Hop til indhold

HJÆLP min hund ødelægger hundeburet når jeg ikke er hjemme


Gæst hundrup89
 Share

Recommended Posts

det går som det plejre....

 

er bare træt af folk som hende birgitta, som tror at man er dum eller sådan noget bare fordi man bor i en campingvogn.... idag kan man jo nemt købe kæmpe store campingvogne... som man kan bo i hele året,.... og det er jo ikke to grand danoir vi har det er jo to mopser.....:-)

 

Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt defensiv, for det er mange kommentarer og spørgsmål at forholde sig til på en gang. Og tonen kan måske lyde lidt hård nogle gange, fordi den er meget direkte. Men som linda-hviid skriver, er det fordi, at folk herinde bekymrer sig om hundene.

 

Jeg tror, at jeg taler på de flestes vegne, når jeg skriver, at vi meget gerne vil følge med i jeres sag og høre, hvordan det går. Er I begyndt på alene-hjemme-træning, hvad tænker I om de forskellige råd, der er kommet herinde, var I ved dyrlægen som planlagt, hvad sagde dyrlægen osv. For alle herinde ønsker da bestemt det bedste for jer og jeres to mopser. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså, 50 m2 er vel ok, hvis hundene får gode gåture og bliver aktiveret på andre måder? Det kan jeg i hvert fald ikke have ondt af.

 

Som jeg ser det, er det eneste problem, de står med, at få trænet alene-hjemme med tæven, hvilket hundrup selv skriver, at de aldrig har gjort. Så længe der er plads nok i campingvognen, er hundene da ligeglade med, at det ikke er en "rigtig" lejlighed. :???:

 

Hvis campingvognen er på 50m2 så er det da fintnok. Min lejlighed er kun på 49m2, men jeg har selvfølgelig osse kun én hund.. :lol:

 

Men jeg er ikke så sikker på, at hundene er ligeglade med at det ikke er en "rigtig" lejlighed........ Der ER jo problemer som er kommet bag på ejerne...

 

Måske opfatter tæven det som at blive efterladt i en bil? Det er heller ikke alle hunde, der er vilde med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg er ikke så sikker på, at hundene er ligeglade med at det ikke er en "rigtig" lejlighed........ Der ER jo problemer som er kommet bag på ejerne...

 

Jo, men de har jo netop aldrig trænet alene-hjemme med hende... er pænt sikker på, at det er det, der er problemet, ikke campingvognen. :-) Men selvfølgelig, hvis de lige er flyttet i campingvogn fra en lejlighed, og det først er i den forbindelse, at tæven har fået problemer, så er det da relevant...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
Næ.......................... Jeg er aldrig særlig tilfreds når jeg hører om uansvarlige mennesker, der anskaffer hunde uden at kunne tilbyde dem tag over hovedet!! Kærlighed er altså andet end at kæle og klappe. Kærlighed er osse at sørge for hundens grundlæggende behov. -Altså tag over hovedet og mad i munden.

Det er jo ikke tøjhunde, I har anskaffet jer, men levende væsener.

 

Jeg TROR ikke, at I er dumme...... Jeg går ud fra, at I bare er meget umodne. Og det er der jo råd for. Tiden arbejder for jer.

 

Men hundene har ikke den tid. De har behov NU og HER.

 

Og lad os så lige komme tilbage til spørgsmålet:

Hunden, der har problemer med at være alene i buret.

 

Du har ikke svaret direkte, -selv om jeg har stillet det ret væsentlige spørgsmål flere gange: Er problemerne opstået i forbindelse med at I er flyttet i campingvogn? Altså, hvor længe har I boet i den campingvogn?

 

Mit spørgsmål om, hvor længe I skulle blive boende, gik mere på, om det var umagen værd at forsøge at løse problemet permanent. Hvis I kun ville blive boende til det blev vinter, så var der jo ikke megen mening i at begynde på intensiv og tidskrævende "alene-hjemme" træning.

 

Jeg er personligt totalt ligeglad med, om I vil bo i campingvogn resten af jeres liv. Men det er en væsentlig faktor for hvordan I kan løse jeres problem.

En væsentlig faktor er også HVOR I har campingvognen stående. Og jeg er altså IKKE!! interesseret i, om den står på Mars eller i min baghave. Men om den står et sted, hvor I helt lovligt kan blive boende hele vinteren. Mange steder må man kun bo i campingvognen om sommeren.. Og hvis DET er tilfældet hos jer, så ER det ikke sandsynligt, at I bor der vinteren over.

 

HVIS I bor et sted hvor I er sikre på at I kan blive boende i 2 år, så er det nok umagen værd at starte med alene hjemme træning helt forfra, -som I sikkert har gjort dengang jeres tæve var hvalp.

Glem alt om buret. Hvis hun ødelægger ting, så er det fordi hun er for længe alene. I starten kan I kun gå fra hundene nogle ganske få minutter af gangen... eller endnu kortere tid. Alt efter hvordan de reagerer.

 

Nå, men alt det der med alenehjemme-træning, der ER vist beskrevet i adskillige andre tråde.

 

--------Men jeg bliver syg i sjælen ved tanken om at opdrætte mops-hvalpe under de forhold...... :(

 

Også selv om "over 50 km2" er en voldsomt stor campingvogn.:???:

 

vi sørger da for at de har tag over hoved... det har det 4000 gange bedre nu end i lejligheden, for nu kan de komme ud på græs, svømme i havet og være i det fri....

Ja, selfølgelig har vi sørget for at det er et sted man må bo hele året, ellers var der jo ikke noget ved at bo der....

mente også 50 m2...... det startede efter hendes første løbetid (som var i lejligheden), så nej det har intet med campingvognen at gøre.....

vi har kontaktet adfærdskonsulenten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt defensiv, for det er mange kommentarer og spørgsmål at forholde sig til på en gang. Og tonen kan måske lyde lidt hård nogle gange, fordi den er meget direkte. Men som linda-hviid skriver, er det fordi, at folk herinde bekymrer sig om hundene.

 

Jeg tror, at jeg taler på de flestes vegne, når jeg skriver, at vi meget gerne vil følge med i jeres sag og høre, hvordan det går. Er I begyndt på alene-hjemme-træning, hvad tænker I om de forskellige råd, der er kommet herinde, var I ved dyrlægen som planlagt, hvad sagde dyrlægen osv. For alle herinde ønsker da bestemt det bedste for jer og jeres to mopser. :-)

 

tak sonja, endelig en der forstår mig.... vil da gerne holde dig informeret hvis man kan skrive privat her inde

Link til indlæg
Del på andre sites

tak sonja, endelig en der forstår mig.... vil da gerne holde dig informeret hvis man kan skrive privat her inde

 

Det kan du godt ved at klikke på mit brugernavn og vælge "send privat besked". Men jeg tror da også, at der er andre, der er interesserede i at følge med. :-)

 

Rigtig, rigtig flot at I har kontaktet en adfærdsbehandler. :5up: :5up: :5up:Det har jeg selv gjort for at få hjælp til min egen hunds alene-hjemme-problemer, og det har været en kæmpe hjælp og en fantastisk støtte. Og en stor lettelse at se, at det går fremad. Det er virkelig penge godt givet ud, da det handler om hundens livskvalitet. Selvom vi vil vores hunde det bedste, er det jo desværre ikke altid, at vi selv ved, hvordan vi bedst hjælper dem, når de har et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at i har kontaktet en adfærds konsulent, de penge er med garanti givet godt ud :5up:

Jeg syntes det er ærgeligt at du ikke har lyst til at skrive offentligt herinde for jeg, og sikkert også flere andre, vil gerne høre hvordan det går, men det er selvfølgelig dit valg. Så må vi andre på hunde-forum måske tage det på vores skuldre og tænke lidt over hvordan vi skriver tingene en anden gang, for der er ingen tvivl om at, i hvert fald størstedelen herinde, er meget interesserede i at hjælpe. Også selv om man måske ikke altid er enige om hvordan man holder hund :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så må vi andre på hunde-forum måske tage det på vores skuldre og tænke lidt over hvordan vi skriver tingene en anden gang, for der er ingen tvivl om at, i hvert fald størstedelen herinde, er meget interesserede i at hjælpe. Også selv om man måske ikke altid er enige om hvordan man holder hund :-)

 

Det synes jeg lyder som en rigtig god idè. Nogle gange kan det godt betale sig at stille spørgsmål, så man ved hvad det drejer sig om, inden man udtaler sig for kritisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg lyder som en rigtig god idè. Nogle gange kan det godt betale sig at stille spørgsmål, så man ved hvad det drejer sig om, inden man udtaler sig for kritisk.

 

Ja jeg syntes det er temmelig ærgeligt at der her på det sidste har været et par eksempler på nye medlemmer der er blevet "skræmt" væk af tonen herinde. Nå det var lige lidt spam udenfor emnet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du godt ved at klikke på mit brugernavn og vælge "send privat besked". Men jeg tror da også, at der er andre, der er interesserede i at følge med. :-)

 

Rigtig, rigtig flot at I har kontaktet en adfærdsbehandler. :5up: :5up: :5up:Det har jeg selv gjort for at få hjælp til min egen hunds alene-hjemme-problemer, og det har været en kæmpe hjælp og en fantastisk støtte. Og en stor lettelse at se, at det går fremad. Det er virkelig penge godt givet ud, da det handler om hundens livskvalitet. Selvom vi vil vores hunde det bedste, er det jo desværre ikke altid, at vi selv ved, hvordan vi bedst hjælper dem, når de har et problem.

 

Ja, jeg vil da også gerne vide hvordan det går med det :-)

 

Flot at du har kontaktet en adfærdsbehandler :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.......................... Jeg er aldrig særlig tilfreds når jeg hører om uansvarlige mennesker, der anskaffer hunde uden at kunne tilbyde dem tag over hovedet!! Kærlighed er altså andet end at kæle og klappe. Kærlighed er osse at sørge for hundens grundlæggende behov. -Altså tag over hovedet og mad i munden.

Det er jo ikke tøjhunde, I har anskaffet jer, men levende væsener.

Hopper lige ind i tråden igen :-)

 

Her er jeg altså ikke enig. Tag over hovedet og/eller plads er ikke en af de vigtigste ting for en hund. Det hunden har et problem med er jo at ejeren forlader den, ikke at den ikke har nok tag over hovedet.

Den hund jeg kender der har haft (set med mine øjne) det bedste hundeliv er ejet af en vagabond og har næsten aldrig tag over hovedet.

 

Det de har gjort er jo netop at flytte så de kunne baholde hundene. Mange andre ville i den situation vælge at lade hunden sælge/aflive istedet.

Her flytter ejerne i campingvogn med hundene til de kan få et størrer sted OG de søger hjælp og råd til deres problemer med hunden, så jeg ville sige tumbs up til TS :5up:

 

Jeg TROR ikke, at I er dumme...... Jeg går ud fra, at I bare er meget umodne. Og det er der jo råd for. Tiden arbejder for jer.

 

Men hundene har ikke den tid. De har behov NU og HER.

 

Og lad os så lige komme tilbage til spørgsmålet:

Hunden, der har problemer med at være alene i buret.

 

Du har ikke svaret direkte, -selv om jeg har stillet det ret væsentlige spørgsmål flere gange: Er problemerne opstået i forbindelse med at I er flyttet i campingvogn? Altså, hvor længe har I boet i den campingvogn?

 

Mit spørgsmål om, hvor længe I skulle blive boende, gik mere på, om det var umagen værd at forsøge at løse problemet permanent. Hvis I kun ville blive boende til det blev vinter, så var der jo ikke megen mening i at begynde på intensiv og tidskrævende "alene-hjemme" træning.

Det her forstår jeg ikke. Mener du at TS ikke burde starte intensiv alenehjemme træning mens de bor i campingvogn? Jeg syntes da det ville være en god idé, også for ejeren at lære, problemerne kunne jo komme igen når de flytter i hus, og så er det da en fordel hvis de i forvejen ved hvor problemet ligger + hvordan det løses.

 

Jeg er personligt totalt ligeglad med, om I vil bo i campingvogn resten af jeres liv. Men det er en væsentlig faktor for hvordan I kan løse jeres problem.

En væsentlig faktor er også HVOR I har campingvognen stående. Og jeg er altså IKKE!! interesseret i, om den står på Mars eller i min baghave. Men om den står et sted, hvor I helt lovligt kan blive boende hele vinteren. Mange steder må man kun bo i campingvognen om sommeren.. Og hvis DET er tilfældet hos jer, så ER det ikke sandsynligt, at I bor der vinteren over.

 

HVIS I bor et sted hvor I er sikre på at I kan blive boende i 2 år, så er det nok umagen værd at starte med alene hjemme træning helt forfra, -som I sikkert har gjort dengang jeres tæve var hvalp.

Glem alt om buret. Hvis hun ødelægger ting, så er det fordi hun er for længe alene. I starten kan I kun gå fra hundene nogle ganske få minutter af gangen... eller endnu kortere tid. Alt efter hvordan de reagerer.

 

Nå, men alt det der med alenehjemme-træning, der ER vist beskrevet i adskillige andre tråde.

TS er rimelig ny her og kunne jo ikke vide der er mange tråde med det... Her tænker jeg bare at det kunne siges på en lidt pænere måde ;-)

 

--------Men jeg bliver syg i sjælen ved tanken om at opdrætte mops-hvalpe under de forhold...... :(

 

Også selv om "over 50 km2" er en voldsomt stor campingvogn.:???:

 

Nej, at opdrætte hvalpe der syntes jeg heller ikke ville være hensigtsmæssigt før huset er iorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Det er flot at i har kontaktet en adfærdsbehandler - jeg håber i får rigtigt meget ud af det og at i har lyst til at dele med os herinde. Vi er mange der kan lære fra hinanden.

 

Jeg er ked af at du fik nogle hårde kommentarer med på vejen, også om ting som slet ikke har noget med sagen at gøre, samt rene spekulationer....Det sker en gang imellem herinde, men ikke så tit.

 

...men jeg håber at du også ser, at det var få hårde kommentarer i forhold til mange positive svar :-) så hold dig endelig ikke tilbage ;)

 

Og det lyder forresten dejligt, at dine hunde kan komme ud på store arealer, og har mulighed for dejlige svømme ture :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

I forhold til tonen, syntes jeg personligt ikke at det er så hårdt her på dette forum. Faktisk syntes jeg nogle gange, at man har en tendens til at klappe hinanden for meget på hovedet og se lidt bort fra problemet, fordi alt skal pakkes ind i smileys og lange forklaringer. Man skulle jo nødigt træde nogen over tæerne. Men nogle gange er det bare mest på sin plads at kalde en and for en and.

 

Dermed ikke sagt, at man ikke skal tage vare på hinanden, og forsøge at kommunikere i god ro og orden og en sober tone. Når en TS henvender sig med et problem er der mange erfarne og garvede hundeejere, der ønsker at springe til med deres gode hjælp. Desværre opfattes den store interesse og de mange indlæg, der kommer hurtigt efter hinanden, ofte som lidt for overvældende, hvorved TS'ere generelt har en umiddelbar reaktion, der hedder at gå i forsvarsposition.

 

I mine øjne kan det til tider være nødvendigt at sætte spørgsmålstegn ved de ting der bliver sagt i en tråd, eftersom spørgsmål/svar i en given debat kan have interesse for mange andre ud over TS. Ofte har trådene herinde en lang holdbarhed, og det spørgsmål der er blevet rejst i denne, er blandt andet noget der kan have interesse for enhver, der har alene hjemme problemer med deres hund. Eller som bliver foreslået at putte deres hund i et bur, i stedet for at træne hunden til at kunne være alene. Eller andre lignende problemstillinger.

 

Nu har jeg fulgt tråden på afstand, og min opfattelse er at TS ikke er blevet behandlet "hårdt", men har fået stillet relevante spørgsmål omkring sin problemstilling. Spørgsmål der hurtigt kunne have givet meget konkrete råd, men som der stort set ikke svares på. Måske fordi TS er gået i defensiven. Men jeg ser det ikke som om nogle af indlæggene har haft til formål at overrumple eller overfalde TS.

 

Så for mig gælder konstruktiv-kærlig-kritik stadig. Derunder også muligheden for at kunne stille kritiske spørgsmål og retten til at være uenig.

 

Og til TS: godt der tages hånd om problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hopper lige ind i tråden igen :-)

 

Her er jeg altså ikke enig. Tag over hovedet og/eller plads er ikke en af de vigtigste ting for en hund. Det hunden har et problem med er jo at ejeren forlader den, ikke at den ikke har nok tag over hovedet.

Den hund jeg kender der har haft (set med mine øjne) det bedste hundeliv er ejet af en vagabond og har næsten aldrig tag over hovedet.

 

Det de har gjort er jo netop at flytte så de kunne baholde hundene. Mange andre ville i den situation vælge at lade hunden sælge/aflive istedet.

Her flytter ejerne i campingvogn med hundene til de kan få et størrer sted OG de søger hjælp og råd til deres problemer med hunden, så jeg ville sige tumbs up til TS :5up:

 

 

Det her forstår jeg ikke. Mener du at TS ikke burde starte intensiv alenehjemme træning mens de bor i campingvogn? Jeg syntes da det ville være en god idé, også for ejeren at lære, problemerne kunne jo komme igen når de flytter i hus, og så er det da en fordel hvis de i forvejen ved hvor problemet ligger + hvordan det løses.

 

 

TS er rimelig ny her og kunne jo ikke vide der er mange tråde med det... Her tænker jeg bare at det kunne siges på en lidt pænere måde ;-)

 

 

Nej, at opdrætte hvalpe der syntes jeg heller ikke ville være hensigtsmæssigt før huset er iorden.

 

Enig :-D

 

Nu har jeg læst tråden igennem for første gang, har ikke deltaget i den :-)

 

Jeg kan godt forstå at det føles lidt voldsomt, nogle enkelte indlæg går over stregen synes jeg :-)

 

Hvor er det godt at i har kontaktet en adfærdsbehandler Hundrup :5up:

 

Håber det er en god en af slagsen og at i får den hjælp i har brug for :-)

 

Jeg håber du vil dele dine oplevelser med os, gerne i en ny tråd :-D

 

Jeg bor selv i et hus på 50 kvm, vi har også stor have og her er frie forhold for hundene, mine hunde må være i både seng og møbler, kunne ikke forestille mig andet :-)

 

Jeg synes ikke man skal avle på en tæve med problemer og jeg synes også at hun skal være minimum 2 år før hun skal have hvalpe :-)

 

Hvalpe kræver meget tid, viden og overskud for at blive gode hvalpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak sonja, endelig en der forstår mig.... vil da gerne holde dig informeret hvis man kan skrive privat her inde

 

Du kunne også oprette en gruppe for os som gerne vil følge med i hvordan det går.

En gruppe kan blive sat til at, du skal invitere dem ind som du har lyst til.

 

Og held og lykke med det hele :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

vi sørger da for at de har tag over hoved... det har det 4000 gange bedre nu end i lejligheden, for nu kan de komme ud på græs, svømme i havet og være i det fri....

Ja, selfølgelig har vi sørget for at det er et sted man må bo hele året, ellers var der jo ikke noget ved at bo der....

mente også 50 m2...... det startede efter hendes første løbetid (som var i lejligheden), så nej det har intet med campingvognen at gøre.....

vi har kontaktet adfærdskonsulenten...

 

--Altså, --for mig ser det ikke så selvfølgeligt ud... I er jo lige flyttet fra en lejlighed, hvor I ikke måtte have hunde.

 

Men det er godt, at I har kontaktet en adfærdskonsulent.

Hvor længe siden er det, at hun var i løbetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Du kunne også oprette en gruppe for os som gerne vil følge med i hvordan det går.

En gruppe kan blive sat til at, du skal invitere dem ind som du har lyst til.

 

Og held og lykke med det hele :blink:

 

Man kan også altid sætte en dabattør på ignorer inde i sit kontrolpanel, det er en god ide hvis man føler sig generet :-)

 

Så kan man ikke se hvad vedkommende skriver :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

... Jeg er aldrig særlig tilfreds når jeg hører om uansvarlige mennesker, der anskaffer hunde uden at kunne tilbyde dem tag over hovedet!! Kærlighed er altså andet end at kæle og klappe. Kærlighed er osse at sørge for hundens grundlæggende behov. -Altså tag over hovedet og mad i munden.

Det er jo ikke tøjhunde, I har anskaffet jer, men levende væsener.

 

Jeg TROR ikke, at I er dumme...... Jeg går ud fra, at I bare er meget umodne. :???:

 

Det er lige præcist den slags udtalelser jeg har svært ved at kapere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopper lige ind i tråden igen :-)

 

1) Her er jeg altså ikke enig. Tag over hovedet og/eller plads er ikke en af de vigtigste ting for en hund. Det hunden har et problem med er jo at ejeren forlader den, ikke at den ikke har nok tag over hovedet.

Den hund jeg kender der har haft (set med mine øjne) det bedste hundeliv er ejet af en vagabond og har næsten aldrig tag over hovedet.

 

2) Det de har gjort er jo netop at flytte så de kunne baholde hundene. Mange andre ville i den situation vælge at lade hunden sælge/aflive istedet.

Her flytter ejerne i campingvogn med hundene til de kan få et størrer sted OG de søger hjælp og råd til deres problemer med hunden, så jeg ville sige tumbs up til TS :5up:

 

 

3) Det her forstår jeg ikke. Mener du at TS ikke burde starte intensiv alenehjemme træning mens de bor i campingvogn? Jeg syntes da det ville være en god idé, også for ejeren at lære, problemerne kunne jo komme igen når de flytter i hus, og så er det da en fordel hvis de i forvejen ved hvor problemet ligger + hvordan det løses.

 

 

TS er rimelig ny her og kunne jo ikke vide der er mange tråde med det... Her tænker jeg bare at det kunne siges på en lidt pænere måde ;-)

 

 

Nej, at opdrætte hvalpe der syntes jeg heller ikke ville være hensigtsmæssigt før huset er iorden.

 

1) Ved du hvad, Dumle... Der er jo ikke tale om vagabonder, men unge mennesker, der er under uddannelse. Hvis ikke det er lovligt at bo i campingvognen vinteren over, så går de næppe på gaden i sne og 20 graders frost, men flytter snarere ind hos pårørende under endnu en gang forvirrende og rodede forhold for de to små hunde..

Et sted at bo betyder stabilitet og uforanderlighed og mulighed for at tilpasse sig forholdene.

En vagabond ville sikkert kunne byde en hund den samme tryghed. Men en vagabond ville da heller aldrig efterlade sin hund på vejen!

 

2) De unge mennesker flytter jo ikke i campingvogn for at deres hunde skal have mere plads og frihed. De flytter fordi de ikke havde taget højde for, at de ikke måtte have hunde i den lejlighed, de boede i før. Jeg kunne være bekymret for, at den slags fejlskøn ville gentage sig, --som f.eks. med hensyn til om hundene skal forhindres i at parre sig.

 

3) jeg mener, at hvis campingvognen er en midlertidig bolig, -f.eks. kun for sommeren og efteråret, så ville det give mere ro til både ejere og til hunde, hvis man bare konstaterede, at tæven ikke kan være alene hjemme. Og man derfor enten var hjemme hos hende, --eller tog hende med, ---eller sørgede for pasning til hende i de situationer, hvor andet ikke var muligt. --Da jeg selv var på campingferie med to unge hunde kunne vi da ikke finde på at gå fra dem....... Men det var selvfølgelig ferie. Jeg er godt klar over, at situationen er anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

1) Ved du hvad, Dumle... Der er jo ikke tale om vagabonder, men unge mennesker, der er under uddannelse. Hvis ikke det er lovligt at bo i campingvognen vinteren over, så går de næppe på gaden i sne og 20 graders frost, men flytter snarere ind hos pårørende under endnu en gang forvirrende og rodede forhold for de to små hunde..

Et sted at bo betyder stabilitet og uforanderlighed og mulighed for at tilpasse sig forholdene.

En vagabond ville sikkert kunne byde en hund den samme tryghed. Men en vagabond ville da heller aldrig efterlade sin hund på vejen!

Nej det ved jeg ikke...

Om de går på gaden eller ej hvis ikke de kan bo i campingcogn ved jeg ikke da jeg ikke kender menneskerne, jeg havde gjort hvis ikke jeg havde andre muligheder og selvom jeg er et ungt menneske under uddannelse.

Jeg ser det med boligforholdene som at de havde spurgt viceværten om lov først og at han så gennem fingre med det, men at de flyttede da det begyndte at ske ved andre også (men der stå jo kun skrevet at han så gennem fingre med det).

Jeg syntes stadig det er mere ansvarligt at de vælger at beholde hunden sammen med hunden den kender og prøver at løse problemet, istedet for at sende en hund med alenehjemme problemer videre til en anden familie hvorfra den så kn blive sendt videre og videre.

 

2) De unge mennesker flytter jo ikke i campingvogn for at deres hunde skal have mere plads og frihed. De flytter fordi de ikke havde taget højde for, at de ikke måtte have hunde i den lejlighed, de boede i før. Jeg kunne være bekymret for, at den slags fejlskøn ville gentage sig, --som f.eks. med hensyn til om hundene skal forhindres i at parre sig.

Ja, de flytter jo netop for at kunne beholde deres hunde, at de så ikke har taget højde for det før det var en fejltagelse, men det kan de jo ikke ændre på, og jeg tror at de, ligesom jeg selv, lærer af deres fejltagelser og tager sig mere i agt i fremtiden.

 

3) jeg mener, at hvis campingvognen er en midlertidig bolig, -f.eks. kun for sommeren og efteråret, så ville det give mere ro til både ejere og til hunde, hvis man bare konstaterede, at tæven ikke kan være alene hjemme. Og man derfor enten var hjemme hos hende, --eller tog hende med, ---eller sørgede for pasning til hende i de situationer, hvor andet ikke var muligt. --Da jeg selv var på campingferie med to unge hunde kunne vi da ikke finde på at gå fra dem....... Men det var selvfølgelig ferie. Jeg er godt klar over, at situationen er anderledes.

Jeg vil stadig ikke mene alenehjemme træning ville være skadeligt, men en god ting at begynde på. At tage den med eller få nogle til at passe den ville selvfølgelig være en rigtig god idé, men selv hvis det ikke kan lade sig gøre kan man godt stadig træne alene hjemme når man kommer hjem og har haft nogle aktiviteter igang med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det handler ganske enkelt om at gøre hunden tryg :-)

 

Og så er det ikke vigtigt hvor den bor.

 

Trådstarter har skrevet at de må og skal blive boende i campingvognen , den er 50 kvm stor :-)

 

Jeg har selv boet i skurvogn med hunde, det fungerede fint :-)

 

Det vigtige er at tage fat på problemet og gøre det så hunden bliver tryg og får tillid til at der bliver taget vare på hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...