Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
Jeg har hørt og læst, at det virker for mange hunde. Men adfærdsbehandleren anbefalede, at jeg ikke bruger den metode på Tyson. Han skal nemlig ikke kunne forudse, hvornår jeg går, så der må ikke ske en bestemt ting, som han forbinder med det.

 

Inden jeg fik adfærdsbehandler på - lige i starten, hvor jeg selv prøvede at lære ham at være alene hjemme - prøvede jeg at give ham en fyldt aktivitetsbold, før jeg gik. Men den lå fuldstændig urørt samme sted på gulvet, når jeg kom tilbage.

 

Ja, man risikerer at fx Kong'en bliver noget forfærdeligt fordi de overfører ubehaget over at være alene til kong'en. Altså så Kong'en udløser angsten.

 

Men for hunde, der kan klare farvelsituationen tror jeg det er godt med nogle faste tegn på, at de skal være alene. For Pero er det rutinerne, for andre kan det være en legekasse, tyggeben, godbidssøg osv.

 

Mad har bare aldrig fungeret for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst PPP-Pero
Okay.. Kency kunne også godt finde på at pive lidt efter hun var færdig med hendes Kong i starten, men så faldt hun også til ro. :-)

 

Men hvis det heller ikke dur for Pero - er det jo heller ingen god idé for jer.. ;-)

 

Jeg tror måske Kency er bedre til at håndtere sine egne følelser så... Hvis Pero først har pevet én gang eskalerer det bare... Altså han forstærker sig selv i det :-(

 

Men der er selvfølgelig sket rigtig rigtig meget med ham inden for de sidste måneder, så det kan sagtens være at fx en Kong ville være godt for ham... Jeg tør bare næsten ikke, nu hvor det går så godt :-) Det ville være synd at ødelægge... Men hvor ville jeg være glad for at have en hund, der bare tænkte "GODBID" når jeg skulle gå! :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske Kency er bedre til at håndtere sine egne følelser så... Hvis Pero først har pevet én gang eskalerer det bare... Altså han forstærker sig selv i det :-(

 

Men der er selvfølgelig sket rigtig rigtig meget med ham inden for de sidste måneder, så det kan sagtens være at fx en Kong ville være godt for ham... Jeg tør bare næsten ikke, nu hvor det går så godt :-) Det ville være synd at ødelægge... Men hvor ville jeg være glad for at have en hund, der bare tænkte "GODBID" når jeg skulle gå! :neutral:

Det har du nok ret i, at hun måske lidt bedre kan håndtere sine følelser. Men hun er blevet super dygtig til at håndtere alene hjemme situationerne. Hun er endda blevet så god, at hun nu har fået lov til at kunne kigge ud af vinduet. Før kunne hun ikke klarer hvis hun kunne se mig sådan direkte forlade vores indkørsel, i det hel taget skulle hun helst ikke have for meget at holde øje med - så hun fik begrænset plads og ingen mulighed for at kigge ud af vinduer. Nu er hun blevet så god at hun faktisk er mere rolig, når hun kan holde øje med hvad der sker på vejen. Så når hun har fået hendes farvel-guf hopper hun op i vindueskarmen på mit værelse og ser at jeg går - og når jeg kommer hjem igen, ligger hun og sover i vindueskarmen :lun:

 

Hos ny familie vil hun også få begrænset plads, og mulighed for at kigge ud af vinduerne i gangen (gulv-til-loft-vinduer) :-D og de vil så sørge for at igen lade hende forbinde det at blive 'efterladt' med noget positivt - en fyldt Kong og en foderbold - og så lige så stille trappe alene tiden op. Jeg vil selvfølgelig hele tiden være klar med råd, hvis der skulle opstå nogle problemer. Men som familien er overfor Kency, så er jeg sikker på det alene hjemme derude også kommer til at gå ret smertefrit! :5up:

 

Kan godt forstå du ikke tør eksperimentere med Peros alene hjemme træning nu - det ville være SÅ ærgeligt at ødelægge noget.. men det ville også være rigtig godt, hvis han lige som Kency, kunne få nemmere ved at blive efterladt ved at få fx en fyldt Kong når man går. Men forstå godt du ikke vil eksperimentere nu! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up::5up::5up::5up:

 

I får begge lige nogle "tumbs up" - det fortjener i virkelig!

 

Jeg synes det var hårdt med Kency - men i forhold til hvad i er igennem / har været i gennem med jeres hunde, var det med Kency jo en let opgave nærmest ;-) så tager virkelig hatten af for jer.. det er sgu flot alt det i gør for jeres hunde.. jeg ville ikke selv have haft mulighed for at kæmpe så meget for Kency. Jo måske hvis jeg ikke gik i skole, men havde arbejde i stedet og tjente flere penge - men det ville jo ikke have hjulpet noget i sommers, for sådan er det jo ikke..

 

Jeres hunde skal være virkelig lykkelige for at være endt hos jer!! :lun:

 

Endnu en gang: så håber jeg virkelig i begge får løst problemerne med jeres to skønne hunde, dét fortjener i virkelig! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er selvfølgelig sket rigtig rigtig meget med ham inden for de sidste måneder, så det kan sagtens være at fx en Kong ville være godt for ham... Jeg tør bare næsten ikke, nu hvor det går så godt :-) Det ville være synd at ødelægge... Men hvor ville jeg være glad for at have en hund, der bare tænkte "GODBID" når jeg skulle gå! :neutral:

 

Jeg har faktisk tænkt på, at når Tyson er "færdig" med træningen forstået på den måde, at han kan være alene i 6 timer (helt færdig bliver han jo aldrig, da jeg skal blive ved med at lade ham være alene jævnligt - mindst hver anden dag - men det kan så være i kortere perioder) kunne det måske være en idé at efterlade et fyldt marvben e.l., når jeg går. Det må jeg lige snakke med adfærdsbehandleren om.

 

Faktisk havde jeg opfølgende telefonkonsultation med hende i dag, og det har jeg rigtig meget optur over! Hun synes, at det går rigtig godt, og hun sagde, at jeg kan nøjes med at øve færre gange om dagen (ca. 3 gange), og når vi kommer længere kun 1-2 gange. Jeg fik også stillet hende en masse spørgsmål, der er dukket op, og fik justeret nogle steder. Rigtig positivt! :-)

 

Og så fik jeg gode råd af hende til, hvordan jeg kan stoppe Tyson fra at gø af enhver lyd. Efterhånden som han har fået mere selvtillid, er han nemlig begyndt at gø meget mere, hvilket jo ikke er så hensigtsmæssigt på kontoret. :roll:

 

Jeg skal have endnu en opfølgende samtale med hende om 14 dage, men indtil videre mente hun i hvert fald, at vi er på rette spor. Og Tyson har også bare været så god i dag og virket rigtig afslappet og veltilpas, så jeg er bare så glad. Hurra en god dag!

 

:klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg har faktisk tænkt på, at når Tyson er "færdig" med træningen forstået på den måde, at han kan være alene i 6 timer (helt færdig bliver han jo aldrig, da jeg skal blive ved med at lade ham være alene jævnligt - mindst hver anden dag - men det kan så være i kortere perioder) kunne det måske være en idé at efterlade et fyldt marvben e.l., når jeg går. Det må jeg lige snakke med adfærdsbehandleren om.

 

Faktisk havde jeg opfølgende telefonkonsultation med hende i dag, og det har jeg rigtig meget optur over! Hun synes, at det går rigtig godt, og hun sagde, at jeg kan nøjes med at øve færre gange om dagen (ca. 3 gange), og når vi kommer længere kun 1-2 gange. Jeg fik også stillet hende en masse spørgsmål, der er dukket op, og fik justeret nogle steder. Rigtig positivt! :-)

 

Og så fik jeg gode råd af hende til, hvordan jeg kan stoppe Tyson fra at gø af enhver lyd. Efterhånden som han har fået mere selvtillid, er han nemlig begyndt at gø meget mere, hvilket jo ikke er så hensigtsmæssigt på kontoret. :roll:

 

Jeg skal have endnu en opfølgende samtale med hende om 14 dage, men indtil videre mente hun i hvert fald, at vi er på rette spor. Og Tyson har også bare været så god i dag og virket rigtig afslappet og veltilpas, så jeg er bare så glad. Hurra en god dag!

 

:klovn:

 

Sikke en masse god information i denne tråd. Vinter lærte næsten sig selv at være alene hjemme, men man ved jo aldrig om hunden lige pludselig får et tilbagefald, eller hvis man engang får en mere hund, så...

 

Jeg er helt enig i, at kong og mad kan være godt og ondt. Måske fylder det så meget, for nogle hunde, at de ikke 'får sagt farvel' når man går og så kommer 'forskrækkelsen' over at man er alene når maden er spist. Og det er forskelligt hvorfor noget mad der virker (kong eller søg osv) for de forskellige hunde. Og som i jeres tilfælde er mad med til at forværre problemet. Og det er det sværeste.

 

Det er flot, at de bare ligger og er ligeglade med at i smutter. I er jo på rigtige spor :5up: Hvor godt :)

 

Jeg tror også, at når man først kommer lidt op i tid, så er man over det værste, men synes det er flot at i, når det kommer til det stykke, vil blive ved med at gå forsigtigt frem :)

 

Dejligt at læse med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så man lige min hund med separationsangst gå tur helt alene :lol:

 

Ja, faktisk er det jo ikke spor sjovt, og hold da op en forskrækkelse jeg fik, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af det alligevel.

 

På vej ud på vores aftenstur skulle jeg lige en tur i vaskekælderen. Tyson plejer at snuse rundt i gårdhaven imens (jeg lader døren ned til vaskekælderen stå åben, så det er han helt ok med). Gårdhaven er lukket, så det sker der ikke noget ved... troede jeg. Mens jeg var nede ved vasketøjet, var der åbenbart en eller anden, der gik ud og lod porten stå åben. Og da jeg kom op fra kælderen, var der ikke nogen Tyson i syne, og han kom ikke, når jeg kaldte.

 

Puh, hvor blev jeg bange! Jeg kunne næsten regne ud, at han var løbet over til det grønne område i nærheden, hvor vi tit går tur, og hvor der er mange andre hunde. Men man skal krydse et par gader på vej derover (ganske vist ikke meget befærdede, men alligevel), og Tyson er ikke trafiksikker, så jeg så de værste billeder for mit indre blik. :(

 

Jeg løb over til det grønne område, og der gik Tyson ganske rigtigt og hyggede sig med et par af de andre hunde, der plejer at kommer der. Ejerne grinede af mig, da de så mig, og sagde, at de godt nok havde syntes, at der gik lidt lang tid, inden jeg kom. Tyson ænsede mig nærmest ikke, for han havde da travlt til at snuse til en dejlig hunhund. :mums:

 

Ja ja, man kan åbenbart godt have separationsangst og samtidig være selvsikker nok til at gå tur uden sin mor! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Så så man lige min hund med separationsangst gå tur helt alene :lol:

 

Ja, faktisk er det jo ikke spor sjovt, og hold da op en forskrækkelse jeg fik, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af det alligevel.

 

På vej ud på vores aftenstur skulle jeg lige en tur i vaskekælderen. Tyson plejer at snuse rundt i gårdhaven imens (jeg lader døren ned til vaskekælderen stå åben, så det er han helt ok med). Gårdhaven er lukket, så det sker der ikke noget ved... troede jeg. Mens jeg var nede ved vasketøjet, var der åbenbart en eller anden, der gik ud og lod porten stå åben. Og da jeg kom op fra kælderen, var der ikke nogen Tyson i syne, og han kom ikke, når jeg kaldte.

 

Puh, hvor blev jeg bange! Jeg kunne næsten regne ud, at han var løbet over til det grønne område i nærheden, hvor vi tit går tur, og hvor der er mange andre hunde. Men man skal krydse et par gader på vej derover (ganske vist ikke meget befærdede, men alligevel), og Tyson er ikke trafiksikker, så jeg så de værste billeder for mit indre blik. :(

 

Jeg løb over til det grønne område, og der gik Tyson ganske rigtigt og hyggede sig med et par af de andre hunde, der plejer at kommer der. Ejerne grinede af mig, da de så mig, og sagde, at de godt nok havde syntes, at der gik lidt lang tid, inden jeg kom. Tyson ænsede mig nærmest ikke, for han havde da travlt til at snuse til en dejlig hunhund. :mums:

 

Ja ja, man kan åbenbart godt have separationsangst og samtidig være selvsikker nok til at gå tur uden sin mor! ;-)

 

:mrgreen:

 

godt han selv fandt vej uden at der skete noget.

 

det lyder lidt til, at du faktisk ikke rigtig behøver at gå tur med ham mere - det kan han godt klare alene :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så man lige min hund med separationsangst gå tur helt alene :lol:

 

Ja, faktisk er det jo ikke spor sjovt, og hold da op en forskrækkelse jeg fik, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af det alligevel.

 

På vej ud på vores aftenstur skulle jeg lige en tur i vaskekælderen. Tyson plejer at snuse rundt i gårdhaven imens (jeg lader døren ned til vaskekælderen stå åben, så det er han helt ok med). Gårdhaven er lukket, så det sker der ikke noget ved... troede jeg. Mens jeg var nede ved vasketøjet, var der åbenbart en eller anden, der gik ud og lod porten stå åben. Og da jeg kom op fra kælderen, var der ikke nogen Tyson i syne, og han kom ikke, når jeg kaldte.

 

Puh, hvor blev jeg bange! Jeg kunne næsten regne ud, at han var løbet over til det grønne område i nærheden, hvor vi tit går tur, og hvor der er mange andre hunde. Men man skal krydse et par gader på vej derover (ganske vist ikke meget befærdede, men alligevel), og Tyson er ikke trafiksikker, så jeg så de værste billeder for mit indre blik. :(

 

Jeg løb over til det grønne område, og der gik Tyson ganske rigtigt og hyggede sig med et par af de andre hunde, der plejer at kommer der. Ejerne grinede af mig, da de så mig, og sagde, at de godt nok havde syntes, at der gik lidt lang tid, inden jeg kom. Tyson ænsede mig nærmest ikke, for han havde da travlt til at snuse til en dejlig hunhund. :mums:

 

Ja ja, man kan åbenbart godt have separationsangst og samtidig være selvsikker nok til at gå tur uden sin mor! ;-)

 

He he, ja det er lidt sjovt ikke:-) Eller faktisk ikke sjovt, men man kan nemlig ikke lade værre at smile af det:-) Det beviser vel bare at jeres træning har båret frugt. Kan huske Irene sagde til mig at det var en af bivirkningerne ved træningen:lol:

 

Jeg synes f.eks det var fantastisk når lua turde være i sin egen verden og ikke kigge efter mig overhovedet, for det beviste jo at hun VAR blevet mere selvstændig:rolleyes: Men man skal selvfølgelig finde en løsning alle parter kan være tilfreds med:blink: Det går jo ikke at tage i parken alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Gud ja, hvor smart. Så skal jeg bare have lært ham at ringe på, når han vil ind igen. :lol:

 

 

ha ha ha

 

ja, tænk al den tid du får til at meditere, lave yoga, og tænke dybe tanker

 

 

 

 

 

jeg griner altså ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

......

 

Det går jo ikke at tage i parken alene.

 

Heller ikke selvom det er videnskabeligt bevist, at parken er maget maget sjovere end vasketøj :hmm: :engel::mrgreen:

 

Til TS - kan godt forstå, at du ikke var spor tryg ved situationen :ae: det ville jeg bestemt heller ikke være :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Så så man lige min hund med separationsangst gå tur helt alene :lol:

 

Ja, faktisk er det jo ikke spor sjovt, og hold da op en forskrækkelse jeg fik, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af det alligevel.

 

På vej ud på vores aftenstur skulle jeg lige en tur i vaskekælderen. Tyson plejer at snuse rundt i gårdhaven imens (jeg lader døren ned til vaskekælderen stå åben, så det er han helt ok med). Gårdhaven er lukket, så det sker der ikke noget ved... troede jeg. Mens jeg var nede ved vasketøjet, var der åbenbart en eller anden, der gik ud og lod porten stå åben. Og da jeg kom op fra kælderen, var der ikke nogen Tyson i syne, og han kom ikke, når jeg kaldte.

 

Puh, hvor blev jeg bange! Jeg kunne næsten regne ud, at han var løbet over til det grønne område i nærheden, hvor vi tit går tur, og hvor der er mange andre hunde. Men man skal krydse et par gader på vej derover (ganske vist ikke meget befærdede, men alligevel), og Tyson er ikke trafiksikker, så jeg så de værste billeder for mit indre blik. :(

 

Jeg løb over til det grønne område, og der gik Tyson ganske rigtigt og hyggede sig med et par af de andre hunde, der plejer at kommer der. Ejerne grinede af mig, da de så mig, og sagde, at de godt nok havde syntes, at der gik lidt lang tid, inden jeg kom. Tyson ænsede mig nærmest ikke, for han havde da travlt til at snuse til en dejlig hunhund. :mums:

 

Ja ja, man kan åbenbart godt have separationsangst og samtidig være selvsikker nok til at gå tur uden sin mor! ;-)

 

Puha, godt der ikke skete noget!!

Pero stikker af hvis han kan komme til det... Og derfor er han altid i snor. Ellers går han på fuglejagt!! Men ja, det er lidt ironisk at have en hund, der hader at være alene når man går fra den - men som hellere end gerne vil smutte af sted alene... :roll:

 

 

btw: vi er oppe på 3,5 min nu :-D (som max tid). Vi går lidt op og ned i tid så det er nemt nogle gange og lidt sværere andre gange... Men han ligger helt afslappet imens :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så man lige min hund med separationsangst gå tur helt alene :lol:

 

Ja, faktisk er det jo ikke spor sjovt, og hold da op en forskrækkelse jeg fik, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt af det alligevel.

 

På vej ud på vores aftenstur skulle jeg lige en tur i vaskekælderen. Tyson plejer at snuse rundt i gårdhaven imens (jeg lader døren ned til vaskekælderen stå åben, så det er han helt ok med). Gårdhaven er lukket, så det sker der ikke noget ved... troede jeg. Mens jeg var nede ved vasketøjet, var der åbenbart en eller anden, der gik ud og lod porten stå åben. Og da jeg kom op fra kælderen, var der ikke nogen Tyson i syne, og han kom ikke, når jeg kaldte.

 

Puh, hvor blev jeg bange! Jeg kunne næsten regne ud, at han var løbet over til det grønne område i nærheden, hvor vi tit går tur, og hvor der er mange andre hunde. Men man skal krydse et par gader på vej derover (ganske vist ikke meget befærdede, men alligevel), og Tyson er ikke trafiksikker, så jeg så de værste billeder for mit indre blik. :(

 

Jeg løb over til det grønne område, og der gik Tyson ganske rigtigt og hyggede sig med et par af de andre hunde, der plejer at kommer der. Ejerne grinede af mig, da de så mig, og sagde, at de godt nok havde syntes, at der gik lidt lang tid, inden jeg kom. Tyson ænsede mig nærmest ikke, for han havde da travlt til at snuse til en dejlig hunhund. :mums:

 

Ja ja, man kan åbenbart godt have separationsangst og samtidig være selvsikker nok til at gå tur uden sin mor! ;-)

 

 

Hmm, måske du skulle pointere for ham, næste gang han skal være alene hjemme, at det altså er meget meget være at gå ud i den storevide verden uden sin mor! :blink:

Kan godt ske du lige skal lære ham menneske sprog først....men det er en anden side af sagen :-P

 

Men det er da godt at der ikke skete noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, godt der ikke skete noget!!

Pero stikker af hvis han kan komme til det... Og derfor er han altid i snor. Ellers går han på fuglejagt!! Men ja, det er lidt ironisk at have en hund, der hader at være alene når man går fra den - men som hellere end gerne vil smutte af sted alene... :roll:

 

:-D

Tyson plejer faktisk ikke at stikke af. Jeg kan fint lade ham gå uden snor, for han tjekker jævnligt, at jeg nu er med. Faktisk er han ret sød - hvis han er løbet lidt langt i forvejen på en tur, så vender han sig lige om og venter, til jeg siger "det var godt", hvorefter han så spurter afsted igen. Det kommer selvfølgelig an på, hvor godt han kender området. Hvis det bare er en af hans "sædvanlige" parker, er han ikke opmærksom på, hvor jeg er. Men han er aldrig stukket af. Altså indtil i går... :-P

 

btw: vi er oppe på 3,5 min nu :-D (som max tid). Vi går lidt op og ned i tid så det er nemt nogle gange og lidt sværere andre gange... Men han ligger helt afslappet imens :-D

 

Hvor er det bare super godt! Rigtig godt gået, jeg krydser virkelig fingre for jer. Det går da også rimelig hurtigt fremad, så i skal nok nå det til september. Jeg glæder mig, til Tyson er oppe i minutter i stedet for sekunder. I dag går vi på til 38 sekunder, så vi er da trods alt over et halvt minut. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag går vi på til 38 sekunder, så vi er da trods alt over et halvt minut. :-)

 

Mange bække små, og ting tager den tid ting tager :blink:

Jeg er hel sikker på at i også nok skal komme op på 3 min :blink:

 

Det skal jeg nok huske at fortælle ham. Han er jo meget, meget klog, så det forstår han helt sikkert. ;-)

 

 

Orw, er din hund også sådan en helt vildt klog hund, som aldrig gør noget ved et tilfælde? Det er Aslan :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Puha, godt der ikke skete noget!!

Pero stikker af hvis han kan komme til det... Og derfor er han altid i snor. Ellers går han på fuglejagt!! Men ja, det er lidt ironisk at have en hund, der hader at være alene når man går fra den - men som hellere end gerne vil smutte af sted alene... :roll:

 

 

btw: vi er oppe på 3,5 min nu :-D (som max tid). Vi går lidt op og ned i tid så det er nemt nogle gange og lidt sværere andre gange... Men han ligger helt afslappet imens :-D

 

flot :5up:

 

synes i det er nemmere nu og lærer man at blive bedre til at finde ud af hvor hurtigt / langsomt man kan gå frem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hvor er det bare super godt! Rigtig godt gået, jeg krydser virkelig fingre for jer. Det går da også rimelig hurtigt fremad, så i skal nok nå det til september. Jeg glæder mig, til Tyson er oppe i minutter i stedet for sekunder. I dag går vi på til 38 sekunder, så vi er da trods alt over et halvt minut. :-)

 

one small step for man, one giant leap for Tyson (...for lige at citere månelandingen) ;-)

 

jeg synes bare det er så fint, at der er fuld afslapning for tyson og pero mens det hele foregår - fordi i gør det så flot :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går blev Tyson passet af min mor, da jeg skulle til fødselsdagsfest. Hun er fast hundesitter, og Tyson er glad for hende og plejer også at have det fint, når hun passer ham. Men hun siger, at han normalt går længe frem og tilbage mellem hoved- og terrassedøren for at prøve at kigge efter mig, når jeg er gået, og at han plejer at være meget opmærksom på døren og kigger derhen ved den mindste lyd.

 

I går passede hun ham så for første gang i over to uger, og det første, hun sagde, da jeg kom for at hente ham, var "Ih, hvor er han bare blevet rolig og harmonisk!" Han havde kun lige kigget på hoveddøren en enkelt gang, da jeg gik, og havde så lagt sig ind i stuen. Og han havde næsten ikke været opmærksom på døren i al den tid, han var der, men havde bare virket glad og afslappet. Og da jeg kom, faldt han med det samme til ro, efter at han havde kysset mig goddag, hvor han plejer at være overgearet i et stykke tid.

 

Det er bare så godt! :klap2:

 

Min dygtige, dygtige vaps, jeg er så glad for at mærke tydelige tegn på, at det går fremad.

:klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...