Gæst Chili Con Caia Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Jeg har været inde og søge i div. tråde om hundebur til bilen, men syntes måske ikke at jeg fandt det helt vilde.. Så derfor denne tråd. Jeg VIL meget gerne have et bur til C & C.. Vores bil er ikke verdens største ( en Mitsubishi Colt) Jeg kunne godt tænke mig lidt ala sådan et her: HundogFritid.dk - Online salg af udstyr og tilbehør til hund, jagt og fritid hundesnore hundeliner hundebure transportbure jagtudstyr tilbehør til jagt Arrak Safedog Eller: http://sb-trade.dk/shop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=38&Itemid=1 Men der er også sådanne nogen: Hundetransport - Hundebur Til Små Hunde 76x53x58 cm. ( Men ved ikke om de er noget værd) ?! Så kom gerne med et par kloge ord om bur til bilen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Jeg har været inde og søge i div. tråde om hundebur til bilen, men syntes måske ikke at jeg fandt det helt vilde.. Så derfor denne tråd. Jeg VIL meget gerne have et bur til C & C.. Vores bil er ikke verdens største ( en Mitsubishi Colt) Jeg kunne godt tænke mig lidt ala sådan et her: HundogFritid.dk - Online salg af udstyr og tilbehør til hund, jagt og fritid hundesnore hundeliner hundebure transportbure jagtudstyr tilbehør til jagt Arrak Safedog Eller: http://sb-trade.dk/shop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=38&Itemid=1 Men der er også sådanne nogen: Hundetransport - Hundebur Til Små Hunde 76x53x58 cm. ( Men ved ikke om de er noget værd) ?! Så kom gerne med et par kloge ord om bur til bilen Det kommer j lidt an på hvad du vil at buret "skal kunne"... Variocage, den første du linker til, er jo crashtestet og skulle dermed kunne noget hvis uheldet er ude. Den sidste du linker til er et almindeligt tyndt trådbur - det bli'r sandsynligvis trykket helt sammen ved kollision. Men hvis buret bare skal ha' den opgave at holde hundene stille i bilen, så kan det jo være hip som hap? Men start med at måle bagsmækken på bilen, og se hvor stort et bur du overhoved kan få derind. En Colt er vel ikke ret stor..? :hmm: Husk også at ta' højde for evt. lastekant på bilen - hvis buret skal op at stå på noget for at kunne åbnes, så er bagsmæks-hullet måske smallere lidt højere oppe. (okay, hvis du forstår hvad jeg mener dér, så er du sq dygtig!! ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Det kommer j lidt an på hvad du vil at buret "skal kunne"... Variocage, den første du linker til, er jo crashtestet og skulle dermed kunne noget hvis uheldet er ude. Den sidste du linker til er et almindeligt tyndt trådbur - det bli'r sandsynligvis trykket helt sammen ved kollision. Men hvis buret bare skal ha' den opgave at holde hundene stille i bilen, så kan det jo være hip som hap? Men start med at måle bagsmækken på bilen, og se hvor stort et bur du overhoved kan få derind. En Colt er vel ikke ret stor..? :hmm: Husk også at ta' højde for evt. lastekant på bilen - hvis buret skal op at stå på noget for at kunne åbnes, så er bagsmæks-hullet måske smallere lidt højere oppe. (okay, hvis du forstår hvad jeg mener dér, så er du sq dygtig!! ) Taaak for dit svar:klap: Og tror måske godt at jeg forstår det du skriver:engel: Vi har lige været ude at måle, og der er kun plads til et bur på 50 cm. i dybden, hvilket jo er umuligt at finde et bur til. Kæresten er desværre ikke med på at vi lægger 2 af bagsæderne ned, sådan så der kommer endnu mere plads i bilen. Først og fremmest er det primært for at have et sted til hundene. Vil dog helst have et ala det jeg linker til som det første. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Ellers så kontakt Per fra www.hundesport.dk - han har målene på de fleste biler, og kan fortælle dig præcist hvilke mål jeres bil har... Da der også skal tages højde for bagsædernes skråning, bagklappens runding osv. Jeg har selv fået et bur lavet specielt til min Volvo hos dem - og det passer perfekt Og så er det letvægts eftersom det er lavet af aluminium, hvilket er rart hvis man skal have det ud for at rengøre bilen. Og så kan jeg personligt godt lide, når der er plade det meste af vejen rundt, da det også mindsker rengøringen Men generelt er bure vist en smagssag... Jeg sværger til dem fra hundesport, og er også vild med Hakon´s (de er bare så tunge...) Billeder af mit bur: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Når i ikke har mere plads end 50 cm. i dybten, så ville jeg få det specialdesignet. Ellers kan du måske bruge Variogaten - det er jo ikke et decideret bur, men en låge, der forhindrer hundene i at løbe ud, når du åbner bagsmækken og vel også beskytter ved et sammenstød bagfra. Om der er tremmer mellem bagagerummet og kabinen, ved jeg ikke, men det kan så klares med et gitter af ordentlig kvalitet. Gaten sparer jo plads i siderne. Jeg har jo et bur i Lupo'en, hvor begge hunde kan være samtidig, men jeg har jo også valgt at lægge bagsæderne ned. EDIT: Øhh, du kan så heller ikke bruge Variogat, da den er mindst 82 cm. i dybten, øv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Når i ikke har mere plads end 50 cm. i dybten, så ville jeg få det specialdesignet. Ellers kan du måske bruge Variogaten - det er jo ikke et decideret bur, men en låge, der forhindrer hundene i at løbe ud, når du åbner bagsmækken og vel også beskytter ved et sammenstød bagfra. Om der er tremmer mellem bagagerummet og kabinen, ved jeg ikke, men det kan så klares med et gitter af ordentlig kvalitet. Gaten sparer jo plads i siderne. Jeg har jo et bur i Lupo'en, hvor begge hunde kan være samtidig, men jeg har jo også valgt at lægge bagsæderne ned. EDIT: Øhh, du kan så heller ikke bruge Variogat, da den er mindst 82 cm. i dybten, øv. Måske Artfex gitteret kan bruges Overdkket hundegrd, isoleret hundehus, transportbur, fdekasse Der står ikke noget om dybde, men de er søde til at være på spørgsmål på mail. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Når i ikke har mere plads end 50 cm. i dybten, så ville jeg få det specialdesignet. Ellers kan du måske bruge Variogaten - det er jo ikke et decideret bur, men en låge, der forhindrer hundene i at løbe ud, når du åbner bagsmækken og vel også beskytter ved et sammenstød bagfra. Om der er tremmer mellem bagagerummet og kabinen, ved jeg ikke, men det kan så klares med et gitter af ordentlig kvalitet. Gaten sparer jo plads i siderne. Jeg har jo et bur i Lupo'en, hvor begge hunde kan være samtidig, men jeg har jo også valgt at lægge bagsæderne ned. EDIT: Øhh, du kan så heller ikke bruge Variogat, da den er mindst 82 cm. i dybten, øv. Tja, jeg må vist arbejde lidt på sagen mht. at få kæresten overbevist om at vi bare kan lægge to af bagsæderne ned..For så ser det altså ikke ligeså sort ud mht. at finde et bur.. Men han vil helst ikke have at det bliver en HUNDE bil med stort... Hmmm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Tja, jeg må vist arbejde lidt på sagen mht. at få kæresten overbevist om at vi bare kan lægge to af bagsæderne ned..For så ser det altså ikke ligeså sort ud mht. at finde et bur.. Men han vil helst ikke have at det bliver en HUNDE bil med stort... Hmmm. Du må se at få et kørekort - først og fremmest OG så din EGEN bil Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Januar 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2011 Tja, jeg må vist arbejde lidt på sagen mht. at få kæresten overbevist om at vi bare kan lægge to af bagsæderne ned..For så ser det altså ikke ligeså sort ud mht. at finde et bur.. Men han vil helst ikke have at det bliver en HUNDE bil med stort... Hmmm. Ellers må han ud og investere i en bil hvor der er ordentlig plads til både hunde og mennesker hvis han vil have et bagsæde... Er glad for at jeg har en stationcar der er plads til det hele, men vil også gerne have et bur eller lignende hvor de alle tre kan være i.. Den Dorte linkede til er jeg lidt vild med......:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2011 Du må se at få et kørekort - først og fremmest OG så din EGEN bil Fjolle hoved.. Jeg er jo ligesom allerede i gang med at tage mit kørekort... Tsk :blink: Egen Bil.. Aldrig! Jo måske hvis det bliver en mini.. Kæresten købte sprit ny bil for 2 år siden, så der er intet at klage over.. på nær at jeg ikke må få det bur jeg gerne vil have.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts