Hop til indhold

Hund til minkfarm..

Recommended Posts

Gæst TheQueen

Hejsa ..

Kæresten og jeg står og overvejer at få en minkfarm..

Også har vi snakket om at der selvfølgelig skal være hunde..

Vi skal have en (til den tid) som er rolig, venlig, vagthund, ikke har mange sygedomme, den skal være en større hund, den skulle kunne være udenfor i hundegård og passe på mink, den skulle kunne arbejde, være social overfor andre hunde/mennesker som kommer på besøg - men igen skal den kunne passe på mink om natten, så der ikke kommer nogen og lukker mink ud..

Kort sagt: familie/vagthund/arbejdshund..

Nogen der har nogle gode forslag??

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst stenshoej
Hejsa ..

Kæresten og jeg står og overvejer at få en minkfarm..

Også har vi snakket om at der selvfølgelig skal være hunde..

Vi skal have en (til den tid) som er rolig, venlig, vagthund, ikke har mange sygedomme, den skal være en større hund, den skulle kunne være udenfor i hundegård og passe på mink, den skulle kunne arbejde, være social overfor andre hunde/mennesker som kommer på besøg - men igen skal den kunne passe på mink om natten, så der ikke kommer nogen og lukker mink ud..

Kort sagt: familie/vagthund/arbejdshund..

Nogen der har nogle gode forslag??

rottweiler?

men det er ikke nogen god førstegangs hund..

ved ikke hvad i har af erfaring med hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund der holdes konstant i en hundegård bliver i sagens natur ikke særlig social, så det bliver nok svært for jer at få forenet de ret modstridende ønsker I har.

Rottweiler synes jeg er et meget dårligt bud, da det er en hund med behov for at arbejde sammen med sit menneske. Den kan heller ikke klare vintertemperaturer udendørs. Til jeres behov er en selvstændigt arbejdende hyrdehund, f.eks kuvasz, centralasiatisk owtscharka, maremma el. lign nok en bedre idé. Og helst 2, så de har hinanden til selskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen

Okay ..

Jamen de skal kun være udenfor i hundegård om natten.. Og vi skal have 2, selvfølgelig, så de har hinanden.. De kommer til at være meget sammen med os, da vi begge (kæresten og jeg) skal arbejde på farmen - sammested som hundene også skal arbejde.. Så det er KUN om natten de er alene, eller når vi skal handle og sådan noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen

Vi havde faktisk tænkt på en fransk mastiff - men den kan ikke være alene, da den ser det som en straff - desuden har jeg læst at den har mange sygedomme.. Men en smuk hund det er det, men det er jo ikke nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen

Det er rigtig nok - for at være ærlig aner jeg intet om mink, jo lidt - det er kæresten der ved en masse om det - hans far ejer også en minkfarm..

Og jo hundene må gerne være inde ved minkene - i indhegningen - men selvfølgelig ikke sådan rigtig sammen med minkene..

- Jeg forstår godt at i synes det er synd for minkene - det er en diskustion jeg ikke har lyst til at tage, da jeg må indrømme jeg selv er lidt splittet på det område - men det er et arbejde, et erherv.. Mink kan ikke være i naturen, de kan ikke gøres tamme, og hvis de endelig bliver sluppet løs, så dør de, enten af sult eller bliver aflivet .. Og det er også synd ..

Jeg er født bymenneske - min kæreste er gammel daws landmand - vi ser forskelligt på tingene..

Men nu er det også kun en tanke vi leger med endnu, men det er noget vi godt kunne tænke os..

Men så mangler vi bare en god hunderace ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
overvågnings kamera/alarm/pigtråd/lås.

Jaeh, sandt nok - det koster de første 300.000 kr, det må jeg blank indrømme at det er ikke lige det vi har mest af :-)

Vi vil jo også have hund - ikke kun pga minkfarm, men også fordi at vi begge elsker hunde, elsker gåture, leg og at lære hunden nye ting..

Også med henblink på at når der engang kommer børn - jeg synes det er vigtigt for børn at vokse op med dyr, da det er en rigtig god ven at have.. Som sagt tidligere er det jo engang i fremtiden ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
Men er i klar til at træne hunden? Både mentalt og fysisk..

Ud over et job som vagthund, hvad kan i ellers tilbyde den?

Det er vi helt sikkert - det er netop det vi ser frem til ..

Hvis nu vi får en minkfarm - så er vi hjemme hele tiden - hundene kommer ikke til at mangle opmærksomhed, aktivering og andet.. Det er også rart med hunde, så man ikke føler sig ensom.. og det at vide, jamen de SKAL ud og gå tur - det frisker jo op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
Hvorfor kan en fransk mastiff ikke være alene?

Jeg har læst på flere forskellige sider at de ser det som en straf at være afskåret fra sin familie - og at hunden ikke egner sig til at være i en hundegård - heller ikke selvom det kun er om natten.. :/ Men ret mig hvis jeg tager fejl??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu altså ikke det er så skidt en ide med vagthunde - omend andre måske er imod konceptet..

Det jeg kan se som forhindringer er at hvis I vælger en naturligt vogtende race, som er selvstændig og ikke behøver så megen menneskelig kontakt, så har I et meeega stort arbejde foran jer for at gøre den omgængelig..

Men dem som Umulia foreslår er heller ikke dårlige - hvad med en pyreneerhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst på flere forskellige sider at de ser det som en straf at være afskåret fra sin familie - og at hunden ikke egner sig til at være i en hundegård - heller ikke selvom det kun er om natten.. :/ Men ret mig hvis jeg tager fejl??

Nej, jeg aner ikke om du tager fejl :vedikke:

men som udgangspunkt kan alle hunde vel lære at være alene hjemme?

Jeg synes slet ikke man skal holde hunde i hundegård, men det er så en anden diskussion :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
Jeg synes nu altså ikke det er så skidt en ide med vagthunde - omend andre måske er imod konceptet..

Det jeg kan se som forhindringer er at hvis I vælger en naturligt vogtende race, som er selvstændig og ikke behøver så megen menneskelig kontakt, så har I et meeega stort arbejde foran jer for at gøre den omgængelig..

Men dem som Umulia foreslår er heller ikke dårlige - hvad med en pyreneerhund?

Ja det også en rigtig lækker hund - og ja der er meget arbejde foran os - men vi er to mennesker, men viljen og lysten - så mon ikke det ville kunne lade sig gi sig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund der holdes konstant i en hundegård bliver i sagens natur ikke særlig social, så det bliver nok svært for jer at få forenet de ret modstridende ønsker I har.

Rottweiler synes jeg er et meget dårligt bud, da det er en hund med behov for at arbejde sammen med sit menneske. Den kan heller ikke klare vintertemperaturer udendørs. Til jeres behov er en selvstændigt arbejdende hyrdehund, f.eks kuvasz, centralasiatisk owtscharka, maremma el. lign nok en bedre idé. Og helst 2, så de har hinanden til selskab.

ovtcharka bli'r nok svært, for den står på listen over forbudte racer... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
Nej, jeg aner ikke om du tager fejl :vedikke:

men som udgangspunkt kan alle hunde vel lære at være alene hjemme?

Jeg synes slet ikke man skal holde hunde i hundegård, men det er så en anden diskussion :-)

Jo det kan de vel - men vil godt være ked af det hvis jeg fik sådan en hund, også fandt ud af at den ikke kunne lære at være alene, så ville vi jo bare skade den, så hellere en vi VED har det i generne - altså det med at være i hundegård..

Jamen de skal jo KUN være i hundegård om natten - om dagen må de gå hvor de vil, også i stuehuset, selvfølgelig.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kan de vel - men vil godt være ked af det hvis jeg fik sådan en hund, også fandt ud af at den ikke kunne lære at være alene, så ville vi jo bare skade den, så hellere en vi VED har det i generne - altså det med at være i hundegård..

Jamen de skal jo KUN være i hundegård om natten - om dagen må de gå hvor de vil, også i stuehuset, selvfølgelig.. :)

Det lyder i hvert fald som om i tænker over hvad det er i skal i gang i med og det er positivt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder i hvert fald som om i tænker over hvad det er i skal i gang i med og det er positivt :5up:

ENIG :5up:.. Det er rigtig godt i gør jer en masse overvejelser omkring valg af hund/hundene inden i kaster jer ud i projektet!

Jeg har desværre ingen gode foreslag til hvilken race man skal vælge :genert:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TheQueen
ENIG :5up:.. Det er rigtig godt i gør jer en masse overvejelser omkring valg af hund/hundene inden i kaster jer ud i projektet!

Jeg har desværre ingen gode foreslag til hvilken race man skal vælge :genert:.

Tak.. :-) Man skal jo tænke på at man har hundene i maaange år, så den skal jo kunne passe ind i familien .. :-)

Nej, det også svært for der er så mange racer at vælge imellem .. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites