Hop til indhold

Hvorfor slikker hunde på én?


Gæst Lady
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Vi har en lille amerikansk cockerspaniel (tæve) på ca. 6 måneder. Her på det sidste er hun begyndt at slikke os på benene når vi står stille og armene når vi snakker med hende i fx. sofaen :engel:

Hvad er grunden til at hun er begyndt på det?

 

Hvornår kommer sådan en hund i løbetid?

 

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan godt snart komme i løbetid. Små hunde kan komme i løbetid i den alder. Store hunde er som regel lidt ældre, 1-1½ år eller mere.

 

Måske slikker hun fordi I smager godt? :-PI bader ikke i saltvand for tiden? for så kan det være derfor.

Sved er osse salt og kan smage interessant for en hund.

Silke slikker mig kun på hælen om aftenen når vi går i seng. Og kun hvis jeg har taget en bestemt creme på i løbet af dagen. Ellers slikker hun aldrig.

 

Der er hunde, der slikker rigtig meget. Og der er hunde, der aldrig slikker. Det er nok ikke så væsentligt.

Det betyder mere, at I skal beslutte, om det er noget, I synes er sødt og hyggeligt, --eller om I helst er fri for det.

 

Hvis I helst er fri for det, så skal I hver gang aflede hende ved at lave noget hun synes er interessant og sjovt. --Jeg tror ikke det går over kun ved at ignorere det. For huden smager altså nok godt for en hund.

 

Og hvis I synes, det er sødt og hyggeligt, så nusser I hende selvfølgelig når hun gør det, og roser hende og sludrer med hende. :rolleyes:

Jeg synes selv, at det er så hyggeligt med det lille slik jeg får af Silke, så jeg roser hende og takker hende for det lille godnat-slik.

Men som sagt så er det meget lidt, hun slikker. Så det kan ikke genere mig.

Jeg ved, at der er mange, der synes at det er et problem. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Slikkeri kan også være noget socialt. Mine hunde elsker at slikke og det har jeg oplevet er generelt for racen, som også er meget social og knytter sig stærkt til sin flok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...