Rams Skrevet December 27, 2010 Rapporter Share Skrevet December 27, 2010 Er vores store spekulation ift om vi skal have en hunde nr. 2. For man skal jo tænke lang tid frem i livet, når man vælger hund. Vil det kunne lade sig gøre, at have en spædbarn og to små hunde at tage sig af? Eller er det egentlig håbløst..? Jeg hører så mange forskellige meninger. Nogle siger at det er lettere med to små hunde, end 1 når der kommer børn til, for så vil hundene have hinanden, kunne aktivere hinanden (noget af vejen) og derved ikke være nær så efterladt til sig selv, når hele verdenen går op i baby.. Andre siger, at det da ikke kan lade sig gøre at have 2 og et spædbarn. Og at man jo ikke kan gå op i hundene, tage på udstilling engang imellem og til hundetræning 1 gang om ugen, når man får baby.. Hvad er jeres mening om dette? Jeg tænker lidt, at der er jo også forskel på om det er to 'brugshunde' eller to selskabshunde man har og tænker umiddelbart at det ikke kan være umuligt, men frygter at man engang ville kunne komme til at stå i en rigtig træls situation, hvis valget omkring hund nr to ikke er gennemtænkt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Grunden til, at spekulationerne går højt herhjemme er, at vi har fået lille Boris på juleferie (lille dejlig löwchenhvalp:lun:). Hvortil vi så kan finde ud af om vi gerne vil have ham på et senere tidspunkt, som hund nr. 2 eller om vi vil 'nøjes' med Dexter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Såfremt der er to forældre, kan jeg da ikke se hvorfor man ikke kan tage på udstilling eller til hundetræning? Det er immervæk ikke ret lang tid at mor er uundværlig i kort tid for en baby, hvis overhovedet. Tror det mest handler om, om mor kan undvære babyen, ikke den anden vej rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 hej du, vi går i nogle af de samme spekulationer. der er nok ikke noget nemt svar. jeg er ikke i tvivl om, at nogle kan kombinere et aktivt hundeliv med småbørnsfamilie. jeg er desværre heller ikke i tvivl om, at rigtig mange hunde i danmark lider rigtig meget under, at der kommer børn i familien. én ting, som jeg selv tænker over, er, at nu har jeg en hund, der åbenlyst trives bedst med andre hunde. hvis jeg virkelig vil give ham det perfekte liv, skal han bo med en anden hund - men hvis vi skal have en hund mere (vi er ikke afklarede endnu), så vil jeg gerne have den snart - så det er voksne hunde, man har i hjemmet og ikke unghunde - det, tror jeg, gør en helt vildt stor forskel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 får vi for øvrigt slet ingen billeder af feriegæsten? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Er vores store spekulation ift om vi skal have en hunde nr. 2. For man skal jo tænke lang tid frem i livet, når man vælger hund. Vil det kunne lade sig gøre, at have en spædbarn og to små hunde at tage sig af? Eller er det egentlig håbløst..? Jeg hører så mange forskellige meninger. Nogle siger at det er lettere med to små hunde, end 1 når der kommer børn til, for så vil hundene have hinanden, kunne aktivere hinanden (noget af vejen) og derved ikke være nær så efterladt til sig selv, når hele verdenen går op i baby.. Andre siger, at det da ikke kan lade sig gøre at have 2 og et spædbarn. Og at man jo ikke kan gå op i hundene, tage på udstilling engang imellem og til hundetræning 1 gang om ugen, når man får baby.. Hvad er jeres mening om dette? Jeg tænker lidt, at der er jo også forskel på om det er to 'brugshunde' eller to selskabshunde man har og tænker umiddelbart at det ikke kan være umuligt, men frygter at man engang ville kunne komme til at stå i en rigtig træls situation, hvis valget omkring hund nr to ikke er gennemtænkt.. Det kommer jo an på jeres overskud Istarten kræver et barn rigtig rigtig meget, i sær af mor.. Nu er min datter 1½ og kræver nu ikke så meget af mig mere, og jeg har derfor overskud til hunden også.. Så enten skal faren være med på at blive overladt til hundene ellers så skal man vente til barnet er 1-2 år og ikke kræver nær så meget som i starten.. Det ER en stor omvæltning at blive forældre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Så enten skal faren være med på at blive overladt til hundene ellers så skal man vente til barnet er 1-2 år og ikke kræver nær så meget som i starten.. eller også skal han bare være indstillet på at blive overladt til baby Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 eller også skal han bare være indstillet på at blive overladt til baby Nu snakker jeg i starten hvor der er amning osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nu snakker jeg i starten hvor der er amning osv ahja, det vil måske være et problem for nogle. men så vidt jeg ved, kan en baby godt klare sig i 2 timer uden amning - hvis man f.eks. er ude at gå tur med hunden eller til træning - så er lidt enig med pinpoynter i, at det nok mere er et spørgsmål om, hvorvidt moren kan undvære barnet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Såfremt der er to forældre, kan jeg da ikke se hvorfor man ikke kan tage på udstilling eller til hundetræning? Det er immervæk ikke ret lang tid at mor er uundværlig i kort tid for en baby, hvis overhovedet. Tror det mest handler om, om mor kan undvære babyen, ikke den anden vej rundt. Tror også, at det handler meget om dette. Synes det virker som om, at nogle mennesker har den opfattelse, at når man får et barn så skal man smide ALT andet i sit liv væk:???: Så tror jeg bare at jeg ville blive skør:shock: Tror netop at det er rigtigt godt for faderen og barnets forhold, at moren træder lidt i baggrunden engang imellem ex. når hun tager til træning en gang om ugen med hundene. Samt at det vil give lidt luft for moderen, så hun er klar til at have fuldt fokus på babyen igen, når hun kommer hjem. Jeg kunne godt forestille mig, at have babyen med i barnevogn på udstilling og så have kæresten eller en anden til at se efter den lille skat, den halve til hele time hvor fokuset ligger helt på hundene og udstillingsringen. Men det var der en veninde, som helt flegnede over den tanke:shock: Hun sagde, at hun ville have mega dårlig samvittighed, hvis hun ikke kunne tage sig af sit barn hele tiden.. Men så tænker jeg da netop også at barnet ville blive totalt overbeskyttet, og at dette ville være et unaturligt forhold for moderen og barnet.. Mit alternativ ville være, at lade barnet være sammen med sin far hele dagen, mens jeg var på udstilling og så kunne de have kvalitetstid sammen derhjemme. Men det turde jeg slet ikke at fortælle veninden! Jeg har godt nok været langt ude i funderingerne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det handler vel først og fremmest om ens overskud, der er nogen der kan magte mange hunde, og nogen der kan klare mange børn, og stadig have overskud til andre ting....andre bryder sammen bare de skal klare en hund eller et barn, alle er mennesker, men ikke alle har samme overskud, og fejl kan ende i noget slemt, meget meget slemt! Tit er det kun det slemme vi hører om..:blink: men det gode findes helt sikkert:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 hej du,vi går i nogle af de samme spekulationer. der er nok ikke noget nemt svar. jeg er ikke i tvivl om, at nogle kan kombinere et aktivt hundeliv med småbørnsfamilie. jeg er desværre heller ikke i tvivl om, at rigtig mange hunde i danmark lider rigtig meget under, at der kommer børn i familien. én ting, som jeg selv tænker over, er, at nu har jeg en hund, der åbenlyst trives bedst med andre hunde. hvis jeg virkelig vil give ham det perfekte liv, skal han bo med en anden hund - men hvis vi skal have en hund mere (vi er ikke afklarede endnu), så vil jeg gerne have den snart - så det er voksne hunde, man har i hjemmet og ikke unghunde - det, tror jeg, gør en helt vildt stor forskel! Netop derfor tænker jeg også, at så social en race, som Løverne er, så ville de egentlig have rigtigt godt af, at have hinanden, når ejerne går bersærk i bleer og sutter. Frem for at blive 'ladt alene' mentalt som de ellers let ville blive lidt til tider, når der er run på med spædbarnepasningen;-) Jeg har det også sådan, at hvis vi skal have nr to, så er det nærmest snarest muligt. Så nr to kan nå, at blive 'ordentlig' voksen inden der engang bliver tænkt i bleer. Men det bliver jo nok indenfor de næste 5 år og derfor bliver det jo indenfor hundenes levetid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Netop derfor tænker jeg også, at så social en race, som Løverne er, så ville de egentlig have rigtigt godt af, at have hinanden, når ejerne går bersærk i bleer og sutter. Frem for at blive 'ladt alene' mentalt som de ellers let ville blive lidt til tider, når der er run på med spædbarnepasningen;-) Jeg har det også sådan, at hvis vi skal have nr to, så er det nærmest snarest muligt. Så nr to kan nå, at blive 'ordentlig' voksen inden der engang bliver tænkt i bleer. Men det bliver jo nok indenfor de næste 5 år og derfor bliver det jo indenfor hundenes levetid. jamen, vi er helt enige, og med den indstilling til barneri, som det lyder til, at du har, og med din grundige fundering over det, er jeg sikker på, at det fint kan gå. det er jo bare et spørgsmål om at få valgt - hvad i helst vil. én hund og lidt mindre arbejde, eller to hunde og lidt mere arbejde, men også mere glæde til hundene (og til jer selv, forhåbentligt). i øvrigt blir jeg nødt til at tilføje, at det vist er din veninde der er lidt skør, hvis hun ikke vil overlade sit barn til dets egen far i en halv time (endnu en af grundene til at jeg vægrer mig ved tanken om børn - tænk at være en dårlig svigtemor for så lidt ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det kommer jo an på jeres overskud Istarten kræver et barn rigtig rigtig meget, i sær af mor.. Nu er min datter 1½ og kræver nu ikke så meget af mig mere, og jeg har derfor overskud til hunden også.. Så enten skal faren være med på at blive overladt til hundene ellers så skal man vente til barnet er 1-2 år og ikke kræver nær så meget som i starten.. Det ER en stor omvæltning at blive forældre Netop dette ved jeg, for jeg har haft rigtigt meget undervisning om spædbørn, som en del af min uddannelse og har været i praktik 14 dage i sundhedsplejen, 1 uge på barselsgangen og 5 mdr i et graviditets- og ultralydsambulatorium. Så pt. skræmmer babyer mig lidt, for moderen kommer jo til, at leve i en amme og ble boble det første babyår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 ahja, det vil måske være et problem for nogle. men så vidt jeg ved, kan en baby godt klare sig i 2 timer uden amning - hvis man f.eks. er ude at gå tur med hunden eller til træning - så er lidt enig med pinpoynter i, at det nok mere er et spørgsmål om, hvorvidt moren kan undvære barnet :blink: Der er så nogle børn der hænger rigtig meget i brysterne, og er ville 2 timer være meget, plus det kræver en del energy at producere mælk også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Netop dette ved jeg, for jeg har haft rigtigt meget undervisning om spædbørn, som en del af min uddannelse og har været i praktik 14 dage i sundhedsplejen, 1 uge på barselsgangen og 5 mdr i et graviditets- og ultralydsambulatorium. Så pt. skræmmer babyer mig lidt, for moderen kommer jo til, at leve i en amme og ble boble det første babyår. Ja hvis man ammer så længe Men er ER bare meget fokus på mor.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det handler vel først og fremmest om ens overskud, der er nogen der kan magte mange hunde, og nogen der kan klare mange børn, og stadig have overskud til andre ting....andre bryder sammen bare de skal klare en hund eller et barn, alle er mennesker, men ikke alle har samme overskud, og fejl kan ende i noget slemt, meget meget slemt! Tit er det kun det slemme vi hører om..:blink: men det gode findes helt sikkert:mrgreen: Netop også sådan jeg tænker over det. Jeg synes da, at der er mange der har to hunde og børn. Men dem som siger fra overfor for min drøm om to hunde, er netop dem som ikke engang har en hund og aldrig kunne drømme om to hunde. Det værste ved disse refleksioner er netop det, at jeg jo ikke aner, hvordan jeg vil komme til at reagere, når jeg engang får et barn. Så jeg aner jo ikke om jeg vil blive 'overskuds-mor', som ville kunne klare det hele. Eller 'totalt-smadret-mor' som vil bryde sammen, hver gang hun skal sørge for noget ud over barnet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Der er så nogle børn der hænger rigtig meget i brysterne, og er ville 2 timer være meget, plus det kræver en del energy at producere mælk også Og amme, det vil jeg. Ikke noget flaske her. Men har så hørt, at mange malker ud og fryser mælken ned og så er der noget til baby, når mors bryster ikke er i nærheden, så det tænker jeg jo er løsningen på dette. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Og amme, det vil jeg. Ikke noget flaske her. Men har så hørt, at mange malker ud og fryser mælken ned og så er der noget til baby, når mors bryster ikke er i nærheden, så det tænker jeg jo er løsningen på dette. Det kan man godt, men jo mere man malker ud, jo mere procusere man Jeg havde kun mælk til 2 måneder så selvom man gerne vil er det ikke altid man kan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 jamen, vi er helt enige, og med den indstilling til barneri, som det lyder til, at du har, og med din grundige fundering over det, er jeg sikker på, at det fint kan gå. det er jo bare et spørgsmål om at få valgt - hvad i helst vil. én hund og lidt mindre arbejde, eller to hunde og lidt mere arbejde, men også mere glæde til hundene (og til jer selv, forhåbentligt). i øvrigt blir jeg nødt til at tilføje, at det vist er din veninde der er lidt skør, hvis hun ikke vil overlade sit barn til dets egen far i en halv time (endnu en af grundene til at jeg vægrer mig ved tanken om børn - tænk at være en dårlig svigtemor for så lidt ) Skal lige nævne, at hende veninden var overbevist om, at mit kommende barn slet ikke ville få den nære relation til mig, fordi jeg ville kunne finde på sådan noget, som at lade andre (læs: faderen) tage sig af barnet i et time eller to engang imellem:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det kan man godt, men jo mere man malker ud, jo mere procusere man Jeg havde kun mælk til 2 måneder så selvom man gerne vil er det ikke altid man kan Ved jeg godt. Og det er jo aldrig til at vide, hvordan det kommer til at gå. Kan bare huske at sundhedsplejerskerne rådede mødrene til at malke lidt ud engang imellem og så fryse det ned, for så ville de have til, at spædbarn kunne få noget, en dag hvor moderens bryster ikke lige var i nærheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Skal lige nævne, at hende veninden var overbevist om, at mit kommende barn slet ikke ville få den nære relation til mig, fordi jeg ville kunne finde på sådan noget, som at lade andre (læs: faderen) tage sig af barnet i et time eller to engang imellem:shock: og hun mener så ikke, at faren skal have en relation til barnet overhovedet ej, undskyld, det er jo ikke det tråden handler om, det er bare én af mine kæpheste jo, men godt vi er enige (og så håber jeg at se mere til lilleboris!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 får vi for øvrigt slet ingen billeder af feriegæsten? Tjae.. har så fundet ud af, at han har den helt forkerte farve ift at blive taget billeder af. Det eneste man kan se på billederne er en sort klump hår. Men det er super hyggeligt at have ham her. Han gør ikke andet end at prøve, at æde alle Dexters tyggeting, som ligger rundt omkring og Dexter har heldigvis ikke rigtig nogen ejerfornemmelse for sine ting, så det får Boris bare lov til. Vi havde lidt krise det første halve døgn med, at Dexter troede, at Boris var hans nye 'humpe-legetøj' Det er heldigvis gået over nu. Nu vil han i stedet rigtigt gerne lege med Boris, men Boris synes vist at Dexter er lidt voldsom. Tror det hele er lidt overvældene for lille Boris lige nu, så det kommer nok i løbet af den næste dag eller to. Men nøj. der er godt nok megen stille og ro lige nu. Nu har vi bare siddet og hygget de sidste par timer, uden der har været noget. Det havde jeg ikke troet, at jeg ville komme til at opleve indenfor det første døgn;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 I den klub jeg træner, har der været et par stykker der har fået børn og de træner stadig med deres hunde...de har alle mere end en hund - en enkelt har 4 stk og de er ofte at se til konkurrencer også. En enkelt har næsten altid farmand med ude til konkurrencer - de andre 'læsser' bare baby af hos en af medkonkurrenterne, mens vedkommende selv er på banen...de har aldrig besvær med, at finde frivillige baby'holdere'. Til træning bliver barnevognene bare parkeret tæt på banen, mens der trænes og vi holder alle øje med 'øglerne' Der er også flere i klubben, der har lidt ældre børn (over amme-alderen) og de bliver oftest passet af deres far og til enkelte stævner er de med og de ældste har en fed weekend med leg og hygge. Summasumarum er, at alle hjælper alle og der skal være plads til alle :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Ved jeg godt. Og det er jo aldrig til at vide, hvordan det kommer til at gå. Kan bare huske at sundhedsplejerskerne rådede mødrene til at malke lidt ud engang imellem og så fryse det ned, for så ville de have til, at spædbarn kunne få noget, en dag hvor moderens bryster ikke lige var i nærheden. Nu har jeg jo kun dyrebørn og det med udmalkningen syntes jeg må være rart på flere punkter. Det er sikkert rart at have noget i overskud, hvis mor er nødt til, at tage antibiotika eller smertestillende medicin i en periode Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts