Hop til indhold

HJÆLP min hund ødelægger hundeburet når jeg ikke er hjemme


Gæst hundrup89
 Share

Recommended Posts

 

Jeg vil stadig ikke mene alenehjemme træning ville være skadeligt, men en god ting at begynde på. At tage den med eller få nogle til at passe den ville selvfølgelig være en rigtig god idé, men selv hvis det ikke kan lade sig gøre kan man godt stadig træne alene hjemme når man kommer hjem og har haft nogle aktiviteter igang med hunden.

 

 

Mon ikke snarere det skal udformes som den træning, man laver for at lære en hund at opholde sig alene i en bil? :shock:

Ikke at der er SÅ stor forskel... men der er en forskel på hvad man skal tage sig i agt for, om hunden efterlades derhjemme eller i en bil...

 

Uanset hvad man kalder træningen, så er det jo ikke noget, der er klaret på en uges tid, når først problemet er så stort, som det nu er blevet... Det var mere et spørgsmål om problemet overhovedet kunne nå at blive løst inden de flyttede igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie

De skal blive boende er i mere end et år :-)

 

Selvfølgelig skal der trænes og når trådstarter og hendes kæreste er under uddannelse har de forhåbentlig en lang ferie eller kan indrette sig så de kan overlappe hinanden, hvor der er vilje er der håb :-D

 

Det vigtige er bare at hunden bliver tryg, og at det trænes i et tempo hunden har det godt med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler ganske enkelt om at gøre hunden tryg :-)

 

Og så er det ikke vigtigt hvor den bor.

 

Trådstarter har skrevet at de må og skal blive boende i campingvognen , den er 50 kvm stor :-)

 

Jeg har selv boet i skurvogn med hunde, det fungerede fint :-)

 

Det vigtige er at tage fat på problemet og gøre det så hunden bliver tryg og får tillid til at der bliver taget vare på hende :-D

 

...altså... skal vi ikke gå lidt let hen over de der "50 kvm" :lol::lol:. Hvor har du set en TYVE meter lang campingvogn.. :lol::lol: --Man kan jo af gode grunde ikke have campingvogne der er mere end 2½ meter brede. De fleste er en del smallere.... :lol:

 

Nå, men det har altså heller ikke en dyt med størrelsen at gøre, men med lovligheden. Hvis man ikke må bo der året rundt, så kan det være hamrende ligegyldigt, om campingvognen er på 50 kvm eller det halve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa
...altså... skal vi ikke gå lidt let hen over de der "50 kvm" :lol::lol:. Hvor har du set en TYVE meter lang campingvogn.. :lol::lol: --Man kan jo af gode grunde ikke have campingvogne der er mere end 2½ meter brede. De fleste er en del smallere.... :lol:

 

Nå, men det har altså heller ikke en dyt med størrelsen at gøre, men med lovligheden. Hvis man ikke må bo der året rundt, så kan det være hamrende ligegyldigt, om campingvognen er på 50 kvm eller det halve.

 

Nu ved jeg ikke om der findes en campingvogn så stor.

Men mine bedsteforældre havde en meget står camping vogn. Den var omkring 10 meter lang, og små 30 m2 stor. Det er dog en del år siden. Så mon ikke der er endnu større idag?! :-)

 

Forstår dog ikke hvorfor du bliver ved med at sætte spørgsmålstegn ved om de må bo der hele året, eftersom trådstarter har fortalt at de må de gerne.

 

 

Jeg synes ikke der er den store forskel på om man bor i en lejlighed på 40 m2 eller en campingvogn på samme størrelse. OG synes slet ikke man kan sammenligne det med en bil!!

Link til indlæg
Del på andre sites

...altså... skal vi ikke gå lidt let hen over de der "50 kvm" :lol::lol:. Hvor har du set en TYVE meter lang campingvogn.. :lol::lol: --Man kan jo af gode grunde ikke have campingvogne der er mere end 2½ meter brede. De fleste er en del smallere.... :lol:

 

Nå, men det har altså heller ikke en dyt med størrelsen at gøre, men med lovligheden. Hvis man ikke må bo der året rundt, så kan det være hamrende ligegyldigt, om campingvognen er på 50 kvm eller det halve.

 

Hvorfor kan det ikke lade sig gøre?

I dag kan man få enorme campingvogne der kan klappes ud i siderne... Så et program fra Beneweis den anden dag, der var et par der boede i en campingvogn på 90kvm der kunne klappes ud.

 

Jeg kan ikke forstå du sammenligner det med en bil. Vi bor på 50kvm og det er altså ikke som at lære hunden at være alene i bilen.

 

Om de bliver boende længe eller kort tid kan da være ligemeget, derfor skal der stadig trænes alene hjemme med hunden, om ikke andet så for at forebygge og kende hundens problem ordentligt når de flytter igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om der findes en campingvogn så stor.

Men mine bedsteforældre havde en meget står camping vogn. Den var omkring 10 meter lang, og små 30 m2 stor. Det er dog en del år siden. Så mon ikke der er endnu større idag?! :-)

 

Forstår dog ikke hvorfor du bliver ved med at sætte spørgsmålstegn ved om de må bo der hele året, eftersom trådstarter har fortalt at de må de gerne.

 

 

Jeg synes ikke der er den store forskel på om man bor i en lejlighed på 40 m2 eller en campingvogn på samme størrelse. OG synes slet ikke man kan sammenligne det med en bil!!

 

...Sjovt, så hukommelsen kan snyde i en "god" sags tjeneste.

En af de hidtil største campingvogne er på 2.50x11,51m Det giver knap 30 kvm. i 2008

 

http://www.dethleffs.de/dethleffs-megaron/technische_daten.php?animation=false

 

...Så må det jo være sådan en, de er flyttet ind i.....:lol:

 

Årsagen til at jeg nævner det med lovligheden igen og igen, det er, at andre HF'ere tager spørgsmålet op igen og igen, som nu du.

 

Jeg "sætter ikke spørgsmålstegn ved..." Jeg nævner, at der ikke er mening i at lære hunden at opholde sig alene i campingvognen hvis det ender med at blive en midlertidig bolig.

 

Når ejeren bliver frygtelig stødt over at jeg spørger om det er lovligt, så forklarer jeg HVORFOR jeg spørger. Der er fra min side IKKE!!! tale om hellig forargelse over om de unge mennesker bor lovligt eller ej. Det kommer ikke mig ved. Jeg tænker kun på konsekvenserne for hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
...altså... skal vi ikke gå lidt let hen over de der "50 kvm" :lol::lol:. Hvor har du set en TYVE meter lang campingvogn.. :lol::lol: --Man kan jo af gode grunde ikke have campingvogne der er mere end 2½ meter brede. De fleste er en del smallere.... :lol:

 

Nå, men det har altså heller ikke en dyt med størrelsen at gøre, men med lovligheden. Hvis man ikke må bo der året rundt, så kan det være hamrende ligegyldigt, om campingvognen er på 50 kvm eller det halve.

 

Trådstarter har skrevet at deres vogn står et sted hvor den gerne må stå hele året, de skal bo der til deres uddannelser er færdige og hvad størrelsen angår er jeg enig, min skurvogn var på 30 kvm, og den var stor nok til mig, 2 cairner og opvaskemaskine :lol:

 

Skulle vi ikke bare tro på hvad der er skrevet?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

Trådstarter har skrevet at deres vogn står et sted hvor den gerne må stå hele året, de skal bo der til deres uddannelser er færdige og hvad størrelsen angår er jeg enig, min skurvogn var på 30 kvm, og den var stor nok til mig, 2 cairner og opvaskemaskine :lol:

 

Skulle vi ikke bare tro på hvad der er skrevet?

 

Jammen, jeg betvivler da IKKE!!!!!!! trådstarters ord. :shock:

 

Jeg forklarer bare hvorfor jeg synes at lovligheden er vigtigere end størrelsen!!:roll:

At der så er nogen, der vil lægge mig andre ord i tastaturet, det er jeg efterhånden så vant til!!!!! :shock:

 

At mine svar så efterhånden går hen og bliver NOGET harske!! Det kan da ikke forbavse nogen!!!!! :shock: DET er jo en konsekvens af forvridningerne!!

 

Og DET vil fortsætte med at ske HVER gang, indtil folk lærer at læse hvad jeg skriver! Ikke hvad de selv tænker!

 

Hvis folk vil have en bedre tone her på HF, så kunne det være de skulle tænke på hvad DE SELV kan gøre -frem for hvad de synes ANDRE burde gøre!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Sådanne svar er en af grundene til at jeg som regel ikke skriver i citater med dig :-)

 

Nu svarede jeg dig fordi du havde citeret mig :-)

 

Jeg er ikke ude efter dig, men tænker på trådstarter og hvordan det må være at føle sig udsat.

 

De skal blive boende der, så er den vel ikke længere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådanne svar er en af grundene til at jeg som regel ikke skriver i citater med dig :-)

 

Nu svarede jeg dig fordi du havde citeret mig :-)

 

Jeg er ikke ude efter dig, men tænker på trådstarter og hvordan det må være at føle sig udsat.

 

De skal blive boende der, så er den vel ikke længere :hmm:

 

Som sagt så skulle du måske se på din egen del frem for at stille krav om andres tone.

 

Det er da ikke MIG, der bliver ved og bliver ved at tage spørgsmålet om lovlighed op!! Lige nu er det dig selv! :shock:

 

Og jeg tillader mig at svare trådstarter i nøjagtig samme tone, som trådstarter henvender sig til MIG! Og det vil jeg osse blive ved med!! :shock:

 

Når jeg tænker på, hvordan JEG blev modtaget ...af DIG og en stime "gamle" brugere, så synes jeg det er noget frelst af dig at beklage hvordan JEG ALENE henvender mig til en bruger, der er gammel nok i gårde til at svare MIG uforskammet!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa
...Sjovt, så hukommelsen kan snyde i en "god" sags tjeneste.

En af de hidtil største campingvogne er på 2.50x11,51m Det giver knap 30 kvm. i 2008

 

http://www.dethleffs.de/dethleffs-megaron/technische_daten.php?animation=false

 

...Så må det jo være sådan en, de er flyttet ind i.....:lol:

 

Årsagen til at jeg nævner det med lovligheden igen og igen, det er, at andre HF'ere tager spørgsmålet op igen og igen, som nu du.

 

Jeg "sætter ikke spørgsmålstegn ved..." Jeg nævner, at der ikke er mening i at lære hunden at opholde sig alene i campingvognen hvis det ender med at blive en midlertidig bolig.

 

Når ejeren bliver frygtelig stødt over at jeg spørger om det er lovligt, så forklarer jeg HVORFOR jeg spørger. Der er fra min side IKKE!!! tale om hellig forargelse over om de unge mennesker bor lovligt eller ej. Det kommer ikke mig ved. Jeg tænker kun på konsekvenserne for hundene.

 

Det er da meget muligt at min hukommense "snyder". Heldigvis er det ikke så relevant.

 

Men du viser selv et link til en stor campingvogn. Så det må næsten være sådan en de har, måske lidt mindre.

Det kunne godt tænkes at trådstarter tæller forteltet med i de endelig kvadratmeter? :-)

 

Hm, jeg ser dog kun dig blive ved med at nævne lovligheden.

 

 

Nå, men det har altså heller ikke en dyt med størrelsen at gøre, men med lovligheden. Hvis man ikke må bo der året rundt, så kan det være hamrende ligegyldigt, om campingvognen er på 50 kvm eller det halve.

 

Dette skriver du efter at man har fået af vide de gerne må bo det pågældende sted hele året.

Link til indlæg
Del på andre sites

UNDSKYLD MIG....................

 

Men.....måske i skulle vende tilbage til det oprindelig emne?

Et eller andet sted, lærer jeg altså ikke noget om hund ved at i diskutere om hvor stor en campingvogn skal være!

Snart ender det vel med om forteltet er rødt eller grønt, og grønt er større end rødt!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg håber, det kommer til at gå fint med adfærdsbehandleren :-)

 

Håber du tilgiver os lidt for al vores udenomssnak, det løb lidt væk fra os alle synes jeg. Forhåbentligt har du mod på at komme herind igen. Jeg vil rigtigt gerne høre om hvordan det går :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

det har da taget om sig den her tråd jeg har været væk nogen dage og blev moget forundreret jeg ville bare lige høre om mopsen har lært at være alene hjemme :-) håber i alle nyder det gode vejr :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
1) Ved du hvad, Dumle... Der er jo ikke tale om vagabonder, men unge mennesker, der er under uddannelse. Hvis ikke det er lovligt at bo i campingvognen vinteren over, så går de næppe på gaden i sne og 20 graders frost, men flytter snarere ind hos pårørende under endnu en gang forvirrende og rodede forhold for de to små hunde..

Et sted at bo betyder stabilitet og uforanderlighed og mulighed for at tilpasse sig forholdene.

En vagabond ville sikkert kunne byde en hund den samme tryghed. Men en vagabond ville da heller aldrig efterlade sin hund på vejen!

 

2) De unge mennesker flytter jo ikke i campingvogn for at deres hunde skal have mere plads og frihed. De flytter fordi de ikke havde taget højde for, at de ikke måtte have hunde i den lejlighed, de boede i før. Jeg kunne være bekymret for, at den slags fejlskøn ville gentage sig, --som f.eks. med hensyn til om hundene skal forhindres i at parre sig.

 

3) jeg mener, at hvis campingvognen er en midlertidig bolig, -f.eks. kun for sommeren og efteråret, så ville det give mere ro til både ejere og til hunde, hvis man bare konstaterede, at tæven ikke kan være alene hjemme. Og man derfor enten var hjemme hos hende, --eller tog hende med, ---eller sørgede for pasning til hende i de situationer, hvor andet ikke var muligt. --Da jeg selv var på campingferie med to unge hunde kunne vi da ikke finde på at gå fra dem....... Men det var selvfølgelig ferie. Jeg er godt klar over, at situationen er anderledes.

 

hvis du ikke ved det så kan man altså købe campingvogne idag som er beregnet på at bo i om vinteren, med centralvarme og gulvvarme,,, det er jo ikke det 16'ne århundre vi lever i... det kan godt være at du er frosen fast der men det er vi andre ikke

 

 

og nej vi er flyttet her ud for at hundene kunne få det bedre... her er masser af luft, hvilket der ikke er i en lejlighed på 1. sal..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
...Sjovt, så hukommelsen kan snyde i en "god" sags tjeneste.

En af de hidtil største campingvogne er på 2.50x11,51m Det giver knap 30 kvm. i 2008

 

http://www.dethleffs.de/dethleffs-megaron/technische_daten.php?animation=false

 

...Så må det jo være sådan en, de er flyttet ind i.....:lol:

 

Årsagen til at jeg nævner det med lovligheden igen og igen, det er, at andre HF'ere tager spørgsmålet op igen og igen, som nu du.

 

Jeg "sætter ikke spørgsmålstegn ved..." Jeg nævner, at der ikke er mening i at lære hunden at opholde sig alene i campingvognen hvis det ender med at blive en midlertidig bolig.

 

Når ejeren bliver frygtelig stødt over at jeg spørger om det er lovligt, så forklarer jeg HVORFOR jeg spørger. Der er fra min side IKKE!!! tale om hellig forargelse over om de unge mennesker bor lovligt eller ej. Det kommer ikke mig ved. Jeg tænker kun på konsekvenserne for hundene.

 

 

 

nej det er ikke sådan en det er en vogn i stil med benneweiz..... der skal køres med lastbil med den for at transportere den.... og ja den er ca. 50 m2

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
:shock:

 

Jammen, jeg betvivler da IKKE!!!!!!! trådstarters ord. :shock:

 

Jeg forklarer bare hvorfor jeg synes at lovligheden er vigtigere end størrelsen!!:roll:

At der så er nogen, der vil lægge mig andre ord i tastaturet, det er jeg efterhånden så vant til!!!!! :shock:

 

At mine svar så efterhånden går hen og bliver NOGET harske!! Det kan da ikke forbavse nogen!!!!! :shock: DET er jo en konsekvens af forvridningerne!!

 

Og DET vil fortsætte med at ske HVER gang, indtil folk lærer at læse hvad jeg skriver! Ikke hvad de selv tænker!

 

Hvis folk vil have en bedre tone her på HF, så kunne det være de skulle tænke på hvad DE SELV kan gøre -frem for hvad de synes ANDRE burde gøre!!

 

det er lovligt at bo på en campingplas hele året... så længe man har adr. et andet sted,, og at man bor på en campingplads som har åben hele året.... hvilket der er campingpladser der har

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
nej det er ikke sådan en det er en vogn i stil med benneweiz..... der skal køres med lastbil med den for at transportere den.... og ja den er ca. 50 m2

 

 

Ja, selvfølgelig er det det, en skøn vogn sådan en, er faktisk lidt misundelig :hmm:

 

Hvordan går det med vovserne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...