt at hunde er forskellige og det er de 2 også). men hvor meget kræver en beagle i forhold til f.eks. en labrador? Jeg tænker, at de har ca. samme brug for motion og lege, hvor de bruger hjernen. Men hvordan er det med opdragelsen? Jeg har så ofte hørt, at en beagle er noget nær umulig at træne og at man ikke kan have den i en have uden den stikker af - og det har jeg ikke lyst til. Det skal være en sød og kærlig hund, der er livlig - så umiddelbart passer den jo fint, men ved ikke med de ting man nu hører om jeg bare skal vælge en labrador i stedet? Hvad er jeres erfaring med beagler? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 En beagle har man ikke bare løs, som man kan med en (trænet) labrador. Beagler har det med at strejfe.. Så hvis du vil have en hund, som du 100% kan have løs og gå ture uden snor med, så ville jeg nok ikke vælge en beagle Ja, nogle beagler kan godt være løse, men får de fært en dag, så ved jeg helt ærligt ikke om de kommer retur. For et par år siden var der 2 beagler, der stak af, hvor de blev passede. Den ene vendte tilbage meget hurtigt, men den anden var ude i en måneds tid eller mere.. Før hun endelig blev indfanget.. Jeg fulgte det hele fra sidelinjen via det forum, vi alle var på, da det foregik i Jylland.. Ikke for at skræmme dig, for beaglen ER en dejlig hund, det er bare ikke en hund, du kan stole 100% på mht at rende løs etc Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Du bliver nødt til at acceptere at haven skal være hegnet ind og at du sandsynligvis ikke kan have din hund løs hvis du vælger en beagle... Det er en drivende jagthund og de bliver vildtdøve når de får fært af noget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Du bliver nødt til at acceptere at haven skal være hegnet ind og at du sandsynligvis ikke kan have din hund løs hvis du vælger en beagle... Det er en drivende jagthund og de bliver vildtdøve når de får fært af noget... Tak, så var jeg ikke helt forkert på den:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Tak, så var jeg ikke helt forkert på den:genert: Slet slet ikke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 I mit kvarter har der været en del beagler og desværre er det ofte en beagel, der render rundt på gader og veje med farer for påkørsel.Hvilket også er sket her.De kan vel være meget aktive udbryderer. Dog har jeg kendt flere, der var Ok mht lydighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg går til agility med en smuk beagle tæve, som er blevet ret dygtig og den er smadder hurtig. Den tænder meget på sin bold og på at apportere den (vist ikke typisk beagleadfærd, men det er indlært vha klikker). Hun har knoklet meget med den hund (jeg tror hun synes den har været svær). Hun har en anden beagle også. Den stikker stadig af engang imellem på banen og snuser, men ikke mere end mange af gårdhundene/ terrierne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solsikken Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Tak for jeres svar. Jeg må nok sande, at selvom hunden er super sød, så er det nok ikke en hund for mig . Jeg må vist holde mig til en labrador, som man trods alt kan lære at blive hjemme i haven . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg går til agility med en smuk beagle tæve, som er blevet ret dygtig og den er smadder hurtig. Den tænder meget på sin bold og på at apportere den (vist ikke typisk beagleadfærd, men det er indlært vha klikker). Hun har knoklet meget med den hund (jeg tror hun synes den har været svær). Hun har en anden beagle også. Den stikker stadig af engang imellem på banen og snuser, men ikke mere end mange af gårdhundene/ terrierne. Nej, men nu er det ikke så meget til træning, vi mener.. Men mere når den er i have eller på gåture:-D Som stjernetosse skriver, får den fært af noget vildt eller andet spændende, jamen så smutter den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Tak for jeres svar. Jeg må nok sande, at selvom hunden er super sød, så er det nok ikke en hund for mig . Jeg må vist holde mig til en labrador, som man trods alt kan lære at blive hjemme i haven . Et godt hegn er nu alligevel en god idé - også med en labrador Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Nej, men nu er det ikke så meget til træning, vi mener.. Men mere når den er i have eller på gåture:-D Som stjernetosse skriver, får den fært af noget vildt eller andet spændende, jamen så smutter den Ork ja, det ved jeg skam godt. :blink: Det var ikke en hund, jeg ville regne med at slippe løs i en skov nogensinde. Men det havde I jo skrevet. Så ville bare skrive den smule jeg vidste udover. (Muligheder for træning). Det er virkelig en smuk hund, og jeg tror dens udseende tiltler rigtig mange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Et godt hegn er nu alligevel en god idé - også med en labrador oh yes, min valgte at fejre min fødselsdag med at bryde ud af haven :damn:men han strejfer dog ikke når han går løs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Haha Luna er alt for mor-syg til at gøre sårn noget:lol::lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 oh yes, min valgte at fejre min fødselsdag med at bryde ud af haven :damn:men han strejfer dog ikke når han går løs Når frosten går af jorden, skal jeg også have gjort noget ved mit hegn Heldigvis render hun ikke længere end naboens have - man kunne jo være heldig, at brormand Balder kom ud og legede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts