Hop til indhold

Recommended Posts

Hej

Havde en mærkelig oplevelse i går på vores aftentur, vi plejer at gå ud af byen og op til en sø men i går gik vi den anden vej ned gennem byen, det så ud til at passe hende godt for der var masser af nye dufte og hun var i hopla.

Da vi havde gået ca. en km satte damen sig og ikke om hun ville ud af flækken, hverken den ene eller anden vej så der stod jeg og så dum ud i over 20 min og anede ikke hvad jeg skulle stille op.

Jeg tog remmen af og begyndte at gå hjemad, drejede op af en sidegade for at komme ud af syne men der skete intet og efter nogle minutter gik jeg tilbage. Hun havde ikke flyttet sig en mm. Hmm Hmm.

Remmen på og så blev det til tovtrækkeri på en strækning på 50 m. med en meter af gangen, først her overgav hun sig og fulgte lydig med i meget lav gang.

Efter få minutter herhjemme var hun `normal igen`.

Sikker en prøvelse, det var svært ikke at miste fatningen og blive gal..

Hvad gik galt??????

Mvh.

vejse

Link til indlæg
Del på andre sites

Remmen på og så blev det til tovtrækkeri på en strækning på 50 m. med en meter af gangen, først her overgav hun sig og fulgte lydig med i meget lav gang.

Efter få minutter herhjemme var hun `normal igen`.

Sikker en prøvelse, det var svært ikke at miste fatningen og blive gal..

Hvad gik galt??????

Hvor irriterende det end kan være, må du endelig ikke blive gal i skralden på hende, for der kan være noget fysisk, der forhindrer hende i at gå den normale tur.

Ikke at der nødvendigvis behøver at være tale om noget alvorligt, men en så stor ændring i adfærden får altid klokkerne til at ringe.

Min forrige airedale lavede samme "nummer", dog ikke i så udstrakt en grad, at han ligefrem blev siddende, mens jeg forsvandt ud af syne, men han nægtede pludselig at gå eller gik meget, meget langsomt.

Og så pludselig var han normal igen.

Det viste sig desværre kort tid efter, at han havde udviklet spondylose i meget svær grad.

Jeg siger ikke, at din hund er spor syg, men jeg ville nu alligevel - hvis hun laver det stunt igen - tage til dyrlægen og få et grundigt eftersyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Tænker på om det bare var en magt kamp:???:

På turen i morges til søen og nu på en tur af samme rute har der intet været, udover at hun nu er meget bevist om ikke at trække, begge ture har været med løs line stor set det meste af vejen:lol:

Ved søen i morges hvor hun rendte løs bemærkede jeg at hun var mere obs. på hvor jeg var.. (lod som om hun ikke var med):fornaermet:

Vejse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej

Tænker på om det bare var en magt kamp:???:

På turen i morges til søen og nu på en tur af samme rute har der intet været, udover at hun nu er meget bevist om ikke at trække, begge ture har været med løs line stor set det meste af vejen:lol:

Ved søen i morges hvor hun rendte løs bemærkede jeg at hun var mere obs. på hvor jeg var.. (lod som om hun ikke var med):fornaermet:

Vejse

Alt det der med magtkamp kan du godt glemme. Det er en gammel myte:5up:

Jeg tror derimod at der har været et lugt/duft som har skræmt hende!.. især nu når det var et nyt sted med nye dufte.

Tag hende med hen til stedet igen, og sørg for at have nogle rigtig gode guffer med. Hvis hun gør det samme igen, så sæt dig ned og snak stille og roligt til hende og prøv at få hende med ved hjælp af snak, rosende ord og guffer.. ikke tovtrækkeri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt det der med magtkamp kan du godt glemme. Det er en gammel myte:5up:

Jeg tror derimod at der har været et lugt/duft som har skræmt hende!.. især nu når det var et nyt sted med nye dufte.

Tag hende med hen til stedet igen, og sørg for at have nogle rigtig gode guffer med. Hvis hun gør det samme igen, så sæt dig ned og snak stille og roligt til hende og prøv at få hende med ved hjælp af snak, rosende ord og guffer.. ikke tovtrækkeri.

ej hellere "ynke" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej freja3010

Du gav mig en ide og den er nu prøvet..:klap:

Lidt længre nede af vejen bor der en stor boxer, hundene har hilst på hinanden flere gange men sidste gang blev Zitta kanøflet af den..:cry:

Jeg gik en lille omvej og fik vinden ind på tværs idet vi nærmede os huset, og minsanten om ikke hun lavede samme nummer da vi var ca. 20 meter fra huset, efter en lille snak og nogle godbidder kunne vi lave en fin retræte af samme vej vi var kommet. Skulle lige prøve igen, men det gav samme resultat..

I går var vinden lidt anderledes og vi havde den i ryggen på vej ud og der var ingen problemer, Hændelsen opstod først da vi var ca 500 meter nedenfor huset..

Genboen og jeg lufter mange gange på samme rute og det fortæller mig hvorfor hun er lidt uroligt og trækker til siden når vi går mod vinden..:klap:

Tak:hjerte:

Vejse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej freja3010

Du gav mig en ide og den er nu prøvet..:klap:

Lidt længre nede af vejen bor der en stor boxer, hundene har hilst på hinanden flere gange men sidste gang blev Zitta kanøflet af den..:cry:

Jeg gik en lille omvej og fik vinden ind på tværs idet vi nærmede os huset, og minsanten om ikke hun lavede samme nummer da vi var ca. 20 meter fra huset, efter en lille snak og nogle godbidder kunne vi lave en fin retræte af samme vej vi var kommet. Skulle lige prøve igen, men det gav samme resultat..

I går var vinden lidt anderledes og vi havde den i ryggen på vej ud og der var ingen problemer, Hændelsen opstod først da vi var ca 500 meter nedenfor huset..

Genboen og jeg lufter mange gange på samme rute og det fortæller mig hvorfor hun er lidt uroligt og trækker til siden når vi går mod vinden..:klap:

Tak:hjerte:

Vejse

Hvor er jeg glad for at høre at du har fået løst mysteriet:5up:.. skønt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for at høre at du har fået løst mysteriet:5up:.. skønt!!

Kæmpe ros til dig, og forumet...:klap:Uden dit indlæg havde jeg ikke anet hvad jeg skulle gøre, så knus, tak og godbidder herfra..:-D

Vejse

Link til indlæg
Del på andre sites