Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter
Ja, 90 dage :shock: Da jeg opdaterede min mor sagde hun også "Okay, nu går det da stærkt!! Jeg syntes godt nok det tog lang tid at komme op på to minutter" - Det har hun ret i!! :lol:

 

Men ja, vi er efterhånden kommet så langt at jeg kan gå en tur, købe ind osv., men jeg tør stadig ikke fordi jeg så mister det trådløse internet og dermed ikke kan holde øje med Pero imens han er alene :-) Så lige nu sidder jeg i opgangen... (Lidt kedeligt, og man føler sig meget dum når ens naboer kommer forbi og kigger underligt på én fordi man bare sidder i opgangen og kigger på sin bærbare:blink:)

 

Men jeg er ved at overveje om jeg kunne få min kæreste til at få forbindelse til Pero fra hans arbejde (vi bruger Skype - telefoni og videotelefoni over internettet) og så kan han opdatere mig over mobilen :mrgreen:

 

Pero takker for krammer og krammer igen :-D

 

Big brother is watching...lille Pero :cool:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi er oppe på 16 minutter nu :shock: Og han ligger bare og sover hele vejen igennem... Han løfter ikke engang hovedet når jeg går ud og ind ad hoveddøren!

 

Det er virkelig skønt det bare går derudad nu... Men han har trods alt også 90 dages succeser bag sig, hvor det kun handlede om sekunder jeg var ude af lejligheden. Det betyder nok en hel del :-D

 

Hvor er I bare super dygtige! Bliver så glad når der er fremskridt i jeres sag, fordi man har fulgt den på sidelinjen såååå længe :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine damer og herrer, må jeg præsentere: TYSON, den fantastiske hund, der kan være alene hjemme i ET HELT MINUT!

 

:klap::klap::klap::klap::klap::klap:

 

Tror I lige, at jeg er glad og stolt? :ivrig:

 

Go gogogogo jeeeeeeeeeeer.

 

I er for super seje, og i har nået det hele minut, det er sååååååååå dejligt at høre.

Kæmpe tillykke fra os af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

 

FEEEEEEDT :5up: :klap2: :klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

 

Hvor er det flot Elisabeth :5up::5up:

 

Fortjener en stor flok bananer :-Dbanan19.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

 

:5up::5up: Hvor er det bare møgsejt! Af jer alle sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

 

Wow, hvor er det altså bare møgsejt! :klap2:

 

Jeg fortæller det til Tyson, så han kan bruge Pero som forbillede!

 

Way to go. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

25 minutter :ivrig:

 

Jeg bliver virkelig sur hvis det alligevel ender galt. Det burde bare IKKE kunne gå galt når vi er så langt og så med total afslapning ovenikøbet! :blink:

 

Han er altså sej, min lille Peromand :hjerte:

 

Dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyamn i styre da for vildt :-D

 

I er super seje :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg lige haft nummer to opfølgende telefonkonsultation med adfærdsbehandleren.

 

Vi snakkede om, hvad der skal ske, når vi en gang er "færdige", så Tyson kan være alene i ca. 6 timer uden problemer (selvom det jo først er om laaang tid, da vi p.t. kun er på 1 minut :roll:).

 

Hun sagde, at når han er "kureret", kan jeg godt begynde at sige farvel, når jeg går, og hilse, når jeg kommer hjem - det skal selvfølgelig bare være stille og roligt. Og til den tid kan jeg også begynde at give ham et fyldt marvben e.l., når jeg går, så han har noget at beskæftige sig med. Det skal bare være noget, der indbyder til rolig aktivitet.

 

Glæder mig til vi når så langt - eller bare til vi er lige så seje som Pero! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager virkelig hatten af for jer! Det er SÅ dejligt at læse hvordan I bearbejder jeres hundes problemer.

 

Jeg har svært ved at sætte mig ind i det, da Oscar er pænt stabil til at være alene hjemme. Svea er vi ikke kommet så langt med endnu, men det virker pt heldigvis ikke til at det bliver det store problem :) Man skal aldrig sige aldrig, men jeg håber.

 

Det er så lækkert at læse om jeres succes :banan: Jeg håber at det kun går fremad fra nu af :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare flot af jer begge to. Jeg syens ikke det er ret lang tid siden jeg kiggede ind i tråden og der var Tyson på 7 sekunder og pero lidt mere og Nu 25 min, det er da vildt.

 

Og så flot af jer som ejere at i har holdt ud og vil (og kan) bruge tiden på det. Jeg krydser alle mine fingre for at det lykkes med dem begge to:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

Link til indlæg
Del på andre sites

35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

 

Yay! Hvor er det mega flot! Dygtig Pero mand!

Jeg ville næsten have lyst til at blive hjemme og fortsætte succesen - men ok, Toscana ER for lækker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

Hvor er det flot!! :5up: :-D

 

Det er nu at tiden er ved at være så lang, at man keder sig når man skal sidde og vente og holde øje med minutterne.. :engel:da Kency nåede de 35-40 minutter, begyndte jeg at gå ned i byen og handle. Gad ikke sidde og glo derhjemme.. :lol: altså det begyndte jeg først med efter nogle gange, hvor jeg var sikker på at hun kunne klarer de 35-40 minutter..

 

Håber virkelig for jer at Pero er ligeså dygtig når i kommer hjem fra ferie! Men selvfølgelig er han da det - han er jo en sej lille hund! :cool:

Krydser virkelig fingre for jer.. det ville være SÅ ærgeligt hvis det gik galt efter ferien.. håber ikk han glemmer det!

Link til indlæg
Del på andre sites

35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

 

 

SUPER :klovn:

 

Kan I ikke fortsætte træningen, selv om I er under sydlige himmelstrøg? Skal ærligt indrømme, at jeg ikke ville have nerver til at stoppe træningen så længe ikke med så meget på spil :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Yay! Hvor er det mega flot! Dygtig Pero mand!

Jeg ville næsten have lyst til at blive hjemme og fortsætte succesen - men ok, Toscana ER for lækker ;-)

 

Ja, den tanke har jeg også haft :mrgreen: Man får total blod på tanden når det bare går så godt!! Håber virkelig vi kan starte relativt hurtigt op igen når vi kommer hjem. Egentlig er vi inviteret i sommerhus i ugen efter vi er kommet hjem, men jeg tror vi bliver hjemme og træner lidt - hvis vi så finder ud af at han hurtigt falder ind i den gamle rutine kan vi jo tage nogle dage i sommerhus. Hvis han har svært ved det må vi droppe sommerhus og så have en uge ekstra til træningen.

 

Men jeg glææææder mig til Italien. Det er første gang jeg skal til Italien uden for skisæsonen - så det ER på tide jeg ser smukke sommer-Toscana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor er det flot!! :5up: :-D

 

Det er nu at tiden er ved at være så lang, at man keder sig når man skal sidde og vente og holde øje med minutterne.. :engel:da Kency nåede de 35-40 minutter, begyndte jeg at gå ned i byen og handle. Gad ikke sidde og glo derhjemme.. :lol: altså det begyndte jeg først med efter nogle gange, hvor jeg var sikker på at hun kunne klarer de 35-40 minutter..

 

Håber virkelig for jer at Pero er ligeså dygtig når i kommer hjem fra ferie! Men selvfølgelig er han da det - han er jo en sej lille hund! :cool:

Krydser virkelig fingre for jer.. det ville være SÅ ærgeligt hvis det gik galt efter ferien.. håber ikk han glemmer det!

 

JA, det er monster kedeligt.. Men jeg tør næsten ikke forlade min internetforbindelse til Pero. Jeg hader tanken om at han kunne have gået og pevet eller gøet i fx 10 minutter imens jeg var væk og så lægge sig til at sove når jeg er tilbage. Man ved jo aldrig :-) Men jeg må se om jeg kan gå på jagt efter trådløse netværk i området uden kode :genert: Så kan jeg lige lave et stop på min gåtur og tjekke ham undervejs :-D

 

SUPER :klovn:

 

Kan I ikke fortsætte træningen, selv om I er under sydlige himmelstrøg? Skal ærligt indrømme, at jeg ikke ville have nerver til at stoppe træningen så længe ikke med så meget på spil :genert:

 

Jeg ved ikke om jeg tør fortsætte træningen et nyt sted. Han har jo siden han var helt lille haft det meget hårdt med at vi er i et andet rum end ham. Og her er han jo tryg. Hvis jeg forlod ham et fremmed sted er jeg bange for at jeg ville vække nogle grimme følelser hos ham. Og det må han jo for alt i verden ikke tage med hjem.

 

Vi skal af sted med min familie så vi kommer nok til at træne på den måde at han er adskilt fra min kæreste og jeg, men stadig er sammen med min familie. Og så måske lukke døre mellem os i et par sekunder i løbet af dagen.

 

Vi kommer jo til at være sammen med ham 24 timer i døgnet dernede, men herhjemme er jeg jo også sammen med ham i 22-23 timer i døgnet, så jeg tror ikke det gør en kæmpe forskel.

 

Vi har været på en del weekendture i den her periode hvor vi har trænet alene-hjemme intensivt, og der har han været fuldstændig tilbage i det gamle når vi er kommet hjem igen, så vi har kunnet fortsætte hvor vi slap. Han har efterhånden lært at HVER dag herhjemme starter med hans morgengåtur osv. og så alene-tid. Tror efterhånden det sidder godt fast:mrgreen: Pero holder jo aldrig weekend fra træningen (og kommer nok heller aldrig til det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg tror forresten ikke engang Pero kunne være alene bare ét minut hvis det var andre steder end i stuen, hvor han er nu. Han ville heller ikke kunne være alene hvis det var på et andet tidspunkt end det vi plejer... Bare det mindste brud i han rutiner ødelægger det hele for ham...

 

Hvis I kender noget til autisme, så er der på mange måder ligheder mellem en autist og så Pero. Dyrlæge Gudrun har også sagt at man meget nemt kan sammenligne ham med autister... Vi kom ind på det en dag da vi var hos hende, da min kærester arbejder nemlig med børn og unge med autisme spektrums forstyrrelser, svær ADHD osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror forresten ikke engang Pero kunne være alene bare ét minut hvis det var andre steder end i stuen, hvor han er nu. Han ville heller ikke kunne være alene hvis det var på et andet tidspunkt end det vi plejer... Bare det mindste brud i han rutiner ødelægger det hele for ham...

 

Hvis I kender noget til autisme, så er der på mange måder ligheder mellem en autist og så Pero. Dyrlæge Gudrun har også sagt at man meget nemt kan sammenligne ham med autister... Vi kom ind på det en dag da vi var hos hende, da min kærester arbejder nemlig med børn og unge med autisme spektrums forstyrrelser, svær ADHD osv.

 

Det er sjovt du siger det - det har jeg også tænkt mht. jeres morgenrutine - at der var lidt asperger syndrom over ham..

 

Men jeg synes det er vildt stort at I tager den tid han skal have - og giver ham det skema han har brug for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

 

:shock:

 

utroligt så flot det går :mrgreen: pero er ret sej :cool:

 

Er du ikke lidt spændt hver gang? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

35 minutter i dag! s020.gif

Og han ligger bare og sover... Hvis han rører på sig er det fordi han lige skal om på ryggen og ligge med bunden i vejret :cool:

Tænk, måske kunne jeg faktisk være væk en hel time uden han ville mærke det?!

 

Den helt store prøvelse for Pero bliver når han vågner lidt og faktisk er udhvilet og så skal lægge sig til at sove videre... Jeg er bange for, at han bliver frustreret og begynder at pive så. Men sådan som han klarer det nu skulle man tro at han bare sover indtil jeg kommer ind og vækker ham :-D

 

Nu håber jeg for alt i verden ikke han har glemt det hele når vi kommer hjem om 2-3 uger!!

