Hop til indhold

Hvid Schæfer - Ståører hvornår?


Gæst BellaMia
 Share

Recommended Posts

Gæst BellaMia

Hej

 

Jeg har for et par dage siden fået en lille hvalp. Han er fra et stueopdræt og uden stamtavle.

Han er solgt som "Hvid Schæfer", men efter jeg har fået ham hjem, kom jeg i tanke om, at alle schæfere har hængeører indtil et vist tidspunkt.

 

Kenzo, min dejlige og smukke han hvalp har ståører som 8 uger gammel.

Er det muligt for en Hvid Schæfer/Schweizisk Hyrdehund, eller kan der være en anden race gemt i hans gener?

 

Det gør ikke nogen forskel for mig, men det er da meget rart at vide, ik? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke helt bekendt med den hvide schweiziske schæfer/hyrdehund :genert: -er mere med den almindelige tyske schæfer .....

 

Den tyske schæfer får typisk permanent stritører efter tandskiftet og senest ved 6 mdr. :-D - står ørerne ikke omkring de 6 mdr., kan man "hjælpe" dem lidt på vej :slem: Se evt. http://www.hunde-forum.dk/schaefer/4500-sluge-kameler.html

 

 

Ps: Må vi se billeder af vidunderet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaMia

Hmmm.. Mon ikke det er noget nær det samme??

Jeg kunne ikke lade være med at grine, da jeg så de indpakkede ører.

Hun ser utrolig kær ud på de billeder, og det er fantastisk, at det har rettet sig så hurtigt :5up:

 

Billeder af Kenzo..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst White Kiera

Hvor er han bare sød!:lun:

 

Vi hentede Kiera da hun var 8 uger og hun havde også stritører, så jeg tror faktisk det er meget normalt. Begge hendes forældre var ihverfald hvide schæfere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tvivler på du kan sige ret meget om racen udfra hvornår ørerne rejste sig.

 

Sådan nogen schæfer-ører lever oftest lidt deres eget liv de første 5-6mdr. Men ligesom så mange andre racer med strit-ører, kan der være forskel på hvornår de kommer op at stå. Nogen står allerede ved 8 ugers-alderen, andre er stadig lidt ubeslutsomme:blink:

 

Selvom de står pænt nu, kan du dog sagtens komme ud for at de pludselig knækker og balfrer rundt, or så at rejse sig rigtigt igen når tandskifte er ved at være ovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaMia
Selvom de står pænt nu, kan du dog sagtens komme ud for at de pludselig knækker og balfrer rundt, or så at rejse sig rigtigt igen når tandskifte er ved at være ovre.

 

Tak for dette tip :-D

Rart at vide hvad man måske kommer ud for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...