Hop til indhold

Stamtavle navnet eller nyt?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Min mistede hanhund af cockerrace hed

I´m Hot in The heat. Kaldet Victor.

 

Min 11 årige tæve hedder

Cést si Bon la Comtesse De Noailes= Molly

 

hendes kusine hedder

Cést Si Bon la Renee Attentive = Laura

En af de sjove er en fransk import for en del år siden der kom til at hedde

Fy- Brian og så hele det franske kennelnavn.

Eller kennel Agerhønens " Agerhønens Ollie alene i mors mave". dansk/ svensk gårdhund.

Hendes Kusine hedder

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Oline er et godt navn (ved godt det slet ikke er relevant mere :mrgreen:), men jeg bliver sådan lidt træt af almindelige hundenavne (som Charlie :lol::stupid:), nok en bivirking af at arbejde i pension hvor man bare ser de samme navn igen og igen....

 

Nej den tidsfrist er overskredet:mrgreen:. Men faktisk er vi blevet rigtigt glade for navnet Martha også - har endnu ikke mødt en anden hund, som hedder det. Og de fleste spørger lige igen, om de nu også hørte rigtigt:mrgreen: - men på den gode måde, for så siger alle det er sødt!

Har en veninde, som er ved at dø af grin hver gang, hun møder Martha, for hun associerer navnet med en dagplejemor - og det ligner Martha jo ikke ligefrem:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Qairo hedder "Sea Leopard's Quiet Quintin" på sin tavle. Faktisk kunne jeg sagtens ha' kunne kalde ham Quintin men jeg havde allerede besluttet at det skulle være en Qairo. Fordi jeg synes at sådan en brindle whippet godt kunne ligne en eksotisk ørkenhund. Og så ligger det godt i munden...OG så blev der stemt for navnet her på HF :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Charlie har beholdt sit stamtavlenavn, hvilket samtidig var det navn Janni & Co. Har kaldt ham.. Da jeg selv omtalte ham "Charlie" ved enhver omtale og korrespondance med Janni, så kunne jeg ikke se han skulle være andet da det var på plads han var min:lol: Han hedder Lions of Denmark Pretty Charlie.. Havde jeg været 100 på at han skulle være min fra starten, havde han heddet noget ganske andet.. Og bror der skal komme en dag, der vælger jeg selv navn - man har vel et drømmenavn:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores PBGV hedder henholdsvis Anbo Jokke og Anbo Kalle i stambøgerne. Vi kalder dem Luffe og Buddy. Buddy var 5 måneder da vi fik ham, og hos opdrætteren blev han kaldt baby - men det kunne jeg ikke forholde mig til, så det blev til Buddy..

 

Humle har vi selv valgt, han hedder i Stambogen Gamle Danere's Humle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde havde lange og ikke så anvendelige navne. Hope hed Don't Think Twice, men det kunne vi jo ikke kalde hende og min kæreste valgte så navnet Hope (som i håb for en bedre fremtid nu hun var i vores liv :)). Vores dreng hed noget af a la Goldline of Pride, men han skulle have et navn der passede både Hopes navn og hans personlighed - det blev så Happy :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Berneren hedder ikke sit tavle navn, men tibben gør, så det er lidt op og ned med det her i huset...men Hope og Happy som ovenfor nævnt...det er geniale navne...

 

Tippen?? Hvilken tippe????? Du har da kun en berner?? HVAD??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Louise86

Taikis navn er Misaiko Taiki no Takashi som groft oversat fra japansk betyder: "(Kennel) Misaikos Taiki af Takashi" - Takashi er hans far.

 

Han kunne bare ikke hedde andet, da vi fik ham hjem - men vi udtaler det nu Tai-ki og ikke Ta-iki.

Link til indlæg
Del på andre sites

Isa er schæherhund og et I kuld. Jeg fandt nogle navne der begyndte med I (de andre hunde vi har haft har ikke fået stamtavlenavnet som kaldenavn, men sys den her gang ku det være sødt) og faldt over navnet Isa som jeg sys var sødt.Og på den ene af tævernes stamtavle stod der Isa, så ja, det var da lige den tavle vi skulle have.

Hun hedder: Lille Bredkjær´s Isa :lun: .

 

Yogi er en Löwchen og B kuld. Jeg spurgte kennelen om et navn man selv hitter på om det måtte stå i stamtavlen. Og ja selvfølgelig måtte det det:-D. Så han kom til at hedde.

Lions Of Denmark Beloved Yogi:lun:

 

Chandi er en Löwchen. Han kom til at hedde Chandi da jeg også sys det navn er sødt.Hans stamtavlenavn Weltenbummler valgte Ursula fordi manden er eksport chauffør. Chandi´s stamtavlenavn er

Diesneyland´s Weltenbummler :lun:

 

Lion er en Löwchen og et P kuld. Lion navnet kom af at jeg sad og så på de to andre løver vi har og tænkte, de er jo små løver så hvorfor ikke kalde ham den lille der ventes på skulle blive født skulle hedde Lion. Der kom så bare lige et hjerte på Lion :-D. Hans stamtavle navn er

Lions Of Denmark Perfect Lionheart:lun:

 

Jeg sys af de hunde vi har haft og har nu, da passer lige dét navn lige til hunden. Og jo selvfølgelig har de alle flere kælenavne :hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Well.. Inca's navn hos opdrætter var Rigmor Jensen, og det faldt mildest talt ikke i god jord hos kæresten :lol: Så snakkede vi om at kalde hende Runa, som betyder "secret lore" altså hemmelig kendskab/lærdom, sådan lidt alá "en der kender en masse hemmelige tricks", hvilket passede rigtig godt til hende, men det lød simpelthen for meget som navnet på hans eks-kæreste (Yuna), så vi valgte navnet Inca, fordi jeg er meget interesseret i arkæologi og historie (Inka-riget), og så har hun jo en gylden farve, og Inkaerne elskede guld :D Derudover blev det med C istedet for K, fordi både min kæreste og jeg har C i vores navne + det er pænere :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ingen problemer have med at lave om på navnet hvis det på tavlen ikke faldt i min smag - eller hvis jeg havde bestemt mig for et navn på forhånd.

 

Faktisk synes jeg min nuværende huns navn - Chino - er pløk åndssvagt :lol: men han lystrede det så fint da jeg fik ham som 4 års, så det ville have været et værre mas at lave det om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ingen problemer have med at lave om på navnet hvis det på tavlen ikke faldt i min smag - eller hvis jeg havde bestemt mig for et navn på forhånd.

 

Faktisk synes jeg min nuværende huns navn - Chino - er pløk åndssvagt :lol: men han lystrede det så fint da jeg fik ham som 4 års, så det ville have været et værre mas at lave det om.

 

Hmm , tit er det lange naven hunde har i tavlen. (Og lange navene så tænker jeg, inden man når at sige udtale navnet så er hunden rendt længere væk, altså det i sjov jeg tænker sådan). Jeg har og gerne døbt vores om selv om to af dem fik da de var otte måneder..

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm , tit er det lange naven hunde har i tavlen. (Og lange navene så tænker jeg, inden man når at sige udtale navnet så er hunden rendt længere væk, altså det i sjov jeg tænker sådan).

 

Lige præcis :lol: Chino hedder Christiano på stamtavlen og DET får du mig altså ikke til at rende rundt og råbe højt på offentlige steder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis :lol: Chino hedder Christiano på stamtavlen og DET får du mig altså ikke til at rende rundt og råbe højt på offentlige steder ;-)

 

Navnet et sødt, men nej jeg ville heller ikke susse rundt og kalde ham det offentlig. Gad vide hvis en hund selv kunne bestemme sit navn hvad der kom ud af det :hmm: Vores ene hund hed Sir James i tavlen, han kom til at hedde Paw.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle "mine" hunde har jeg fået lov til at være med til at bestemme navnet på. Opdrætterne har peget et bogstav ud og så har kennel navnet selvfølglig også skulle været der.

 

Denne gang var det et C-kuld og kennelnavn er Bernerbanden

Så derfor hedder Dimsen herhjemme altså Bernerbandens Chinook og er opkaldt efter en humle. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...