Gæst MorTilKatja Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hvilken hund er den klogeste? - Psykologi og træning - BT.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Hvilken hund er den klogeste? - Psykologi og træning - BT.dk ved ikke med afghansk mynde, som den dummeste? så en i fjernsynet forleden, som løb AG.. så noget må den da kunne finde ud af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Hmm.. dummeste er måske så meget sagt, altså bare fordi den ikke går i koma for at tilbyde adfærd og kontakt - så er man da ikke dum? Men sådan er det jo med sådanne artikler, sjældent særlig faglige 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Hmm.. dummeste er måske så meget sagt, altså bare fordi den ikke går i koma for at tilbyde adfærd og kontakt - så er man da ikke dum? Men sådan er det jo med sådanne artikler, sjældent særlig faglige nej.. og jeg gad også godt vide hvordan de kommer frem til svarene. så skal de da igennem ualmindelige mange prøver, for at se hvordan alle reagerer i forskellige tests.. lydighed er jo kun én ting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Bare for at være rigtig irriterende og pernitten, så er det en artikel. En annonce er det samme som en reklame. Indholdet har jeg ingen kommentar til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Bare for at være rigtig irriterende og pernitten, så er det en artikel.En annonce er det samme som en reklame. Indholdet har jeg ingen kommentar til hov undskyld, jeg mente også artikel :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 nej.. og jeg gad også godt vide hvordan de kommer frem til svarene. så skal de da igennem ualmindelige mange prøver, for at se hvordan alle reagerer i forskellige tests.. lydighed er jo kun én ting især når videnskabelige undersøgelser viser at alle hunde er lige intelligente, der er bare forskel på hvad de forskellige hunde har flair for, selvstændige opgaver eller opgaver under vejledning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 især når videnskabelige undersøgelser viser at alle hunde er lige intelligente... alle hunderacer, ikke? der må da være individuelle forskelle? (siger jeg, mens jeg kigger på min søde lille hund, og håber, at han rent faktisk er lige så klog som alle andre hunde ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 alle hunderacer, ikke? der må da være individuelle forskelle? (siger jeg, mens jeg kigger på min søde lille hund, og håber, at han rent faktisk er lige så klog som alle andre hunde ) Jo, alle hunderacer, og blandinger, der skal jo nok være forskel individet i mellem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 alle hunderacer, ikke? der må da være individuelle forskelle? (siger jeg, mens jeg kigger på min søde lille hund, og håber, at han rent faktisk er lige så klog som alle andre hunde ) Nu må du da holde op med at mobbe halfdan sårn! så længe han er rigtig sød at kigge på:hmm: hahaa.. ej, det kommer nok! hvor gammel er han egentlig nu? er han ikke omkring lømmelalderen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Labfan Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Det med at borderen skulle være den klogeste passer ikke. Vores var dum nok til at starte med flæskesværen, da hun forleden stjal flæskesteg fra køkkenbordet - bustet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Det med at borderen skulle være den klogeste passer ikke. Vores var dum nok til at starte med flæskesværen, da hun forleden stjal flæskesteg fra køkkenbordet - bustet. hun startede da bare med det bedste, hvad er der dumt i det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 især når videnskabelige undersøgelser viser at alle hunde er lige intelligente, der er bare forskel på hvad de forskellige hunde har flair for, selvstændige opgaver eller opgaver under vejledning... Egentligt lidt spændende - vi mennesker har jo også forskellige intelligenser fx. sociale, praktiske, abstrakte - måske det samme er gældende for hunde :hmm: hvis så tror jeg, Jacki har arvet moarens ikke eksisterende sociale egenskaber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 det var da et fint lille stygge underholdning men jeg tvivler meget på at det er så firkantet som det stelles op men det skal nog ses som nogle generalle tildenser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Labfan Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Nu nød hun ikke sværen i stilhed, så det var temmelig afslørende, da vi sad ret tæt på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Egentligt lidt spændende - vi mennesker har jo også forskellige intelligenser fx. sociale, praktiske, abstrakte - måske det samme er gældende for hunde :hmm: hvis så tror jeg, Jacki har arvet moarens ikke eksisterende sociale egenskaber Ja, hvorfor ikke, jeg kan da ikke se hvorfor det ikke også skulle gøre sig gældende for hunde, måske er det ligesom med mennesker også et spørgsmål om hvilken hjernehalvdel de bruger mest, højre eller venstre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Nu må du da holde op med at mobbe halfdan sårn! så længe han er rigtig sød at kigge på:hmm: hahaa.. ej, det kommer nok! hvor gammel er han egentlig nu? er han ikke omkring lømmelalderen? arj, det er ikke mobning, han er det skønneste, skæggeste lille væsen. men man kan da ikke undgå at få lidt mindreværdskomplekser, når man hører om andre h-f hunde og deres nina ottosen rekorder - halfdan startede på den gode side af en halv time med sin dog domino (han har en engels tålmodighed ) han blir et år i næste måned, men jeg synes nu ikke, at han er specielt lømmelagtig, han er meget den samme som han altid har været bare endnu mere :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Jeg er ret sikker på, at man måler intelligensniveau igennem indlæringsevne. Altså eks. hvor mange emner en given race er i stand til at adskille og identificere på kommando. Men bare fordi en hunds indlæringsevne er lav, er den jo ikke nødvendigvis dum. Både Basenjii og Afghaner er jo racer, der ligger tæt på den oprindelige urhund og de har mange år på bagen. De er bare ikke avlet til tæt samarbejde med fører på samme måde som en BC. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 arj, det er ikke mobning, han er det skønneste, skæggeste lille væsen. men man kan da ikke undgå at få lidt mindreværdskomplekser, når man hører om andre h-f hunde og deres nina ottosen rekorder - halfdan startede på den gode side af en halv time med sin dog domino (han har en engels tålmodighed ) han blir et år i næste måned, men jeg synes nu ikke, at han er specielt lømmelagtig, han er meget den samme som han altid har været bare endnu mere :hjerte: :shock: Sikke en tålmodighed :klap: Jacki giver op, hvis det tager mere end 2-3 minutter at færdiggøre et spil men nu har tålmodighed eller koncentration ej heller nogensinde været tøsens stærke sider :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Ja, hvorfor ikke, jeg kan da ikke se hvorfor det ikke også skulle gøre sig gældende for hunde, måske er det ligesom med mennesker også et spørgsmål om hvilken hjernehalvdel de bruger mest, højre eller venstre Og så ved alle jo at amstaffen er den klogeste, så den bruger begge... Ej...men jeg tror den scorer ret højt på det sociale og indlæringsevnen...terrierblodet til trods...:banan: Men jeg tror der er en ligelig fordeling af "klogskab" racerne imellem, som du også er inde på...der er bare forskel på kompetenceområderne, som jo er opnået gennem målrettet avl...f.eks. er en schæfer jo nok meget "klogere" på IPO end en labrador...mens labradoren jo ville være meget "klogere" til jagt målt på indlæringshastigheden... Og i må godt give mig en lammer hvis jeg vrøvler... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Og så ved alle jo at amstaffen er den klogeste, så den bruger begge... Ej...men jeg tror den scorer ret højt på det sociale og indlæringsevnen...terrierblodet til trods...:banan: Men jeg tror der er en ligelig fordeling af "klogskab" racerne imellem, som du også er inde på...der er bare forskel på kompetenceområderne, som jo er opnået gennem målrettet avl...f.eks. er en schæfer jo nok meget "klogere" på IPO end en labrador...mens labradoren jo ville være meget "klogere" til jagt målt på indlæringshastigheden... Og i må godt give mig en lammer hvis jeg vrøvler... du vrøvler ikke, men den artikel jeg læste om emnet, den påpegede mere forskellene i, at f.eks. terrier var bedre til at løse selvstændige opgaver, og hyrdehunde var bedre til at løse opgaver hvor fører viste hvordan opgaven skulle løses. Og hvorvidt racen er bedst til det ene eller det andet, det afhænger jo af hvad den er avlet til, og har intet med intelligens at gøre og ja, selvfølgelig er Amstaff'en den klogeste af dem alle sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 du vrøvler ikke, men den artikel jeg læste om emnet, den påpegede mere forskellene i, at f.eks. terrier var bedre til at løse selvstændige opgaver, og hyrdehunde var bedre til at løse opgaver hvor fører viste hvordan opgaven skulle løses. Og hvorvidt racen er bedst til det ene eller det andet, det afhænger jo af hvad den er avlet til, og har intet med intelligens at gøre og ja, selvfølgelig er Amstaff'en den klogeste af dem alle sammen Det er også derfor jeg sætter gåseøjne om "klogeste"... Det er det den er...:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 hmmm en hund på 165 kg................det er liiiige rigeligt nok synes jeg :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Hmm.. dummeste er måske så meget sagt, altså bare fordi den ikke går i koma for at tilbyde adfærd og kontakt - så er man da ikke dum? Men sådan er det jo med sådanne artikler, sjældent særlig faglige Nej de har sikkert testet 2 hunde Måske det ikke at byde kontakt, faktisk er klogest, måske vores hunde faktisk er selvstændige fornuftige hunde :5up::5up::5up: Nogle ville måske sige det var dumt at en hund stjal en tom flaske, men så blev den måske sendt uden for som straf, og den ville gerne uden for, men ejeren sad foran PC'en da den bad om det jo. Dygtig hund der selv kan tænke :blink::blink::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 :shock: Sikke en tålmodighed :klap: Jacki giver op, hvis det tager mere end 2-3 minutter at færdiggøre et spil men nu har tålmodighed eller koncentration ej heller nogensinde været tøsens stærke sider :damn: jeg overvejede at tage den fra ham igen, syntes næsten det var synd, men han virkede nu ikke frustreret, bare vildt koncentreret på den der sindige halfdan-måde. han bruger ca. 10 minutter nu, og at nogle hunde kan gøre det på 2 går simpelthen over min forstand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts