Hop til indhold

Tulle ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Nu har vi været afsted hos Gudrun ... og det var dejilgt ... De ting hun sagde gav rigtig meget mening ... Tulle og Bella er forvirrede over fordelingen herhjemme ... Bella er jo en udadreagerende lille størrelse, hvor Tulle er mere introvert - og det er i deres personligheder ...

 

Det er vigtigt at vi signalerer endnu mere end vi har gjort, at Tulle er den store - og den første ... Vi gør det allerede med flere ting - Tulle får mad først - og godbider først (og typisk også sidst) ... Tulle har nogle privillegier som Bella ikke har ... og vi er bevidste om at Tulles yndlingsplads er Tulles ... MEN der skal endnu mere til - fordi Bella er så ... "bisset" som hun er og Tulle så forsigtig ... hvis ikke vi viser endnu tydligere at tingene skal være som vi vil have dem - så bliver hundene forvirrede ... og det skaber jo en uballance ...

 

Der ud over sagde hun, at vi skulle tænke mindre på at fordele sol og vind lige ... men bare give det som vi ønskede at give, til den hund vi følte for at give det til - og så være 100% på den hund vi var sammen med ... altså gøre det helhjertet når vi gør noget ... det er vist en betragtning vi kan bruge mange stedet i vores liv ...

 

Men Gudruns vurderinger klokkeklart at Tulle elsker Bella ... og omvendt - Bellabimsen har jo aldrig prøvet at være alenehund og ved jo slet ikke, at man kan være det ... så for Bella er det hele fint-fint ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været afsted hos Gudrun ... og det var dejilgt ... De ting hun sagde gav rigtig meget mening ... Tulle og Bella er forvirrede over fordelingen herhjemme ... Bella er jo en udadreagerende lille størrelse, hvor Tulle er mere introvert - og det er i deres personligheder ...

 

Det er vigtigt at vi signalerer endnu mere end vi har gjort, at Tulle er den store - og den første ... Vi gør det allerede med flere ting - Tulle får mad først - og godbider først (og typisk også sidst) ... Tulle har nogle privillegier som Bella ikke har ... og vi er bevidste om at Tulles yndlingsplads er Tulles ... MEN der skal endnu mere til - fordi Bella er så ... "bisset" som hun er og Tulle så forsigtig ... hvis ikke vi viser endnu tydligere at tingene skal være som vi vil have dem - så bliver hundene forvirrede ... og det skaber jo en uballance ...

 

Der ud over sagde hun, at vi skulle tænke mindre på at fordele sol og vind lige ... men bare give det som vi ønskede at give, til den hund vi følte for at give det til - og så være 100% på den hund vi var sammen med ... altså gøre det helhjertet når vi gør noget ... det er vist en betragtning vi kan bruge mange stedet i vores liv ...

 

Men Gudruns vurderinger klokkeklart at Tulle elsker Bella ... og omvendt - Bellabimsen har jo aldrig prøvet at være alenehund og ved jo slet ikke, at man kan være det ... så for Bella er det hele fint-fint ...

Dejligt at høre det gik godt hos Gudrun.:-D

Det med at give den store først har vi også altid brugt, måske en af grundene til vi ikke har haft de store broblemer med to damer sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre det gik godt hos Gudrun.:-D

Det med at give den store først har vi også altid brugt, måske en af grundene til vi ikke har haft de store broblemer med to damer sammen.

 

Det gør vi også - og har hele tiden gjort - og har været meget bevidste om det ... men pga. de to hundes personligheder skal der endnu mere til ... faktisk foreslog Gudrun at vi ikke gik i mellem selvom Tulle tog ting fra Bella ... Det har jeg lidt svært ved at forestille mig at ignorere - men på den anden side - så tænker jeg også at Bellas personlighed er så stærk at hun godt kan tåle det ... måske endda bedre end, at Tulle kan tåle at vi blander os ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja ... og vigtigt:

 

I morges oplevede jeg, at det var Tulle der inviterede Bella til leg ... hun gør det bare på en hel anden mere diskret måde end Bella ...

 

Bella hænger i tulles ører/hale/ryg/pels - hun gøer - "Kom nu Tulle - vi skal lege" ...

 

Tulle sad helt stille inde i stuen og hylede ... jeg gik ind for at høre hende hvad der var i vejen - og Bettebimsen fulgte med mig ind i stuen - og SÅ blev Tulle glad ... og så skulle hun da bare lege med Bella :D ... Det var da derfor hun peb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige nu er hormonhunden fra helvede helt vildt billigt til salg ...

 

Hun er blevet gået med, hun har fået mad, hun er blevet nusset på, hun er blevet leget med, hun er blevet trænet med ... og uanset, hvad jeg gør - så ligger hun og halser - og hyler ... HØJT! *aargh*

 

Det er tæskesynd for hende at hun er så "ramt" ... OG det er ulideligt at høre på ... *suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Og lige nu er hormonhunden fra helvede helt vildt billigt til salg ...

