Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Lille Louie, jeg forstår godt at din specialemakkers kommentar rammer dig hårdt, men ved hun hvad du er gået igennem med Louie mht. alene hjemme træning ?

 

Måske HAR hun bare undret sig over, at han ikke kan være alene som voksen hund, fordi hun har hørt at det er noget man træner når hunden er hvalp?

 

 

Jeg er da sikker på at vi alle har prøvet at komme til at jokke gevaldigt i spinaten, fordi vi ikke har vidst bedre men lige ville give en kommentar med :vedikke:

 

Synes det er ret drastisk at kalde hende en socialt afstumpet torsk, hvis kommentaren er faldet pga. manglende viden omkring Louis' seperationsangst :???: (Og ved godt det ikke er dig der har kaldt hende det)

 

 

 

Når det så er sagt, så krydser jeg fingre for at Poker og Louie klarer det til UG at være alene hjemme sammen. Synes de klæder hinanden HELT vildt fint :lun:

 

Det var mig, der kom med den. Mente folk som generelt bruger de sætninger til at dække sig ind - og lige i denne sammenhæng fik det mig lige tilbage til en min ekssvigerindes syge kæreste (med halvvoldelige tendenser), som sagde min kæreste var sjovere i byen uden mig og som senere gik fuldstændig i flint på mig fordi han troede jeg har sagt noget - som jeg så ikke havde sagt. Så mine ord blev nok lige forstærket. Men jeg synes mange folk er hensynsløse med hvad de siger og ikke er opdraget godt nok hjemmefra. Kan godt være det virker hårdt og brutalt, men for at være ærlig, så har jeg svært ved ikke at have det såen efter et helt liv med mobning, dumme kommentarer og slet skjult stirren fra både børn og voksne.

 

Så ja hende her er måske ikke en socialt afstumpet torsk, men mange er i mine øjne....min måde at acceptere, at de glor og kommer med dumme kommentarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lille Louie, jeg forstår godt at din specialemakkers kommentar rammer dig hårdt, men ved hun hvad du er gået igennem med Louie mht. alene hjemme træning ?

 

Måske HAR hun bare undret sig over, at han ikke kan være alene som voksen hund, fordi hun har hørt at det er noget man træner når hunden er hvalp?

Jeg er da sikker på at vi alle har prøvet at komme til at jokke gevaldigt i spinaten, fordi vi ikke har vidst bedre men lige ville give en kommentar med :vedikke:

 

Synes det er ret drastisk at kalde hende en socialt afstumpet torsk, hvis kommentaren er faldet pga. manglende viden omkring Louis' seperationsangst :???: (Og ved godt det ikke er dig der har kaldt hende det)

Når det så er sagt, så krydser jeg fingre for at Poker og Louie klarer det til UG at være alene hjemme sammen. Synes de klæder hinanden HELT vildt fint :lun:

 

Hun er selv vokset op med hund, så det var ikke et spørgsmål, som hun ikke kendte svaret på i forvejen....

 

Hun ved godt, at det er noget, som han har problemer med, men jeg gider ikke tale om det, fordi folk har så lidt forståelse for problemet (= du må have gjort noget galt). Men hun ved godt, at det er noget vi har kæmpet med lige så længe vi har haft ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er selv vokset op med hund, så det var ikke et spørgsmål, som hun ikke kendte svaret på i forvejen....

 

Hun ved godt, at det er noget, som han har problemer med, men jeg gider ikke tale om det, fordi folk har så lidt forståelse for problemet (= du må have gjort noget galt). Men hun ved godt, at det er noget vi har kæmpet med lige så længe vi har haft ham.

 

Jamen så falder hendes kommentar helt ved siden af, og over i bunken kategoriseret som tarvelig! :evil:

 

 

Du må endelig ikke tro, at jeg ville have dig til at forsvare at du blev sur/ked - for det forstår jeg godt! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Ja, det var virkelig tarveligt :roll:

 

Jeg tror at hun godt ved, at det er noget, vi altid har kæmpet med, men samtidig undrer hun sig over, hvorfor han så ikke har lært det, for det lærer de vel, når de er små = det må være os, der har gjort noget forkert.

 

Øv ja, det var da en dum kommentar at komme med, hvad skal man lige bruge den... Hun ved tilsyneladende ikke en skid om, hvor hårdt det er at stå i den situation, og denne der med om man mon har gjort noget forkert er nok den værste følelse at få :ae: Ud af hovedet med hendes dumme kommentar, jeg håber sådan at Poker bliver vendepunktet for Louie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tjekkisk rottehund som bliver 2 til september. Han er utrolig ked af at være alene hjemme og det bliver et problem da jeg "desværre" starter på min uddannelse den 6. Aug og jeg har det så dårligt med at tage fra ham. Synes efterhånden jeg har prøvet alt så det kunne været rart hvis I havde nogle idéer til hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tjekkisk rottehund som bliver 2 til september. Han er utrolig ked af at være alene hjemme og det bliver et problem da jeg "desværre" starter på min uddannelse den 6. Aug og jeg har det så dårligt med at tage fra ham. Synes efterhånden jeg har prøvet alt så det kunne været rart hvis I havde nogle idéer til hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak:)

 

Hvis du synes, at du har prøvet alt (jeg går ud fra, at det betyder, at du har trænet det helt fra bunden i bittesmå skridt?), synes jeg, at du skal kontakte en god adfærdsbehandler, der han lægge en individuel træningsplan. Helst så hurtigt som muligt, hvis du skal have en chance for at lære ham det inden studiestart. Hvis du fortæller, hvor i landet du bor, er der måske nogle, der kan komme med anbefalinger på gode adfærdsbehandlere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Har godt nok skrevet til LL2, men nu spørger jeg også lige her - så må vi se hvem der kommer først :mrgreen:

 

Kan I anbefale et gratis video-program til Mac? Jeg optager kræene, sådan just i case, her i opstartsfasen, og vi er ved at være langt over der hvor jeg ikke kan blive ved med at nøjes med min iphone. I morgen skal de være alene i 3,5-4 timer, det er worst case + 1 time til hvad vi har prøvet hidtil, så jeg vil gerne have det hele filmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, troede du mente optage lyd. Hvorfor vil du filme dem, når det er så længe? Så ville jeg nøjes med lyd.

 

Nå, men jeg bruger jo Skype, så jeg ser dem live, men hvis jeg vil optage film, bruger jeg iMovie, men kan ikke huske, om det kan klare så længe som du har brug for uden at crashe? Hvis det kun er lyd, bruger jeg som sagt Audacity.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, troede du mente optage lyd. Hvorfor vil du filme dem, når det er så længe? Så ville jeg nøjes med lyd.

 

Nå, men jeg bruger jo Skype, så jeg ser dem live, men hvis jeg vil optage film, bruger jeg iMovie, men kan ikke huske, om det kan klare så længe som du har brug for uden at crashe? Hvis det kun er lyd, bruger jeg som sagt Audacity.

Jeg brugte Audacity, det var super. Mange tak for tip :kys: Lidt frustrerende at jeg ikke kunne SE dem synes jeg, men der var kun lyd én gang, og det var Astagatoren, der gik lidt gø-amok over ?? Hun vuffede i 5 minutter eller deromkring :roll: tror af postbuddet (fordi det passer tidsmæssigt). Modjo sagde ikke et kvæk - døøøtig :kys:

 

4,5 timer blev det til, ikke helt meningen, men trafikken drillede :roll: Han havde tisset på gulvet lige ved døren, lille pus. Det er der jo ikke noget at sige til. Men kom søvndruknet tøffende ud fra under spisebordet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...