Hop til indhold

Størrelse på Kong og Leo


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Ja jeg leder også... Men jeg skal ikke have lavet ballade før vi har noget andet. Tænk hvis jeg står uden bolig med 30 løver :skraek:

 

Har du mod på at købe - kan jeg anbefale et besøg på boligsiden.dk - det er faktisk muligt at finde noget egnet til 400.000-600.000 i området omkring Fr.havn, afdrag og renter på et lån på ca. 600.000 kan godt gøres for under 4.500 pr. måned brutto, plus forbrug og skatter og afgifter.

 

For ikke at spamme Marias tråd helt, kan man købe Leo'er hos nogle dyrlæger og hos Dyrenes 1 og Alt på Agerøvej i Århus har dem også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har været i 4 forskellige dyrehandlere/foderstof i dag og fåååårk hvor er det kedelige ting de har :shock: Selv de største i DK :(

 

Men nu fik jeg da gramset på halsbånd og line, så ved jeg hvad jeg skal bestille på nettet :lol:

 

 

Ringede til Loppetjansen og fik et seriøst elendigt svar. De havde ikke Leo Mini, fordi de jo skulle skifte sortiment ud, så der var plads til andet. Men øøøøh, hvorfor har i så de andre Leoér i large. Tjaaah :lol:

 

Så nu bestiller jeg nok bare på nettet :-D Var mega ærgeligt, Maxsø har ellers haft dem på lager - snakkede med ejeren i butikken i dag, men der var ikke flere tilbage :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Når en kong skal fyldes med hjemmelavet mad og fryses - hvad gør jeg så ?

 

Jeg vil putte kød i bunden og mad ellers. Men propper i kongen i en frysepose eller bare ind i fryseren uden noget ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en kong skal fyldes med hjemmelavet mad og fryses - hvad gør jeg så ?

 

Jeg vil putte kød i bunden og mad ellers. Men propper i kongen i en frysepose eller bare ind i fryseren uden noget ?

 

Du kan gøre begge dele. Du kan også have en lille beholder (eller en større alt efter hvor mange konger du fylder :mrgreen:) som du placerer kong(erne) i, så de står med åbningen opad, så ved du at maden bliver i kongen indtil den er tilstrækkeligt frossen. Bare sørg for at beholderen står (nogenlunde) plant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Når en kong skal fyldes med hjemmelavet mad og fryses - hvad gør jeg så ?

 

Jeg vil putte kød i bunden og mad ellers. Men propper i kongen i en frysepose eller bare ind i fryseren uden noget ?

 

Jeg fryser ikke hjemmelavet mad i konger :-)

 

Jeg giver det blødt og optøet og fylder op hvis de vil have mere :-)

 

Hvis maden har været frosset en gang må det ikke fryses igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jeg fryser ikke hjemmelavet mad i konger :-)

 

Jeg giver det blødt og optøet og fylder op hvis de vil have mere :-)

 

Hvis maden har været frosset en gang må det ikke fryses igen :-)

 

Jeg har lige udhulet een med frossent og fjernet det, da han skulle have mad tidligere. Proppede det i den dag jeg lavede det :-) Ja man må ikke genfryse mad :-)

 

Så mange problemer Soki har med at få den sidste 1/3 del eller 1/2 ud, så vil jeg ikke servere en frossen for ham. Det ville være synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har lige udhulet een med frossent og fjernet det, da han skulle have mad tidligere. Proppede det i den dag jeg lavede det :-) Ja man må ikke genfryse mad :-)

 

Så mange problemer Soki har med at få den sidste 1/3 del eller 1/2 ud, så vil jeg ikke servere en frossen for ham. Det ville være synd.

 

Ja, det er der ingen grund til :-)

 

Jeg synes det fungere fint med det almindeligt, og man kan hjælpe lidt med at løsne med en gaffel hvis hunden beder om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Ja, det er der ingen grund til :-)

 

Jeg synes det fungere fint med det almindeligt, og man kan hjælpe lidt med at løsne med en gaffel hvis hunden beder om det :-D

 

Hehe det endte jeg også med at gøre, da han havde smidt den ned af sofaen 3 gange af frustration og kiggede op på mig flere gange :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hehe det endte jeg også med at gøre, da han havde smidt den ned af sofaen 3 gange af frustration og kiggede op på mig flere gange :lol:

 

 

Det er fint at lære dem og komme og bede om hjælp, det er fint med samarbejde og tillid omkring det :-D

 

Mine må ikke være i møbler med konger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Det er fint at lære dem og komme og bede om hjælp, det er fint med samarbejde og tillid omkring det :-D

 

Mine må ikke være i møbler med konger :lol:

 

Det må Soki faktisk heller ikke :oops: Men vi har smidt lagner over vores dyre lædermøbler og da han så løb derop flere gange med den, så tænkte jeg pyt.

 

Kan godt være det med konsekvens er en god ting at starte på inden længe :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det må Soki faktisk heller ikke :oops: Men vi har smidt lagner over vores dyre lædermøbler og da han så løb derop flere gange med den, så tænkte jeg pyt.

 

Kan godt være det med konsekvens er en god ting at starte på inden længe :rolleyes:

 

Ja, og det er ikke svært :-)

 

Det er bare og sige ned, og vise hvad man vil og rose når han gør det :-)

 

Mine ved det, indimellem kan Mika prøve, men så siger jeg et helt almindeligt ned (ikke skrap, jeg bruger altid almindelig tale) og så hopper hun ned med sig.

 

Det er udemærket at lære ham det nu, og for mine gælder det kun med konger, leoer må godt komme op, elsker når Mika kravler rundt omkring mig og leger med leoer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Ja, og det er ikke svært :-)

 

Det er bare og sige ned, og vise hvad man vil og rose når han gør det :-)

 

Mine ved det, indimellem kan Mika prøve, men så siger jeg et helt almindeligt ned (ikke skrap, jeg bruger altid almindelig tale) og så hopper hun ned med sig.

 

Det er udemærket at lære ham det nu, og for mine gælder det kun med konger, leoer må godt komme op, elsker når Mika kravler rundt omkring mig og leger med leoer :lol:

 

Hende Mika lyder altså dejlig :lun:

 

Vi bruger skam konsekvens allerede :-D Lige pt er sengen no-go for ham. Men han hopper en del op, når vi skal sove fx. Og så bliver han pænt bedt om at gå ned. Det lykkes nogle gange, ellers må jeg lige hjælpe ham ned. Men i nat og sidste nat gjorde han det, fordi han ville ud. Så jeg er ret opmærksom fremover, hvorfor han hopper op. Han skal ikke affærdiges, hvis det er fordi, mavsen gør ondt jo :-D

 

Og så er skraldespanden, bordene og vinduerne/karmen også no-go og han er faktisk rigtigt sød til at respektere det. Et venligt nej og han stopper.

 

Vi hæver heller ikke stemmen, det er slet ikke nødvendigt. Tror faktisk de fleste hunde bliver ked, når man taler "grimt" eller råber. Vi bryder os jo heller ikke om at blive tiltalt sådan. Så det er slet ikke aktuelt for os - det er synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hende Mika lyder altså dejlig :lun:

 

Vi bruger skam konsekvens allerede :-D Lige pt er sengen no-go for ham. Men han hopper en del op, når vi skal sove fx. Og så bliver han pænt bedt om at gå ned. Det lykkes nogle gange, ellers må jeg lige hjælpe ham ned. Men i nat og sidste nat gjorde han det, fordi han ville ud. Så jeg er ret opmærksom fremover, hvorfor han hopper op. Han skal ikke affærdiges, hvis det er fordi, mavsen gør ondt jo :-D

 

Og så er skraldespanden, bordene og vinduerne/karmen også no-go og han er faktisk rigtigt sød til at respektere det. Et venligt nej og han stopper.

 

Vi hæver heller ikke stemmen, det er slet ikke nødvendigt. Tror faktisk de fleste hunde bliver ked, når man taler "grimt" eller råber. Vi bryder os jo heller ikke om at blive tiltalt sådan. Så det er slet ikke aktuelt for os - det er synd.

Konsekvent betyder jo bare at gøre det samme hver gang :-)

 

Når reglerne er grundigt indøvede så kan man med de fleste hunde lave undtagelser.

 

Det er godt i er opmærksomme på at det kan være fordi han skal ud, det er ikke helt let :-)

 

Har i vasket betrækkene på puderne?

 

De stinker så pokkers kemiske i starten :neutral:

 

Mika er dejlig, hun kan godt lide at lege med leoer rundt på mig når jeg sider i sofaen, de elsker de leoer, og det er sjovt at se deres forskellige teknikker :lol:

 

Susi leger med at få den ind under noget og så arbejde den ud igen, hun ser ud til at være vild med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Konsekvent betyder jo bare at gøre det samme hver gang :-)

 

Når reglerne er grundigt indøvede så kan man med de fleste hunde lave undtagelser.

 

Det er godt i er opmærksomme på at det kan være fordi han skal ud, det er ikke helt let :-)

 

Har i vasket betrækkene på puderne?

 

De stinker så pokkers kemiske i starten :neutral:

 

Mika er dejlig, hun kan godt lide at lege med leoer rundt på mig når jeg sider i sofaen, de elsker de leoer, og det er sjovt at se deres forskellige teknikker :lol:

 

Susi leger med at få den ind under noget og så arbejde den ud igen, hun ser ud til at være vild med det :-D

 

Ja det med konsekvens-begrebet har jeg lært for nogle mdr siden af dig :-D

 

Tænker du på de puder/senge vi købte til ham ? De var brugt 2 mdr og stank af skyllemiddel. Opdagede jeg først da vi havde købt dem :( Så de er blevet vasket 3 gange - både selve puderne og betrækkene :-D Nu er de tålelige. Vi kan jo bestemt ikke tåle sådan noget parfumestads og er heller ikke sundt for Soki :-D

 

Ja en leo er virkeligt et skønt stykke aktiveringslegetøj :blink:

 

Soki kaster den op i luften, hvis han bliver for ivrig eller for utålmodig efter flere forsøg :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det med konsekvens-begrebet har jeg lært for nogle mdr siden af dig :-D

 

Tænker du på de puder/senge vi købte til ham ? De var brugt 2 mdr og stank af skyllemiddel. Opdagede jeg først da vi havde købt dem :( Så de er blevet vasket 3 gange - både selve puderne og betrækkene :-D Nu er de tålelige. Vi kan jo bestemt ikke tåle sådan noget parfumestads og er heller ikke sundt for Soki :-D

 

Ja en leo er virkeligt et skønt stykke aktiveringslegetøj :blink:

 

Soki kaster den op i luften, hvis han bliver for ivrig eller for utålmodig efter flere forsøg :-P

 

Han har det vidst sjovt :lol:

 

Nåja, det skulle jeg have vidst Maria, selvfølgelig har du vasket :-D

 

Øv, sådan noget stinkerskyllemiddel er dælme træls :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Han har det vidst sjovt :lol:

 

Nåja, det skulle jeg have vidst Maria, selvfølgelig har du vasket :-D

 

Øv, sådan noget stinkerskyllemiddel er dælme træls :shock:

 

Ja og lugten er ikke engang helt væk. Vi opdagede det på vejen hjem fra Køge og føøøj turen var lang i den stank. Hun må have været afhængig af det :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja og lugten er ikke engang helt væk. Vi opdagede det på vejen hjem fra Køge og føøøj turen var lang i den stank. Hun må have været afhængig af det :evil:

 

Det er så møghamrende svært at komme af med sådan noget møgstinker parfume :scared::sut:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Det er så møghamrende svært at komme af med sådan noget møgstinker parfume :scared::sut:

 

Ja det er helt ad helvedes til. Især i sådanne store puder - men giver ikke op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Var det måske en ide at prøve at vaske dem i sådan noget specialvaskemiddel til sportstøj - og dernæst i noget parfumefrit?

 

Vi har brugt sådan noget til åndbart udendørs tøj den ene gange og det hjalp ikke nævneværdigt. Så vi har brugt neutral de næste 2 gange.

 

Nu kan jeg da være i samme rum som dem og lægger ikke så meget mærke til det.

 

Men en vask eller to mere, hjælper nok :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...