Hop til indhold

Hundesvømning indendørs - bruger i dette ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja nu har jeg læst så meget om hundesvømning i hundesvømmehaller og nu bliver jeg altså nysgerrig :lol:

 

Er der nogen herindefra, der fx bruger det ? Og hvilke på årstider ?

 

Er der nogle ulemper/fordele fremfor udendørs badning i søer og hav ?

 

Jeg har set denne her ca 35 km fra hvor jeg bor:

 

http://www.kennel-amager.dk/hundesvoemning.php

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu har jeg læst så meget om hundesvømning i hundesvømmehaller og nu bliver jeg altså nysgerrig :lol:

 

Er der nogen herindefra, der fx bruger det ? Og hvilke på årstider ?

 

Er der nogle ulemper/fordele fremfor udendørs badning i søer og hav ?

 

Jeg har set denne her ca 35 km fra hvor jeg bor:

 

http://www.kennel-amager.dk/hundesvoemning.php

Vi brugte det en del sidste år. Da jeg ville have flere muskler i fronten på nogle af hundene...

Fordele: vandet er varmt :mrgreen: De har redningsvest på.. Det giver gode muskler.. De bliver så trætte bagefter. De kommer i brusebad både inden og efter svømmeturen :mrgreen:

Løverne synes det er herligt. De elsker vand :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte det en del sidste år. Da jeg ville have flere muskler i fronten på nogle af hundene...

Fordele: vandet er varmt :mrgreen: De har redningsvest på.. Det giver gode muskler.. De bliver så trætte bagefter. De kommer i brusebad både inden og efter svømmeturen :mrgreen:

Løverne synes det er herligt. De elsker vand :-P

 

Arj hvor lyder det bare skøøønt :mrgreen: Hmm hvem mon jeg måske skal afprøve det på ? :hmm: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to sorte går til svømning 1-2 gange om ugen, og det er bare et hit :5up:

 

Vi går i Ølsted www.elsang.dk - super faciliteter :-D

 

Dejligt at høre at det er et godt sted - det er også nogenlunde indenfor rækkevidde her fra mig af :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik til svømning med Ramses d. II. fra han var 3-4 mdr. til han var 3-4 år...

Det var lidt voldsomt for ham i starten, for trods svømmevest og sele og snor, så havde han problemer med at holde sig oppe.. Men han endte med at lære det og han blev fuldstændig vild med det.

 

Det var dyrlægen, der anbefalede det, fordi han jo ville blive en stor hund. Og han fik også de flotteste lårbasser og de fineste hofter (AA) af alt det svømmeri.

OG han blev rigtig god til at køre med bus og tog -og hilse på alle mulige mennesker, -og hunde.

 

Svømmehallen lå dengang lidt i Kamstrup lidt udenfor Roskilde... Den måtte lukke på grund af naboklager.... :cry:

 

Billeder.....

de er taget en af de første gange, han er til svømning. Nok første gang, han er i vandet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den adresse tror jeg liiiiige, jeg kan finde :blink:

 

Min mors fætter ejede den gård i mange år, og jeg har tilbragt mange somre der :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jeg æææææælskede at være med til at fodre minkene :cool:

Jamen altså bor du stadig her i området:confused:

 

Godt du kender altså mink.. Hvad pokker spiser sådan nogle? Jeg kunne godt tænke mig at se en levende mink :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude i Taastrup Hundesvømning.

 

1. Det kræver bil eller anden kørelejlighed - du kan ikke være afhængig af det offentlige, hvor den ligger, når du står med en våd hund bagefter.

 

2. Du skal være standhaftig, hvis din hund ikke bare går i vandet, da de ellers er meget glade for at "trække" hundene i vandet eller lokke med f.eks. apporter.

 

Jeg har jo nogle apportglade hunde og det bliver altså noget juks, når der i bassinet ved siden af bliver kastet med apporter.

Bassinerne hænger sammen to og to og de er ikke adskilt imellem, når hundene først forlader rampen ned i vandet - dette finder jeg meget uheldigt, især når kast med legetøj og lign. bliver brugt så meget eller hvis man kommer med en hund, der ikke synderligt bryder sig om andre.

Der er 4 almindelige bassiner og vist nok 1 el. 2 stærkstrømskar.

 

Mollie bryder sig jo ikke synderligt meget om andre hunde, når hun kører op (hvilket hun f.eks. gør ved kast med apporter og når hun skal lave noget hun synes er skægt) og der mangler jeg plads derude.

 

Der er mulighed for lån af svømmeveste og der er ikke klor i vandet; dog skal hundene skylles, inden de går i, hvilket foregår i en ud af to brusenicher placeret ved stærkstrømskarene.

 

Mine tøser synes det er sjovt og hvis man kan leve med forholdene er det et godt sted, der er relativt nemt at komme til, hvis man har bil.

Rosie har ingen problemer med stedet, hvor Mollie er lidt mere forbeholden, når de andre hunde kommer for tæt på, men hun har jo også problemer med andre hunde.

 

Om jeg bliver ved med at komme derude, ved jeg ikke, da jeg ikke føler, at jeg har kontrol nok over situationen, hvis der bliver kastet med apporter i det tilstødende bassin og jeg har ikke råd til at booke begge baner med jævne mellemrum. Det er lidt ærgeligt, når nu de begge to syntes, at det var sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså bor du stadig her i området:confused:

 

Godt du kender altså mink.. Hvad pokker spiser sådan nogle? Jeg kunne godt tænke mig at se en levende mink :cool:

 

Desværre ikke nej :megaked::megaked:Jeg er tvunget i økonomisk eksil v/Århus, kan ikke hitte et arbejde i Vendsyssel, der kan forsørge mig og min hund :evil: :evil:

 

Mink spiser sådan noget fiskesnask, der lugter fælt :badr: men minkene er søøøøde - især ungerne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går også jævntligt til hundsvømning med mine hunde. Det hele startede med at Brutus skulle tabe sig, og det er hunde svømnming jo godt til, da det jo ikke overbelaster led og muskler, på samme måde som løb. Nu har ahn så tabt sig, men vi bliver ved med at gå til det alligevel, da begge hunde synes det er sjovt. Jeg synes også det er en sjov måde at aktivere dem på, og de bliver så dejligt trætte bagefter. Jeg kan klart anbefale at gå til hundesvømning.

Jeg går hos midtjysk-hundecenter.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Vi har været det en enkelt gang. Hvilket var et rent hit. Vi ville gerne at Mollie (dengang havde vi kun hende) blev fortrolig med vandet og blev glad for det. Og det skal jeg da lige love hun er blevet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst milder batmusen

jeg svømmer 1 gang om ugen gerne mere hvis det ikke var så dyrt :megaked:

det er sundt for både raske hunde og hunde som har knogle og ledproblemer

jeg svømmer også ude ved kennel amager :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...