Hop til indhold

Når naboerne får hund....

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Nu er der total hunde-boom her i nabolaget.

Vældig hyggeligt.

MEN... En af de andre klåge-åger her på runden, som vi egentlig ingen kontakt har til, har fået en vovse.

Super kær lille bastard :lun:

Men han lader den rende rundt på runden uden snor på, og den fiser gerne direkte hen til vores hæk og overpisser den, og har skidt i vores forhave - Og så kan jeg jo ikke så godt lukke mine hunde ud at tisse, mens den står og sniffer hele hækken :evil:

Den render hen til alt og alle der bevæger sig rundt udenfor - Hvorfor jeg så ikke kan tage mine hunde med ud på tur eller lukke dem ud i haven, uden de skal stå med en fremmed hund lige i fjæset, når den er ude - Hvilket er TIT!!

Manden er ikke til at tale med og han forstår overhovedet ikke konceptet at have sin hund i snor, så kommer ingen vegne ved at tale med ham. :vedikke:

Har så overvejet simpelthen at tage mine hunde med ud, når den står og overpisser vores hæk - For ved at det ikke bliver en særlig behagelig oplevelse for hverken ham eller hans hund.

Så kan han måske lære at holde den fra vores matrikel.

Men er det ikke lidt ondskabsfuldt overfor den sagesløse hund?

Mine hunde gør den jo ikke noget, men de er bestemt heller ikke venlige mod fremmede i deres indkørsel :engel: - Og synes heller ikke det er fedt, at de skal hidse sig sådan op, bare for at holde naboens hund væk :vedikke:

Hvad er alternativet, når tossen ikke er til at tale med og jeg gerne vil være fri for løse hunde på min grund og på runden i det hele taget?

Der kommer jo biler konstant og det er absolut ikke et sted hunde skal rende løse bla. pga. skolebørn og dagplejemødre der jævnligt går gennem her.

Nogle gode ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Har den hundetegn på? :engel:

Umiddelbart ser det ud til det - Det er trods alt én ting mine naboer kan finde ud af. De har sgu' hundetegn på vovserne når de får lov at strejfe :stupid:

For det meste står manden også et eller andet sted på runden og knævre med andre naboer eller laver nogle handyman opgaver på hus eller bil - Så det er lidt svært at kidnappe vovsen uden han opdager det indenfor relativt kort tid :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige med i tråden, når der findes en smart løsningsmodel, vedr. hvad man gør mht. dem der mener de er fritaget for at have deres hunde i snor, så klapper jeg i hænderne :genert: Jeg er træt af at skulle kigge til højre og venstre før jeg går ud af havelågen med Vic pga. løse hunde.

Vi har flere af "den slags" personager :evil: her hvor vi bor, der holder hund lissom hele kvarteret var en bondegård:stupid:, og kræene bare får lov at løbe og halvejs lufte sig selv op af hækkene, virkelig dejligt, imens "ejeren" står og snakker om vind, vejr og værktøj :roll:. Det er et skønt plus at det så er ens opgave at samle op efter dem, hvis man vil have en nogenlunde ok indgangsparti, og der ikke ligger smittekilder ens egen hund kan komme til :badr:

De der "uskrevne regler" som man selv følger, når man er hundeejer, at man siger 'nej' og venter med at lade hunde tisse til man kommer hen på luftestederne, hvordan kan man ikke forstå det?. Det er s** ikke iorden at de ikke respekterer folks haver!

Låner en dag en stor kassebil og et stort net, det virker i Andeby... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, hvad med at lade dine blive venner med den;-) Hvis det er muligt altså.

Måske nøjes med at tage bamse ud (regner med han er den enéste der kunne have problemer med ham) i haven når den står ved hækken og så simpelthen forsøge at få bamse til at acceptere den.

Så er det måske ikke et problem for jer at rende ind i ham fremover?

Jeg har gjort det med de nabo hunde jeg har kunnet med og oveni købet været ret fræk engang, hvor en af dem skræmte livet af mysla ved at styrte rundt oven i hende fordi hun kendte sheila og jeg og bare var glad i låget. da hun kom spænene 3 gang tog jeg hende simpelthen med på tur/lod hende følge med os og ignorede at ejer kaldte på hende.

Efter sådan en fællestur fandt mysla ud af at hun var helt ok;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er ikke så behageligt... men jeg ville nok vælge løsningen med at lukke dine hunde ud i haven, mens hans hund står og sniffer til hækken. Du har jo åbenbart prøvet at tale fornuftigt med ham, og hvis han ikke VIL lytte, så bliver han vel nødt til at tage konsekvenserne af at have så lidt styr på sin hund? :vedikke:

Hellere at den får en skideballe af Bamse, og han så måske holder den i snor fremover, end at den render ud på vejen og bliver kørt over, tænker jeg. :???:

Men nej, ikke rart for hverken hans eller dine hunde. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Låner en dag en stor kassebil og et stort net, det virker i Andeby... :blink:

Haha - Kommer du så ikke forbi her bagefter? :klap:

ja, hvad med at lade dine blive venner med den;-) Hvis det er muligt altså.

Måske nøjes med at tage bamse ud (regner med han er den enéste der kunne have problemer med ham) i haven når den står ved hækken og så simpelthen forsøge at få bamse til at acceptere den.

Så er det måske ikke et problem for jer at rende ind i ham fremover?

Jeg har gjort det med de nabo hunde jeg har kunnet med og oveni købet været ret fræk engang, hvor en af dem skræmte livet af mysla ved at styrte rundt oven i hende fordi hun kendte sheila og jeg og bare var glad i låget. da hun kom spænene 3 gang tog jeg hende simpelthen med på tur/lod hende følge med os og ignorede at ejer kaldte på hende.

Efter sådan en fællestur fandt mysla ud af at hun var helt ok;-)

Det er vist en intakt hanhund, så tror ikke det kan lade sig gøre - Slet ikke hvis Bamse er i snor eller inde i haven og den er løs.

Andre alternativer er der jo ikke rigtig :vedikke:

Vil egentlig heller ikke have den rendende, for når Kaia så kommer i løb næste gang, så bliver det for alvor spændende med TO løse horny hanhunde, der patruljere udenfor haven. :evil:

Den ene der i forvejen har slået sig ned foran os, har Bamse det OK med til daglig og den kan godt få lov at følge efter os på tur, fordi den er så underdanig og sød - Så længe Kaia ikke er i løbetid, for så er hun sgu' HANS og ingen andres!

Men den nye er sgu' en rigtig bølle, der hopper, danser og gør - det kan Bamse overhovedet ikke snuppe :fornaermet:

Så hvis nu ejeren af bøllehunden, kunne lære at holde den i snor, så ville jeg foretrække det, fremfor at vise ham at der ikke sker noget ved at den står udenfor vores indgang :engel:

Tja, det er ikke så behageligt... men jeg ville nok vælge løsningen med at lukke dine hunde ud i haven, mens hans hund står og sniffer til hækken. Du har jo åbenbart prøvet at tale fornuftigt med ham, og hvis han ikke VIL lytte, så bliver han vel nødt til at tage konsekvenserne af at have så lidt styr på sin hund? :vedikke:

Hellere at den får en skideballe af Bamse, og han så måske holder den i snor fremover, end at den render ud på vejen og bliver kørt over, tænker jeg. :???:

Men nej, ikke rart for hverken hans eller dine hunde. :neutral:

Har prøvet at tale med ham - Det forstod han ikke, for der sker jo ikke noget, når mine hunde er bag hegnet :stupid:

Men om hans holdning ændre sig, ved at han ser hvor arrig mine hunde faktisk bliver, må jo komme an på en prøve - Jeg gør i hvertfald ikke noget galt i at lukke mine hunde ud i haven.

Det er sgu' bare en underlig holdning folk har til deres hunde her - Skidt pyt om de KAN blive kørt ned, for det sker jo ikke for dem, vel?!

Og pyt da med at deres hunde skider i andres haver - Det er jo ikke dem der skal samle op :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist en intakt hanhund, så tror ikke det kan lade sig gøre - Slet ikke hvis Bamse er i snor eller inde i haven og den er løs.

Andre alternativer er der jo ikke rigtig :vedikke:

Vil egentlig heller ikke have den rendende, for når Kaia så kommer i løb næste gang, så bliver det for alvor spændende med TO løse horny hanhunde, der patruljere udenfor haven. :evil:

Den ene der i forvejen har slået sig ned foran os, har Bamse det OK med til daglig og den kan godt få lov at følge efter os på tur, fordi den er så underdanig og sød - Så længe Kaia ikke er i løbetid, for så er hun sgu' HANS og ingen andres!

Men den nye er sgu' en rigtig bølle, der hopper, danser og gør - det kan Bamse overhovedet ikke snuppe :fornaermet:

Så hvis nu ejeren af bøllehunden, kunne lære at holde den i snor, så ville jeg foretrække det, fremfor at vise ham at der ikke sker noget ved at den står udenfor vores indgang :engel:

Har prøvet at tale med ham - Det forstod han ikke, for der sker jo ikke noget, når mine hunde er bag hegnet :stupid:

Men om hans holdning ændre sig, ved at han ser hvor arrig mine hunde faktisk bliver, må jo komme an på en prøve - Jeg gør i hvertfald ikke noget galt i at lukke mine hunde ud i haven.

Det er sgu' bare en underlig holdning folk har til deres hunde her - Skidt pyt om de KAN blive kørt ned, for det sker jo ikke for dem, vel?!

Og pyt da med at deres hunde skider i andres haver - Det er jo ikke dem der skal samle op :vedikke:

Ja, det kan jeg godt se, vidste ikke om bamse var ligeglad når den ikke var så stor. Men det kommer jo meget an på hvordan den opfører sig rigtig nok. Men ja, der er mange der er ret ligeglade med hvor hunden render hen:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Jeg ville printe hundeoven ud. Gå over og ringe på hans dør. Og fortælle ham at han kan få en bøde ved at lade sin hund løbe rundt uden snor.

Der er mange som ikke er klar over, at der findes en lovgivning omkring hunde :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg ville gå ud med en snor - give kræet den på (sige højt: DU ER DA VIST LØBET VÆK HJEMMEFRA!) og tage kræet med ind i huset. Altså mit eget hus..

Så kan du jo tjekke hvornår han synes at han mangler sin hund?

Eller evt. ringe og sige du har fundet hans hund, hvis der er tlf. på hundetegnet?

Det skal da bestemt prøves - Er lidt i tvivl om han kan se, han har gjort noget forkert, ved at lade hunden løbe frit.

Men det er bestemt et forsøg værd :5up:

Måske jeg også skulle donere en af hundenes aflagte line til ham, i samme omgang - Han mangler jo tilsyneladende en :hmm:

Ja, det kan jeg godt se, vidste ikke om bamse var ligeglad når den ikke var så stor. Men det kommer jo meget an på hvordan den opfører sig rigtig nok. Men ja, der er mange der er ret ligeglade med hvor hunden render hen:roll:

Ja, det er meget opførslen det kommer an på, når Bamse er i snor eller indhegnet.

Hvis de er stille og rolige, så er størrelse og køn normalt underordnet når de først kommer hen til ham.

Men dem der hopper og danser rundt om ham, bryder han sig ikke om, hvis han ikke kan hoppe og danse med - Og sætte dem på plads hvis de er for frække :engel:

Jeg ville printe hundeoven ud. Gå over og ringe på hans dør. Og fortælle ham at han kan få en bøde ved at lade sin hund løbe rundt uden snor.

Der er mange som ikke er klar over, at der findes en lovgivning omkring hunde :roll:

Det har jeg skam fortalt ham - Det betyder jo ikke noget, for den gør jo ikke noget og hvem skulle dog melde ham :stupid:

Til trods for, at jeg lige havde fortalt ham, at det var generende den rendte i vores indkørsel og udenfor vores hæk......

Er det ikke utroligt, at nogle kan være så ligeglade :vedikke:

Men det kan være jeg skal prøve igen og se om den siver ind over en kop kaffe, når jeg siger det anden gang :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Det har jeg skam fortalt ham - Det betyder jo ikke noget, for den gør jo ikke noget og hvem skulle dog melde ham :stupid:

Til trods for, at jeg lige havde fortalt ham, at det var generende den rendte i vores indkørsel og udenfor vores hæk......

Er det ikke utroligt, at nogle kan være så ligeglade :vedikke:

Men det kan være jeg skal prøve igen og se om den siver ind over en kop kaffe, når jeg siger det anden gang :hmm:

Ja der er nogle som kun tænker på sig selv :damn:

Det er da værd at prøve igen, den kan også genere trafikken. Og det er ikke rimeligt at du skal være bekymret når du skal ud med dine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hejsa, nu følger jeg lige denne tråd lidt, da jeg selv har lidt problemer med en løsgående lab. Har selv en sød lab men han er altid i snor, denne her lab er så bare ikke sød. Vi er meget bange for den, den knurrer og kunne den komme til det ville den bide os. Den har desværre en gang haft fat i min lab, så han lå på jorden og hylede højlydt. Den lyd glemmer jeg aldrig derfor er jeg meget bange for at det skal ske igen. Men hvad gør man? Den er virkelig arrig den kan ikke lide andre han-hunde.

Ikke sjovt/rigtigt at man skal være bange når man er ude og lufte sin egen hund i snor!:vuf::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, nu følger jeg lige denne tråd lidt, da jeg selv har lidt problemer med en løsgående lab. Har selv en sød lab men han er altid i snor, denne her lab er så bare ikke sød. Vi er meget bange for den, den knurrer og kunne den komme til det ville den bide os. Den har desværre en gang haft fat i min lab, så han lå på jorden og hylede højlydt. Den lyd glemmer jeg aldrig derfor er jeg meget bange for at det skal ske igen. Men hvad gør man? Den er virkelig arrig den kan ikke lide andre han-hunde.

Ikke sjovt/rigtigt at man skal være bange når man er ude og lufte sin egen hund i snor!:vuf::genert:

Du finder ejeren og siger han skal holde hunden i snor eller forsvarligt hegnet ind ellers melder du det..

Lettere sagt end gjort, jeg har selv stået i situationene flere gange og det er yderst ubehageligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores nabo med FT spaniel var ligedan, men da jeg kom hjem med hundene og den kom styrtende imod og jeg råbte den væk... og her mener jeg virkelig råbe "AYYY KAN DU SÅ KOMME HJEM!" og Dumle gik helt amok (hvilket han så havde gjort på tæt hold hvis ikke jeg havde råbt den væk). Da blev ejer alligevel ret forskrækket.

Derefter var han rimelig påpasselig med at holde øje om vi var ude inden han gik ud (vi havde også forsøgt at snakke ham til fornuft uden held).

Alligevel lukkede han den ud en morgen Bjørn var ude med Dumle og den rendte direkte imod dem. Så blev Bjørn gal og råbte. En ting er når jeg råber, jeg kan godt lyde som en gal mand, men Bjørn kan lyde som en gal Bjørn :lol: Da kastede den sig bagud og smed sig på ryggen. Skide synd for hunden, men den får alligevel tæsk af ejer hvis den når hen :cry: Da kunne ejeren skynde sig at få hunden til sig, skynde sig ind med den og efterfølgende kom han og bankede på, undskyldte og spurgte om der skete noget.

Lige siden har den ikke rendt uden snor udenfor vores dør, men nu er han så kommet af med den fordi han ikke havde tid til den (heldigvis for hunden).

Jeg ved det kan virke ondt overfor hunden, men min erfaring er at det virker på ejerne og så slipper hunden for at komme i nærkamp med Dumle.

Link til indlæg
Del på andre sites