Ditte91 Skrevet December 21, 2010 Rapporter Share Skrevet December 21, 2010 Fandt lige denne via facebook: http://www.dogpolitics.com/my_weblog/2007/05/list_of_banned_.html En liste over de hunderacer der er forbudte i forskellige stater i USA. Mopsen er på listen - Betyder det så min hund er en vaskeægte muskelhund :slem: Ved ikke lige om tråden skal ligge i debat, ellers må I der kan, gerne flytte den :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Næh det er jo ikke kun muskelhunde, der er forbudte;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 hvordan fanden kan en labrador og en golden retriever være forbudt? Altså en mops er da tosset nok, men de to der er jo godheden selv :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret December 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Næh det er jo ikke kun muskelhunde, der er forbudte;-) I know :blink: Tror nærmere han hører ind under "Description". By Description: A local township has included that breed by description in an ordinance - such ordinances may read "any dog matching the the characteristics of being short-coated, with bulldog-type appearances - or having an appearance that includes a short, muscular type build, flat head, or being of a bulldog type"............ etc. Men hold fast hvor er der mange racer, som er forbudte rundt omkring i USA. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Irene Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 wauw det var da mange Jeg kan slet ikke overskue, hvilke hunde der er lovlige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret December 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 hvordan fanden kan en labrador og en golden retriever være forbudt? Altså en mops er da tosset nok, men de to der er jo godheden selv :damn: Forstår det heller ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 " The dogs on the list have been banned or restricted by one of TWO ways: By Name: A local township has name the specific breed breed of dog in a local ordinance OR By Description: A local township has included that breed by description in an ordinance - such ordinances may read "any dog matching the the characteristics of being short-coated, with bulldog-type appearances - or having an appearance that includes a short, muscular type build, flat head, or being of a bulldog type"............ etc." Hvilket vil sige at hvis en by hedder noget med "Golden" kan de så få bannet en hunderace for også at hedde noget med Golden? Men som der står er det jo heller ikke i hele USA.. Men forskellige steder, så det kan være der er en lille by langt pokker i vold der bare har valgt de ikke vil acceptere den hunderace i deres by Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Kan godt lide det banner i siden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret December 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 " The dogs on the list have been banned or restricted by one of TWO ways: By Name: A local township has name the specific breed breed of dog in a local ordinance OR By Description: A local township has included that breed by description in an ordinance - such ordinances may read "any dog matching the the characteristics of being short-coated, with bulldog-type appearances - or having an appearance that includes a short, muscular type build, flat head, or being of a bulldog type"............ etc." Hvilket vil sige at hvis en by hedder noget med "Golden" kan de så få bannet en hunderace for også at hedde noget med Golden? Men som der står er det jo heller ikke i hele USA.. Men forskellige steder, så det kan være der er en lille by langt pokker i vold der bare har valgt de ikke vil acceptere den hunderace i deres by Tror de mener, at en by kan beslutte at bestemte racer er forbudte. Nej, det er da heldigvis ikke over hele USA de er forbudte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Min race er også med på listen,.... Har ikke nærlæst det der linkes til, men mon ikke det er en and eller noget der ikke rigtig praktiseres. Herhjemme har vi vist også en gammel regel om at man ikke kan nægte et fremmet menneske et glas vand, så mon ikke det er noget lignende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Jeg tror det svare til når der herhjemme er en gruppe hunde der er forbudt i boligselskaber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Mener faktisk at have hørt, at der er en stat over there, der helt og aldeles har forbudt hunde? Er dog ikke sikker! Men har da lige fået bevis på, at berneren er en af de absolut venligste racer i verden - den slår endda åbenbart newfoundlænderen, som har fået sig selv på en eller anden forbudsliste! Berneren er gået fri :banan: Eller nowet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 De har jo BSL i store dele af USA.. Og når man forbyder på karaktertræk, ryger maaange hunde med i faldet.. Det skulle ikke undre mig om mopsen også røg i svinget her en dag mange boligselskaber tillader jo f.eks ikke franske bulldogs, for det er jo en faaaarlig bulldog! (den kan æde en tyr?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 hvordan fanden kan en labrador og en golden retriever være forbudt? Altså en mops er da tosset nok, men de to der er jo godheden selv :damn: De danske goldens kan slet ikke sammenlignes med de amerikanske, ihvertfald har jeg på flere sider læst at dårlig avl har ødelagt racen flere steder...skal nok lige se om jeg kan finde links... Men det er jo netop et bevis på at problemet for manges vedkommende sidder i den anden ende af snoren... Om det dog er det der ligger til grund for forbuddet alle steder, det skal jeg ikke kunne sige... skriver med folk på et pitbullforum, og de kalder BSL for Bullshit Law... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 De danske goldens kan slet ikke sammenlignes med de amerikanske, ihvertfald har jeg på flere sider læst at dårlig avl har ødelagt racen flere steder...skal nok lige se om jeg kan finde links... Men det er jo netop et bevis på at problemet for manges vedkommende sidder i den anden ende af snoren... Om det dog er det der ligger til grund for forbuddet alle steder, det skal jeg ikke kunne sige... skriver med folk på et pitbullforum, og de kalder BSL for Bullshit Law... Mht. goldens kan det jo også tænkes at de folk som sidder her i landet og siger "LABRADOR BIDER OGSÅ" måske sidder lidt stærkere derhenne, og har fået noget gennemtrumfet?.. Når jeg ser Cesær Milan og Wictoria Stillwell arbejde i USA, undrer jeg mig virkelig over de forhold folk har hunde under derhenne.. De finder virkelig ofte familier med 4+ hunde hvoraf INGEN er trænede.. Når man så lægger amerikanernes forkærlighed for skamavl oven i hatten, og deres til tider ekstreme væsen, undrer jeg mig ikke over at deres liste over "farlige hunde" er langt større end vores.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Mht. goldens kan det jo også tænkes at de folk som sidder her i landet og siger "LABRADOR BIDER OGSÅ" måske sidder lidt stærkere derhenne, og har fået noget gennemtrumfet?.. Når jeg ser Cesær Milan og Wictoria Stillwell arbejde i USA, undrer jeg mig virkelig over de forhold folk har hunde under derhenne.. De finder virkelig ofte familier med 4+ hunde hvoraf INGEN er trænede.. Når man så lægger amerikanernes forkærlighed for skamavl oven i hatten, og deres til tider ekstreme væsen, undrer jeg mig ikke over at deres liste over "farlige hunde" er langt større end vores.. Det kan selvfølgelig være...men det er bare ikke det jeg har læst...skal nok lige finde det....lige nu læser jeg på en blog, at GR skulle være den 4. mest bidende hund i canada...men det forholder jeg mig selvfølgelig kritisk til, da det netop er en blog... Mht. til skamavl kan man jo bare se på sådan noget som "the american bully" som faktisk bare er en pitbull der er avlet til en fodskammel... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Det kan selvfølgelig være...men det er bare ikke det jeg har læst...skal nok lige finde det....lige nu læser jeg på en blog, at GR skulle være den 4. mest bidende hund i canada...men det forholder jeg mig selvfølgelig kritisk til, da det netop er en blog... Mht. til skamavl kan man jo bare se på sådan noget som "the american bully" som faktisk bare er en pitbull der er avlet til en fodskammel... Har du set en amerikansk GR? Jeg har kun set en dansk version, men altså af dem som nogle opdrættere kalder "amerikanske". Deeeejlig hund, men voldsomt kønsaggressiv, reserveret overfor tæver og KÆMPESTOR.. Jeg ved jo ikke med 100% sikkerhed om han har nogle gener tilfælles med de amerikanske, men de boede på landet, og havde ikke haven hegnet ind. Så Balou en hund 200 meter nede af vejen satte han i LØB og jumpede hunden... Ikke hvad jeg normalt forbinder med en GR.. Men alene var han en virkelig dejlig hund.. Er de amerikanske nogenlunde sådan, kan der jo godt være noget om det du siger.. Og folk siger altid at retriverne som labbedellen og goldenen er angst-bidere, og altså nemt "kommer til" at bide mennesker.. Dog ved jeg ikke heeeelt om det passer...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Er de amerikanske nogenlunde sådan, kan der jo godt være noget om det du siger.. Og folk siger altid at retriverne som labbedellen og goldenen er angst-bidere, og altså nemt "kommer til" at bide mennesker.. Dog ved jeg ikke heeeelt om det passer...? En labbedelle?. Nå, men retrievere er ikke angstbidere og har bidehæmningerne i behold (til forskel fra f.eks. terrier) de bliver bare ofte holdt som BR-legetøj til ungerne, og det vil jo give hvilken som helst hund frustrationer. Det siger ikke noget om racen men om det ry de har som lethåndterbare teddybamser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Har du set en amerikansk GR? Jeg har kun set en dansk version, men altså af dem som nogle opdrættere kalder "amerikanske". Deeeejlig hund, men voldsomt kønsaggressiv, reserveret overfor tæver og KÆMPESTOR.. Jeg ved jo ikke med 100% sikkerhed om han har nogle gener tilfælles med de amerikanske, men de boede på landet, og havde ikke haven hegnet ind. Så Balou en hund 200 meter nede af vejen satte han i LØB og jumpede hunden... Ikke hvad jeg normalt forbinder med en GR.. Men alene var han en virkelig dejlig hund.. Er de amerikanske nogenlunde sådan, kan der jo godt være noget om det du siger.. Og folk siger altid at retriverne som labbedellen og goldenen er angst-bidere, og altså nemt "kommer til" at bide mennesker.. Dog ved jeg ikke heeeelt om det passer...? Der er en der beskriver hvordan avlen efter en ekstremt rolig hund kan give problemer, der er lidt blog, lidt bid fra en bog og andet, så hvor relevant det er ved jeg ikke, og man skal selvfølgelig altid være kildekritisk... Are golden retrievers becoming more aggressive? Retrieverman's Weblog Animals in translation: using the ... - Google Books Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 En labbedelle?. Nå, men retrievere er ikke angstbidere og har bidehæmningerne i behold (til forskel fra f.eks. terrier) de bliver bare ofte holdt som BR-legetøj til ungerne, og det vil jo give hvilken som helst hund frustrationer. Det siger ikke noget om racen men om det ry de har som lethåndterbare teddybamser. Labbedelle = Labrador :blink: Regnede heller ikke med at der var noget om det der med at de var angstbidere, men har bare hørt det så ofte.. Men altså, en vis procentdel af ALLE hunde, vil jo bide unde pres.. Det kan dyrlægen skrive under på.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 En labbedelle?. Nå, men retrievere er ikke angstbidere og har bidehæmningerne i behold (til forskel fra f.eks. terrier) de bliver bare ofte holdt som BR-legetøj til ungerne, og det vil jo give hvilken som helst hund frustrationer. Det siger ikke noget om racen men om det ry de har som lethåndterbare teddybamser. Hvad mener du med at terriere ikke har bidhæmningerne i behold? Dit eksempel viser i mine øjne også at det er i den anden ende af snoren fejlen ligger(som det oftest er)... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Hvordan kan man overhovedet fremavle en hel race uden bidehæmningerne i behold? Er det ikke noget hvalpen lærer fra moderdyret? Med bidehæmninger læser jeg det som evnen til at kontrolle styrken af biddet. Som f.eks betyder at når dyrlægen klipper negle på Basse, lægger hun munden blidt om dyllens hånd uden at lave den mindste rødmen i forsøget på at "skubbe" hånden væk. Og samme evne bruger hun når hun får et helt lammeben, og bare bider det direkte over.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Hvordan kan man overhovedet fremavle en hel race uden bidehæmningerne i behold?Er det ikke noget hvalpen lærer fra moderdyret? Med bidehæmninger læser jeg det som evnen til at kontrolle styrken af biddet. Som f.eks betyder at når dyrlægen klipper negle på Basse, lægger hun munden blidt om dyllens hånd uden at lave den mindste rødmen i forsøget på at "skubbe" hånden væk. Og samme evne bruger hun når hun får et helt lammeben, og bare bider det direkte over.. Og sine søskende, og hvalpeejeren... Hvor ofte har man ikke hørt en ny hvalpeejer beklage sig over at hvalpen "bider"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Og sine søskende, og hvalpeejeren... Hvor ofte har man ikke hørt en ny hvalpeejer beklage sig over at hvalpen "bider"? Præcis.. Og selvom der uden tvivl kan være individer der IKKE lærer det ordentligt som hvalp, synes jeg det virker vildt at en hel race, eller hel gruppe (for der er immerværk mange terriere) ikke formår det.. Måske det var en fortalelse?.. Eller måske sidder Ascha og skriver et uddybende svar mens vi skriver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts