Hop til indhold

Øv, klassisk fejl...


sonja77
 Share

Recommended Posts

Sidder og slår mig selv i hovedet - har begået en klassisk fejl. :damn:

 

Jeg har som sædvanlig Tyson med på arbejde. Vi er kun tre på min arbejdsplads og deler bygning med to fra en anden virksomhed, som sidder på et kontor i den anden ende af en mellemgang. Vi har dørene ud til mellemgangen åbne, da det giver mere luft. Den ene af dem fra den anden virksomhed er ham, der har hele lejemålet, og han har kun sagt god for, at jeg må have Tyson med på arbejde under forudsætning af, at han ikke forstyrrer dem.

 

Da jeg for lidt siden pludselig ser Tyson løbe ned ad mellemgangen og gø (han må have hørt en mærkelig lyd fra det andet kontor), skynder jeg at kalde ham til mig. Den søde vaps kommer straks løbende tilbage til mig, og hvad gør jeg, den dumme mor? Jeg viser ham min pegegfinger og et ansigt med rynkede bryn, som er den besked, han normalt får, når han har gjort noget galt. Jeg mente det selvfølgelig som en irettesættelse af at han gøede, men på ham kom det jo til at virke som en respons på, at han kom, da jeg kaldte! Han så meget forvirret og ked af det ud. :(

 

Jeg skyndte mig at undskylde og give ham masser af kæl, men øv, øv, øv, hvor er jeg sur på mig selv. Bagefter prøvede jeg så at gå ind i et andet rum og kalde på ham (denne gang klar med godbid og ros, så han kunne få bekræftet, at det var rigtigt nok, at han skulle komme). Nøj, hvor kom han forsigtigt luskende og med et udtryk, der viste, at han ikke vidste, om det skulle forvente ros eller irettesættelse.

 

Jeg ved godt, at det er den slags, der sker, men jeg har kun haft ham i lidt over en måned (han er en "genbrugshund" på 15 måneder), så vi er jo stadig i gang med at bygge et tillidsbånd op.

 

Måtte bare lige dele min frustration over at have begået den dumme fejl - DOH! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, det er så ærgerligt den slags, det kender jeg godt!!

 

Jeg synes han lyder som en hund du skal være meget blid ved, det signal der er meget effektfuld, det skal du vidst kun bruge ved meget få lejligheder.

 

Det bedste du kan gøre er at han ikke kan komme til at løbe ned af gangen og gø :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han lyder som en hund du skal være meget blid ved, det signal der er meget effektfuld, det skal du vidst kun bruge ved meget få lejligheder.

 

Jeg bruger det normalt også kun sjældent, det var simpelthen en instinktiv reaktion, fordi jeg ikke ville have, at de andre blev sure på ham. Øv, øv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg bruger det normalt også kun sjældent, det var simpelthen en instinktiv reaktion, fordi jeg ikke ville have, at de andre blev sure på ham. Øv, øv...

 

Ja, man kan blive heeelt stresset:shock:

 

For hvad hvis han så ikke mere må komme med osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kan blive heeelt stresset:shock:

 

For hvad hvis han så ikke mere må komme med osv..

 

Han skal bare have lov til at blive ved med at komme med, for han har seperationsangst! Jeg har haft en konsultation med en adfærdsbehandler, der har lavet et behandlingsprogram. Vi startede med, at han kunne være alene uden problemer i 9 sekunder, nu er vi oppe på 13, og i morgen tror jeg, at vi kan gå op til 18 sekunder. Og det er jo ligesom ikke hel lang tid nok til, at jeg kan tage på arbejde uden ham. ;-)

 

Og så har jeg jo netop også fået ham, fordi jeg kan have ham med på arbejde, så han ikke skal sidde alene derhjemme hele dagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han skal bare have lov til at blive ved med at komme med, for han har seperationsangst! Jeg har haft en konsultation med en adfærdsbehandler, der har lavet et behandlingsprogram. Vi startede med, at han kunne være alene uden problemer i 9 sekunder, nu er vi oppe på 13, og i morgen tror jeg, at vi kan gå op til 18 sekunder. Og det er jo ligesom ikke hel lang tid nok til, at jeg kan tage på arbejde uden ham. ;-)

 

Og så har jeg jo netop også fået ham, fordi jeg kan have ham med på arbejde, så han ikke skal sidde alene derhjemme hele dagen...

 

Det lyder helt rigtigt :-)

 

Så er han nok også følsom ellers, hans reaktion tyder på at han skal behandles meget blidt :lun:

 

Dejligt at du kontaktede en adfærdsbehandler :5up:

 

Det måtte gerne sprede sig så det blev mere almindeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at du kontaktede en adfærdsbehandler :5up:

 

Det måtte gerne sprede sig så det blev mere almindeligt :-)

 

Tak, tak - det er helt sikkert penge godt givet ud! :-)

 

Jeg lavede indkald flere gange på vores aftentur, og han kom lige så lykkeligt løbende hen til mig, som han plejer. Så nu trøster jeg mig med, at jeg ikke har skadet ham med min "begynderfejl".

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu trøster jeg mig med, at jeg ikke har skadet ham med min "begynderfejl".

 

Uha, hunde kan klare mange brølere fra os mennesker, uden at blive skadede. Se på det på den måde, at du har begået en fejl (det gør vi alle)og det har du lært af. Og så er det på tide at komme videre. Det er Tyson sikkert allerede, for han mærker garanteret at du holder af ham. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...