Hop til indhold

Seler til langhårshunde


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Nemlig! Det sagde jeg også til hende og hun svarede at hendes cocker ikke har problemer med den, men der er så også kæææææmpe forskel på en cocker og en pudel...

 

Jasons problem er også de smalle stropper - derfor puppia blev valgt fra, da den har smalle stropper bag forbenene op om ryggen.

 

men tror du vesten på pinkaholic er så varm igen? Susan bruger den til hendes Yorkie og forretningen er i Florida så der skulle da også være rigeligt varmt?

Den er for varm til løverne i hvertfald.

http://www.wetnoseboutique.com/soft-harnesses.html det er dem jeg har..

Hvor bor du henne? så kan du låne en af mine seler og se om de filtrer hans pels.. Hvad vejer han?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus
Så har du nok gramset på mine .

Pudlernes pels sidder også..altså der er mere styr på den, mens løvernes flyver rundt.. Det kan måske godt gøre en forskel.

De rigtig store filtre opstår på skuldrene her.. Sikkert nok fordi skulderen bevæger sig hele tiden når de går.. Ellers ved jeg ikke hvorfor det er sådan..

Bestil dog et par forskellige og så se hvordan de er.. du kan altid sælge dem igen.

Sagde hun noget om størrelsen til dig?

 

 

Ja, det var dine jeg gramsede :blink: Var sammen med Lene/Gryn ellers havde jeg ikke vidst hvem du var :mrgreen:

 

ja, det kan godt være - der er også ved at være så meget voksenpels i jasons "manke" at hans pels ikke flyver så meget rundt mere :-)

 

Det er også på skuldrene det filtrer her - tror det er fordi hans sele er en smule for løs og så, som du skriver, når han hele tiden render rundt og bevæger skulderen

 

HUn sagde ingenting om størrelse - jeg skrev han vejede de 4-4,5 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Den er for varm til løverne i hvertfald.

http://www.wetnoseboutique.com/soft-harnesses.html det er dem jeg har..

Hvor bor du henne? så kan du låne en af mine seler og se om de filtrer hans pels.. Hvad vejer han?

Jeg bor i Holstebro, men kommer til Vejen så måske jeg kunne prøve nogle der hvis du har dem med?

 

Det er den sele jeg har mine tvivl med pga. de tynde stropper op bag forbenene og op til ryggen - det er sådan noge der filtrer hans pels

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi leder og leder.. Vi har endda skrevet under på et lille landsted, men sælger smøler med at skrive under. Så det bliver nok ikke til noget :megaked:

Øv!

Så du den jeg sendte til dig?

Der var masser af jord til :-)

Selerne går det rigtig godt med.. Bobo som plejer at at få en filter på størrelse med knytnæve på hver skulder får ingen filtre mere.. Spændet på selen sidder nærmest halvvejs oppe på ryggen.. Og det gør at der heller ikke kommer filtre under spændet..

Jeg er godt tilfeds hvertfald

 

Dejligt :-D

 

Der er ikke velcro på min puppia? Hvis der var velcro på ville jeg heller ikke have den. Løvernes fine pels sætter sig ind i velcroet.

 

Det er der på vesten, den tror jeg ville være god til Jason :-)

Jeg har to veste og to af de andre :-)

 

Det er den del der går rundt om maven - den filtrer Jasons pels på de seler jeg har prøvet der minder om den, fx nu med limex :(

 

Vesten må være god til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg har bestilt to veste til ham - enten så har jeg spasset ud da jeg skulle omregne eller også så er pinkaholicerne bare ikke særlig store?

