Hop til indhold

HJÆLP min hund ødelægger hundeburet når jeg ikke er hjemme


Gæst hundrup89
 Share

Recommended Posts

Gæst hundrup89

er der nogle der ved hvorfor min ene mops (går helt amok og) ødelægger buret når hun er lukket alene inde i buret, når vi ikke er hjemme...

 

 

hun blev ved med at bryde ud af buret, så vi prøvet at sætte en lås på så hun ikke kunne bryde ud... men da vi kom hjem havde hun ødelagt den ene side af buret for at komme ud....

 

hvad kan grunden være til at hun gør dette.....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

er der nogle der ved hvorfor min ene mops (går helt amok og) ødelægger buret når hun er lukket alene inde i buret, når vi ikke er hjemme...

 

hun blev ved med at bryde ud af buret, så vi prøvet at sætte en lås på så hun ikke kunne bryde ud... men da vi kom hjem havde hun ødelagt den ene side af buret for at komme ud....

 

hvad kan grunden være til at hun gør dette.....

 

Det lyder da som om, at hun ikke bryder sig om at være i buret - i hvert fald ikke, når hun skal være alene. Mon ikke I først skal lære hende, at det er et rart sted at være og at det er ok at være alene dér?

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogle der ved hvorfor min ene mops (går helt amok og) ødelægger buret når hun er lukket alene inde i buret, når vi ikke er hjemme...

 

 

hun blev ved med at bryde ud af buret, så vi prøvet at sætte en lås på så hun ikke kunne bryde ud... men da vi kom hjem havde hun ødelagt den ene side af buret for at komme ud....

 

hvad kan grunden være til at hun gør dette.....

 

fordi hun vil ud....

 

er der nogen grund til at hun er i buret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89

hej sonja 77....

 

hun har intet imod at være der sammen med vores han hund, og hun elsker at ligge og hygge sig alene der inde når vi er hjemme.... så det er ikke fordi hun ikke kan lide at være der inde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89

hej Amocca....

ja det er der.... hun springer rundt i møbler og senge, derudover bider hun alt i stykker, såsom papir, sko, ting af træ, rettersagt alt....

 

 

er der en måde vi kan gøre hende mindre afhænig af vores han hund (hun er ikke i løbetid) så hun kan være der inde alene....

Link til indlæg
Del på andre sites

hej sonja 77....

 

hun har intet imod at være der sammen med vores han hund, og hun elsker at ligge og hygge sig alene der inde når vi er hjemme.... så det er ikke fordi hun ikke kan lide at være der inde....

 

Men der er jo også forskel på at være der sammen med en anden hund, eller når I er hjemme og buret er åbent. :-) Jeg vil nok tilslutte mig Amocca og sige, at hun ødelægger buret, fordi hun vil ud. Og som Amocca spørge, hvorfor hun skal lukkes inde i buret, når hun er alene. Ødelægger hun ting, eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89

hej sonja

ja det er der.... hun springer rundt i møbler og senge, derudover bider hun alt i stykker, såsom papir, sko, ting af træ, rettersagt alt....

 

 

er der en måde vi kan gøre hende mindre afhænig af vores han hund (hun er ikke i løbetid) så hun kan være der inde alene....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89

nej når vi er hjemme laver hun aldrig balade....

det hjælper ikke at fjerne alt, for så spiser hun alt andet der er i rummet....

for tiden bor vi i en Campingvogn så der er lidt svært at flytte møblerne :)

 

hvoran kan vi lærer hende at opfører sig pænt når hun er hjemme eller er i buret når hun er alene hjemme.....?????

 

eller skal vi øverveje at købe et stålbur som hun ikke kan ødelægge..... hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Nå, jeg kan se, at du svarede Amocca, mens jeg skrev. :-)

 

Hvis hun ødelægger ting, ville jeg nok fjerne alt, hvad hun kan få tænderne i. Og så overveje, om I skal lave noget alene-hjemme-træning med hende. For hun ødelægger vel ikke alting, når I er hjemme, eller...?

 

Jeg er enig med sonja77.

 

I er nødt til at træne 'problemet' væk. Hvis hun reagerer så stærkt, at hun ligefrem ødelægger buret eller hjemmet, når hun er alene, så har hun det ikke godt med det. Hun kan ikke hjælpe sig selv, eller gøre for det, så i er simpelthen nødt til at hjælpe hende.

 

Er begge hunde i samme bur når i er ude? Hvor lang tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
nej når vi er hjemme laver hun aldrig balade....

det hjælper ikke at fjerne alt, for så spiser hun alt andet der er i rummet....

for tiden bor vi i en Campingvogn så der er lidt svært at flytte møblerne :)

 

hvoran kan vi lærer hende at opfører sig pænt når hun er hjemme eller er i buret når hun er alene hjemme.....?????

 

eller skal vi øverveje at købe et stålbur som hun ikke kan ødelægge..... hehe

 

måske du kan fortælle lidt om hende og hendes hverdag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med sonja77.

 

I er nødt til at træne 'problemet' væk. Hvis hun reagerer så stærkt, at hun ligefrem ødelægger buret eller hjemmet, når hun er alene, så har hun det ikke godt med det. Hun kan ikke hjælpe sig selv, eller gøre for det, så i er simpelthen nødt til at hjælpe hende.

 

Lige præcis. Det er et stress-tegn, at hun ødelægger alting. Derfor skal I lave alene-hjemme-træning med hende i et stille og roligt tempo. Tag den helt fra starten med, at hun kun er alene i ganske kort tid og trap så langsomt op.

 

(alene-hjemme-træning er jo af gode grunde min kæphest. ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

eller skal vi øverveje at købe et stålbur som hun ikke kan ødelægge..... hehe

 

Nu skriver du det jo lidt med et glimt i øjet, men det er i hvert fald efter min mening det sidste du skal gøre. Så har du ganske vist reddet dine ting, men din stakkels hund har så imens været i panik og har ikke kunnet redde sig selv ud af situationen! Man har hørt om hunde, der er kommet slemt til skade, fordi de har prøvet at gnave og kradse sig ud af stålbure. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89

hun har ingen problemer med at være i buret sammen med vores han...

og hun kan godt lide at være i buret.....

 

vi tror at det er fordi at hun bare VIL ligge sammen med hannen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
Nu skriver du det jo lidt med et glimt i øjet, men det er i hvert fald efter min mening det sidste du skal gøre. Så har du ganske vist reddet dine ting, men din stakkels hund har så imens været i panik og har ikke kunnet redde sig selv ud af situationen! Man har hørt om hunde, der er kommet slemt til skade, fordi de har prøvet at gnave og kradse sig ud af stålbure. :megaked:

 

 

it was only a joke.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

kunne det tænkes at hun kedder sig når hun er alene hjemme og hun derfor spliter det hele af vores rev tapetet af i gangen i starten så fik vi det råd at give ham mere plads altså hele huset for uden 1 sal vi tænkte at det kunne de ikke mene og regnede med at vi skulle til at tapesere hele hytten når vi kom hjem men men sådan gik det ikke han har ikke lavet ulykker af den slaks siden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har ingen problemer med at være i buret sammen med vores han...

og hun kan godt lide at være i buret.....

 

vi tror at det er fordi at hun bare VIL ligge sammen med hannen...

 

Hvis hun ødelægger ting, når hun er alene hjemme, er det fordi hun har det dårligt med at være alene hjemme. Det er altså et symptom, ligesom det, at hun ødelægger buret, er et symptom. Det er bedre at behandle problemet (at hun ikke kan lide at være alene hjemme), end at prøve at behandle på symptomet.

 

Når du skriver, at hun ikke har problemer med at være i buret med jeres hanhund, mener du så, at de er alene hjemme sammen i buret? For så er hun jo åbenbart mere tryg i den situation, hvor hun jo heller ikke er helt alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

kunne det tænkes at hun kedder sig når hun er alene hjemme og hun derfor spliter det hele af vores rev tapetet af i gangen i starten så fik vi det råd at give ham mere plads altså hele huset for uden 1 sal vi tænkte at det kunne de ikke mene og regnede med at vi skulle til at tapesere hele hytten når vi kom hjem men men sådan gik det ikke han har ikke lavet ulykker af den slaks siden :engel:

 

Men hvis de kun har en campingvogn, kan de jo ikke give hende mere plads. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
Prøv at læse denne artikkel:http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer

 

Er der noget galt i at hun er i samme bur som hanhunden, eller er det ikke stort nok, er de ikke gode nok venner til det?

 

de kan godt sammen de er som pot og panne...

han er ikke i buret da han godt kan opføre sig ordenligt....

men hun vil bare være sammen med ham 24-7

Link til indlæg
Del på andre sites

de kan godt sammen de er som pot og panne...

han er ikke i buret da han godt kan opføre sig ordenligt....

men hun vil bare være sammen med ham 24-7

 

Så kan jeg da godt forstå, at hun prøver at komme ud... for det er da brandærgerligt at være lukket inde dér, når ens bedste ven trisser rundt og hygger sig i resten af hytten! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Men hvis de kun har en campingvogn, kan de jo ikke give hende mere plads. :-)

 

jo det kan du have ret i men så kunne det jo udgøre burert så:-P joke kan vi alle det er da et kæmpe problem når hunden ikke kan være alene hjemme og der kan være så mange grunde til det :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...