Hop til indhold

Er der noget der ikke fungerer?

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er hundeejer- og elsker dyr generelt. Jeg skriver, da jeg er ved at uddanne mig til industriel designer, og i den forbindelse vil jeg meget gerne lave et projekt om dyr, og gerne hunde, hvis jeg finder en problemstilling, som kan løses designmæssigt. Derfor vil jeg meget gerne høre om evt. problemer som andre hundeejere oplever fx i forbindelse med transport, sygdom, behandling etc.. Det ville være skønt at få nogle indspark fra andre hundeejere...det kan være alt mellem himmel og jord.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh, jeg mangler meget!!

Er ret høj og har en MEGET lille hund, mangler 'noget' til at give godbidder, præcist i munden og præcist når jeg vil have det!

Mangler generelt noget til at dosere godbidder, er nødt til at have 'for store' godbidder, for jeg kan ikke håndtere mindre dimser end 3 x 3 mm og når Petrine får SÅ store guffer, så er hun altså mæt efter 45 minutters træning

Mangler meget til rejser, fantaserer om en slynge, sådan en jeg har set til børn, hvor Petrine er helt tæt ind til kroppen (ja ja, meget meget sært, men tror den kunne blive en sællert til andre med meget små hunde, i myldretiden er selv tasken for udsat, hun bliver mast), rejsetaske til to hunde (dem jeg har set er håbløse, alt for store og uhandy), rygsæk, der kan sidde foran.

Skal sige til, hvis jeg mangler andet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret PinPoynter :) Jeg går ud fra det omhandler hundehår i sofaen?.. Fedt at du bor i Hertfordshire...en afprøvning af prototype kunne gå hen og blive højaktuel.. Lige nu er jeg i den indledende research fase, så jeg ved endnu ikke hvad det ender ud i.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg har desværre ikke hund mere, men evt noget til at få hår nemmere ud af af sofaen :)

Det tror jeg også mange katteejere vil kunne bruge :) (Jeg syntes jeg har støvsuget og støvsuget, og finder stadig hår fra en kat der ikke har boet her i flere måneder *g*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Petrine- sikke en masse gode ideer.. Jeg har selv en lille hunde og har faktisk også gået og tænkt på en slynge den kan sidde i på maven, da jeg bliver så træt i armen, når jeg har den under armen :) Ja du må endelig sige til, hvis du kommer på andre idéer.. også gerne noget som måske kan give hunden en bedre oplevelse.. fx ligesom at man har designet de nye kraver/ringe til hunde, som de har på efter operationer. Disse erstatter de gamle 'lampeskærme', da de er meget mere comfortable for hunden..de gamle tog der udsyn.. Så meget gerne også tænke i baner fra hundens perspektiv :)) Men iih tak for hvad du har givet! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Ang. kraven, så syntes jeg det kunne være godt hvis man lavede noget soim nogle katteejer brugere..

Der er en der opdrætter abysinier og hun bruger en "body" istedet for en lampeskærm, nu er aby'er ret små, så hun laver den ud af en sok, og syr en lukning i :)

Jeg tror mange hunde ville have mere glæde af sådan en "body" istedet for den store lampeskærm, når de har bodyen på kan de ikke komme til såret, men stadig løbe og lege som de plejer :)

Hvis du har lyst, kan jeg godt se om jeg kan finde et billede af aby-opdrætterens "body"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig sådan en godbids dims (ikke nødvendigvis til små hunde), har ikke afprøvet nogen, men har ladet mig fortælle at dem som findes ikke er så praktiske:-D

Tænker noget som denne:

474.jpg

I stor form, til små runde godbidder :)

Der var en anden tråd om det, kan være du kan bruge den til noget :)

http://www.hunde-forum.dk/debat/10891-dispenser-til-hundegodter.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ellers spændende med en body lavet af en sok til katte...hvis jeg forstod det rigtigt :)... Vil meget gerne se et foto af det hvis muligt.. Som Petrine siger, så er der allerede nogle 'ringe'..det er måske det der hedder en body?, som i dag erstatter de gamle plastic kraver.. Jeg er nemlig ret fascineret af design som dette, da det er blevet udviklet fordi det gavner hunden bedre, og netop kan løbe og lege mere frit.. Iih jeg er så glad for alle jeres indlæg- bliver helt rørt over engagementet.. Mange tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rammer ikke særligt godt i gabet på lille hund + mangler forlængerpind på 1½ meter :cool:

Hæhæ, måske kan der sættes en stang og en tragt på :mrgreen:

Nej, jeg mente nu heller ikke nødvendigvis til små hunde, eller til træning men som en anden skrev i den anden tråd jeg linker til, så er det ikke så lækkert at med savl på fingrene i alle situationer (hun formulerede det vist bedre, noget med matadormix:rolleyes:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Det lyder ellers spændende med en body lavet af en sok til katte...hvis jeg forstod det rigtigt :)... Vil meget gerne se et foto af det hvis muligt.. Som Petrine siger, så er der allerede nogle 'ringe'..det er måske det der hedder en body?, som i dag erstatter de gamle plastic kraver.. Jeg er nemlig ret fascineret af design som dette, da det er blevet udviklet fordi det gavner hunden bedre, og netop kan løbe og lege mere frit.. Iih jeg er så glad for alle jeres indlæg- bliver helt rørt over engagementet.. Mange tak :)

Jeg vil lige lede efter den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak Spitz.. :) Du har jo næsten et design der.. virkelig god reference! Jeg har ikke selv lavet så meget hundetræning, så det med at give godbidder hurtigt og præcist- er det i forbindelse med træning at det er vigtigt? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Petrine siger, så er der allerede nogle 'ringe'..det er måske det der hedder en body?

Nej, jeg mente en rigtig bodystocking til hunde, som er elastisk og sidder til - venindens hvalp fik sådan en, da den blev steriliseret, gav 185,- for den og den kan snildt genbruges (hvis ikke lige hvalpen var blevet en betonklods i mellemtiden :-D)

Petrine fik en badering om halsen og var dybt deprimeret, for den hæmmede hende, dengang var der ingen body :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak Spitz.. :) Du har jo næsten et design der.. virkelig god reference! Jeg har ikke selv lavet så meget hundetræning, så det med at give godbidder hurtigt og præcist- er det i forbindelse med træning at det er vigtigt? :)

Ja, så er det vel nu jeg må indrømme at jeg aldrig har trænet eller ejet en hund (endnu):mrgreen:

Men jeg har da læst en del om det, og jo det skulle vist være ret vigtigt, da godbidden jo gerne skulle komme i forlængelse af det hunden skal belønnes for:-D

Og så skal den vel være handy, sådan at den er nem at holde i hånden og fylde op, og måske skal den ikke være for hård i den ende hunden får godbidden af, så man ikke kommer til at ramme den i munden i farten?:hmm:

Og så kan du lave en stang og en tragt man kan købe som ekstraudstyr til høje mennesker med små hunde som Petine:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, du skal da lave et modstykke til el og sprøjtehalsbånd :mrgreen:

Et godbidshalsbånd! Så det er muligt at belønne på afstand, hvis ens hun fx gøer i haven, så kan man lige fjernbetjent give den en kiks når den holder mund:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Nåh det er en body :).. Nej hvor er den fin! Men det må så være sådan en der findes til hunde også som Petrine taler om..? Det ville ellers have været et godt projekt!

Det kan være :) Jeg har bare ikke hørt om dem til hunde før :) Men det kan jp være dyrlæger bare syntes skærmen er nemmest :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, du skal da lave et modstykke til el og sprøjtehalsbånd :mrgreen:

Et godbidshalsbånd! Så det er muligt at belønne på afstand, hvis ens hun fx gøer i haven, så kan man lige fjernbetjent give den en kiks når den holder mund:slem:

Faktisk ikke dårlig ide, jeg vil ikke hoppe rundt med stang og tragt, jeg vil have noget smart og designet!

Til træning er det ret vigtigt at Petrine får en guffer på sekundet og at guffen kommer IND i munden, hvis den rammer ved siden af, er der dømt pause, indtil guffen er fundt og jorden grundigt tjekket for evt andre tabte guffer (=hååååbløst)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Faktisk ikke dårlig ide, jeg vil ikke hoppe rundt med stang og tragt, jeg vil have noget smart og designet!

Til træning er det ret vigtigt at Petrine får en guffer på sekundet og at guffen kommer IND i munden, hvis den rammer ved siden af, er der dømt pause, indtil guffen er fundt og jorden grundigt tjekket for evt andre tabte guffer (=hååååbløst)

Nu du har været i afrika, har du så ikke lært at bruge pusterør? Så er det bare at lærer Petrine at åbne munden, så du kan puste en godbid i hende :lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites