Hop til indhold

Hvor lang ferie ved hund nr. 2?

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger. Hvor langt tid synes I man min. skal tage af ferie, når man får hvalp eller omplacerings hund nr. 2 hjem.

Jeg går jo med tanker om en hund mere, men jeg er så fandens bundet af hvornår skolerne holder ferie og det kan man jo ikke forlange at div. opdrættere planlægger hvalpe efter eller at man lige finder en voksen hund i ferien;-);-)

Hvis den kommende hvalp er en sommer hvalp og kan flytte hjemmefra i Juli, så kan jeg tage 4 ugers ferie, men på alle andre tidspunkter kan det maks blive mellem 10 og 14 dage.:cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tager de der 3-4 ugers ferie, når jeg skal have nr 2.. Ikke nok med at 2 hunde skal sættes sammen, men den lille skal også lære rytmen herhjemme at kende..

Ja lige præcis, der er både alene hjemme træning, og det at vænne hundene til hinanden, og de skal også lære at være alene hjemme sammen.

Så jeg vil sige omkring 4 uger.

+ alt det som små hvalpe skal igennem, uanset om det er nr. 1, 2, ell. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, vi havde vist omkring 2 ugers ferie da vi fik Motor og det bliver nok i samme stil når vi får en mere. Jeg havde tænkt at de kunne være i hver deres rum eller lignende, hvis det virkede som om der vil gå for meget leg i den når de skulle sove. Måske den ene i et stort bur.

Vi kan nok også knibe alene hjemmetiden ned til cirka 4 timer i starten, ved ikke hvor længe dine kommer til at være alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med 4 ugers ferie når lille ny kommer hjem til sommer, ligesom jeg havde ved Karla... Jeg er heldigvis på en super fleksibel arbejdsplads, så regner med at jeg nok skal kunne få det til at passe sammen :-D

Uh, er der faste planer for en nummer to? Hvad blev det til?

Link til indlæg
Del på andre sites