 

Hvor er det bare flot! :5up:

 

Og hvor må det være skønt, at du kan følge med via webcam, så du ved, hvad han laver. Kan godt forstå, at du er bange for at går, hvis han så begynder at gø eller pibe imens, og du så ikke opdagede det! :shock:

 

Tyson er på 1 min. og 10 sekunder, og jeg regner med at nå op på 1 min. og 20 sekunder, inden jeg skal til Grækenland på søndag og en uge frem.

 

Min mor skal så prøve at holde træningen ved lige - jeg er ret spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå. Den første dag skal hun slet ikke lade ham være alene, den næste dag eller to - afhængigt af, hvordan han reagerer - skal hun så gå ca. et halvt minut ned i tid (altså til 50 sekunder), og derefter skal hun så gå op på "min" tid og blive der.

 

På den måde skulle jeg kunne fortsætte, hvor vi slap, når jeg kommer hjem. Meen, det afhænger jo af, hvordan Tyson reagerer, og det er jo desværre ikke helt til at forudsige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
JA, det er monster kedeligt.. Men jeg tør næsten ikke forlade min internetforbindelse til Pero. Jeg hader tanken om at han kunne have gået og pevet eller gøet i fx 10 minutter imens jeg var væk og så lægge sig til at sove når jeg er tilbage. Man ved jo aldrig :-) Men jeg må se om jeg kan gå på jagt efter trådløse netværk i området uden kode :genert: Så kan jeg lige lave et stop på min gåtur og tjekke ham undervejs :-D

 

 

 

Jeg ved ikke om jeg tør fortsætte træningen et nyt sted. Han har jo siden han var helt lille haft det meget hårdt med at vi er i et andet rum end ham. Og her er han jo tryg. Hvis jeg forlod ham et fremmed sted er jeg bange for at jeg ville vække nogle grimme følelser hos ham. Og det må han jo for alt i verden ikke tage med hjem.

 

Vi skal af sted med min familie så vi kommer nok til at træne på den måde at han er adskilt fra min kæreste og jeg, men stadig er sammen med min familie. Og så måske lukke døre mellem os i et par sekunder i løbet af dagen.

 

Vi kommer jo til at være sammen med ham 24 timer i døgnet dernede, men herhjemme er jeg jo også sammen med ham i 22-23 timer i døgnet, så jeg tror ikke det gør en kæmpe forskel.

 

Vi har været på en del weekendture i den her periode hvor vi har trænet alene-hjemme intensivt, og der har han været fuldstændig tilbage i det gamle når vi er kommet hjem igen, så vi har kunnet fortsætte hvor vi slap. Han har efterhånden lært at HVER dag herhjemme starter med hans morgengåtur osv. og så alene-tid. Tror efterhånden det sidder godt fast:mrgreen: Pero holder jo aldrig weekend fra træningen (og kommer nok heller aldrig til det).

 

Jeg har det på samme måde. Jeg tror det kan skabe usikkerhed (som han eventuelt ikke engang viser) at træne hjemmefra. Samtidigt sker der en masse nyt, som han også skal fordøje (jeg mener ikke kun ham, sådan er det jo for alle hunde som kommer ud af deres rutine og et nyt sted hen). Derfor ville jeg tage en pause fra det.

 

Jeg tror jeg bare ville samle tråden op, når jeg kom hjem. Selv når han kommer hjem går der nok lige et par dage før han har fordøjet ferien og er parat til opgaver ;) Jeg tror jeg ville starte fra bunden, med at gå ind og ud af døre - så han lige kan blive mindet om det - men meget hurtigt bygge op til der hvor i var.

 

Men, som sagt, jeg har jo ikke haft de store problemer med vinter, så jeg skal ikke kunne sige hvad er bedst - bare min mening ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...