Hop til indhold

Legetøj til Rottweilere


Gæst Elena
 Share

Recommended Posts

heller ikke til en halv rottweilere

 

Prøv :blink:

 

det er jo svært at sige, det kommer også an på hvordan hunden leger med det/den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sådan et par bildæk kan jo ikke være så svære at finde:mrgreen:godt med en lokal mekaniker:-D

Det er en stor succes, se selv:mrgreen:

[ATTACH]1021[/ATTACH][ATTACH]1022[/ATTACH][ATTACH]1023[/ATTACH]

Jeg fik et dæk fra vores bil puscher og Basse er ikke til at drive ind fra haven. Han tonser rundt med bildækket og er temmelig brugt efter en 1 time i haven :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Jeg vil igen gøre reklame for det at gå spor.

 

Der findes ikke en hunderace der ikke kan gå spor.

Der er selvfølgelig nogle der er mere egnet.

 

Det at gå et spor er vel nok det mest mentalt trættende for en hund og derudover skal både hund og fører uundgåeligt ud og være aktive fysisk.

 

Et enkelt spor, kan få en hund til at være helt afslappet et døgn derefter.

 

Sporarbejde er sjovt, da man kommer til at arbejde sammen med sin hund.

Det er spændende og se udviklingen for både hund og en selv.

 

Jeg vil garantere, at sportræning vil kunne skære ned for behovet af aktivitetslegetøj.

 

Jeg værdsætter dog selv aktivitetslegetøj, men kun som erstatning for min egen manglende tid med mine hunde.

 

Det langt største del af en hunds aktivitet skal ske med sin primære fører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil igen gøre reklame for det at gå spor.

 

Der findes ikke en hunderace der ikke kan gå spor.

Der er selvfølgelig nogle der er mere egnet.

 

Det at gå et spor er vel nok det mest mentalt trættende for en hund og derudover skal både hund og fører uundgåeligt ud og være aktive fysisk.

 

Et enkelt spor, kan få en hund til at være helt afslappet et døgn derefter.

 

Sporarbejde er sjovt, da man kommer til at arbejde sammen med sin hund.

Det er spændende og se udviklingen for både hund og en selv.

 

Jeg vil garantere, at sportræning vil kunne skære ned for behovet af aktivitetslegetøj.

 

Jeg værdsætter dog selv aktivitetslegetøj, men kun som erstatning for min egen manglende tid med mine hunde.

 

Det langt største del af en hunds aktivitet skal ske med sin primære fører.

 

Hvad er nu det ? Har hunden nu også en primær, sekundær, tertiær osv fører ? Eller mener du at hundens aktivitet skal foregå primært med dens fører ? :confused:

 

Og ja, jeg hænger i den her tråd i håb om, at en eller anden dog pludselig finder et eller andet super-godt legetøjsnoget, der også kan holde til Bassens udskejelser...her er kun hr. Hane III levende på nuværende tidspunkt...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Nej, med primær tænkte jeg nu bare på vedkommende der har mest tid med hundene.

 

En god ide til et stærkt legetøj, er sådan en bøje fiskere bruger. Jeg finder nogle gange en på stranden. Jeg er dog helt sikker på at en rotweiler kan bide den i stykker på relativ kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, med primær tænkte jeg nu bare på vedkommende der har mest tid med hundene.

 

En god ide til et stærkt legetøj, er sådan en bøje fiskere bruger. Jeg finder nogle gange en på stranden. Jeg er dog helt sikker på at en rotweiler kan bide den i stykker på relativ kort tid.

 

Ok. Et kort øjeblik troede jeg bare, at der nu IGEN var noget jeg ikke havde hørt om...idet der i forvejen kan skrives bøger om det, jeg egentlig ikke ved om hunde...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Der kan skrives bøger om noget nyt med hunde, som ingen i verden endnu har fundet ud af.

 

Og det kan det de næste hundrede år.

 

Vi skraber kun lige overfladen af viden omkring dette vidunderlige dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig til hvis du finder sådan nogen, tanten.

Så vidt jeg ved laver man ikke bildæk uden metaltråde :blink:

 

Bla bla bla - du er squ så sippet :mrgreen::blink:

 

Men det er da i det mindste et materiale der kan flå i kæverne og lave fine røde prikker i tandkød osv. :engel:

 

Desuden vil jeg lige tilføje til bildæklegen at man skal være opmærksom på at hundens tænder kan slides utroligt meget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bla bla bla - du er squ så sippet :mrgreen::blink:

 

Men det er da i det mindste et materiale der kan flå i kæverne og lave fine røde prikker i tandkød osv. :engel:

 

Desuden vil jeg lige tilføje til bildæklegen at man skal være opmærksom på at hundens tænder kan slides utroligt meget af det.

 

Hvilket faktisk er p-træls, fordi det ellers lyder som en super god ide...i det hele taget synes jeg, at det er træls, at de store racers tænder slides så hurtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket faktisk er p-træls, fordi det ellers lyder som en super god ide...i det hele taget synes jeg, at det er træls, at de store racers tænder slides så hurtigt...

 

 

Hvad gør tyggeben ved tænderne?

Hvordan, hvorfor og alt det der.......be om at hører mere om det (jeg har lige lært noget som jeg HELLER ikke vidste :mrgreen: )

 

Douge havde fortalt mig om læder fodbolde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør tyggeben ved tænderne?

Hvordan, hvorfor og alt det der.......be om at hører mere om det (jeg har lige lært noget som jeg HELLER ikke vidste :mrgreen: )

 

Douge havde fortalt mig om læder fodbolde.

 

 

Det jeg har fået at vide er, at det normale legetøj (alt det der gummi-halløjsa), tyggeben osv er ok, men ikke bildæk, sten (surprise-surprise), alt for hårde grene osv. Og det er træls fordi det er så banke-svært at finde noget, der så kan holde til vores store, og i hvert for Simbas vedkommende, gnavende og gumlende drenge.

 

De fleste Bernere har nedslidte tænder, når de er omkring 1-1½ år og det er da bare sådan ca. 7 år for tidligt efter min mening. Hvorfor de slider deres tænder i det tempo aner jeg ikke, men man kunne måske tro, at det enten er fordi avl har gjort dem til sød-suppe-hunde eller fordi de dyr i vore dage ikke er beregnet til andet end at ligge og se mere eller mindre dekorative ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket faktisk er p-træls, fordi det ellers lyder som en super god ide...i det hele taget synes jeg, at det er træls, at de store racers tænder slides så hurtigt...

 

jg tror såmænd ikke tænderne tager skade hvis hunden får lov til at tage en enkelt eller to ture i dækket og så er der jo også forskel på hundetænder. Men får hunden lov til at mosle med dækket 1 time om dagen tror jeg man skal begynde at tænke sig om.

 

Min egen har også et rigtigt stort dæk som bare ligger, det kan hun i perioder godt bruge noget tid på at mosle rundt med - blandt andet har hun ikke hjernekapacitet til at gennemskue at det er svært at flytte på det samtidigmed hun står oven på det, eller også mens hun har hele forenden inden i dækket - Ja ja, det er ikke altid hjernen der trykker den hund platfodet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jg tror såmænd ikke tænderne tager skade hvis hunden får lov til at tage en enkelt eller to ture i dækket og så er der jo også forskel på hundetænder. Men får hunden lov til at mosle med dækket 1 time om dagen tror jeg man skal begynde at tænke sig om.

 

Min egen har også et rigtigt stort dæk som bare ligger, det kan hun i perioder godt bruge noget tid på at mosle rundt med - blandt andet har hun ikke hjernekapacitet til at gennemskue at det er svært at flytte på det samtidigmed hun står oven på det, eller også mens hun har hele forenden inden i dækket - Ja ja, det er ikke altid hjernen der trykker den hund platfodet :-D

 

Jeg er et eller andet sted fristet til at prøve om det er noget for Bassen at rode lidt med en gang imellem. Vi kan jo bare konfiskere det med mellemrum. Det er han så vant til sker med et udvalg af hans legesager pga det udstillings-halløjsa. Dér må den lille fine procelæns-hund jo ikke blive griset i pelsen før vi har været afsted (som om man kan afværge det ved at konfiskere hans gnaveben osv :roll: )...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med noget fra tuffy's toys ? F:eks. den her mega ring http://1229153.shop11.dandomain.dk/shop/tuffy%b4s-toejdyr-5c1.html

 

Synes jeg har set en video hvor en tiger har den som legetøj :)

 

Jeg tror ikke sådan en ville holde længe her.

 

Jeg gav en gang volddyret en basket og mente selv jeg var genial - den holdt ca. 5-7 min. :megaked:

 

Så tænkte jeg at en lidt suttet basket måske holdt lidt længere, men nej :megaked:

 

Læderfodbold holder ca. samme tidinterval. :megaked:

 

Men jeg har overvejet de der kæmpe bolde de begyndte at lave til heste får nogle år siden :-D Er der nogle der har erfaringer med sådan en??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke sådan en ville holde længe her.

 

Jeg gav en gang volddyret en basket og mente selv jeg var genial - den holdt ca. 5-7 min. :megaked:

 

Så tænkte jeg at en lidt suttet basket måske holdt lidt længere, men nej :megaked:

 

Læderfodbold holder ca. samme tidinterval. :megaked:

 

Men jeg har overvejet de der kæmpe bolde de begyndte at lave til heste får nogle år siden :-D Er der nogle der har erfaringer med sådan en??

 

Link bitte, hvis du altså har et...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...