Hop til indhold

Min hund graver indenfor. Hvorfor???


Gæst mullevaps
 Share

Recommended Posts

Gæst mullevaps

Hej allesammen :-) jeg er ganske ny herinde, og har ikke helt lært at søge, så hvis dette allerede er taget op beklager jeg :-)

 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med at svare på!

Min lille yorkie Django har fået til vane at "grave" huller indenfor.

Det er ofte når vi sidder ved bordet og spiser, så står han og graver

på livet løs, ned i et helt blankt gulv, hvor der ikke kan komme så meget

som en rids i fra ham ;-). Hvorfor gør han det? Det skal lige siges at det

også sker andre tidspunkter end når vi spiser, men han gør det faktisk

hver eneste gang vi sidder ved spisebordet.

:hmm::hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy gør det nogle gange når hun er våd, men det er helt klart stressbetinget, fordi hun er oppe at køre og hader at være våd.. Enkelte gange gør hun det før hun lægger sig til at sove, det tolker jeg sådan som at hun lige graver en "hule" som hun kan sove i.. Om det er rigtigt tolket, ved jeg ikke :-D

 

Hvordan foregår det, når I spiser? Har han fået sin mad på det tidspunkt? Hvordan reagerer I, når han graver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullevaps

Django har mad hele døgnet i skålen - han er rigtig slem til ikke at spise noget, så det duede ikke at servere det for ham.

- vi ignorere det stort set altid for at han ikke skal få opmærksomhed ud af det, men når der er gæster kan han godt få et "Djangoooo!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Jeg er helt enig med findus - det er stress.

 

Når jeg leger med Gismo om aften kan det gå lidt vildt for sig - super hyggeligt:banan:

 

Men når vi er ved at være færdig med legen og han er helt op at køre begynder han nogen gange at grave. Når han starter på det stopper legen med det samme.

 

Han har tidligere gjort det i sin kurv, når vi gik i seng om aften, og vi satte aktivitets niveauet ned om dagen, og siden gjorde han det ikke.

 

Jeg har jo ingen udd. inden for dette, men jeg mener det er stress relateret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså heller ikke en forklaring.

Til gengæld har vi også en shih tzu hvalp der graver i sin bæretaske, det gør han mest når han leger og så gør han det også nogle gange når han er træt. Tror nu også det er et instinkt de har :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...