 

Målte Jason igen, hvor jeg ikke fjernede pelsen: 27 om halsen og 44 om kroppen - kan det ikke passe det skal være en L så? eller bruger jeg helt forkerte omregningsmetoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mindre end halv pris, fragten er også billigere :-D

 

Men bliver pakken taget i tolden (gør den nærmest altid her i Nordsjælland) skal man betale 25 % moms og ofte 12 % i told samt et fortoldningsgebyr og så er besparelsen lige pludselig ikke stor :(

 

Så vær i glad for at i slipper de fleste gange. Mikkel bestiller mange pakker fra USA - også små - han er cykelfanatiker og han slipper aldrig for at betale :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Men bliver pakken taget i tolden (gør den nærmest altid her i Nordsjælland) skal man betale 25 % moms og ofte 12 % i told samt et fortoldningsgebyr og så er besparelsen lige pludselig ikke stor :(

 

Så vær i glad for at i slipper de fleste gange. Mikkel bestiller mange pakker fra USA - også små - han er cykelfanatiker og han slipper aldrig for at betale :evil:

 

Ok, jeg har fået pakker to gange fra Susan og har ikke oplevet noget med ekstra betaling :hmm:

 

Man kan dog stadig få sine penge hjem igen :-)

 

Hvis man bestiller i dk, så skal man vel egentlig betale 300 kr for at få leveret en sele, altså dog incl sele :lol: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg har fået pakker to gange fra Susan og har ikke oplevet noget med ekstra betaling :hmm:

 

Man kan dog stadig få sine penge hjem igen :-)

 

Hvis man bestiller i dk, så skal man vel egentlig betale 300 kr for at få leveret en sele, altså dog incl sele :lol: :hmm:

 

Postdanmark snupper dem og så ryger de til et fortoldningssted. Der har de dem i et par dage. De åbner pakkerne, hvis de er i tvivl. Så det med at skrive gave på, ja den går ikke mere.

 

Måske er told en smule mindre end 12 % :hmm: Kan ikke finde satserne. Mikkel slipper i hvert fald med 5-7 %, fordi det er cykeldele.

 

Hehe ja, 300 kr er dyrt i DK :(

 

Problemet er, at man også skal betale moms af portoen fra USA. Det er fordi, det ikke er et EU land.

 

Jeg husker at jeg for 4 år siden bestilte en cd til 160 kr + forsendelse. Tror beløbet var 190 kr i alt. Den snuppede de, fordi pakkerne ikke må overstige en værdi over 180 kr (sådan var det i hvert fald dengang). Og jeg endte med at måtte slippe 320 kr inkl fortoldningsgebyr :evil: Havde jeg vist det, så havde jeg aldrig bestilt den. Ved ikke om de 180 kr gælder mere :confused:

 

Men bestiller man kun EEN sele, så kan man spare penge helt sikkert :-D

 

 

Er der nogle, der ved om reglerne er ændrede, så skriv endeligt :-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Postdanmark snupper dem og så ryger de til et fortoldningssted. Der har de dem i et par dage. De åbner pakkerne, hvis de er i tvivl. Så det med at skrive gave på, ja den går ikke mere.

 

Måske er told en smule mindre end 12 % :hmm: Kan ikke finde satserne. Mikkel slipper i hvert fald med 5-7 %, fordi det er cykeldele.

 

Hehe ja, 300 kr er dyrt i DK :(

 

Problemet er, at man også skal betale moms af portoen fra USA. Det er fordi, det ikke er et EU land.

 

Jeg husker at jeg for 4 år siden bestilte en cd til 160 kr + forsendelse. Tror beløbet var 190 kr i alt. Den snuppede de, fordi pakkerne ikke må overstige en værdi over 180 kr (sådan var det i hvert fald dengang). Og jeg endte med at måtte slippe 320 kr inkl fortoldningsgebyr :evil: Havde jeg vist det, så havde jeg aldrig bestilt den. Ved ikke om de 180 kr gælder mere :confused:

 

Men bestiller man kun EEN sele, så kan man spare penge helt sikkert :-D

 

 

Er der nogle, der ved om reglerne er ændrede, så skriv endeligt :-D:blink:

 

Er der nogen der ved om der er sådan et minimumsbeløb :hmm:

 

For så kan det sagtens betale sig kun at bestille en sele som du skriver Maria:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

165 kr, så tror jeg godt man med de laver kurser kan købe en sele uden told:hmm:

 

Så kan man bestille flere enlige seler :lol:

 

Ja det er faktisk billigere - hvis man normalt får taget sin pakke :blink: Totalt åndssvagt at det bedre kan betale sig :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestilt to veste til ham - enten så har jeg spasset ud da jeg skulle omregne eller også så er pinkaholicerne bare ikke særlig store?

 

Målte Jason igen, hvor jeg ikke fjernede pelsen: 27 om halsen og 44 om kroppen - kan det ikke passe det skal være en L så? eller bruger jeg helt forkerte omregningsmetoder?

L tror jeg er for stor.. Mine er M og de sidder meget løst på mine..
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg har fået pakker to gange fra Susan og har ikke oplevet noget med ekstra betaling :hmm:

 

Man kan dog stadig få sine penge hjem igen :-)

 

Hvis man bestiller i dk, så skal man vel egentlig betale 300 kr for at få leveret en sele, altså dog incl sele :lol: :hmm:

Hende på posthuset sagde at de har sat resourcer ind på at stoppe alle pakker/breve fra udlandet (3 lande)..

Og ja de er stadig billige selerne, men ikke hvis du kun bestiller en eller 2.. Reglerne er at alt over 80 kr (incl forsendelse) skal fortoldes.. Fortoldninger er så "kun" 37 % (25 % til moms + told 12 %) men Postdanmark tager 175 kr i administrationsgebyr, uanset om man bestiller for 100 kr eller for 5000 kr....

Næste gang jeg bestiller, bestiller jeg MANGE så bliver det da lidt billigere i administrationsgebyr:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi leder og leder.. Vi har endda skrevet under på et lille landsted, men sælger smøler med at skrive under. Så det bliver nok ikke til noget :megaked:

 

Selerne går det rigtig godt med.. Bobo som plejer at at få en filter på størrelse med knytnæve på hver skulder får ingen filtre mere.. Spændet på selen sidder nærmest halvvejs oppe på ryggen.. Og det gør at der heller ikke kommer filtre under spændet..

Jeg er godt tilfeds hvertfald

 

Æv altså :ae:

 

Har I snakket med mægler om, hvorfor sælger smøler :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan mægler kun tro :confused: Det er da ham, der forestår handlen for sælger :confused:

 

Hvor har I kig på noget :genert:

Han ved det sikkert også.. men det er vel noget med at hvis nu han ikke kan godkendes af kredit-firmaet så er det godt at have os at falde tilbage på..

Vi kigger nærmest alle vegne (ikke Brønderslev kommune.. De er så langsomme med ALT), men mest her i området (ungerne vil gerne blive i skolen).. Der skal være langt til naboerne.. en øde ø ville være fint :mrgreen: Plads til hundene og hestene.. Og så må det godt være i bedre stand end det her..

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne-Marie:

 

Ja man kan så HELLER ikke bestille bare een sele :( Janni har ret med de 80 kr. Sidder og kigger på Mikkels vejledning han fik med i sidste uge, da han skulle betale told og moms for en cykelramme.

 

Mellem 80 og 165 kr skal man "kun" betale 25 % importmoms samt et fortoldningsgebyr på 150 kr :shock:

 

Over 165 kr er det det samme som ovenstående, men + told !

 

Så i mine øjne er det altså ikke meget man sparer medmindre man køber utroligt mange seler :(

 

Sys det er vildt, de har sænket det fra 180 kr til 80 kr :evil:

 

Tror hellere jeg vil bestille i DK, når jeg skal have hund eller kigge efter billigere butikker i EU-lande. Her kommer det ikke moms oveni, medmindre firmaet sælger for et vist beløb til DK. Så de helt store firmaer skal man holde sig fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...