Hop til indhold

Seler til langhårshunde


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Så var det godt jeg ikke prøvede den på Soki :shock: Turde ikke - halsen var SÅ lille. Ja bare noget af snoren ryger af, så er de super :mrgreen:
JA godt du ikke gjorde det..Så havde vi haft en hund med indbygget sele..Han havde ALDRIG fået den af igen, med mindre den var klippet af :cool:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

JA godt du ikke gjorde det..Så havde vi haft en hund med indbygget sele..Han havde ALDRIG fået den af igen, men mindre den var klippet af :cool:

 

Nej tænkte jeg nok. Godt jeg havde en orange børne Fisker saks med runde kanter, hvis jeg havde truffet et dumt valg :blink:

 

Angel var forresten FOR KÆR i den lyserøde sele :lun: Skal jeg have en tæve, skal hun have sådan een :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej tænkte jeg nok. Godt jeg havde en orange børne Fisker saks med runde kanter, hvis jeg havde truffet et dumt valg :blink:

 

Angel var forresten FOR KÆR i den lyserøde sele :lun: Skal jeg have en tæve, skal hun have sådan een :5up:

Tak :-D DU skal se de farver og mønstre man kan købe dem i..eller nej lad hellere være med det.. Jeg kan da slet ikke beslutte hvilke jeg synes er pænest :mrgreen: jeg har købt en cokoladefarvet, en turkis, en turkisternet, en orange, en lilla, en lyserød og en army... Og så har jeg allerede sat kryds ved nogle flere med blomster og tern.. men det skal Rasmus ikke vide.. Han er ikke i det bedste humør efter weekendens pengeflow ud af pungen :mrgreen: og så kom jeg til at fortælle ham at jeg ikke har betalt tilmeldingerne til udstillingen i grenå om 1½ uge... Det er 6000 kr :shock:.. Jeg tror han overvejede at myrde mig, men så gik det nok op for ham at han så hænger på hundene.. Så de reddede mit liv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D DU skal se de farver og mønstre man kan købe dem i..eller nej lad hellere være med det.. Jeg kan da slet ikke beslutte hvilke jeg synes er pænest :mrgreen: jeg har købt en cokoladefarvet, en turkis, en turkisternet, en orange, en lilla, en lyserød og en army... Og så har jeg allerede sat kryds ved nogle flere med blomster og tern.. men det skal Rasmus ikke vide.. Han er ikke i det bedste humør efter weekendens pengeflow ud af pungen :mrgreen: og så kom jeg til at fortælle ham at jeg ikke har betalt tilmeldingerne til udstillingen i grenå om 1½ uge... Det er 6000 kr :shock:.. Jeg tror han overvejede at myrde mig, men så gik det nok op for ham at han så hænger på hundene.. Så de reddede mit liv :engel:

 

Jeg er åben for model billeder her eller på mail :blink: :mrgreen::lun:

 

Giv Soki et kys fra mig, han er MEGET savnet :cry:

 

Du skal udstationere nogle hvalpe ? Så lige på din hp før

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er åben for model billeder her eller på mail :blink: :mrgreen::lun:

 

Giv Soki et kys fra mig, han er MEGET savnet :cry:

 

Du skal udstationere nogle hvalpe ? Så lige på din hp før

Jeg skal få Rasmus til at tage nogle billeder...

SÅ har jeg kysset Soki.. HAn er sååååå forelsket i Nalini i øjeblikket, men hun er forelsket i Bertie :rolleyes:

Ja måske, vil jeg udstationere... Jeg kan jo ikke blive ved med at have plads til alle de hunde... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal få Rasmus til at tage nogle billeder...

SÅ har jeg kysset Soki.. HAn er sååååå forelsket i Nalini i øjeblikket, men hun er forelsket i Bertie :rolleyes:

Ja måske, vil jeg udstationere... Jeg kan jo ikke blive ved med at have plads til alle de hunde... :roll:

 

Åhh den kærlighed :megaked: :blink:

 

Hehe nej, så må du sove i den transportkasse, du snakkede om :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det sagde jeg også sidst vi havde mange unghunde/hvalpe.. Så bliver de voksne og så glemmer man hvilket arbejde det var at have mange:cool:

 

:5up:

 

Bare jeg havde sådan en lille hundeflok :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh den kærlighed :megaked: :blink:

 

Hehe nej, så må du sove i den transportkasse, du snakkede om :lol:

Hehe ja det er da det jeg skal.. I øjeblikket ligger vi i campingvognen.. Der er så meget skimmel-halløj på soveværelset at jeg er ved at dø af astma.. Men altså 20-25 løver i en lille campingvogn :engel: der er lidt trangt med pladsen.. Især fordi hvalpene er meget urolige inden vi sover.. de hopper rundt.. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja det er da det jeg skal.. I øjeblikket ligger vi i campingvognen.. Der er så meget skimmel-halløj på soveværelset at jeg er ved at dø af astma.. Men altså 20-25 løver i en lille campingvogn :engel: der er lidt trangt med pladsen.. Især fordi hvalpene er meget urolige inden vi sover.. de hopper rundt.. :cool:

 

Åhh altså :( Håber i snart finder noget mere passende at bo i. Sygdom pga svamp kommer snigende og så er man på den :ae::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ved at sige du kunne låne et par stykker, men det går ikke..

Den ene hvalp.. Donna.. 4 måneder gammel..20 cm høj.. Hun kan stå på gulvet og springe op på spisebordet...det er vildt :engel:

 

Nej går ikke før jeg flytter :(

 

Daaamn er du sikker på det ikke er græshopper du opdrætter ? :shock::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

hejsa - jeg har lige haft skrevet til wetnose boutique ( :5up: for hurtigt og brugbart svar!:cool:) og fik faktisk svaret at puppia-selen ikke er særlig god til langhårshunde. Her er svaret (se venligst bort fra at hun omtaler min hund som en "she" :rolleyes:)

 

"Hello Christina,

What a beautiful dog! Let's see what I can do for you.

1. I sold my last Gooby Trooper Camo Harness yesterday and they are no longer available from Gooby. I'm sorry I forgot to eliminate it from my website.

2. I see what the concern is with the Puppia Soft Harness. The strap edges have like a gear-cut finish to them rather than being smooth which could pull the fur.

3. I have attached a picture of the back of the Military Step-in Harness. One concern with your dogs fur might be the binding which is attached inside to finish off the areas were the sweater-type inserts are. It's a big stiff and rough. Could catch the fur and tangle it.

4. Look at the Lupine Step-In Harness line. http://www.wetnoseboutique.com/lupine.html They are the same type of material as the Puppia straps BUT they are finished off to be very, very smooth all the way around. Even the buckles are completely smooth.

5. http://www.wetnoseboutique.com/pinkaholic-new-york.html I don't know how big your beautiful dog is but if she can fit into the Pinakholic line of harnesses, they seem to be quite smooth all around also. Most do close with Velcro which, of course, if you're not careful could catch the fur. The Bone Harness would be completely out of the question as it is backed with felt. The backing on the rest of them is a smooth Rayon-type fabric.

I hope this information helps. If there's any other harnesses that you think might work and you'd like me to check, let me know. I'm happy to help.

Thank you for looking,

Susan40.gif"

 

Jeg vil ikke have den der lupine-sele, men pinkaholicen er ret så fin så jeg tror det er den jeg ender med - skal dog lige høre hvor holdbart det velcro der lukker den er for selvom jason er opdragen så trækker han hvis han ser en anden hund....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hehe ja det er da det jeg skal.. I øjeblikket ligger vi i campingvognen.. Der er så meget skimmel-halløj på soveværelset at jeg er ved at dø af astma.. Men altså 20-25 løver i en lille campingvogn :engel: der er lidt trangt med pladsen.. Især fordi hvalpene er meget urolige inden vi sover.. de hopper rundt.. :cool:

 

Åh du skal dælme passe på med skimmelsvamp, du kan få MCS som jeg døjer med!!

 

Ja, find en sund bolig så hurtigt som muligt!

 

Hvordan går det med selerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hejsa - jeg har lige haft skrevet til wetnose boutique ( :5up: for hurtigt og brugbart svar!:cool:) og fik faktisk svaret at puppia-selen ikke er særlig god til langhårshunde. Her er svaret (se venligst bort fra at hun omtaler min hund som en "she" :rolleyes:)

 

"Hello Christina,

 

What a beautiful dog! Let's see what I can do for you.

 

1. I sold my last Gooby Trooper Camo Harness yesterday and they are no longer available from Gooby. I'm sorry I forgot to eliminate it from my website.

 

2. I see what the concern is with the Puppia Soft Harness. The strap edges have like a gear-cut finish to them rather than being smooth which could pull the fur.

 

3. I have attached a picture of the back of the Military Step-in Harness. One concern with your dogs fur might be the binding which is attached inside to finish off the areas were the sweater-type inserts are. It's a big stiff and rough. Could catch the fur and tangle it.

 

4. Look at the Lupine Step-In Harness line. http://www.wetnoseboutique.com/lupine.html They are the same type of material as the Puppia straps BUT they are finished off to be very, very smooth all the way around. Even the buckles are completely smooth.

 

5. http://www.wetnoseboutique.com/pinkaholic-new-york.html I don't know how big your beautiful dog is but if she can fit into the Pinakholic line of harnesses, they seem to be quite smooth all around also. Most do close with Velcro which, of course, if you're not careful could catch the fur. The Bone Harness would be completely out of the question as it is backed with felt. The backing on the rest of them is a smooth Rayon-type fabric.

 

I hope this information helps. If there's any other harnesses that you think might work and you'd like me to check, let me know. I'm happy to help.

 

Thank you for looking,

Susan40.gif"

 

Jeg vil ikke have den der lupine-sele, men pinkaholicen er ret så fin så jeg tror det er den jeg ender med - skal dog lige høre hvor holdbart det velcro der lukker den er for selvom jason er opdragen så trækker han hvis han ser en anden hund....

 

Susan er rigtig sød!

 

Velcroen på puppia er ret stærk, men der er også et spænde, jeg forstår egentlig ikke at puppia giver filter, jeg har aldrig oplevet noget :hmm:

 

Har ikke læst hendes svar, har ikke lige tålmodighed til engelsk ligenu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa - jeg har lige haft skrevet til wetnose boutique ( :5up: for hurtigt og brugbart svar!:cool:) og fik faktisk svaret at puppia-selen ikke er særlig god til langhårshunde. Her er svaret (se venligst bort fra at hun omtaler min hund som en "she" :rolleyes:)

 

"Hello Christina,

 

What a beautiful dog! Let's see what I can do for you.

 

1. I sold my last Gooby Trooper Camo Harness yesterday and they are no longer available from Gooby. I'm sorry I forgot to eliminate it from my website.

 

2. I see what the concern is with the Puppia Soft Harness. The strap edges have like a gear-cut finish to them rather than being smooth which could pull the fur.

 

3. I have attached a picture of the back of the Military Step-in Harness. One concern with your dogs fur might be the binding which is attached inside to finish off the areas were the sweater-type inserts are. It's a big stiff and rough. Could catch the fur and tangle it.

 

4. Look at the Lupine Step-In Harness line. http://www.wetnoseboutique.com/lupine.html They are the same type of material as the Puppia straps BUT they are finished off to be very, very smooth all the way around. Even the buckles are completely smooth.

 

5. http://www.wetnoseboutique.com/pinkaholic-new-york.html I don't know how big your beautiful dog is but if she can fit into the Pinakholic line of harnesses, they seem to be quite smooth all around also. Most do close with Velcro which, of course, if you're not careful could catch the fur. The Bone Harness would be completely out of the question as it is backed with felt. The backing on the rest of them is a smooth Rayon-type fabric.

 

I hope this information helps. If there's any other harnesses that you think might work and you'd like me to check, let me know. I'm happy to help.

 

Thank you for looking,

Susan40.gif"

 

Jeg vil ikke have den der lupine-sele, men pinkaholicen er ret så fin så jeg tror det er den jeg ender med - skal dog lige høre hvor holdbart det velcro der lukker den er for selvom jason er opdragen så trækker han hvis han ser en anden hund....

 

Det er jo kun den ene type puppia sele hun nævner. Altså soft. Ikke regular... :) Soft har kun det ene spænde, hor regular har både et spænde og velcro :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa - jeg har lige haft skrevet til wetnose boutique ( :5up: for hurtigt og brugbart svar!:cool:) og fik faktisk svaret at puppia-selen ikke er særlig god til langhårshunde. Her er svaret (se venligst bort fra at hun omtaler min hund som en "she" :rolleyes:)

 

"Hello Christina,

 

What a beautiful dog! Let's see what I can do for you.

 

1. I sold my last Gooby Trooper Camo Harness yesterday and they are no longer available from Gooby. I'm sorry I forgot to eliminate it from my website.

 

2. I see what the concern is with the Puppia Soft Harness. The strap edges have like a gear-cut finish to them rather than being smooth which could pull the fur.

 

3. I have attached a picture of the back of the Military Step-in Harness. One concern with your dogs fur might be the binding which is attached inside to finish off the areas were the sweater-type inserts are. It's a big stiff and rough. Could catch the fur and tangle it.

 

4. Look at the Lupine Step-In Harness line. http://www.wetnoseboutique.com/lupine.html They are the same type of material as the Puppia straps BUT they are finished off to be very, very smooth all the way around. Even the buckles are completely smooth.

 

5. http://www.wetnoseboutique.com/pinkaholic-new-york.html I don't know how big your beautiful dog is but if she can fit into the Pinakholic line of harnesses, they seem to be quite smooth all around also. Most do close with Velcro which, of course, if you're not careful could catch the fur. The Bone Harness would be completely out of the question as it is backed with felt. The backing on the rest of them is a smooth Rayon-type fabric.

 

I hope this information helps. If there's any other harnesses that you think might work and you'd like me to check, let me know. I'm happy to help.

 

Thank you for looking,

Susan40.gif"

 

Jeg vil ikke have den der lupine-sele, men pinkaholicen er ret så fin så jeg tror det er den jeg ender med - skal dog lige høre hvor holdbart det velcro der lukker den er for selvom jason er opdragen så trækker han hvis han ser en anden hund....

Jeg har pinkaholicen.. Den er genial til chierne, men til løverne duer den ikke.. Pudlers pels er jo anderledes så måske er den god til din hund? Løverne har lang silkepels..virkelig, virkelig fin i strukturen.. Mange af dem har 20-30 cm pels.. For det første kommer pelsen til at ligesom klumpe under selen fordi den er nærmest veste-agtig.. For det andet er løvernes kropstemperatur så høj at de får det alt for varmt når de har den på.

Jeg sværger til Puppia indtil videre

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh du skal dælme passe på med skimmelsvamp, du kan få MCS som jeg døjer med!!

 

Ja, find en sund bolig så hurtigt som muligt!

 

Hvordan går det med selerne?

Vi leder og leder.. Vi har endda skrevet under på et lille landsted, men sælger smøler med at skrive under. Så det bliver nok ikke til noget :megaked:

 

Selerne går det rigtig godt med.. Bobo som plejer at at få en filter på størrelse med knytnæve på hver skulder får ingen filtre mere.. Spændet på selen sidder nærmest halvvejs oppe på ryggen.. Og det gør at der heller ikke kommer filtre under spændet..

Jeg er godt tilfeds hvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

Susan er rigtig sød!

 

Velcroen på puppia er ret stærk, men der er også et spænde, jeg forstår egentlig ikke at puppia giver filter, jeg har aldrig oplevet noget :hmm:

 

Har ikke læst hendes svar, har ikke lige tålmodighed til engelsk ligenu :-D

Der er ikke velcro på min puppia? Hvis der var velcro på ville jeg heller ikke have den. Løvernes fine pels sætter sig ind i velcroet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Susan er rigtig sød!

 

Velcroen på puppia er ret stærk, men der er også et spænde, jeg forstår egentlig ikke at puppia giver filter, jeg har aldrig oplevet noget :hmm:

 

Har ikke læst hendes svar, har ikke lige tålmodighed til engelsk ligenu :-D

 

Det er den del der går rundt om maven - den filtrer Jasons pels på de seler jeg har prøvet der minder om den, fx nu med limex :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kiggede jeg lige på den der lupine, den forstår jeg slet ikke hun anbefaler til en langhåret hund.. Den er magen til dem jeg ellers brugte. Som filtrer pelsen helt vildt. Den er alt for smal i båndene .. Jeg har også sådan en sele med brede bånd (dem hvor man kan clipse et skilt på hvor der står "sexmachine" "I love my boss" osv). den filtrer også pelsen for vildt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg har pinkaholicen.. Den er genial til chierne, men til løverne duer den ikke.. Pudlers pels er jo anderledes så måske er den god til din hund? Løverne har lang silkepels..virkelig, virkelig fin i strukturen.. Mange af dem har 20-30 cm pels.. For det første kommer pelsen til at ligesom klumpe under selen fordi den er nærmest veste-agtig.. For det andet er løvernes kropstemperatur så høj at de får det alt for varmt når de har den på.

Jeg sværger til Puppia indtil videre

 

Pudlernes pels er noget mere grov når den er udvokset (som ca. 3årig) og indtil da har de en forfærdelig blanding af hvalpepels (der minder meget om den pels dine löwchen har - i hvert fald hvad jeg kan huske ud fra de hunde jeg fik lov til at gramse i herning sidste år) og den voksne, grovere pels. Behøver man at sige at den let filtrer?:rolleyes:

 

hmm jeg har slet ikke tænkt på varmen den holdeer tilbage :neutral: Måske jeg kunne købe en og bruge den til vinter (ikke at han har problemer der, jeg kan bare godt lide designet på den)? Ellers kan det da være jeg skulle have fat i lupine alligevel....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nu kiggede jeg lige på den der lupine, den forstår jeg slet ikke hun anbefaler til en langhåret hund.. Den er magen til dem jeg ellers brugte. Som filtrer pelsen helt vildt. Den er alt for smal i båndene .. Jeg har også sådan en sele med brede bånd (dem hvor man kan clipse et skilt på hvor der står "sexmachine" "I love my boss" osv). den filtrer også pelsen for vildt..

Nemlig! Det sagde jeg også til hende og hun svarede at hendes cocker ikke har problemer med den, men der er så også kæææææmpe forskel på en cocker og en pudel...

 

Jasons problem er også de smalle stropper - derfor puppia blev valgt fra, da den har smalle stropper bag forbenene op om ryggen.

 

men tror du vesten på pinkaholic er så varm igen? Susan bruger den til hendes Yorkie og forretningen er i Florida så der skulle da også være rigeligt varmt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudlernes pels er noget mere grov når den er udvokset (som ca. 3årig) og indtil da har de en forfærdelig blanding af hvalpepels (der minder meget om den pels dine löwchen har - i hvert fald hvad jeg kan huske ud fra de hunde jeg fik lov til at gramse i herning sidste år) og den voksne, grovere pels. Behøver man at sige at den let filtrer?:rolleyes:

 

hmm jeg har slet ikke tænkt på varmen den holdeer tilbage :neutral: Måske jeg kunne købe en og bruge den til vinter (ikke at han har problemer der, jeg kan bare godt lide designet på den)? Ellers kan det da være jeg skulle have fat i lupine alligevel....

Så har du nok gramset på mine .

Pudlernes pels sidder også..altså der er mere styr på den, mens løvernes flyver rundt.. Det kan måske godt gøre en forskel.

De rigtig store filtre opstår på skuldrene her.. Sikkert nok fordi skulderen bevæger sig hele tiden når de går.. Ellers ved jeg ikke hvorfor det er sådan..

Bestil dog et par forskellige og så se hvordan de er.. du kan altid sælge dem igen.

Sagde hun noget om størrelsen til dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...