 

Hun er blevet gået med, hun har fået mad, hun er blevet nusset på, hun er blevet leget med, hun er blevet trænet med ... og uanset, hvad jeg gør - så ligger hun og halser - og hyler ... HØJT! *aargh*

 

Det er tæskesynd for hende at hun er så "ramt" ... OG det er ulideligt at høre på ... *suk*

Er hun i løbetid eller hvad? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Tulle er bare blevet en hel anden hund - og det er både godt og skidt ...

 

Tulle er blevet voksen - men hun er på en eller anden måde også blevet gammel ... og hun er altså kun 2½ ... så der skulle ikke være noget gammel-hund i hende endnu helst ...

 

Hele Tulles forandring falder sammen med flere faktorer: hun er blevet "afstresset" vha. akupunktur, hun er blevet 2½ år og må nu betragtes som værende voksen og så den mest tydlige milepæl: Bellabimsens indtog i hjemmet ...

 

Det er som om, at min glade livlige hund slet ikke eksisterer mere :( og det gør mig bare så ked af det, og jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med det hele ... jeg har ikke kunne træne AG med hende siden Bella flyttede ind ... jeg kan ganske enkelt ikke motivere hende til at komme igang ...

 

Hun virker rigtig træt - og det kan jeg godt forstå - for det må være trættende at have en evig-frisk hvalp hængende i sine ører eller hale hele tiden - men samtidig siger Tullen ikke fra ... Jeg gør ting med Tullen alene - men selv når vi gør ting uden Bella, virker Tullen træt og umotiveret ...

 

Jeg ved ikke hvad jeg vil med den her tråd ... jo tude lidt tror jeg:megaked:

 

jeg sidder og bliver helt trist når jeg læser dit indlæg både på tullen og dine vejne men også lidt på mine egne for vi går og leger med tanken om at få hund nr 2 men det tror jeg lige pludselig ikke jeg vil have alligevel det elsker jeg den store formeget til især nor jeg ved at hans selvtillid ikke er så stor som han ser ud til jeg kan desvære ikke give dig noget godt råd men håber i finder ud af det har du evt tænkt på en adfærds guru jeg ved ikke om det kunne hjælpe men måske et forsøg værd :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Nej ... det er efter-løbetiden vi har gang i ...

Er hun sådan efter hver løbetid? :shock:

 

Har i overvejet at få hende steriliseret? Sitto var dog ikke sådan efter løbetiderne, her var hun istedet falsk drægtig, rigtig rigtig ofte. Hun var enormt stresset over at skulle passe "hvalpe" hele tiden, hun gad ikke særlig meget til sidst og var egentlig ikke sig selv eller særlig glad, i den tid hun havde "hvalpe" - hvilket til sidst var meget, meget ofte!

 

Det har hjulpet så meget at hun blev steriliseret, hun er kommet af med alle de hormoner - og er fuldstændig sig selv igen, og hun fik også mere selvtillid af det og blev mere rolig omkring andre mennesker og hunde. Hun kom ligesom til at hvile mere i sig selv! :-)

 

Nu ved jeg jo ikke helt hvordan Tulles situation er - men er det altid omkring løbetiderne, og skyldes det alle de hormoner - så ville jeg højst sandsynligt tage den snak op, omkring sterilisering, med min dyrlæge - hvis det var min hund der havde det sådan. Og ville dyrlægen anbefale at få hende steriliseret, så ville jeg gøre det.

 

Men som sagt ved jeg jo ikke helt hvordan Tulles situation er - og det er jo ikke sikkert den er, som jeg har forstået det.

Men så ret mig endelig! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun sådan efter hver løbetid? :shock:

 

Har i overvejet at få hende steriliseret? Sitto var dog ikke sådan efter løbetiderne, her var hun istedet falsk drægtig, rigtig rigtig ofte. Hun var enormt stresset over at skulle passe "hvalpe" hele tiden, hun gad ikke særlig meget til sidst og var egentlig ikke sig selv eller særlig glad, i den tid hun havde "hvalpe" - hvilket til sidst var meget, meget ofte!

 

Det har hjulpet så meget at hun blev steriliseret, hun er kommet af med alle de hormoner - og er fuldstændig sig selv igen, og hun fik også mere selvtillid af det og blev mere rolig omkring andre mennesker og hunde. Hun kom ligesom til at hvile mere i sig selv! :-)

 

Nu ved jeg jo ikke helt hvordan Tulles situation er - men er det altid omkring løbetiderne, og skyldes det alle de hormoner - så ville jeg højst sandsynligt tage den snak op, omkring sterilisering, med min dyrlæge - hvis det var min hund der havde det sådan. Og ville dyrlægen anbefale at få hende steriliseret, så ville jeg gøre det.

 

Men som sagt ved jeg jo ikke helt hvordan Tulles situation er - og det er jo ikke sikkert den er, som jeg har forstået det.

Men så ret mig endelig! ;-)

 

Vi overvejer meget sterillisation ... og jeg tror også at det ender med at vi får det gjort - men nu venter jeg lige til hendes hormonniveau er et godt sted - for det tror jeg er vigtigt inden man kaster sig ud i at sterillisere ...

 

Hun er først PMS-hunden far helvede i 2-3-4 uger ... så kommer hun i løb er hormonhunden fra helvede i 3-4 uger ... så kommer der en pause på 2-3-4 uger ... og så vender hormonhunden fra helvede tilbage i 2-3-4 uger :shock: Men lige nu venter vi altså på at sidste omgang lægger sig - og så tror jeg, at vi får hende fixet ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Vi overvejer meget sterillisation ... og jeg tror også at det ender med at vi får det gjort - men nu venter jeg lige til hendes hormonniveau er et godt sted - for det tror jeg er vigtigt inden man kaster sig ud i at sterillisere ...

 

Hun er først PMS-hunden far helvede i 2-3-4 uger ... så kommer hun i løb er hormonhunden fra helvede i 3-4 uger ... så kommer der en pause på 2-3-4 uger ... og så vender hormonhunden fra helvede tilbage i 2-3-4 uger :shock: Men lige nu venter vi altså på at sidste omgang lægger sig - og så tror jeg, at vi får hende fixet ....

Lyder som en meget god idé at lade hende sterilisere, synes jeg! :5up:

 

Det er synd, når hunde bliver så plaget af de hormoner! Sitto var meget plaget af falsk drægtighed - det var før løbetiderne, det var efter løbetiderne, det var hver gang hun fik nyt legetøj (så til sidst fik hun aldrig nyt legetøj!) og så endte det sørme også med bare at være lige pludselig.. :shock: vi havde "hvalpe" hele tiden!

 

Før havde hendes falske drægtigheder, ellers forløbet så fint. Hun havde ikke stresset over at skulle passe hvalpe, hun skulle ikke konstant vide hvor de var og sådan - det hele foregik i et niveau hvor det egentlig bare var hyggeligt for Sitto - ingen stress eller andet. Men det skal jeg da lige love dig for, at det pludselig tog sig en meget skarp drejning!

 

Håber at Tulle - lige som Sitto - får det meget, meget bedre efter en sterilisering! :ae: Men det er jeg nu ret sikker på at hun skal få, når det nu er de hormoner omkring løbetiden, der er skyld i det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi overvejer meget sterillisation ... og jeg tror også at det ender med at vi får det gjort - men nu venter jeg lige til hendes hormonniveau er et godt sted - for det tror jeg er vigtigt inden man kaster sig ud i at sterillisere ...

 

Hun er først PMS-hunden far helvede i 2-3-4 uger ... så kommer hun i løb er hormonhunden fra helvede i 3-4 uger ... så kommer der en pause på 2-3-4 uger ... og så vender hormonhunden fra helvede tilbage i 2-3-4 uger :shock: Men lige nu venter vi altså på at sidste omgang lægger sig - og så tror jeg, at vi får hende fixet ....

 

Stakkels hund :ae: 16 uger hvor livet er utilregneligt, det er altså ikke rart:(

Og stakkels dig der skal være offer for det :ae:

 

jeg håber i finder en god løsning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi overvejer meget sterillisation ... og jeg tror også at det ender med at vi får det gjort - men nu venter jeg lige til hendes hormonniveau er et godt sted - for det tror jeg er vigtigt inden man kaster sig ud i at sterillisere ...

 

Hun er først PMS-hunden far helvede i 2-3-4 uger ... så kommer hun i løb er hormonhunden fra helvede i 3-4 uger ... så kommer der en pause på 2-3-4 uger ... og så vender hormonhunden fra helvede tilbage i 2-3-4 uger :shock: Men lige nu venter vi altså på at sidste omgang lægger sig - og så tror jeg, at vi får hende fixet ....

 

Det ville jeg også gøre hvis jeg havde en tæve der var så plaget af det :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

OG ... lidt opdatering.

 

Vores besøg ved Gudrun har gjort godt ... måske mere for mig end for hundene ... jeg ser på dem på en anden måde ... Det gør hundene mere sikre på deres indbyrdes forhold - og dermed har de det bedre.

 

I dag oplevede jeg Tulle gøre noget jeg ikke har set hende gøre før ... hun lå oppe hos mig og slappede af - og Bella kom med hele hovedet op til Tulle ... og Tulle knurrer - ikke vildt eller voldsomt - men nok til at Bella forstår, at hun skal blande sig uden om ... og Bella respekterede det ... Tulle har ikke sagt tydeligt (men ufarligt) fra før - og Bella har haft meget lang snor - i alle sammenhænge - og det har været for meget for Tulle ...

Bella har stadig lang snor og kan hænge i både ører og hale i tide og utide ... men Tulle har også brug for at kunne være selv uden at have en hvalp hængende i sig ... og det har hun ikke kunne finde ud af at opnå før ... men nu roste jeg hende for at sige fra - og jeg roste Bella for at trække sig ....

 

 

I øvrigt oplever jeg også, at de leger meget mere med hinanden end de har gjort før ... og de dutter næser jævnligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...