Hop til indhold

Dejlige nyheder :o))


Sammy
 Share

Recommended Posts

awww sejt! Stort tillykke!! :5up::5up::5up:

 

Tråden her opdateres dog med en kedelig nyhed :shock::cry:

 

Enzo har fået status A i den ene hofte og sgu C i den anden :evil: Æv æv :fornaermet: Den var jeg bestemt ikke forberedt på :evil: :evil: :evil: Så skod-weekend i vente før jeg kan ringe og få lidt info...

 

:confused::confused::confused: En lille øøøøøv - selvom C jo SLET SLET ikke behøves betyde noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er rigtigt - men et grimt bogstav

- og især når jeg havde forventet A eller maks B :confused:

øv øv

 

Jarrh det kan jeg godt forstå - og det havde jeg altså også! Ringer du til egen dyrlæge eller til DKK?

 

Jeg tænker lidt om det kan være fordi han ikke er helt udvokset endnu, og grunden til C er, at hoften stadig er lidt løs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jarrh det kan jeg godt forstå - og det havde jeg altså også! Ringer du til egen dyrlæge eller til DKK?

 

Jeg tænker lidt om det kan være fordi han ikke er helt udvokset endnu, og grunden til C er, at hoften stadig er lidt løs?

 

Begge. Dyrlægen lige for at høre hans indstilling til DKK status for den ene hofte. Og DKK for at høre deres argument bag kendelsen, hvis dyrlægen stadig bedømmer den bedre end DKK.

 

Jeg så selv billederne og umiddelbart ligger lårbenshovedet fint i skålen. Det ene lårbenshoved (caput femoris) er helt billedperfekt rundt (går ud fra at det er det der har fået A), det andet lårbenshoved så også fint ud i mine urutinerede øjne, men så godt at det var et knap så perfekt rundt ledhoved som det andet - men det lå helt inde i skålen.

 

Men det kunne være fint at høre om det er det, der gør forskellen for en A og en C hofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge. Dyrlægen lige for at høre hans indstilling til DKK status for den ene hofte. Og DKK for at høre deres argument bag kendelsen, hvis dyrlægen stadig bedømmer den bedre end DKK.

 

Jeg så selv billederne og umiddelbart ligger lårbenshovedet fint i skålen. Det ene lårbenshoved (caput femoris) er helt billedperfekt rundt (går ud fra at det er det der har fået A), det andet lårbenshoved så også fint ud i mine urutinerede øjne, men så godt at det var et knap så perfekt rundt ledhoved som det andet - men det lå helt inde i skålen.

 

Men det kunne være fint at høre om det er det, der gør forskellen for en A og en C hofte.

 

Det kan snildt have noget med det at gøre. :hmm:

Vi havde en tæve som var for-fotografereet til A hofter - men som senere (hos DKK) blev bedømt til en C og D hofte! Alene fordi knoglestrukturen ikke var helt "glat" men derimod en lille smule ru og nubret. Begge ledhoveder lå ellers også perfekte i skålene! :cry:

 

Men spændende hvad DKK dyrlægen siger til det. Og hvis det skulle have noget med løshed at gøre, har du jo altid muligheden for at kunne stramme ham lidt op ved hjælp af svømning. Og så få lavet en om-fotografering af Enzo om et halvt år.:cool:

 

Det er jo set før at DKK har bedømt en hund til C eller D for derefter 6 måneder senere at give en helt anden bedømmelse af samme hund! I et tilfælde gik hunden fra en dobbelt C til en ren A.

 

Krydser fingre og håber det bedste for jer :vinken:

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan snildt have noget med det at gøre. :hmm:

Vi havde en tæve som var for-fotografereet til A hofter - men som senere (hos DKK) blev bedømt til en C og D hofte! Alene fordi knoglestrukturen ikke var helt "glat" men derimod en lille smule ru og nubret. Begge ledhoveder lå ellers også perfekte i skålene! :cry:

 

Øv da også :cry: Var de også ru og nubret på for-fotos?

Men ja så kunne det jo godt være det. Men er det så hofteledsdysplasi? Jeg mangler lidt en klar definition - og præcis hvad de kigger efter - især siden det kan være så svært at bedømme det ens... (jeg glæder mig til den dag det ikke er en subjektiv vurdering, men noget der kan måles med mm nøjagtighed - hvis den kommer).

 

Men spændende hvad DKK dyrlægen siger til det. Og hvis det skulle have noget med løshed at gøre, har du jo altid muligheden for at kunne stramme ham lidt op ved hjælp af svømning. Og så få lavet en om-fotografering af Enzo om et halvt år.:cool:

 

Det er jo set før at DKK har bedømt en hund til C eller D for derefter 6 måneder senere at give en helt anden bedømmelse af samme hund! I et tilfælde gik hunden fra en dobbelt C til en ren A.

 

Krydser fingre og håber det bedste for jer :vinken:

:vuf:

Tak for både svar og krydsede fingre.

 

Han virker gennemsund i skelettet (at han er gak i låget er en helt anden sag :slem:). Og det jeg så blandet med min dyrlæges vurdering efter billederne blev taget gør at jeg sidder tilbage noget frustreret.

 

Men ja jeg må høre dyrlægens vurdering af hvad problemet er, og så tage den derfra. Om der skal ankes, om der skal tages nye billeder, eller om vurdering er ok, og der ikke skal gøres mere ved det. Jeg bliver forhåbentlig klogere, når jeg har talt med dem.

 

Jeg har googlet lidt på hd (hos både hund og mennesker) og jeg kan ikke rigtig finde noget med facon af caput. Der står form/facon af acetabulum og caputs pasform heri + slidgigtsforandringer de fleste steder.

 

Jeg tror ikke der var slidgigtsforandringer (ikke noget at tale om/unormalt). Ved ikke om jeg ville kunne have spottet det, men er ret sikker på at min dyrlæge ville have nævnt det, hvis der havde været det.

 

Jeg har iøvrigt ikke modtaget diagnosekortet endnu. Da hans albuer blev fotograferet kunne jeg først set det på hundeweb "update", så blev det sat ind under "sundhed" for til sidst at blive anført under navn, køn osv - på samme tid omtrent fik jeg diagnosekortet sendt pr mail.

 

Lige nu står hofterne på "update" og under sundhedsoplysninger, men jeg har ikke modtaget diagnosekortet, ligesom status ikke står anført under hans kennelnavn, køn, AD status osv - så jeg håber det er en praktikant der er i færd med at øve sig, så det hele ser anderledes ud i morgen og han har A+A eller A+B :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps har talt med både dyrlægen og DKK nu. Venter stadig på at få billederne tilsendt på CD-rom.

 

Så må vi se herefter.

 

DKK-dyrlægen syn's det var en sikker C (prøvede at høre om han var tættere på B end D - men det kunne jeg ikke få ham til at sige, da "han er en C"...) - men han rådede mig til at få Enzo omfotograferet om et halvt års tid, da de ting han ser kan rettes ind endnu. Selv formen af caput... "Han er jo meget ung endnu", sagde han.

Der var lidt løshed også i højre hofte. Herudover var højre lårbensknogle tykkere end venstre (forstår dog ikke lige hvad dette har med hofteledsdysplasi at gøre, da det jo ikke er leddet....? Please enlighten me, hvis nogen ved hvorfor det tæller med (og glæder mig lidt til at se det på billedet selv))

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...